Scudo Sports

Aynı donanımlı faklı marka modellerinde neden fiyat farkı var?

Hamit E.

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Eylül 2013
Mesaj
902
Tepki
349
Şehir
İzmir
Bisiklet
Mosso
merhaba, başlık belki çok net olmadı kusura bakmayın.

hemen konuya gireyim.

şimdi ben hamit markayım ve X modelim var. 1000tl ye satıyorum.
birde W markası var ve Y diye modeli var. 2000tlye satıyor.

şimdi bu farklılık neden? geometri vb herşey aynı. sadece birinin üst boru biraz kavisli geliyor diğeri düz, birinin alt borusu üçgen şekline yakın, diğeri silindirik tasarlanmış. bu şekil basit farklılılar var sadece.

diyeceksiniz ki isteyen istediği fiyata satar almayın kardeşim. ok almayalım ancak forumda yada mağazalarda evet ikiside aynı donanıma sahip ağırlık vs aynı ancak bu daha iyi çünkü W marka.

sonuçta bisiklet ilkel bir araç. şekli şemali belli. otomobil olsa ok anlarım, tasarımdı dizayndı elektronik bileşenler vb.... ancak bisiklette kafam almıyor.

beni aydınlatırsanız memnun olurum
 
Scudo
hamit markayı kadrosunu arka sokakta şahin usta dizayn ediyor

W markasını almanyadan bilmem ne uzmanı zarting zurt dizayn ediyor.

donanım fiyatını çıkart aradan geri kalan pay işçiliğe kalıyor.

bu benim şahsi fikrimdir.
 
Daha kolay anlaşabilecek konularda vereyim aynı örneği;

Dacia da araba satıyor, Volvo da. İkisi de 4 teker, 4 kapı, koltuk, motor falan. Birinin orası biraz farklı birinin burası.

Daha kolay anlaşabilecek konularda vereyim aynı örneği;

Dacia da araba satıyor, Volvo da. İkisi de 4 teker, 4 kapı, koltuk, motor falan. Birinin orası biraz farklı birinin burası.
 
Bu durumun sebeplerinden biri de reklam ve organizasyon giderleridir.
Yarışlara giren markaların fiyatları yüksek olabiliyor. Yine buna bağlı olarak reklam giderleri artıyor. Yarışçılara sponsor olduklarından dolayı bu giderlerini ürünlerin fiyatlarına yansıtmak durumunda kalıyorlar.
 
ve bazı detaylar.
olmasada olur dediğin ama olsa güzel olur dediğin, aldığın bisiklette olmayan ama o detaylar için okadar param olsa verirdim dediğin detaylar.

sonuçta kadroları mühendisler dizayn ediyor.
kaldırım mühendisi değiller yani dizayn ettiği kadroları gücünü boşa harcatmıyor.
ben de pek anlamam ama corratec markanın xbow kadrosu yokuş çıkışlarında diğer kadrolara göre daha iyi sonuç veriyormuş. bende onların yalancısıyım.
 
W firmasinin finanse etmesi gereken bir Ar-Ge merkezi mevcut ki her sene yeni teknolojiler, daha iyi kadrolar vs üretebilsin. Hamit markasinin kadroyu 3. parti üretici katalogundan sectigi icin böyle bir kaygisi yok.
 
W firması yurtdışı meneşeili ise, gümrük, taşıma, distribitör komisyonu vs. de ilave oluyor, w firması bir de uluslararası çalışan dev bir firmaysa sadece ar-ge filan değil, taiwan'daki fabrikasında bulunan sebildeki suyun maliyeti bile fiyata yansıyabiliyor filan falan

Aynı donanım varsa Hamit'ten alırım, arkama bile bakmam :)
 
hamit sen hemen bir bisiklet firması aç :D
 
Hamitt, Hamitdona, Hamitialized, Hamitcano :)
 
Bunun nedenini 2 kelimeyle anlatayım. Marka politikası..


Eski model İphone' dan yazılmıştır..
 
kadro geometrisi aynı. açılar falan aynı.

dediğiniz gibi bilinirlik ön plana çıkıyor. adamlar reklam yaptığı için aklımıza giriyor aklımıza girdiği için çok ödeyip onları alıyoruz. ve sonrada başkalarına öneriyoruz.
kendi kendimizi kazıklıyoruz öylemi :)

tourney sistem kullanan bisiklet vasat iken, tourney sistem kullanan trek güzel oluyor. bende buna hasta oluyorum :)
 
Aslinda bu isi borsacilar daha iyi anlatir ama ben kendimce biseyler soyleyim.
Mali veya hizmeti aldiran esas unsur marka degeridir. Arkadasin verdigi ornekte dacia ile volvoda oldugu gibi. Volvo cin malidir ( sahibi cinli ) motor ve sanzuman ford tur. Ama volvo alan kendini ford almis hissetmez. Mercedes motorunu renaulttan alir ama mercedese binin renocu degildir.
Firmalar marka degeri icin buyuk yatirimlar yapiyorlar, reklam servis bayi agi yedekparca stogu ve saglam bir garanti.
Iste bu yuzden ben bisiklet alirken markasina bakmam. Sonucta kadro haric hersey baska markalarin urunu istedigini kullan. Biraz uzun oldu kusura bakmayin.

