Merhabalar; ben bisiklet dünyasına yeni katılanlardanım, aslına bakacak olursa uzun zamandır motorsikletlere olan hayranlığım vardı ama bisiklete yönelmem ihtiyaç ve forumunuz nedeniyle oldu. öncelikle forumun doğru yerine mi yazıyorum bilmiyorum ama sizlere birkaç sorum olacak.
1)Bisiklette kask kullanımının önemi açık, ama dışardan gözlemlediğim kadarıyla bisiklet kaskları başı yeterince sarmıyor. Doktor olduğum için bugüne kadar motordan düşerek acile gelen birçok vaka ile karşılaştım, çoğunda kafada kırılan yerler alt çene ve boyun oluyor, motorsiklet kaskları kafayı tamamen sardığı için kazalarda yaralanma riski cok azalıyor (en azından kendi tecrubelerim bunu gösterdi) ama bisiklet kaskları kafanın alt kısmını korumada yetersiz benim kanaatimce, bu konuda fikri olan varmı? başı tamamen saran bisiklet kaskları mevcut mu??
2)2 kez yurt dışında bulundum, fransa ve hollanda da gördüğüm kadarıyla bu ülkeler trafik problemlerini toplu taşıma araçları, motorsiklet ve bisiklet kullanımıyla çözmüş durumdalar, özellikle fransanın kalbi pariste bu durum daha cok bisiklet lehine kaymış durumda. inanın patenle bile işe giden takım elbiseli kravatlı insanlar gördüm. halk ucuza seyahat etmenin tadını cıkartıyor, aynı zamanda spor yapıyoruz gerekcesiyle bisikleti tercih ediyor. ama gelin görün ki orada sıkı kurallar ve profesyonelce işleyen bir sistem var. örneğin kaldırımlar boylu boyunca bazı yerlerde ikiye ayrılmıs durumda, mağaza tarafında sadece insanlar yürüyebiliyor, kaldırımın yol tarafı ise tamamen bisiklet ve motorsikletlere park etmek için ayrılmıs durumda. yalnız dediğim gibi kurallar sıkı. eger bisikletinizi ya da motorunuzu yanlışlıkla insanların yürüdügü tarafa bırakırsanız tarfik polisince ceza yiyorsunuz. bu arada belirtmeliyim ki paris belediyesi memurlara her yıl ücretsiz bisiklet dagıtıyor. yani bilinç maksimum düzeyde. bizim ülke insanları gibi petrolün variline yüzlerce dolar vermemek için yapıyorlar bunu. tarfik temiz gürültü yok benzin harcamıyorlar kirlilik ve egzoz dumanı yok vay efendim arabamı nereye park edecegim sorunu yok. tabiki araba kullanımı da var ama arabanızı sehir merkezine sokmak için günlük 5 euro ödemek zorundasınız (yani düşünün arabayla ankara kızılaya ya da istanbul taksime girmek günlük 5 euro) yani caydırıcılık ve özendiricilik bir arada. tam da burda belirtmek istediğim biz bisiklet severlere de bu konuda iş düşmesi. eğer bilinçli toplum bilinçli bisiklet sever olmak istiyorsak lütfen bu konuları sivil toplum örgütlerine, çalıştığımız kurumlara bahsederek ya da fax çekerek ilgi uyandıralım. örneğin geçen hafta mezun olduğum hacettepe üniversitesi tıp fakültesi kampüsüne gittim ve üzülerek gördüm ki 3 büyük koca otopark olmasına rağmen 3 otoparkta da ne motorlar ne de bisikletler için park alanı vardı. motorcular motorlarını demirlere ağaçlara bağlamışlardı ne yazık ki. bisiklet vardı ama onlar da alelade demirlere kilitliydi. mesela ben burdan başlayarak sırf bu konuyla ilgilenenler de olduğu bilinsin ve ilgi çekilsin diye yakında hacettepe üniv. rektörlüğüne bir fax çekeceğim.(bisiklet motorsiklet park alanı yaratılması isteğiyle) sizlerden de ricam benzer hareketlerde bulunmanız.
3)Bisiklet kullananlar hırsızlık problemini nasıl çözüyor, park alanları dışında yapılan parklarda ne gibi önlemler alıyorsunuz. mesela bir yere gittiniz ve bir iki saatliğine bisikleti park ettiniz. çalınma ihtimali için geliştirilmiş önlemler varmı? yoksa sadece malesef kilit mi kullanmak zorundayız. mesela motorlar için geliştirilmiş alarmlar var. artık 1500 ytl ye satılan motorlara bile takıyorlar. bu konuda bilgisi olan varmı??
4)Bir de bisiklet seçimiyle ilgili bir soru...sadece düz asfaltta kullanılmak için bir bisiklet alınacaksa amortisör önde mi arkada mı olmalı? insan ağırlığı oturma pozisyonunda ön tekerleğe mi arka tekerleğe mi düşüyor daha cok??
