Aynı eforla nasıl daha hızlı gidilir?

Konu, 'Sağlık - Antrenman - Beslenme' kısmında Serkan Mıstınoğlu tarafından paylaşıldı.

Etiketler:
  1. Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.850
    Beğeniler:
    18.024
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    BikeRadar, velodrom testiyle yol bisikleti üzerindeki farklı sürüş pozisyonlarının ne kadar hız ve süre kazandırdığını bulmaya çalışmış :) Link yazının sonunda olacak.

    Testin en isabetli verileri verebilmesi adına kapalı velodrom kullanılmış, bu yüzden rüzgarı sıfır olarak kabul etmişler.
    Sürücümüz, 4 farklı sürüş pozisyonunda 5'er tur atıyor. Ardından "yorulma payı"nın hesaplanabilmesi için test tekrar ediliyor yani 5'er tur daha atılıyor. Bildiğiniz gibi aero pozisyonların en zor yanlarından biri, sürdürülebilirliklerinin az olması, yani yorması... Test, bu konuda da bize fikir verecek. Testin sonunda hangi pozisyonun en kazançlı ve en sürdürülebilir olduğunu göreceğiz :)



    Bisiklet üzerinde hızlı gitmenin temelde 2 yolu vardır:
    1- Daha güçlü pedallamak
    2- Rüzgar direncimizi düşürmek

    Bugünkü testimizde gücümüzü artırmadan, ufak pozisyon değişiklikleriyle nasıl daha hızlı gidebileceğimizi göreceğiz.

    Sürüş esnasında enerjimizi en çok harcayan her hava sürtünmesidir ve vücudumuz bu hava sürtünmesinin %70 ile %80'ini oluşturur :eek: (Meğer o kadar masrafı %20 için mi yapmışız :acpsnr:) Sürüş pozisyonumuzda ufak değişiklerle hava direncini azaltıp, aynı eforla daha hızlı gitmek mümkün.

    Bisikletteki çoğu konuda olduğu gibi, bu konuda da bir denge var aslında. En hızlı pozisyon, en rahatsız pozisyondur ve (uzun süre) sürdürülemez. Bu konuyu aydınlatmak için Los Angeles velodromunda ERO Sports'tan Jim Manton bize yol gösterecek. Kendisi profesyonel Bike Fit uzmanı, ve sürüş sırasında gerçek zamanlı rüzgar sürtünmesini (CdA) hesaplayabilen araç-gerece sahip :)

    Aero sürüş pozisyonundaki mantık, bildiğiniz gibi ön profildeki alanı küçültmek ve daha az alanın rüzgara maruz kalmasını sağlamak. Temel olarak dik oturmak, daha fazla rüzgar yememize sebep olur ve bizi yavaşlatır.


    4 farklı pozisyon, 4 farklı rüzgar direnci

    ERO Sports’un Alphamantis Track yazılımı kullanılarak her pozisyonu iki kez tekrar edeceğiz ve CdA'yı ölçeceğiz.
    Cd (coefficient of drag) = Sürtünme katsayısı
    A = Rüzgara maruz kalan yüzeyin büyüklüğü (A küçüldükçe, aynı güçte hız artar)

    Bu testi daha sonra ikinci bir sürücüyle de tekrarlayıp, sporcudan sporcuya değişip değişmediğini öğrenmeye çalıştık ve sonuçlar ilk sporcuyla (videodaki sporcu = Jim :)) tamamen aynı çıktı.

    Test için Scott Foil 40 kullanıldı ve 40 km/h sabit hız korundu.


    1. Pozisyon: Dirsekler düz, eller vites kollarında

    1-1484682847526-117cod4mi4i88-630-354.jpg
    En güvenli ve konforlu sürüş pozisyonu

    Bu, bizim çoğu zaman kullandığımız pozisyondur. Konforludur ve vites-fren kontrolü sağlar. Aynı zamanda en yavaş pozisyondur çünkü en dik duruş açısına sahiptir :ckskc:

    • CdA 0.4678


    2. Pozisyon: Dirsekler düz, eller boynuzlarda

    2-1484682847519-10n1z5cna8fg7-630-354.jpg
    Gidonu alttan tutmak, rüzgar yediğimiz alanı (A) biraz düşürür fakat kollarımız hala çok fazla rüzgar yer.

