Bazı sorularım var

YILMAZ Doğucan

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2014
Mesaj
100
Tepki
59
Yaş
30
Şehir
Eskişehir
İsim
YILMAZ DOĞUCAN
Bisiklet
Sedona
merhaba arkadaşlar salcano ng 650 kullanıcısıyım 2014-eylülden beri kullanıyorum.27.5 jant aldım bisikleti, bisikleti yükseltmek istiyorum parça-donanım olarak ve jant teker grubunda herzaman yaşadığım sıkıntıyı bu seferde yaşamaktayım türkiyede daha piyasaya yeni giren 27.5 aksesuar-yedek parçalar çok pahalı şimdi ben bu bisiklete 26 jant a dönüştürsem kadro-jant arasında yükseklik boy sorunu oluşurmu acaba ? birde bisikleti yükseltmeye ilk hangi parça(yı)-ları değiştirmekle başlasam acaba aklıma ilk gelen aynakol ve ön aktarıcı sonrasında arka ruble ve aktarıcı zincir ve frenler olarak gitmeyi düşünüyorum sizce doğru bir mantıkmıdır bütçem elverişli olsa tüm grubu değişmek istiyorum biranda ama bütçe çok fazla açamıyorum öğrenciyim ama bisiklet herşeyim :)
 
Scudo

tolga akyol

Forum Demirbaşı
Kayıt
23 Eylül 2014
Mesaj
468
Tepki
457
Yaş
37
Şehir
sakarya
Bisiklet
KTM
Maşanız ve kadronuz 27.5" janta uyumlu olduğu için bence hiç değişiklik yapmayın. Ayrıca 27.5" 29" ler bu yıl yaygınlaşıyor gibi.Çok fazla parça sorunu olacağını sanmıyorum.Olsa dahi yurtdışından daha da ucuza getirtilebiliyor bazı ürünler.
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman

Sukru Cam

Üye
Kayıt
9 Kasım 2014
Mesaj
67
Tepki
44
Yaş
24
Şehir
Balıkesir/ Akçay
İsim
Şükrü Çam
Bisiklet
Salcano
27.5 jant i 26 yapmak kadronun bütün geometrisini bozmaya yol acar böylelikle de engel aşarken kadronun altı veya aynakol surtebilir. Bisiklette rahatsiz olduğunuz ilk şeyden baslayin ucuz fiyata iyi bir parca buldunuzmu kapmaya bakın . bunları diyorum ama maddi durumsuzluktan tek fren sürüyorum bisikletini hidrolik alicam para biriktiriyordum Allah yardım eder inşallah benim öğrencilere..
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
27,5 janttaki yedek parca nedeniyle degistireceksiniz anlatiminiza gore.
Bence mantikli degil!
Zaten kadro ve maşa 2 teker boyunu kaldiriyor varsaysak bile tek farklari jant, dış ve iç lastik. Gerisi teker boyu ne olursa olsun uyumlu parçalar.

Kisa vadede yedek parca maliyetinden kacarken 2 adet 26" jant, jantlarin yeniden orumu, 26" ic lastikler ve 26" dis lastikler alinacak ve bu da epeyce maliyet. Yoksa su an icin parca sıkıntısı ic ve dış lastik olur ki saydiklarimla kiyaslandiginda cok sorun degil bence.
Uzun vadede kar etmek icin bu degisimi istiyorsaniz yine mantikli degil! Cunku 27,5 lar yayginlasiyor ve uzun vadede bunlarin parcalari da uygun fiyata gelecek.

Ayrica HD veya MD fren degilse teker capi degisimi fren mekanizmasini yeniden konumlandirmaniza ve iptidai cozumler uretmenize neden olacaktir.

Degisim sirasi (tekerlek ekipmanlarini saymaz ve ekonomik gidersek) bana gore soyle olmali:
Aynakol - cap degisikligi tirmanma ve hiz faktorunu etkiler.
Arka ruble ve aktarici - cap degisikligi tirmanma ve hiz faktorunu etkiler. Aktarici degisikligi vites gecis kalitesini etkiler. Yarislara katiliyorsaniz milisaniyeler kazandirir :p
Vites kollari - vites gecis kalitesini etkiler. Yarislara katiliyorsaniz milisaniyeler kazandirir :p
Elcikler - uzun suruslerde rahatlik ve ergonomi

Masraf artsin ama hafiflik ve konfor gelsin derseniz siralamasi size kalmis - sele, sele borusu, gidon, pedallar, maşa, fren diskleri ve kaliperler, teker gobekleri vb.uzar gider vidalara kadar ;)

Aslinda aynakol, ruble ve aktaricilar sonrasi akiciligi etkileyen parcalara ve surtunmeye neden olan parcalara yonelmek mantikli. Yani aynakol gobegi veya hollowtec 2, teker gobekleri, dış lastik kalite ve diş yapısı gibi...
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Uygun

