Ben böyle bir İstanbul düşlüyorum..

Onur K.

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
460
Tepki
379
Şehir
Istanbul
Bir çok Avrupa'a şehrine gittim. Günlük hayatta bisiklet kullanımının hemen hemen hepsinde İstanbul'dan fazla olduğu hepimizin malumu. Amsterdam, Malmö vs.. gibi bazı uç örnekler var, o konuya hiç girmiyorum bile :)

Geçtiğimiz hafta Münih'teydim. Zamanımın çoğunu (5 gün) Münih şehir merkezinin 30 km dışında bir kasabada geçirdim. Havalanından bu kasabaya tren ile gittim. Bu yolculuk sırasından ilk dikkatimi çeken şey, her istasyonda yer alan bisiklet park alanları idi.
En ufak istasyonda bile en az iki tane, sağlı-sollu bisiklet parkı vardı. Bu park alanları tıka-basa bisiklet ile dolu idi. Ne çeşit bisiklet arasanız var, Yol, dağ, şehir, hatta tandem vs..

5 günümü geçirdiğm Starnberg bölgesi (yanılmıyorsam Almaya'nın 2. büyük gölü olan) Starnberger See'nin yanında. Şansımın da yaver gitmesi ile 5 güneşli gün geçirdim. Bu 5 güneşli günün bana faydası ne mi oldu dersiniz?
Nerede ise insanların %60'ının bisiklete bindiğini görme ve bu tablonun beni ne kadar mutlu ettiğini düşünme fırsatını buldum. Herkes mi bisiklete biner arkadaş dedim kendi kendime. Trenlerde bisikletlilerden adeta yürünmüyordü. (Tabiki bundan rahatsız olmadım). Hatta bir ara sürekli gülümsediğimi farkettim. Sonra, burada sadece 1 hafta kalacağımı hatırlayıp malesef gülümsemeyi bıraktım.

Hafta sonu ise Münih şehir merkezinde 2 gün geçirdim. Belki içinizde bilenler vardır ama ben yine bu kadar bisikletli olacağını tahmin etmiyordum. Yazımın başında sölediğim gibi, yoğun bir bisiklet kullanımı bekliyordum ama gerçekten bu kadarını beklemiyordum.
Hele bir de hava sıcaklığının, haftanın geride kalan 5 gününün aksine hafif yağmurlu ve 5-6 derece olduğunu düşünürsek, bomboş sokaklar bekliyordum.
Ama kafamdaki hesap şehire uymadı. Her taraf bisikletliler ile dolu idi. Her köşe başında bisiklet park alanları ve hiç birisi boş değildi. Gerçekten abartmıyorum, her köşe başında direklere veya park alanlarına bağlı onlarca bisiklet gördüm.

Sırf merakımdan bir test yaptım. Subway sandiviçisinde camın önüne oturdum ve yemeğimi yerken sadece benim önümdeki kaldırımdan kaç adet bisikletli geçeceğinin saymaya karar verdim. Subway'de 40 dakika oturdum ve tam 30 dakika boyunca geçen bisikletlileri saydım.
Sonuç biraz şaşırtıcı çünkü tam 122 adet bisiklet geçti. Kabaca her 15 saniyede bir bisiklet geçti. Dışarda ince bir yağmur, hava 5 derece ve bu sayı sadece benim önümdeki kaldırıma ait. Gerçekten inanması çok güç.
Dışarı çıktım ve dolaşmaya devam ettim. Köşebaşında ışıklarda beklerken daha önce hayatımda görmediğim 6 kişilik ulaşım aracını gördüm. Şansa telefonum elimde idi ve hızlıca bir fotoğraf çekebildim. Hepsi ayakları altında bulunan pedalları çeviriyorlar ve bu sayede ilerliyorlardı. Şarkılar söyleyerek gidiyorlardı ve çok eğlendikleri her hallerinden belliydi.


http://i57.tinypic.com/v5ho3t.jpg


Bir çok bisikletli arkasında genelde turcuların kullandığı 2 veya 3 tekerli romörklerden vardı. Kimisi çocuğunu, kimisi eşyalarını, kimisi de köpeğini taşıyordu. Chariot marka romörklar en çok tercih edilen marka. Bisiklet markalarına hiç girmiyorum çünkü o kadar çok ve daha önce hiç duymadığım marka vardı ki; aklımda tutmam imkansız, anca yazmam gerekiyordu. Ama aklımda kalan bazıları ve görece daha fazla gördüklerim Bergamont, Kettler, Hercules ve biraz da Canyon.

İstanbul'a döner dönmez saygısız taksi şöförleri ve diğer sürücüler beni karşıladılar. Yaya geçidinde bile üzerime üzerime sürdüler. Bende hemen eski performansıma geri döndüm ve küfür etmeye başladım. Allah'tan Almanya'da 1 haftadan fazla kalmamışım yoksa küfürleri de unuturdum ki, çok sükür unutmamışım.

Bu anlattıklarım ile varmak istediğim nokta, bizlerin de bu seviyelerde bisiklet kullanımına ulaşmak için mucizevi faaliyetler gerçekleştirmemiz gerektiğidir. Enseyi karartmamak lazım ama gerçekten bu iş için çok çaba sarfetmek ve gayretli olmak gerekli.
Ayrıca, bireysel faaliyetler ile ulaşılması çok güç gibi görünen bu hedefler için yöneticilerin de bu düşünce ve yaşam tarzını benimsemiş kişilerden oluşması gerekiyor. Mevcutların böyle olmadığını bildiğimiz bu ortamda, yerine gelecek olanların bu vasıflara sahip olacak kişilerden hatta belki içimizden birileri olması için gelecek dönemlere yönelik çalışmalar yapılması gerektiğini düşünüyorum. Bu çalışmaların başında, "Bisikletli Hayat" veya benzeri bir isim ile insanlara günlük hayatlarında bisiklet kullanmalarının maddi, manevi, vs. aklınıza gelen tüm boyutları ile anlatılacağı bir kampanya yapılması geliyor.

Herkese selamlar.
 
Scudo

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bugün kısa bir boğaz yürüyüşü yaptım İstanbul'da da yavaş yavaş artıyor gibi geliyor bana bisiklet. 1-2 sene öncesine kadar ben yolda hiç bisiklet görmezdim ama bugün 1 saat içinde en az 100 bisikletçi görmüşümdür. Bu yaz daha da artacağını düşünüyorum bisiklet yolları yapılırsa daha da gelişecektir...
 

onur güneş

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2012
Mesaj
736
Tepki
183
Şehir
malatya
@Berke Kazankaya

Araba ile zar zor gidiliyor sahilyoluna şöyle adam akıllı bisiklet yolu olsa ataşehirden sahilyoluna güzel olucak bakalım inşallah 30 marttan sonra bisiklet yolları artacak ama ilk önce şu trafiğe çözüm bulacaklar onun yanında bisiklet yolları peşpeşe gelecek herşey....
Sadece sabır...Millet dikkat etdiyseniz sokakğa dahi çıkmadı herkez sabır ediyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.

Onur K.

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
460
Tepki
379
Şehir
Istanbul
@Hüseyin Külcüoğlu

Muhakkak varılacak ve hedeflenen nokta tüm Türkiye. :)
Ama ben günlük hayatta bisiklet kullanımının bir çok zorunu çözeceği yegane şehir olan İstanbul'dan başlanması taraftarıyım. Belki diğer bazı büyükşehirler ile birlikte olabilir.
 

Umut Tekin

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Ağustos 2013
Mesaj
417
Tepki
284
Yaş
29
Şehir
Kayseri- Mersin
İsim
Umut Tekin.
Bisiklet
Carraro
Yakında böyle olacak. Ben her gün daha fazla bisikletçi görüyorum Mersin'de :)

Biraz da bisiklet fiyatları ucuzlasa çok daha yaygınlaşabilir diye düşünüyorum.
 

Berke

Road Bike Cyclist
Kayıt
21 Haziran 2013
Mesaj
5.419
Tepki
5.964
Yaş
26
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Onur Gunes

Senin oralar nasıl bilmiyorum ama Avrupa yakası sahil yolları on numara olmuş dümdüz kaymak gibi yapmışlar yolları. Kenarlarında arada sırada hafif çukurlar var ama çok problem olmuyor. Özellikle Kuruçeşme-Bebek arasındaki yol çok kral olmuş 1-2 ay sonra yol bisikleti alayım, yollara akıcam. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur K.

onur güneş

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Eylül 2012
Mesaj
736
Tepki
183
Şehir
malatya
Avrupa yakasinda olsam :) neyse seneye sinav var universite gidecem buralardan izmir antalya civarina insallah :)