    Bu sürüş pozisyonu da pek çoğumuz için nispeten konforludur. Üst gövdeyi düşürüp, rüzgarla temas eden alanı düşürdüğü için hava sürtünmesini azaltır, fakat hala kollarımız, rüzgara direnç gösteren iki adet silindir gibi, rüzgarın tam olarak karşısındadır. Ve silindir, pek de aero olmayan bir cisimdir o_O

    • CdA 0.4065
    • İlk pozisyona göre watt kazancı : 67 watt (40 km/h hızda)


    3. Pozisyon: Dirsekler kırık, eller boynuzlarda

    3-1484682847509-16suife4qphq8-630-354.jpg
    Yarışlarda profesyonellerin böyle sürdüğünü çoğu zaman görürüz, fakat uzun süre gitmek oldukça zordur

    Üst gövdeyi daha da düşürmesi ve ön kol kısmını büyük ölçüde rüzgardan kurtarması sebebiyle, en hızlı pozisyon çoğumuz için budur. Fakat sürdürülemez, boyun ve kol ağrılarına sebep olur.

    • CdA 0.3403
    • İlk pozisyona göre watt kazancı: 112 watt (40 km/h hızda)


    4. Pozisyon: Dirsekler kırık, eller vites kollarında

    4-1484682847522-1r309o1a9ao6r-630-354.jpg

    Ön kollarınızı (dirsek-bilek arası) germez ve dinlendirmiş olursunuz, aynı zamanda vitesler ve frenler kontrolünüz altındadır ve üst gövdeniz de olabildiğince küçülmüş (havayla temas eden alan azalmış) durumdadır. Sonuç olarak, bu pozisyonda uzun bir süre tam güç ilerleyebilirsiniz.

    Bu pozisyon gövdenizi rüzgardan korur ve ön kolunuzu yere paralel konumlandırdığı için aerodinamik olarak en verimli duruma getirir. Çoğu sporcu için de konforlu bir pozisyondur ve kolları dinlendirir.

    • CdA 0.3627
    • İlk pozisyona göre watt kazancı: 94 watt (40 km/h hızda)


    Aynı eforla daha hızlı gitmek için alternatif öneriler


    Sıkı giyinin! Bisiklet formalarını havalı görünmek için giymiyoruz :) Bisiklet formalarının sıkı olmasının sebebi, yüzme mayolarının sıkı olma sebebiyle aynıdır: Torba gibi olması sürtünmeye yol açar!
    Kot pantolonla ve kapşonlu bir sweatshirtle yüzmeyi istemezsiniz değil mi? :snzdglsn:

    Yapılan son rüzgar testlerinde kask kemerinin bile 4.5 watt fark yarattığı ortaya çıktı (45 km/h hızda)
    Kask kemerinizi bağladıktan sonra katlayıp altına sıkıştırın, gözlüğünüzün yanından sallanmasına (bayrak gibi dalgalanmasına :D) izin vermeyin!

    Aero kasklar da 5-15 watt arası kazanç sağlar. Bu sayılar size küçük görünüyor olabilir, fakat 300 watt'tan sonraki her bir watt altın değerindedir ve fark yaratır!

    Ve son öneri, eğer forma ceplerinizde çok fazla eşya yoksa orta cebi kullanmaya çalışın. Çünkü orta cep, yan ceplere göre daha az rüzgar yer ;)


    Bonus: Bedava hız için dirseklerinizi bükün!

    Ne zaman, neyin size kazanç getireceğini bilin. Tırmanışta önemli olan tek şey rahat daha rahat oturmak ve pedala daha fazla güç basmaktır. Hava direncini düşünmeyin bile (başka bir konuda belirtmiştik, 15 km/h'nin altında hava sürtünmesini düşünmeyin. Aerodinamiklik mi yoksa hafiflik mi bizi daha hızlı yapar? Test ettik)
    İnişlerde, kendinizi olabildiğince sıkıştırın ve büzün. Bedava hız! :islik: Ufak değişiklikler ve denemelerle inişlerde daha hızlı olabilirsiniz. Uzun inişlerde, hız göstergenizi aralıklarla kontrol etmeye çalışın ve pozisyonunuzu değiştirip, hangisinde daha iyi sonuç aldığınızı görmeye çalışın ;)

    Düz (TT etaplar :asik:) rotalarda eğilmeye, aynı zamanda da konforlu olmaya çalışın. Bisiklete olan uyumunuz (halk arasında bikefit) ve sele yüksekliğiniz (doğru olmalı) burada oldukça önemli.

    Bisiklet sürmek, yüzmek gibidir :) Akıcı olduğunuzda daha hızlı olursunuz. Daha hızlı olmak için illa da nefes nefese kalmanıza gerek yok. Bedava hızları toplayın! :ssrtcbya:

    Orjinal link:
    How to ride faster without pedaling harder


    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Yine giriş-orta seviyesinde bilgilendirici bir yazı oldu. Videoda, bu testin yapılmasını sağlayan bir formül de gösteriliyor, (fizik) meraklıları ve bağımlıları inceleyebilir :D

    Okumaya doyamayanlar için alternatif başlıklar:
    Ortalama hızınızı arttırmak için 13 öneri
    Yol bisikletinde hızınızı artırmak için 10 ipucu
     
  2. srdrmrs

    srdrmrs Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    652
    Beğeniler:
    829
    Şehir:
    İST
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    teşekkür ederiz güzel bir yazı olmuş :)
     
    celikeren ve Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  3. #3
    Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.850
    Beğeniler:
    18.024
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    Videodan da bahsedelim. Testin 2 kez tekrar edilmesindeki amaç sporcunun yorulması ve aero pozisyonunu koruyamaması, yoruldukça kendini büzmekte daha başarısız olması demiştik. Program bunu gösteriyor, aynı sürüş pozisyonunda daha yüksek sürtünme değerleri elde ediliyor ikinci tekrarda:

    1.png

    22.png

    Sağ taraftaki sayılar 40 km'lik bir sürüşte kazanılan süre, saniye cinsinden :eek:

    Bir şeye dikkat edin, videodaki sürüş sıralamasıyla makaledeki sürüş sıralaması aynı değil. Onu karıştırmışlar niye ben de anlamadım :kötü:


    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    23.png

    İlgimi çeken başka bir ayrıntı, kırmızı ile işaretlediğim iki sürüş, birbirinin aynı pozisyon ve ikinci sürüşte hem sürtünme katsayısı düşmüş, hem de 40 km'de 50 saniye kazanç var.
    Buradan çıkarılacak sonuç, sanırım sürücü diğer aero pozisyonlara geçtiği için vücudunu kasmaya ve daha az yer kaplamaya adapte oluyor, tekrar en rahat pozisyona geçtiğinde bile, vücudunu istemeden (farkında olmadan, istem dışı) daha iyi kapatıyor.
    Demem o ki, ne kadar aero pozisyonda sürerseniz, vücut kapanmaya o kadar alışıyor o_O ahan da ispatı :D
     
    Ömer Murat, Borcott ve hashus1099 bunu beğendi.
  4. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.931
    Beğeniler:
    4.620
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    İlla merida reacto aldıracaksın Serkan abi :D :D
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  5. cuska

    cuska Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    28
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    ilker
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    nefis bir yazı olmuş emeğinize sağlık
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  6. soneryen

    soneryen Onursal Üye

    Kayıt:
    8 Ekim 2006
    Mesajlar:
    3.922
    Beğeniler:
    3.025
    Şehir:
    Bahçeşehir-Esenkent
    Adı:
    Soner
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    Kalemine yüreğine emeğine sağlık kardeşim. Sayende çok detaylı altın değerinde bilgilere sahip oluyoruz. Paylaşım için teşekkürler
     
