Az önce UCI'ın youtube kanalında Cyclocross dünya şampiyonasını izlerken kenarda Beko'nun reklamlarını gördüm. Daha önce Beko'nun yurtiçinde böyle bir organizasyona sponsor olduğunu gören var mı?(let the linç begin)
KOC Grubu; Arçelik (Türkiye orta ve uzeri segment), Altus (Orta ve altı segment), Beko (Yurtdisi hedefli segment)
Arçelik Turk pazarında seckin bir yere sahip. Ancak fazla uretim veya bir alt model motorlar vb. icin daha sade ve uygun fiyatli malzeme ile Altus markasini kullanarak bulasik, camasir makineleri, klimalar uretiyor. Bu marka icin reklam yatirimina bile gerek duymuyor. Ancak Arcelik, Altus ve Beko servisleri ayni
Beko'nun olusmasi ise icinde "ç" harfide bulunan "Arçelik" isminin yazim ve telaffuz olarak yurtdisinda pazarlama sorunu yaratmasi. Bu nedenle kasa ve marka degistirerek ayni urunleri BEKO adi altinda yurtdisinda pazarliyor. Reklam agirligini Turkiye'de Arçelik markasina, yurtdisinda BEKO olarak dengeliyor.
Bu nedenle Turkiye'de bir yere reklam verecek olsa onceligi Arcelige veriyor. Gerci pek sponsorlugunu da gormedim ama durum bu...
Arçelik'in yurt dışına açılamama nedeni olarak çok acayip bir şey okumuştum ve mantıklı gelmişti, bu "ç" harfi fransızcada "s" olarak okunuyor ve "arse" oluyor. bu ise argoda popo demek ingilizcedeki gibi. sondaki "lik" ise bildiğiniz "lick" olarak algılanıyor, ingilizce ve fransızcadaki lick. bu sebeple yanlış anlaşılmaya mahal vermemek için yurt dışna yönelik yeni bir marka yaratma ihtiyacı hissediyorlar ve bence çok haklılar.