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

serhat dura

Daimi Üye
Kayıt
2 Ocak 2011
Mesaj
203
Tepki
120
Şehir
bursa-mudanya
Bisiklet
Carraro
Ülkemizde bisiklet kültürünü yaygınlaştırmak bu bilinci aşılamak için elbette bizlerin üzerine düşen görevlerin farkındayız.. Ancak ülkemiz şartlarında işin ekonomik boyutunuda unutmamak gerek.. Asgari ücretli kişi sayısının ülke nüfusunun yarısına eşitlendiği bir ülkede orta halli bir bisiklete 1200 TL ile 1500 TL arası ödemek kolay olmayacaktır.. Bisiklet bir sevdadır..İki tekerin özgürlüğünü sağlıklı yaşamaktır.. Ancak ulaşabilirliği de bu kadar güç olmamalı diye düşünüyorum..Sonuçta sadece Almanya değil Hollanda gibi bir ülke olabilmek ve caddelerimde gazelle'lerin gezdiğini görmek benimde hayalim.. Gerçekleşmesi temennilerimle :alkis:
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Yazınızı okudum gerçekten güzel çalışma olmuş, oradaki deneyimlerinizi bizimle paylaşmanız çok güzel. Fakat istek kısmına gelince çok şey istiyorsunuz. Henry Ford un ilk modeli olan Ford T yi üretmesinin üstünden 106 sene geçmesine rağmen bizde halen araç kültürü oluşmadıysa varın siz düşünün bisiklet kültürü ne zaman oluşur... Keşke dilediğiniz gibi olsa ama maalesef bir 100 sene beklemeniz lazım :)
 

K. Benli

Daimi Üye
Kayıt
18 Ocak 2014
Mesaj
228
Tepki
236
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
Konunun başka taraflara kaymaması için yüzeysel olarak sadece şunu ifade etmek istiyorum : Bisiklet kültürü, şu kültürü, bu kültürü; bunları oturtmak için bir ''temel'' gerekiyor.

Temel sağlam olmazsa üzerine hiçbir şey kuramazsınız.

Yüzlerce tuğladan örülmüş bir duvarın sadece en alt sırasındaki tuğlaları çıkarabilir misiniz?

Duvarı örmek için mutlaka bir alt sıra oluşturmanız gerekir. Aksi takdirde duvar muvar öremezsiniz.

Bu benzetmeyi ben üretmedim. Yıllar önce ingilizlerin köklü kültürünü açıklayan bir yazıda okumuştum.

Her konuda bir şeylerin yerleşmesi için, dileklerin, hayallerin, ümitlerin yeterli olmadığına güzel bir örnektir.
 

Onur K.

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
460
Tepki
379
Şehir
Istanbul
@serhat dura

Serhat bey, yorumlarınız için teşekkürler. İşin ekonomik boyutları ile ilgili görüşlerinize katılmadığımı belirtmek isterim. Kişiler bisikletin bir ulaşım aracı olduğunu, bu araç ile sadece güzel havalarda dolaşılmayacağını, günlük hayatın bir parçası olması gerektiğini anladıklarında, alacakları bir bisikletin, (ortalama 600 TL'ye alınabileceği düşüncesindeyim) hayatlarını büyük ölçüde kolaylaştıracağını, sağlıklarına ve bütçelerine olumlu katkıda bulunacağını ve muhakkak kendini kısa sürede amorti edeceğini göreceklerdir. Ben kendime piyasa ortalamasının çok çok üstünde bir bisiklet aldığımda, bir arkadaşım bana "Yuh, o paraya motor alırdın", dedi. Ben kendisine verecek cevap bulamadım. Gülümseyip, sadece evet demekle yetindim.
Yazımda bahsettiğim düşlerime ulaşmak için önce bu algıların değişmesi gerektiğini düşünüyorum. Tüm bunların yanında, "akıllı cep telefonlarını kullanmayanları, ülkemizde dövüyor olabilirler mi?" diye ara sıra düşünmeden edemiyorum. Sanki bir olmazsa olmazmış gibi herkes kendini kullanmak mecburiyetinde hissediyor. Asgari ücretli kişiler olarak belirttiğiniz kesimin acaba yüzde kaçı bu tip telefonları kullanmıyor? Büyük çoğunluğunun kullandığını düşünüyorum.