  7. Ertan M.

    Ertan M. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Şubat 2015
    Mesajlar:
    993
    Beğeniler:
    1.668
    Şehir:
    İstanbul /Göztepe
    Adı:
    Ertan
    Bisiklet:
    Merida
    Seviye:
    Çok güzel bir yazı binlerce lira donanıma dökeceğimiz parayı aslında daha uygun yolla yapmış oluyoruz.Powermetre kullanarak söyleyebilirim ki rüzgarlı bir havada birinci pozisyondan ikinci ye geçince bile rüzgar daha az etkiliyor ve ortalama hız aynı güçte 1-2 km daha fazla oluyor bunu söyleyebilirim.Gidon boğazı açısı düşürmekte hızı arttırabilir ama rahatlık çok azalacaktır.Üçünçü pozisyonu arada denemeye çalışıyorum ama dizler kırık uzun süre gidilmiyor kollar ağrıyor bu yüzden bana göre 2 ve 4 numara düz yolda en iyisidir.1 numarada da yokuş çıkarken yada grup sürüşleri sırasında kullanmak mantıklı.
     
  8. Volks

    Volks Forum Demirbaşı

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    13 Mart 2015
    Mesajlar:
    532
    Beğeniler:
    863
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Volkan
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    @Serkan Mıstınoğlu + kırmızı şeritler de 50km/h yaptığında cadance ı diğerine göre daha düşük.
    Bu olayı bizzat Kayseri fondo da bende yaşadım.
    Düz bir yolda, önce hoodlardan tutarak gittim ondan sonra drop dan tuttum en son kollarımı gidona koyup iyice aero moda girdim ve abartısız 8/10 km/h çok rahat fark ediyordu.
    Tabi, çok uzun süre gidilmiyor ama arkadakilerin size yetişmesi daha zor oluyordu, alışmak gerek bazı sürüş pozisyonlarına.

    Teşekkürler yazı içinde :)
     
    NKurtuldu ve Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  9. caesar

    caesar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    10 Mart 2015
    Mesajlar:
    670
    Beğeniler:
    721
    Şehir:
    Niğde/Ulukışla
    Adı:
    caesar
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Serkan Mıstınoğlu paylaşım süper olmuş. Forumda bu tarz bilgilerin paylaşılması çok önemli.
     
    Serkan Mıstınoğlu bunu beğendi.
  10. smclk89

    smclk89 Aktif Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    31 Aralık 2015
    Mesajlar:
    175
    Beğeniler:
    193
    Şehir:
    Kocaeli
    Adı:
    semih
    Bisiklet:
    Giant
    Seviye:
    kim ne derse desin hangi test sonucu ne ile kanıtlarsa kanıtlasın. 4 numaralı sürüş pozisyonu 3 numaralı sürüş pozisyonundan daha verimlidir. kollar aşağı doğru açılmıyor yukarıda kalıp daha az alan yaratıyor. çok iyi tarif edemeyeceğim ama. kim nerde desin. 3 numaralı sürüş pozisyonu 4 numaralı sürüş pozisyonunun 1 tık altıdır. sürerken kendim dahi ne kadans değişimi ne vites değişimi alttan alıp kollara doğru yattığım anda hız 2kmh ye kadar kendiliğinden yükseliyor. yorulunca 3 numaraya geçiyorum. bence 4 numaralı sürüş daha yorucu. nedense bu teknik makalelerle bir türlü yıldızım barışmıyor. denemeyip görmesek harfiyen inanacağız.
     
  11. Kaan T.

    Kaan T. Sarcasm

    Kayıt:
    7 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    235
    Beğeniler:
    215
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Kaan T.
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Başlığı soru olarak alırsak EPO diyebilirim.
     