Osman Uygun

Daimi Üye
Kayıt
9 Haziran 2014
Mesaj
238
Tepki
128
Şehir
Samsun
Bisiklet
Sedona
Merhaba Samsundan, güzel bir sahil kenti olan şehirden Osman ben, ilk bisiklet seçimini Ng650 27.5'tan yapan adam olarak da tanıtabilirim kendimi :)

Bende alır almaz şunu alayım bunu alayım dedim vs bir sürü hayallere daldım. Sonra bisikletimde disk fren desteği yoktu onu gördüm, sonra maşamın kötü olduğunu aslında güzel bir tane olması gerektiğini ve kilitlemeliye ihtiyacım olduğunu anladım, sonra vites sistemi 3x9 olsun dedim, ben bunları dedim de dedim ve sonra kafama dank etti, oğlum bi dur. Daha hiçbirşey bilmiyorsun bisikleti bile süreli birkaç ay oldu.

Ve kendi kendime en temel ihtiyacımın ne olduğunu belirlemekle başladım. İlk önce maşa dedim, sonra disk fren ve sonra aluminyum gidon ve gidon boynu dedim. Baktım ki bu bisiklete disk olmuyor, ve baktım ki bisikletin gidon ve boynu derken elimde çok parça kalacak, karar verdim ve bisikleti sattım. Satmadan önce kendime forumda bulduğum 29" Rockshox maşayı, Sedona 27.5" ölçüdeki kadroyu, alüminyum Ghost gidonu, Elixir 3 disk frenleri ve XT rotoru, karbon Scott'tan çıkma Syncross 27.5" jantları toplamıştım bile :koptum:

Sonrasında noldu, bugüne geldim, önümüzdeki aylarda sele, sele borusu, boyun, lastikler ve çekiş sisteminin belirlediğim modellerini alınca inşâallah bisikletim tamamen kendi istediğim renk ve donanımda olacak. Bende öğrenciyim ama her ay kenara para koyup aldım bunları, vakti geldi çok sıkışık oldum, ders aldım ama donanımları da hep en iyisi ya da bir üst modeli alayım demeden seçtim. Dedim ki bana ne lazım abi; şu şu şu, marka model sordum araştırdım ve kafamda listeyi çıkardım. Şimdi ise son vakitleri bekliyorum :harika:

Yani sizin anlayacağınız, bence o bisiklette en en ihtiyacınız olan şeyi ekleyin, eğer istediğiniz şey bir üst modele yakınsa, biraz idare edip bisikleti satın ve toplayın. Ya da yeni bisiklet alın. Bir bisikletin parçalarını yükseltmek bazen tahmin ettiğinizden masraflı ve zahmetli olabiliyor.

Bu arada aynı bisikletin kullanıcısı olarak her türlü sorunuza da açığım, kendisi ile 5 saat ve 50 km'lik bir tur yapmıştım, 3000m'den 1000m'ye, yani zorladım kendisini güzel anılarımız vardır ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: Sarper Tuncer

karankabul

Aktif Üye
Kayıt
1 Aralık 2012
Mesaj
111
Tepki
73
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Cube
bir bilgi/hatirlatma :

26" , 27.5" , 29" tabirleri cant capini belirtmiyor.

26" tabiri capi 22" olan cant,
27.5 tabiri capi 23" olan cant,
28" ve 29" tabirleri capi 24.5" olan cant demek.

ornegin 26" denen ama aslinda 22" capindaki canta, 2.00" veya 2.10" genisliginde arazi lastigi takildiginda, takerlek capi yaklasik 26" e ulasiyor.
yani 26" tabiri ya da 27.5" ve 29" tabirleri destekledikleri maksimum dis lastik capini ifade ediyor desek yeridir.

simdi ben,26" denen canta (yani maksimum 26" dis lastigi destekleyen canta) 1.5" genisliginde slick lastik takarsam tekerlek capi 25"-25.5" arasi birsey oluyor.bisikletin geometrisini bozmus mu oluyorum.
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@selim karan

Dediginiz gibi jantlar denildigi boyda degil. Dış lastik takili iken takribi boylari kullaniliyor terminolojide 26 - 27,5 - 28/29 gibi.
Zaten 28/29 da fark yok! Aslinda ikiside jant capi olarak ayni sey. Ancak yol lastikleri ile yaygin kullanilirken 28" denirdi, dag modelleri cikinca dış lastiklerden dolayi ebati daha buyudu ve 29'er tabiri cikti :)

Dış lastik jant genisligine uygunsa bahsettiginiz kucuk farklartla bisikletin geometrisini bozmus olmazsiniz. Kesin konusmayayim ne olur ne olmaz; bence bozmus olmazsiniz :)
 

karankabul

Aktif Üye
Kayıt
1 Aralık 2012
Mesaj
111
Tepki
73
Şehir
kocaeli
Bisiklet
Cube
@suat akman

ben de son cumleyi "bozulmaz" anlaminda soylemistim.soru isareti olmayan soru cumlesi.olsun gene de ogrenmis oldum:okyrm:
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman