@Mustafa Kocabaş
Tüm bu aynakol ebatlarını kullanırken, yaklaşık 3 yıllık bir süreçte, en küçük oranım hep 34/28 idi. Bu orandayken dahi 165 mm krankla yokuş çıkmakta cidden zorlandım. Her yokuşta "Bu sefer kesin en küçük viteste değilim!" diye rubleye göz atıyordum. 170 de durum daha iyiydi ama 175 ile kıyaslayınca yokuşlar yine daha zor oluyordu. Son 6 aydır 175 mm ile 34/25 kullanıyorum ve 165 mm bir krank ile bu oranı kullanabileceğimi hiç sanmıyorum.
Kısa krank kadans arttırmak için kesinlikle yardımcı olur. Daha önce yazdığım gibi, 165 ve 170 mm ile düz yol gayet zevkliydi. Tork düşük olduğu için uzun kranka göre genelde bir dişli hafifte gitmeniz gerekiyor ama kadans artıyor. Ancak kısa kranklarda yokuşlardaki pedal direnci artışı bana rahatsız edici geldi. Zaten araştırırsanız (belki de biliyorsunuzdur), amacı düz yolda gitmek olan TT bisikletlerinde kısa krank, düz duvara tırmanma amaçlı MTBlerde ise uzun krank kullanılır. 170-172,5 veya 172,5-175 arası fark çok yokuş çıkılmıyorsa anlaşılamayabilir ama 170-175 arasındaki farkı anlamayan adama şaşırırım. Ben biraz detaycıyımdır, bunlara takılırım. Nabızdı, kadanstı, hislerimi doğrulamak için sayısal veriler ararım. Bazı adam vardır, boyu değil işlevi der, atlar çevirir gider.
Benim kendi üzerimde yaptığım deneylerin sonucu bu şekilde. Genel geçer bir bilgi olduğunu söylemiyorum. Bacak proporsiyonu, vücut yapısı benden farklı olan veya benden çok daha fazla güç üretebilen birinin, aynı kranklar ile tamamen farklı sonuçlar alması muhtemeldir.
Sorunuza yorum yapmam gerekirse, ölçülerimizin aynı olduğunu göz önünde bulundurarak, yokuş çıkmayı seviyorsanız 170 kranka düşmeyin derim.