Bu noktada, teşvik için en büyük görev kanun yapıcıdadır. İngiltere'nin meşhur "Cycle to Work" yapılandırması bunun en basit örneğidir. Hem teşvik, hem indirim, hem trafik sorununa çözüm, hem sağlıklı yaşam, hem bisiklet üreticisine destek. Valla daha ne olsun demekten başka bir şey gelmiyor aklıma. Türkiye'de birebir aynısı olur olmaz, bunu tartışırız, ama artık birşeyler yapılması gerektiği gerçektir.

@Alper Gencan

Alper bey, yorumlarınız için teşekkür ederim. Yazımın son kısmında istediklerimin "mucizevi faaliyetler" ile gerçekleşebileceğini söyledim. Malesef daha çok ama çok yolumuz var.
Araba örneğinize gelince, hakılısınız, bizde böyle bir kültür yok çünkü hiçbir şey üretmiyoruz, sadece tüketiyoruz. Ürettiğimiz şeyler tükettiklerimizin yanında çok ama çok düşük.
Arabayı üretenler, kuralları da üretiyor ve geliştiriyor ama biz sadece arabaları ithal ediyoruz, kurallar kitapta yazsın yeter.
İstanbul'dan örnek vermek gerekirse, 16 milyon kişinin yaşadığı bir şehir, araç trafiğine göre dizayn edilmiş ve şimdilerde daha yeni yeni "yaya" kavramı önemsenmeye başlandı, o da sadece belli başlı semtlerde.
Tüm bunların yanında, engelli vatandaşlarımızın çektiği çilelerden hiç bahsetmiyorum bile. Sokakta dolaşamazlar, araba kullansalar, onlara ayrılan park yerini otoparkta çoktan birisi kapmıştır.
 

Ufuk Bal

Üye
Kayıt
26 Ağustos 2013
Mesaj
86
Tepki
48
Şehir
pendik - üsküdar
Bisiklet
Sedona
bugün sabiha gökçen yapıp geldim ben. yol üzerinde onlarca bisikletliyle karşılaştım. üstelik hepsi bu rotada giden yol bisikletçileri değildi. mtb olsun şehir bisikleti olsun eskiye kıyasla çok arttı istanbul'da bisiklet kullanımı. artık ne zaman evimden dışarı çıksam, bisikletsiz de olsam en az iki üç bisikletli görüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.

Murtega

Daimi Üye
Kayıt
6 Ocak 2014
Mesaj
387
Tepki
519
Şehir
Budapeşte
İsim
Murat B.
Bisiklet
b'Twin
Forumda daha önce paylasildigini hatirliyorum fakat cift dikis daha saglam olur:
(Türkce alt yazi secenegi mevcut)

Su anda Hollanda'nin 1975'te yasadiklarina benzer bir dönemde oldugumuz acik. Bolca insaat, motorlu tasitlar icin dizayn edilmis sehirler, ölümlü kazalar ve asiri pahali benzin. Türkiye'de elbet bir yerden baslayacak bu dönüsüme ama nasil olur, görecegiz.

Bu arada bisiklet kullanimini yayginlastirmak icin insanlara bisiklet aski empoze etmek, bisikletin sagliga faydalarini ögretmek gibi gereksinimler oldugunu düsünmüyorum. Hic kimse belediye otobüslerini sevdigi icin kullanmiyor. Bisiklet kullanimi bir ihtiyac haline geldikce ve trafikte bir tehlike olmaktan ciktikca kullanim yayginlasacaktir. Türkiye'de Hollanda örneginde oldugu gibi insanlari motorlu araclari kullanmamaya tesvik edecek idareciler bulunmadigi icin ve en temel hizmetler bile ciddi bir talep gelmedikce saglanmadigi icin tek umudumuz sabir katsayisi yüksek halkimizin sonunda "yeter artik" diyebilmesi.

Cuvaldizi da kendimize batiralim tabi ki. Isi gücü birakip bisiklet yoluna park eden arac sahibini ve cagirdigi polisi bekleyen bir bisikletli. Kac kisi kendine verilmis hakki savunmak icin bu zahmete katlaniyor?
http://www.autosforum.hu/images/stories/3457-kerek-paros-bmw-motorhaztetejen-ul-andrassy/kerekparos-lany-bmw-n-ul.jpg
 

Onur K.