Cok uzun yazdığımı biliyorum ama forum sitesi olduğu için affınıza sığınıyorum.
Şimdiden herkese teşekkürler.
Metin.
1)Bisiklette kask kullanımının önemi açık, ama dışardan gözlemlediğim kadarıyla bisiklet kaskları başı yeterince sarmıyor. Doktor olduğum için bugüne kadar motordan düşerek acile gelen birçok vaka ile karşılaştım, çoğunda kafada kırılan yerler alt çene ve boyun oluyor, motorsiklet kaskları kafayı tamamen sardığı için kazalarda yaralanma riski cok azalıyor (en azından kendi tecrubelerim bunu gösterdi) ama bisiklet kaskları kafanın alt kısmını korumada yetersiz benim kanaatimce, bu konuda fikri olan varmı? başı tamamen saran bisiklet kaskları mevcut mu??
2)2 kez yurt dışında bulundum, fransa ve hollanda da gördüğüm kadarıyla bu ülkeler trafik problemlerini toplu taşıma araçları, motorsiklet ve bisiklet kullanımıyla çözmüş durumdalar, özellikle fransanın kalbi pariste bu durum daha cok bisiklet lehine kaymış durumda. inanın patenle bile işe giden takım elbiseli kravatlı insanlar gördüm. halk ucuza seyahat etmenin tadını cıkartıyor, aynı zamanda spor yapıyoruz gerekcesiyle bisikleti tercih ediyor. ama gelin görün ki orada sıkı kurallar ve profesyonelce işleyen bir sistem var. örneğin kaldırımlar boylu boyunca bazı yerlerde ikiye ayrılmıs durumda, mağaza tarafında sadece insanlar yürüyebiliyor, kaldırımın yol tarafı ise tamamen bisiklet ve motorsikletlere park etmek için ayrılmıs durumda. yalnız dediğim gibi kurallar sıkı. eger bisikletinizi ya da motorunuzu yanlışlıkla insanların yürüdügü tarafa bırakırsanız tarfik polisince ceza yiyorsunuz. bu arada belirtmeliyim ki paris belediyesi memurlara her yıl ücretsiz bisiklet dagıtıyor. yani bilinç maksimum düzeyde. bizim ülke insanları gibi petrolün variline yüzlerce dolar vermemek için yapıyorlar bunu. tarfik temiz gürültü yok benzin harcamıyorlar kirlilik ve egzoz dumanı yok vay efendim arabamı nereye park edecegim sorunu yok. tabiki araba kullanımı da var ama arabanızı sehir merkezine sokmak için günlük 5 euro ödemek zorundasınız (yani düşünün arabayla ankara kızılaya ya da istanbul taksime girmek günlük 5 euro) yani caydırıcılık ve özendiricilik bir arada. tam da burda belirtmek istediğim biz bisiklet severlere de bu konuda iş düşmesi. eğer bilinçli toplum bilinçli bisiklet sever olmak istiyorsak lütfen bu konuları sivil toplum örgütlerine, çalıştığımız kurumlara bahsederek ya da fax çekerek ilgi uyandıralım. örneğin geçen hafta mezun olduğum hacettepe üniversitesi tıp fakültesi kampüsüne gittim ve üzülerek gördüm ki 3 büyük koca otopark olmasına rağmen 3 otoparkta da ne motorlar ne de bisikletler için park alanı vardı. motorcular motorlarını demirlere ağaçlara bağlamışlardı ne yazık ki. bisiklet vardı ama onlar da alelade demirlere kilitliydi. mesela ben burdan başlayarak sırf bu konuyla ilgilenenler de olduğu bilinsin ve ilgi çekilsin diye yakında hacettepe üniv. rektörlüğüne bir fax çekeceğim.(bisiklet motorsiklet park alanı yaratılması isteğiyle) sizlerden de ricam benzer hareketlerde bulunmanız.
3)Bisiklet kullananlar hırsızlık problemini nasıl çözüyor, park alanları dışında yapılan parklarda ne gibi önlemler alıyorsunuz. mesela bir yere gittiniz ve bir iki saatliğine bisikleti park ettiniz. çalınma ihtimali için geliştirilmiş önlemler varmı? yoksa sadece malesef kilit mi kullanmak zorundayız. mesela motorlar için geliştirilmiş alarmlar var. artık 1500 ytl ye satılan motorlara bile takıyorlar. bu konuda bilgisi olan varmı??
4)Bir de bisiklet seçimiyle ilgili bir soru...sadece düz asfaltta kullanılmak için bir bisiklet alınacaksa amortisör önde mi arkada mı olmalı? insan ağırlığı oturma pozisyonunda ön tekerleğe mi arka tekerleğe mi düşüyor daha cok??
Cok uzun yazdığımı biliyorum ama forum sitesi olduğu için affınıza sığınıyorum.
Şimdiden herkese teşekkürler.
Metin.