Scudo Sports

Bagaj mı? Römork mu?

halil fatih akbaş

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2011
Mesaj
881
Tepki
262
Yaş
38
Şehir
Darıca/KOCAELİ
Bisiklet
Specialized
Arkadaşlar merhaba ben ayda en az 1 sefer uzun turlara çıkıyorum artık sırt çantasıyla çadır uyku tulumu vs taşımak zor gelmeye başladı sizce bagaj mı kullanmak daha avantajlı yoksa römork mu?Deenyimli arkadaşların tavsiyelerini bekliyorum ilginize şimdiden teşekkürler
 
Scudo
Römork avantajlı duruyor fakat fiyatları çok uçuk. Bkz. (link)
 
  • Beğen
Tepkiler: halil fatih akbaş
romörk almak için evini yanında taşıman gerek, anca o zaman bir anlamı olur :)

bagaj üzerine monte edilip arka tekerleğin 2 yanına sarkan "heybe" dediğimiz bir çanta, ve bir de gidon önüne asılan çantalardan alsan yeterli olur bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: halil fatih akbaş
sizce römork akıcılık ve sürat konusunda daha mı iyi olur?
 
Çok fazla bilgim olmadığı için net birşey söyleyemiyorum ama römork sanki manevra ve hız açısından bisikleti kısıtlayacak gibi duruyor. Ayrıca fiyatları da çok uçuk. Saymış olduğunuz malzemeler için sanırım Ahmet Can arkadaşın bahsetmiş olduğu bagaj + heybe sistemi daha iyi gibi. Ben de yakın zamanda bagaj ve heybe montajı yapacağım bisikletime. Ekonomik açıdan da daha iyi gibi duruyor.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: halil fatih akbaş
@erdo aydın

Bende bu linkteki heybeden var gayet kullanışlı. Sağ ve soldaki parçaları orta parçadan ayrılabiliyor. 3 parçaya bölünüyor yani heybe. Tavsiye ederim ;) Bencede römorka o kadar masraf yapmayın.
 
  • Beğen
Tepkiler: halil fatih akbaş
kesinlikle römork tavsiye etmem arkaya başka bir bisiklet bağlayıp çekmekten farkı yok. ayrıca hareketi çok kısıtlar. bagaj daha mantıklı ama yükünüz gerçekten fazla ise mecburen römork . :D :D :D
 
  • Beğen
Tepkiler: halil fatih akbaş
Benim romörklerle tecrübem olmadı. Ama düşünürsek şu noktalar ilk akla gelenler.
Arkada göbeğin iki yanından sabit bağlantılı bir şase ve geride extra bir teker daha.. Romörkün şase ağırlığı artı koyacağınız yük romörkün kendi tekeriyle bisikletin arka tekerine yarı yarıya dağıtılacak. Bisikletin arka tekeri üzerinde yük artacak fakat ön teker üzerindeki yükte pek bir değişiklik olmayacak. Bu durum bisikletin tekerlerindeki yük oranını iyice bozacak. Sürüş sırasında, bu bozulmuş denge, sürücü güvenliğini azaltabilir. Ön tekerde direksiyon fonksiyonunun yani yön kontrolünün güçleşmesi vs gibi etkiler olabilir.

Ayrıca bisiklet sabit bir extra arka tekere sahip olunca tüm dinamiği değişir gibi geliyor. Düz yol alırken, extra tekeri döndürmek için de enerji sarfedeceksiniz. Dönüşlerde arkadaki romörk tekeri, dönüş yarıçapına bağlı olarak az veya çok yanal sürtünmeye girecek bu da sizi fazladan yoracak.

Herhalde en mantıklısı Ahmet Can Beyin dediği gibi yükü arka ve ön tekere dağıtacak şekilde heybe çantaları yerleştirmek..
 
  • Beğen
Tepkiler: halil fatih akbaş
arkadaşlar herkeze teşekkürler bagaj+heybe+gidon çantası almaya karar verdim sizce fiyat olarak uygun, kaliteli bu ürünleri nereden ve kaça temin edebilirim?heybenin 3'e bölünmesi artı bir avantajmış gibi geldi bana. İginize tekrar teşekkürler arkadaşlar
 
heybe çantalar daha işlevsel oluyorlar uzun turlar için. römork hareketleri kısıtlar

selam ve dua ile
 
Römork da bagaj da kullandım.
Eğer taşıyacağın malzeme hiçbir şekilde heybeye (ön + arka) sığmıyorsa o zaman römork al.
Neden diye sorarsan, römork fazladan 15kilo demek en azından. Fazladan 15 kilo da sizin doğada hayatta kalmak için bagaja atacağınız eşya kadar.
Kısacası, 2ye katlıyor taşımanız gereken yükü.

O nedenle ben bagaj derim. Gerekirse gidon çantası ve maşaya da bagaj takın. Römork'u ise son çare olarak düşünün.
 
Bagaj yönteminde, eğer bagajı benim gibi kurşun ağırlığı misali doldurmayacaksanız, bisiklette ek ağırlık olduğunu çoğu zaman hissetmezsiniz bile.....
 
konu hortlasin. Yeni düşünceler var mi?
 
şuan kullandığım kadronun bagaj bağlama delikleri üstte yok bir şekilde üstten bagajı bağlasam aşağısında bagaj bağlama deliği var kilom 84 kullandığım jant seti mavic crossride 24 telli bu tellerin kırılma ihtimali kiloma göre ve arkada en az 35 kilo olsa kırılma kolay olur gibi geliyor bana veya jant göbekleri dağılır mı ? arka janta fazla ağarlık bindirmemek için römork mu tercih etmeliyim ?
 
Geri