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Kasım 2013
Mesaj
460
Tepki
379
Şehir
Istanbul
@K. Benli

Sn. Benli, (kusura bakmayın isminizi göremediğim için soyisminizle hitap ediyorum) söyledikleriniz malesef benim düşüncelerimin aynıları. Malesef diyorum çünkü hedeflediğimiz noktanın çok ama çok uzağındayız.
Tünelin ucunda ışık belli belirsiz var, bu da sadece bireysel çabalar ile oluşuyor. Kapsamlı ve temelleri olan çalışmalar mevcut değil. Gelecekte olmasını ümit ediyoruz. Zaten bu nedenle bizim zihniyetimizde olan kimselerin yönetici konumuna ulaşması gerekiyor diye, yazımda belirttim.

Başta yazımı yazarken eklediğim ama sonra sildiğim bir kaç cümle sizin yazdıklarınızı ispatlar nitelikte.
Yazıma eklemedim ama madem yeri geldi burada yazayım.

Münih'te dolaşırken, daha önceden İstanbul'da belirlediğim bir kaç adrese yürüyerek gittim. Yürüken bir kaç noktada, bisiklet parklarının ve bisiklet kullanımının azaldığını gördüm.
Şimdi siz tahmin edin, bu mahalleler hangi ülkelerin insanlarının yoğun yaşadığı yerler olabilir?

@Murat Bulut

Murat bey, ben paylaşmıştım geçen günlerde :) Evet kesinlikle katılıyorum her fırsatta dile getirmekte fayda var. Teşekkürler.
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
Onur Kuzik bey çok güzel tespitler yapmışsınız. Başkaca arkadaşların da yine güzel yaklaşımlarda bulunduklarını görüyorum. Sizin vermiş olduğunuz örnek ve tespitler çok doğru. O noktai nazardan bakarsak bizim seviyemiz maalesef çok geride.
Toplumların gelişmişlik seviyesine varmaları incelendiğinde sanayileşme, bilim, teknoloji gibi temel olgulara varırız. Bu gelişmişlik noktalarını bir sonucu olarakta evindeki WV Golf'ten daha fazla bisikletiyle kilometre yapmış insan çıkar ortaya. Bu işin kökleri ise ta Sanayi devrimine kadar gider. Modern yaşam da bunu takip eder. Modern hayatın bir göstergesi olarakta bisiklet insanın hayatını içine girmiştir. Evet modern insan arabaya biner ama ulaşım, ve sağlık için bisiklete de biner. E bu insanı var edemeyeceğimize göre neden bisikletin yaygınlaşması için uğraşalım? Çünkü şu an bisiklet kültürü seviyemiz olması gerekenin çok altında.
Son 30 yılın panoramasını çıkardığımızda şu net bir şekilde görülecektir. Köyden kente göç, hızlı bir şehirleşme. Özellikle şehir merkezlerinin trafiği kaldıramaması. İnsan merkezli değil rant merkezli beton bloklar.
http://i.imgur.com/mb4vNvi.jpg
İnsanı kaldıramayan şehirler, trafiği kaldıramayan şehirler, çevre kirliliği, gürültü kirliliği... Şehir planlamacılarımız alt geçitler, üst geçitler yaparak sorunu çözmeye çalışıyor. Ancak nüfusumuz da hızla artıyor. Bu artışın çözümü sadece beton bloklar değil. Hayır o bloklar belki 1000 katlıda olabilir. Ama 1000 katta boğulan insanların manzarsı da belki 30 yıl sonra karşımıza çıkacak. Çözüm insan merkezli yerleşim . Çözüm insana ve doğaya saygı.
Çözüm bizim hobimiz: BİSİKLET
http://i.imgur.com/H7FhJ8m.jpg
Öncelikle bisiklet kültürünün gelişmesi gerekiyor. Google arama motorunda bisiklet kültürü yazdığınızda ne çıkıyor bir bakın. Kaç tane sonuç var, kaç tane proje var? Çok az. Gönüllülk esasınca yapılmış küçük adımlar. Yine yönetimlerin yapmış olduğu az da olsa yetersiz gayretler. Bu gayretler belki çok küçük. Ama bizim Gürkan Genç gibi devlerimiz de var. Bizim işe bisikletle gidenlerimiz de var.
***
Bisiklet dostlarım, bisiklet kültürünün yerleşmesi için gayret edilmesi gerekiyor. Çin örneği bir kenara gelişmiş ülkelerde bisiklete verilen değerin ileri seviyede olduğunu görebiliriz. Seviye atlamalıyız. Bu ölçüde kalamayız. Yapmış olduğum araştırmada bisiklet 60'lı ve 90'lı yıllarda bir adım ileri gitmiş. Ama hani diyebilirmki bir noktada tıkanmış kalmış. Şu anda da ilerleme var. Ancak ne yazıkki yeterli öliçüde değil. Ve çok yavaş ilerliyor. Bu ilerlemeyi belirleyen şey ise zorunluluk kanunu ve gönüllü hareketler. Halbuki tırpalanmış çevre için, tv kutusuna hapsolmuş modern insan için, spor yapamamaktan şikayetçi işe git gel insanı için, asgari ücretlinin geçim derdi için, için ,için ....
Bisiklet bir gereklilik
http://i.imgur.com/uwgXcOR.jpg
Bir çok bisiklet topluluğu, derneği, klübü vs. var. Ancak merkezilik yok. Topyekün hareket edilebilecek bir birlik, maalesef yok. Hiç bir rant, menfaat gayesi gütmeden gönüllüce gayret edecek insanlar gerekiyor. Bu gönüllü gayret daima siyaset ve kavganın dışında kalmalı. Bizim işimiz menfaat değil diyecek insanlar var mı?
Bu iş için yapılan gayreti her kim yapıyorsa ardında olmalıyız . Belki bir avuç gözüküyoruz ama aslında ülke genelinde düşünürsek bilinçli binlerce insanız. Varmamız gereken nokta ise yüzbinlerce bisikletli.
Ben bisiklete geç başlamış bir bisiklet gönüllüsüyüm. Yakında bir spor topluluğu içine davet aldım ve gireceğim. Şu an iş yaşamı dışındaki özel hayatımda bisiklet hakkında kişisel minik çabalarım var.
Not: Bu konudaki makale ve proje çalışmam için bildiğiniz her türlü bilgi ve belgeyi özel mesaj ile lütfen bana bildiriniz.
 

