taskin
Aktif Üye
- Kayıt
- 12 Nisan 2008
- Mesaj
- 139
- Tepki
- 227
- Yaş
- 47
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Taşkın
Arkadaşlar merhaba,
Bir kaç yıl önce Belgrad ormanında bulunan bisiklet parkurunda çok keyifli bir kaç sürüş yapmıştım. Parkur Ayvat bendi etrafında dolaşan çok güzel bir yoldan oluşuyordu ve araç trafiğine kapalıydı. Bir kaç hafta önce aynı yere gittiğimde parkur başlangıcında bulunan "bisiklet parkuru" tabelasının kaldırıldığını ve araç girişini engelleyen bariyerin iptal edildiğini gördüm ama yine de bisikletimle yola devam ettim. İlerledikçe parkurda bir kaç arabayla karşılaştım, dar olan yolda geçişmek bazen zor oldu, en kötüsü de piknikçilerin bu yolu ve Ayvat bendi ve gölünün etrafını işgal ettiklerini görmek oldu. Müziğin sesini sonuna kadar açmış, alkolün dibine vurmuş, etrafa bağırıp çağıran insanların arasından bisikletle geçmek beni rahatsız etti. Eskiden bu yol sadece bisikletçilere ayrıldığı için böyle rahatsız edici manzaralarla karşılaşmıyordum.
Orman içinde bisiklete uygun birçok patika ve yollar mevcut ancak bu Ayvat bendi yolu tabela ile "bisiklet parkuru" olarak belirlenmiş, her seviyeden bisikletçinin kullanabileceği güzel bir parkurdu, bu şekilde bir bisiklet parkurunun kaldırılmış olması beni üzdü.
Geçenlerde bir haberde okumuştum, Londra belediyesi bisikletin ulaşım amacıyla kullanılmasını teşvik etmek için bisiklet yollarının uzatılması ve güvenliği için bu yıl 35 milyon sterlin harcayacakmış, önümüzdeki 10 yıl da ise bir milyar sterlin gibi bir bütçe planlıyorlarmış. Avrupalı bisiklet yoluna bu kadar yatırım yaparken bizim ülkemizde var olan bisiklet parkurunun kaldırılmış olması gerçekten çok üzücü. Ülkemizde şehir içine ulaşım amaçlı yolların yapılmaması yetmiyormuş gibi bir de var olan orman parkurunun kaldırılması hangi aklın ürünü çok merak ediyorum...
Bugün birden aklıma ormanın işletmecisini arayıp "bisiklet parkurun"a ne oldu diye sormak aklıma geldi ve belgradormani.com sitesinden iletişim bilgilerini bulduğum "Doğa Koruma ve Milli Parklar Mühendisliği"ni telefon ile aradım. Görüştüğüm kişi haklı olduğumu, orman içinde şu anda bir bisiklet parkurunun bulunmadığını doğruladı. Bu kadar güzel bisiklet parkuru imkanlarının olduğu böyle bir ormanda neden bisiklet parkuru olmadığını sorduğumda, girişimlerde bulunduklarını, yazışmalar sonucunda ödenek çıkarsa önümüzdeki aylarda bir bisiklet parkuru yapacaklarını söyledi ama verilen cevap bana hiç de öyle bisiklet parkuru için istekli olmadıklarını hissettirdi.
Bence bisiklet severler olarak birlikte hareket edip Belgrad Ormanı'na bisiklet parkuru yapılması için yetkili mercilere başvurularda bulunup bu isteğimizi sürekli canlı tutmalıyız. Belki çoğumuz orman içindeki onlarca alternatif patikalarda geziyoruz ama herkesin yaş, kondisyon ve teknik olarak o patikalarda ilerlemeye imkanı olmayabilir, bu yüzden ortalama zorlukta, sadece bisiklet için ayrılmış bir parkur bu orman için bence çok gerekli.
Hatta şehir içinde de bisikletin bir ulaşım aracı olduğu bilincinin yayılması için bulunduğumuz yerlerdeki belediyelere sürekli olarak şehir içinde de ayrılmış, güvenli bisiklet yolu taleplerimiz iletmemiz gerektiğini düşünüyorum.
Biraz uzun oldu, kusura bakmayın ama sizinle bu konuyu paylaşmak istedim, okuyan herkese teşekkür ederim.
Bir kaç yıl önce Belgrad ormanında bulunan bisiklet parkurunda çok keyifli bir kaç sürüş yapmıştım. Parkur Ayvat bendi etrafında dolaşan çok güzel bir yoldan oluşuyordu ve araç trafiğine kapalıydı. Bir kaç hafta önce aynı yere gittiğimde parkur başlangıcında bulunan "bisiklet parkuru" tabelasının kaldırıldığını ve araç girişini engelleyen bariyerin iptal edildiğini gördüm ama yine de bisikletimle yola devam ettim. İlerledikçe parkurda bir kaç arabayla karşılaştım, dar olan yolda geçişmek bazen zor oldu, en kötüsü de piknikçilerin bu yolu ve Ayvat bendi ve gölünün etrafını işgal ettiklerini görmek oldu. Müziğin sesini sonuna kadar açmış, alkolün dibine vurmuş, etrafa bağırıp çağıran insanların arasından bisikletle geçmek beni rahatsız etti. Eskiden bu yol sadece bisikletçilere ayrıldığı için böyle rahatsız edici manzaralarla karşılaşmıyordum.
Orman içinde bisiklete uygun birçok patika ve yollar mevcut ancak bu Ayvat bendi yolu tabela ile "bisiklet parkuru" olarak belirlenmiş, her seviyeden bisikletçinin kullanabileceği güzel bir parkurdu, bu şekilde bir bisiklet parkurunun kaldırılmış olması beni üzdü.
Geçenlerde bir haberde okumuştum, Londra belediyesi bisikletin ulaşım amacıyla kullanılmasını teşvik etmek için bisiklet yollarının uzatılması ve güvenliği için bu yıl 35 milyon sterlin harcayacakmış, önümüzdeki 10 yıl da ise bir milyar sterlin gibi bir bütçe planlıyorlarmış. Avrupalı bisiklet yoluna bu kadar yatırım yaparken bizim ülkemizde var olan bisiklet parkurunun kaldırılmış olması gerçekten çok üzücü. Ülkemizde şehir içine ulaşım amaçlı yolların yapılmaması yetmiyormuş gibi bir de var olan orman parkurunun kaldırılması hangi aklın ürünü çok merak ediyorum...
Bugün birden aklıma ormanın işletmecisini arayıp "bisiklet parkurun"a ne oldu diye sormak aklıma geldi ve belgradormani.com sitesinden iletişim bilgilerini bulduğum "Doğa Koruma ve Milli Parklar Mühendisliği"ni telefon ile aradım. Görüştüğüm kişi haklı olduğumu, orman içinde şu anda bir bisiklet parkurunun bulunmadığını doğruladı. Bu kadar güzel bisiklet parkuru imkanlarının olduğu böyle bir ormanda neden bisiklet parkuru olmadığını sorduğumda, girişimlerde bulunduklarını, yazışmalar sonucunda ödenek çıkarsa önümüzdeki aylarda bir bisiklet parkuru yapacaklarını söyledi ama verilen cevap bana hiç de öyle bisiklet parkuru için istekli olmadıklarını hissettirdi.
Bence bisiklet severler olarak birlikte hareket edip Belgrad Ormanı'na bisiklet parkuru yapılması için yetkili mercilere başvurularda bulunup bu isteğimizi sürekli canlı tutmalıyız. Belki çoğumuz orman içindeki onlarca alternatif patikalarda geziyoruz ama herkesin yaş, kondisyon ve teknik olarak o patikalarda ilerlemeye imkanı olmayabilir, bu yüzden ortalama zorlukta, sadece bisiklet için ayrılmış bir parkur bu orman için bence çok gerekli.
Hatta şehir içinde de bisikletin bir ulaşım aracı olduğu bilincinin yayılması için bulunduğumuz yerlerdeki belediyelere sürekli olarak şehir içinde de ayrılmış, güvenli bisiklet yolu taleplerimiz iletmemiz gerektiğini düşünüyorum.
Biraz uzun oldu, kusura bakmayın ama sizinle bu konuyu paylaşmak istedim, okuyan herkese teşekkür ederim.