Aslinda bu isi borsacilar daha iyi anlatir ama ben kendimce biseyler soyleyim.
Mali veya hizmeti aldiran esas unsur marka degeridir. Arkadasin verdigi ornekte dacia ile volvoda oldugu gibi. Volvo cin malidir ( sahibi cinli ) motor ve sanzuman ford tur. Ama volvo alan kendini ford almis hissetmez. Mercedes motorunu renaulttan alir ama mercedese binin renocu degildir.
Firmalar marka degeri icin buyuk yatirimlar yapiyorlar, reklam servis bayi agi yedekparca stogu ve saglam bir garanti.
Iste bu yuzden ben bisiklet alirken markasina bakmam. Sonucta kadro haric hersey baska markalarin urunu istedigini kullan. Biraz uzun oldu kusura bakmayin.
 
benim fikrimde şöyle A markaya y donanımlı pahalı satan marka diyelim B markayada y donanımlı a markayla aynı fiyata satan model diyelim. A markanın görüşü öncelik olarak kadro geometri kadroyu ne kadar iyi yaprsa geometrisini ne kadar iyi yaparsa bisikletin dengesi dayanaklılığı rüzgara karşı sürtünmesi en aza inmiş olur yani tek yoğunlaştıkları konu kadro ve şunu düşünüyorlar kadroyu ömürlük yapalım parçalar nasılsa bi kaç sene sonra kullanıcı yeterli görmeyip değiştiricek. B markası hakkındada söylenicek birşey kalmıyor zaten
 
Fiyatlar çok farklı parametrelerle ortaya çıkar. "Pahalıysa daha kalitelidir" mantığıyla fiyatını bilerek yüksek tutanlar bile vardır. Yine biraz ticaret dersi vereyim izninizle...

- Meşhur Ar-Ge maliyetleri sandığınız gibi genel maliyet hesabına dahil edilmez. Edilmeyecek derecede az tutulmak zorundadır çünkü. Yüksek Ar-Ge maliyetini devlet karşılar, biz de, Türkiye de bile. Büyük firmalar argelerinde çalışan mühendislerin maaşlarını devletten alır.

-Sponsorluk yani reklam giderleri de genel maliyette yer almaz, alamaz. Teşvik olmazsa o maliyetler de minimumda tutulur. En basitinden, devlet, katıldığınız yurtdışı fuarların masrafının yarısını kafadan öder, diğerleri de vergiden düşer.

-Firma büyüdükçe masrafları artar demek olabilir mi hiç? Tam tersi, firmalar birim maliyetlerini düşürmek için büyürler. İmalat artışı, hız, ucuz girdi vs maliyetleri düşürür. Ne kadar çok üretirseniz maliyetiniz o kadar azalır.

En kaba hesapla maliyet,

Hammadde 100
Enerji 5
İşçilik giderleri 15
Genel giderler 10 (CEO nun maaşı dahil aklınıza gelen her türlü gider, reklam, kira vs)

Toplam 130... yani maliyetiniz hammaddenin %30-40 ını geçmemelidir. Geçerse ya imalat sayısı artacak ya da işçilik giderleri azalacak, işçi çıkarılacak başka yolu yok.

Artık yüzde kaç kârla satacağınız piyasa şartlarına göre değişir.

Otomotivde çalışırken öğrendiğim bir gerçeği söyliyeyim. O tarihte Palio 16 milyar civarı fiyatlıydı. Fiat yetkilisi toplam maliyetini söyledi, 600 milyon TL. Ee Koç boşuna otomotive yatırım yapmıyor. Otomobilde adet yüksek olduğu için kâr iyidir.

Fiyatlar çok farklı parametrelerle ortaya çıkar. "Pahalıysa daha kalitelidir" mantığıyla fiyatını bilerek yüksek tutanlar bile vardır. Yine biraz ticaret dersi vereyim izninizle...

- Meşhur Ar-Ge maliyetleri sandığınız gibi genel maliyet hesabına dahil edilmez. Edilmeyecek derecede az tutulmak zorundadır çünkü. Yüksek Ar-Ge maliyetini devlet karşılar, biz de, Türkiye de bile. Büyük firmalar argelerinde çalışan mühendislerin maaşlarını devletten alır.

-Sponsorluk yani reklam giderleri de genel maliyette yer almaz, alamaz. Teşvik olmazsa o maliyetler de minimumda tutulur. En basitinden, devlet, katıldığınız yurtdışı fuarların masrafının yarısını kafadan öder, diğerleri de vergiden düşer.

-Firma büyüdükçe masrafları artar demek olabilir mi hiç? Tam tersi, firmalar birim maliyetlerini düşürmek için büyürler. İmalat artışı, hız, ucuz girdi vs maliyetleri düşürür. Ne kadar çok üretirseniz maliyetiniz o kadar azalır.

En kaba hesapla maliyet,

Hammadde 100
Enerji 5
İşçilik giderleri 15
Genel giderler 10 (CEO nun maaşı dahil aklınıza gelen her türlü gider, reklam, kira vs)

Toplam 130... yani maliyetiniz hammaddenin %30-40 ını geçmemelidir. Geçerse ya imalat sayısı artacak ya da işçilik giderleri azalacak, işçi çıkarılacak başka yolu yok.

Artık yüzde kaç kârla satacağınız piyasa şartlarına göre değişir.

Otomotivde çalışırken öğrendiğim bir gerçeği söyliyeyim. O tarihte Palio 16 milyar civarı fiyatlıydı. Fiat yetkilisi toplam maliyetini söyledi, 600 milyon TL. Ee Koç boşuna otomotive yatırım yapmıyor. Otomobilde adet yüksek olduğu için kâr iyidir.
 
Hamit kardeşim, sen de benim gibi hafifliğe önem veriyorsan (hem kendinde hem de bisikletinde), boşver gitsin kadronun veya donanımın markasını veya modelini. Yokuşlar zordur; bacak kasların, kılcal damarların, kalp kasın gelişene kadar, yani iyi bir bisikletçi olana kadar yokuşlar insanı bisikletten bile soğutur. Bu yokuşlarda marka sana hiç yardımcı olmuyor bilmende fayda var.
 
raşit bey yaptığınız hesabı anladım ancak sorduğumun karşılığını anlamadım.

somut mevcut markalardan örnek vermek istemiyorum olay şahsileşmesin diye.

A alman firması, T ise yerli markamız olsun. sizin hesabınıza göre bizim A markasını daha ucuza almış olmamız lazım. çünkü A markasının bir çok ülkede operasyonu var.

A firması merkezi almanyada, argesi mühendisliği orada yapılıyor ancak üretimi ve depolaması çin tayvan amerika antartika siz seçin orası olsun. A firması ülkemize, bulgaristana yunanistana, italyaya satış yaparken bütün malları üretim/depolama yerinden yolluyor. T yerli firma ise çinden anlaştığı kadro üreticisi ile A markası ile rekabet edebileceği kriterlerde kadrolar istiyor. T 100 adet ürettirebilirken, A 300 tane ürettiriyor. sizin hesabınızda benim A yı ucuza almam gerek ancak pratikte öyle değil :D

işin garibi birbirimize önerirken gidip yine pahalısını öneriyoruz. birde psikolojik olarak analizlemek lazım :)
 
@Raşit S

Böyle bir şey yok.

Misal ilaç firmalarının en büyük gideri AR-GE maliyetleridir. Bunları da devlet karşılamaz. Karşılaşa serbest rekabet piyasasında kıyamet kopar.

Bu akılları nereden alıyorsunuz hayret ediyorum doğrusu.
 
@Mehmet Altuğ

Benim çalıştığım ilk 500 teki firmalar ar-ge mühendis maaşını devletten alırdı. Ben bizzat biliyorum. Kafadan niye atayım?

@Mehmet Altuğ

Benim çalıştığım ilk 500 teki firmalar ar-ge mühendis maaşını devletten alırdı. Ben bizzat biliyorum. Kafadan niye atayım?
 
@Raşit S

Hangi firmalar onlar?

Küresel ölçekte, özellikle ABD pazarında böyle bir şeyin imasını bile yapamazsınız. Adalet Bakanlığı anında haksız rekabet davasını dayar kapınıza.

Bugün ABD'de Intel, IBM, 3M, Apple gibi AR-GE'ye milyar dolar seviyesinde bütçe ayıran ve dünya üzerinde yıllık bazda kayıt edilen yüksek teknoloji ile ilgili patentlerin %70'e yakının üreten firmalar AR-GE giderlerini kendileri karşılar. Söylediğiniz durum Türkiye'ye özgü; lütfen bunu küresel piyasaya genellemeyin.
 
Geri