Emre G.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2012
Mesaj
1.558
Tepki
797
Şehir
Ankara
İsim
Emre Gulen
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
Bisikletin ne kadar yararlı bir alet olduğunu bir gün bizde anlayacağız ama çok geç olacak o zaman.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur K.

attila k.

Üye
Kayıt
14 Mart 2014
Mesaj
41
Tepki
6
Şehir
aydın
Ya boşverin kim uğraşıcak bunlarla
Sabah bisikletle karşıya geçerken önüme bi araba direksiyonu kırdı. Ön jant yamuldu
Bana ne ya bu benim meselem değil
Ortalık ehliyeti kasaptan alanlarla dolu
Eğitim şart
O değilde bisikletle tersten giden kadınları biri durdursun
Bu işleri devlet yapmalı, önce bisikley yolu yapılsın sonra bisikletler çoğalır
Hem bisiklet çok pahalı kardeşim, neredeyse araba fiyatı gibi
:D
 

SebnemNur

Üye
Kayıt
14 Mart 2014
Mesaj
24
Tepki
6
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Carraro
Yazınız gerçekten çok içten olmuş elinize sağlık. Bisiklet kullanımı artması hepimizin temennisi ama şimdilik en azından insanların bisikletlilere karşı saygılı ve bilinçli olmasını temenni ediyorum.
Dün eşimle yeni düzenlenen Maltepe sahilinde bisikletlerimizle turluyorduk doğrusu turlamaya çalışıyorduk. Şöyle ki maviye boyanmış bisiklet yolunda insanlar yürüyor ,ya inanılır gibi değil o kadar belirgin ki adım başı bisiklet resimleri var koca sahil kenarında değil bisiklet yolunda yürüyüp çekirdek çıtlıyordu bir sürü insan. Bununla da bitmedi malesef yine aynı güzergahta cadde yanında devam eden bisiklet yolundan arabamıza ulaşmaya çalışıyorduk ki o da ne!! bisiklet yolunun tam önüne geçmemizin imkansız olacağı şekilde bir araba park etmişti. Yanımızdan geçen başka bir bisikletli arkadaş aracın plakasının resmini çekerek ilgili merciilere yolladı ama tabi ne kadar dikkate alacakları muamma. Hal böyle ki var olan bisikletliler bu kadar görmezden gelirken sizin bu güzel yazınız gerçekten hayal gibi görünüyor. Tabi yine de bu hayalin gerçekleşmesi dileğiyle...
 
  • Beğen
Tepkiler: MehmetAliB.