  12. Ahmet Bilge Kaan AKIN

    Ahmet Bilge Kaan AKIN Yağmur Getiren

    Kayıt:
    29 Nisan 2016
    Mesajlar:
    2.321
    Beğeniler:
    3.843
    Şehir:
    Isparta/ Ankara
    Adı:
    Ahmet Bilge Kaan AKIN
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bence 3 numara 4 numaradan daha rahat kim ne derse desin isterse sagan gelsin kapisirim, sagan kim allah askina, froome de 4 yapsin bana 3 le alayini gecerim kimse bana dur diyemez 3 ü bi yaptim mi varya 4 yapanlar agliyordu gecen :D
    Saka bi yana 3 te aldigim nefes 4 e gore daha az ve yorucu oluyor, nefes zor aldigimdan daha cabuk yoruluyorum.
    4 te ise yük biniyor sanki omuzlarima ya da kollarima o daha yorucu oluyor 3 e göre.
    Ancak hiz konusunda 3 ile gittigimde pelotona yetisirken 4 yaptiginda pelotonla aramda fark acilmaya basliyor. 3 ruzgari daha iyi kesiyor kesinlikle.
    Onun disinda Serkan hocam size sorum 3 ve 4 numaralarda daha uzun süre yorulmadan kalmak icin ne yapmak gerekir?
    Tesekkurler yazi icin ayrica :D

    Bir de daha da egik bir pozisyonda durulursa 3 numarada daha iyi olmaz mi, ne kadar egik o kadar aero mudur :D
     
  13. #13
    Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.850
    Beğeniler:
    18.024
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    @Ahmet Bilge Kaan AKIN kol ve sırt kaslarınız bu uzun süreli kasılmadan sonra ağrıyacaktır muhtemelen ertesi gün :) Ama pozisyonu daha sık kullandıkça vücut için giderek daha alışılmış ve konforlu bir duruş olacaktır. Tabi koca bir sürüşü sadece bu duruşla tamamlamak çok zor. Ama düzlüklerde bu duruş alışkanlık haline getirilirse çok iyi

    Bu arada bu pozisyon geçen yıl Katar turunun zamana karşı etabını kazanan Edwald Boasson Hagen'in de kullandığı duruş :)



    50.86 km/h ortalama :eek:
     
  14. #14
    Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.850
    Beğeniler:
    18.024
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    AAEAAQAAAAAAAAxaAAAAJDMzYWVmMDBlLTU5YmMtNDIxOC05MTM0LTBkMmRkNGQ5NThmZA.jpg

    En hızlı iniş için faydalı olabilecek bir bilgi
     
  15. hypocrisy

    hypocrisy Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Mart 2017
    Mesajlar:
    35
    Beğeniler:
    16
    Şehir:
    konya
    Bisiklet:
    Ümit
    Seviye:
    Rampa aşağı gidersen gidilir.
     
  16. Ahmet Bilge Kaan AKIN

    Ahmet Bilge Kaan AKIN Yağmur Getiren

    Kayıt:
    29 Nisan 2016
    Mesajlar:
    2.321
    Beğeniler:
    3.843
    Şehir:
    Isparta/ Ankara
    Adı:
    Ahmet Bilge Kaan AKIN
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    hocam şu "pantani" pozisyonunda öncekilerine göre nasıl daha hızlı oluyor ya
     
  17. #17
    Serkan Mıstınoğlu

    Serkan Mıstınoğlu Road Runner

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    3.850
    Beğeniler:
    18.024
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cervélo
    Seviye:
    @Ahmet Bilge Kaan AKIN hem baldırı hem göğüsü en iyi kapatan pozisyon o_O Hem baldır hem göğüs, ikisi birden yere paralel ve olabilecek en iyi konumdalar :eek:
     
    Ahmet Bilge Kaan AKIN bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

image.jpeg
[ATTACH] Gençler, Bisiklet iyi hoş, kardio yaparken bacak kaslarının önemli kısmı biraz bel azıcık sırt nihayetinde hiçe yakın kol kasları çalışıyor. Vücuda direk etki eden pedal haraketi bir çok...
IMG_20160426_172219.jpg
Merhaba arkadaşlar , bugun istanbul tıp fakültesinde halk sağlığı dersime girdim. Dersin bir kısmında su depolamak icin kullanilan plastik kaplarin hangi maddeden yapildigini ve bunu nasil...
1430320075081-17h1tytotvj9m-630-354.jpg
Her yaş grubuna yönelik güzel tüyolar veren bir Bikeradar makalesi buldum ve elimden geldiğince size iletiyorum :) Bisiklete binmek genç ve dinç kalmanın yollarından biridir. Vücudumuzun yıllara...