Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 5.999
- Tepki
- 25.894
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
BikeRadar, velodrom testiyle yol bisikleti üzerindeki farklı sürüş pozisyonlarının ne kadar hız ve süre kazandırdığını bulmaya çalışmış Link yazının sonunda olacak.
Testin en isabetli verileri verebilmesi adına kapalı velodrom kullanılmış, bu yüzden rüzgarı sıfır olarak kabul etmişler.
Sürücümüz, 4 farklı sürüş pozisyonunda 5'er tur atıyor. Ardından "yorulma payı"nın hesaplanabilmesi için test tekrar ediliyor yani 5'er tur daha atılıyor. Bildiğiniz gibi aero pozisyonların en zor yanlarından biri, sürdürülebilirliklerinin az olması, yani yorması... Test, bu konuda da bize fikir verecek. Testin sonunda hangi pozisyonun en kazançlı ve en sürdürülebilir olduğunu göreceğiz
Bisiklet üzerinde hızlı gitmenin temelde 2 yolu vardır:
1- Daha güçlü pedallamak
2- Rüzgar direncimizi düşürmek
Bugünkü testimizde gücümüzü artırmadan, ufak pozisyon değişiklikleriyle nasıl daha hızlı gidebileceğimizi göreceğiz.
Sürüş esnasında enerjimizi en çok harcayan her hava sürtünmesidir ve vücudumuz bu hava sürtünmesinin %70 ile %80'ini oluşturur (Meğer o kadar masrafı %20 için mi yapmışız ) Sürüş pozisyonumuzda ufak değişiklerle hava direncini azaltıp, aynı eforla daha hızlı gitmek mümkün.
Bisikletteki çoğu konuda olduğu gibi, bu konuda da bir denge var aslında. En hızlı pozisyon, en rahatsız pozisyondur ve (uzun süre) sürdürülemez. Bu konuyu aydınlatmak için Los Angeles velodromunda ERO Sports'tan Jim Manton bize yol gösterecek. Kendisi profesyonel Bike Fit uzmanı, ve sürüş sırasında gerçek zamanlı rüzgar sürtünmesini (CdA) hesaplayabilen araç-gerece sahip
Aero sürüş pozisyonundaki mantık, bildiğiniz gibi ön profildeki alanı küçültmek ve daha az alanın rüzgara maruz kalmasını sağlamak. Temel olarak dik oturmak, daha fazla rüzgar yememize sebep olur ve bizi yavaşlatır.
4 farklı pozisyon, 4 farklı rüzgar direnci
ERO Sports’un Alphamantis Track yazılımı kullanılarak her pozisyonu iki kez tekrar edeceğiz ve CdA'yı ölçeceğiz.
Cd (coefficient of drag) = Sürtünme katsayısı
A = Rüzgara maruz kalan yüzeyin büyüklüğü (A küçüldükçe, aynı güçte hız artar)
Bu testi daha sonra ikinci bir sürücüyle de tekrarlayıp, sporcudan sporcuya değişip değişmediğini öğrenmeye çalıştık ve sonuçlar ilk sporcuyla (videodaki sporcu = Jim ) tamamen aynı çıktı.
Test için Scott Foil 40 kullanıldı ve 40 km/h sabit hız korundu.
1. Pozisyon: Dirsekler düz, eller vites kollarında
En güvenli ve konforlu sürüş pozisyonu
Bu, bizim çoğu zaman kullandığımız pozisyondur. Konforludur ve vites-fren kontrolü sağlar. Aynı zamanda en yavaş pozisyondur çünkü en dik duruş açısına sahiptir
2. Pozisyon: Dirsekler düz, eller boynuzlarda
Gidonu alttan tutmak, rüzgar yediğimiz alanı (A) biraz düşürür fakat kollarımız hala çok fazla rüzgar yer.
Bu sürüş pozisyonu da pek çoğumuz için nispeten konforludur. Üst gövdeyi düşürüp, rüzgarla temas eden alanı düşürdüğü için hava sürtünmesini azaltır, fakat hala kollarımız, rüzgara direnç gösteren iki adet silindir gibi, rüzgarın tam olarak karşısındadır. Ve silindir, pek de aero olmayan bir cisimdir
3. Pozisyon: Dirsekler kırık, eller boynuzlarda
Yarışlarda profesyonellerin böyle sürdüğünü çoğu zaman görürüz, fakat uzun süre gitmek oldukça zordur
Üst gövdeyi daha da düşürmesi ve ön kol kısmını büyük ölçüde rüzgardan kurtarması sebebiyle, en hızlı pozisyon çoğumuz için budur. Fakat sürdürülemez, boyun ve kol ağrılarına sebep olur.
4. Pozisyon: Dirsekler kırık, eller vites kollarında
Ön kollarınızı (dirsek-bilek arası) germez ve dinlendirmiş olursunuz, aynı zamanda vitesler ve frenler kontrolünüz altındadır ve üst gövdeniz de olabildiğince küçülmüş (havayla temas eden alan azalmış) durumdadır. Sonuç olarak, bu pozisyonda uzun bir süre tam güç ilerleyebilirsiniz.
Bu pozisyon gövdenizi rüzgardan korur ve ön kolunuzu yere paralel konumlandırdığı için aerodinamik olarak en verimli duruma getirir. Çoğu sporcu için de konforlu bir pozisyondur ve kolları dinlendirir.
Aynı eforla daha hızlı gitmek için alternatif öneriler
Sıkı giyinin! Bisiklet formalarını havalı görünmek için giymiyoruz Bisiklet formalarının sıkı olmasının sebebi, yüzme mayolarının sıkı olma sebebiyle aynıdır: Torba gibi olması sürtünmeye yol açar!
Kot pantolonla ve kapşonlu bir sweatshirtle yüzmeyi istemezsiniz değil mi?
Yapılan son rüzgar testlerinde kask kemerinin bile 4.5 watt fark yarattığı ortaya çıktı (45 km/h hızda)
Kask kemerinizi bağladıktan sonra katlayıp altına sıkıştırın, gözlüğünüzün yanından sallanmasına (bayrak gibi dalgalanmasına ) izin vermeyin!
Aero kasklar da 5-15 watt arası kazanç sağlar. Bu sayılar size küçük görünüyor olabilir, fakat 300 watt'tan sonraki her bir watt altın değerindedir ve fark yaratır!
Ve son öneri, eğer forma ceplerinizde çok fazla eşya yoksa orta cebi kullanmaya çalışın. Çünkü orta cep, yan ceplere göre daha az rüzgar yer
Bonus: Bedava hız için dirseklerinizi bükün!
Ne zaman, neyin size kazanç getireceğini bilin. Tırmanışta önemli olan tek şey rahat daha rahat oturmak ve pedala daha fazla güç basmaktır. Hava direncini düşünmeyin bile (başka bir konuda belirtmiştik, 15 km/h'nin altında hava sürtünmesini düşünmeyin. (link))
İnişlerde, kendinizi olabildiğince sıkıştırın ve büzün. Bedava hız! :islik: Ufak değişiklikler ve denemelerle inişlerde daha hızlı olabilirsiniz. Uzun inişlerde, hız göstergenizi aralıklarla kontrol etmeye çalışın ve pozisyonunuzu değiştirip, hangisinde daha iyi sonuç aldığınızı görmeye çalışın
Düz (TT etaplar :asik rotalarda eğilmeye, aynı zamanda da konforlu olmaya çalışın. Bisiklete olan uyumunuz (halk arasında bikefit) ve sele yüksekliğiniz (doğru olmalı) burada oldukça önemli.
Bisiklet sürmek, yüzmek gibidir Akıcı olduğunuzda daha hızlı olursunuz. Daha hızlı olmak için illa da nefes nefese kalmanıza gerek yok. Bedava hızları toplayın!
Orjinal link:
(link)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yine giriş-orta seviyesinde bilgilendirici bir yazı oldu. Videoda, bu testin yapılmasını sağlayan bir formül de gösteriliyor, (fizik) meraklıları ve bağımlıları inceleyebilir
Okumaya doyamayanlar için alternatif başlıklar:
(link)
(link)
Testin en isabetli verileri verebilmesi adına kapalı velodrom kullanılmış, bu yüzden rüzgarı sıfır olarak kabul etmişler.
Sürücümüz, 4 farklı sürüş pozisyonunda 5'er tur atıyor. Ardından "yorulma payı"nın hesaplanabilmesi için test tekrar ediliyor yani 5'er tur daha atılıyor. Bildiğiniz gibi aero pozisyonların en zor yanlarından biri, sürdürülebilirliklerinin az olması, yani yorması... Test, bu konuda da bize fikir verecek. Testin sonunda hangi pozisyonun en kazançlı ve en sürdürülebilir olduğunu göreceğiz
Bisiklet üzerinde hızlı gitmenin temelde 2 yolu vardır:
1- Daha güçlü pedallamak
2- Rüzgar direncimizi düşürmek
Bugünkü testimizde gücümüzü artırmadan, ufak pozisyon değişiklikleriyle nasıl daha hızlı gidebileceğimizi göreceğiz.
Sürüş esnasında enerjimizi en çok harcayan her hava sürtünmesidir ve vücudumuz bu hava sürtünmesinin %70 ile %80'ini oluşturur (Meğer o kadar masrafı %20 için mi yapmışız ) Sürüş pozisyonumuzda ufak değişiklerle hava direncini azaltıp, aynı eforla daha hızlı gitmek mümkün.
Bisikletteki çoğu konuda olduğu gibi, bu konuda da bir denge var aslında. En hızlı pozisyon, en rahatsız pozisyondur ve (uzun süre) sürdürülemez. Bu konuyu aydınlatmak için Los Angeles velodromunda ERO Sports'tan Jim Manton bize yol gösterecek. Kendisi profesyonel Bike Fit uzmanı, ve sürüş sırasında gerçek zamanlı rüzgar sürtünmesini (CdA) hesaplayabilen araç-gerece sahip
Aero sürüş pozisyonundaki mantık, bildiğiniz gibi ön profildeki alanı küçültmek ve daha az alanın rüzgara maruz kalmasını sağlamak. Temel olarak dik oturmak, daha fazla rüzgar yememize sebep olur ve bizi yavaşlatır.
4 farklı pozisyon, 4 farklı rüzgar direnci
ERO Sports’un Alphamantis Track yazılımı kullanılarak her pozisyonu iki kez tekrar edeceğiz ve CdA'yı ölçeceğiz.
Cd (coefficient of drag) = Sürtünme katsayısı
A = Rüzgara maruz kalan yüzeyin büyüklüğü (A küçüldükçe, aynı güçte hız artar)
Bu testi daha sonra ikinci bir sürücüyle de tekrarlayıp, sporcudan sporcuya değişip değişmediğini öğrenmeye çalıştık ve sonuçlar ilk sporcuyla (videodaki sporcu = Jim ) tamamen aynı çıktı.
Test için Scott Foil 40 kullanıldı ve 40 km/h sabit hız korundu.
1. Pozisyon: Dirsekler düz, eller vites kollarında
En güvenli ve konforlu sürüş pozisyonu
Bu, bizim çoğu zaman kullandığımız pozisyondur. Konforludur ve vites-fren kontrolü sağlar. Aynı zamanda en yavaş pozisyondur çünkü en dik duruş açısına sahiptir
- CdA 0.4678
2. Pozisyon: Dirsekler düz, eller boynuzlarda
Gidonu alttan tutmak, rüzgar yediğimiz alanı (A) biraz düşürür fakat kollarımız hala çok fazla rüzgar yer.
Bu sürüş pozisyonu da pek çoğumuz için nispeten konforludur. Üst gövdeyi düşürüp, rüzgarla temas eden alanı düşürdüğü için hava sürtünmesini azaltır, fakat hala kollarımız, rüzgara direnç gösteren iki adet silindir gibi, rüzgarın tam olarak karşısındadır. Ve silindir, pek de aero olmayan bir cisimdir
- CdA 0.4065
- İlk pozisyona göre watt kazancı : 67 watt (40 km/h hızda)
3. Pozisyon: Dirsekler kırık, eller boynuzlarda
Yarışlarda profesyonellerin böyle sürdüğünü çoğu zaman görürüz, fakat uzun süre gitmek oldukça zordur
Üst gövdeyi daha da düşürmesi ve ön kol kısmını büyük ölçüde rüzgardan kurtarması sebebiyle, en hızlı pozisyon çoğumuz için budur. Fakat sürdürülemez, boyun ve kol ağrılarına sebep olur.
- CdA 0.3403
- İlk pozisyona göre watt kazancı: 112 watt (40 km/h hızda)
4. Pozisyon: Dirsekler kırık, eller vites kollarında
Ön kollarınızı (dirsek-bilek arası) germez ve dinlendirmiş olursunuz, aynı zamanda vitesler ve frenler kontrolünüz altındadır ve üst gövdeniz de olabildiğince küçülmüş (havayla temas eden alan azalmış) durumdadır. Sonuç olarak, bu pozisyonda uzun bir süre tam güç ilerleyebilirsiniz.
Bu pozisyon gövdenizi rüzgardan korur ve ön kolunuzu yere paralel konumlandırdığı için aerodinamik olarak en verimli duruma getirir. Çoğu sporcu için de konforlu bir pozisyondur ve kolları dinlendirir.
- CdA 0.3627
- İlk pozisyona göre watt kazancı: 94 watt (40 km/h hızda)
Aynı eforla daha hızlı gitmek için alternatif öneriler
Sıkı giyinin! Bisiklet formalarını havalı görünmek için giymiyoruz Bisiklet formalarının sıkı olmasının sebebi, yüzme mayolarının sıkı olma sebebiyle aynıdır: Torba gibi olması sürtünmeye yol açar!
Kot pantolonla ve kapşonlu bir sweatshirtle yüzmeyi istemezsiniz değil mi?
Yapılan son rüzgar testlerinde kask kemerinin bile 4.5 watt fark yarattığı ortaya çıktı (45 km/h hızda)
Kask kemerinizi bağladıktan sonra katlayıp altına sıkıştırın, gözlüğünüzün yanından sallanmasına (bayrak gibi dalgalanmasına ) izin vermeyin!
Aero kasklar da 5-15 watt arası kazanç sağlar. Bu sayılar size küçük görünüyor olabilir, fakat 300 watt'tan sonraki her bir watt altın değerindedir ve fark yaratır!
Ve son öneri, eğer forma ceplerinizde çok fazla eşya yoksa orta cebi kullanmaya çalışın. Çünkü orta cep, yan ceplere göre daha az rüzgar yer
Bonus: Bedava hız için dirseklerinizi bükün!
Ne zaman, neyin size kazanç getireceğini bilin. Tırmanışta önemli olan tek şey rahat daha rahat oturmak ve pedala daha fazla güç basmaktır. Hava direncini düşünmeyin bile (başka bir konuda belirtmiştik, 15 km/h'nin altında hava sürtünmesini düşünmeyin. (link))
İnişlerde, kendinizi olabildiğince sıkıştırın ve büzün. Bedava hız! :islik: Ufak değişiklikler ve denemelerle inişlerde daha hızlı olabilirsiniz. Uzun inişlerde, hız göstergenizi aralıklarla kontrol etmeye çalışın ve pozisyonunuzu değiştirip, hangisinde daha iyi sonuç aldığınızı görmeye çalışın
Düz (TT etaplar :asik rotalarda eğilmeye, aynı zamanda da konforlu olmaya çalışın. Bisiklete olan uyumunuz (halk arasında bikefit) ve sele yüksekliğiniz (doğru olmalı) burada oldukça önemli.
Bisiklet sürmek, yüzmek gibidir Akıcı olduğunuzda daha hızlı olursunuz. Daha hızlı olmak için illa da nefes nefese kalmanıza gerek yok. Bedava hızları toplayın!
Orjinal link:
(link)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Yine giriş-orta seviyesinde bilgilendirici bir yazı oldu. Videoda, bu testin yapılmasını sağlayan bir formül de gösteriliyor, (fizik) meraklıları ve bağımlıları inceleyebilir
Okumaya doyamayanlar için alternatif başlıklar:
(link)
(link)