Scudo Sports

Aynakol Diş Oranı Seçimi Hakkında Fikrinize / Yardımınıza İhtiyacım var..

@Ahmet TOPAL bende 2 sezon öncesine kadar kullandığım aynakol 53 *39 rublede 11*25 ti , sonrası ortaya çıkan menisküs ve çapraz bağ doku zedelenmesi sebebi ile beraber baktım ki kullanım alanım ağırlıklı olarak düz yol mantığından uzağım, rotam genelde uzun yol (100-200K) ve doğal olarakda bunun yanı sıra tırmanış olduğundan 50*34 e geçmeye karar verdim,20000K tamamlandı bu aynakol ile bende ikilem arasında kaldım ama tercihimi 52*36 dan yana kullandım(bir sonraki değişim zamanında ona geçeceğim) ek olarakda 28 rubleyi şimdi 32 yada 34 ile değiştirip aradaki artı eksi farkı en azından hem düz hemde rampada tolere ederim
...strava gördüğüm kadarıyla sende tırmanış ağırlıklı rotaları tercih ediyorsun, tavsiye olarak 50*34 candır diyorum ama 52 *36 kombinasyonu 32 veya 34 ruble ile daha mantıklı geliyor tercih tabiki senin
ben en azından kadansı yüksek tutmaya çalışarak hem dizlerimi üzmüyor hemde performans sürüşü yapacağım zamanı gelincede rahatlıkla yapabiliyorum,(geçiş nedenlerimden biride rampada 50*34 +11*28 ile hiç zorlanmadım 52*36+11*32 yada 34 ilede kesinlikle zorlanmayacağım belkide aynı olacak ama en azından 52 ile iniş ve düzde bir tempo yakalayıp biraz daha iyi olabilir diye düşünüyorum)
Hayırlı Ramazanlar..
 
Scudo
@Ahmet TOPAL bende 2 sezon öncesine kadar kullandığım aynakol 53 *39 rublede 11*25 ti , sonrası ortaya çıkan menisküs ve çapraz bağ doku zedelenmesi sebebi ile beraber baktım ki kullanım alanım ağırlıklı olarak düz yol mantığından uzağım, rotam genelde uzun yol (100-200K) ve doğal olarakda bunun yanı sıra tırmanış olduğundan 50*34 e geçmeye karar verdim,20000K tamamlandı bu aynakol ile bende ikilem arasında kaldım ama tercihimi 52*36 dan yana kullandım(bir sonraki değişim zamanında ona geçeceğim) ek olarakda 28 rubleyi şimdi 32 yada 34 ile değiştirip aradaki artı eksi farkı en azından hem düz hemde rampada tolere ederim
...strava gördüğüm kadarıyla sende tırmanış ağırlıklı rotaları tercih ediyorsun, tavsiye olarak 50*34 candır diyorum ama 52 *36 kombinasyonu 32 veya 34 ruble ile daha mantıklı geliyor tercih tabiki senin
ben en azından kadansı yüksek tutmaya çalışarak hem dizlerimi üzmüyor hemde performans sürüşü yapacağım zamanı gelincede rahatlıkla yapabiliyorum,(geçiş nedenlerimden biride rampada 50*34 +11*28 ile hiç zorlanmadım 52*36+11*32 yada 34 ilede kesinlikle zorlanmayacağım belkide aynı olacak ama en azından 52 ile iniş ve düzde bir tempo yakalayıp biraz daha iyi olabilir diye düşünüyorum)
Hayırlı Ramazanlar..
50 34 tek sıkıntısı yokuş aşağı 75 km sonra boşa dönmesi. Düşününce 100. Km rotada kaç kere bu hıza ulaşıyorum. 50.11 düzde kaç dakika çevirebiliriyoruz? 52 36 hızlı peleton sürüşlerinde iyi olur ama genelde rublenin altına pek inemeyiz. Total sürüşe bakınca 50 34 yeterli diye düşünüyorum
 
@selim82 kesinlikle katılıyorum zaten bende 50*11 den ziyade 52 ile ona uygun yüksek 80-90 arası kadans ile çevirecek bir oranda tempo yakalayıp uzun süre bunu korumak için geçiş yaptım yoksa 50 ile 11 kombinasyonu bile nadir kullanan biriyim (ki)o da dediğin gibi nereye kadar.. hani olur ya tam tur bitmeye yakın uzun eğimli Bir duvara toslarsınya ve yaşanmış tecrübeden bir an ile kıyas edersem bir Bursa İzmir turunda 320 km sonlarında 50*34 11*28 ile sona yakın sabuncubeli gibi bir tırmanış anında keşke bir 30 32 rublem olsaydı demişliğim vardır...
 
@bilalfidanboy Hocam değerlendirme için teşekkür ederim. Dediğin gibi tırmanış ağırlıklı sürüyorum 34*28 ile 36*30 arasında çok küçük bir fark var yani hemen hemen aynı sayılır. 34*28 ile %12-13 eğimlerden sonra kadansım 70rpm lerin altına düşüyor. Tabiki bu uzun soluklu (7km vs) tırmanışlarda.
11-30t ruble aldım oranları da beni karşılıyor sanki 36*30 ile biraz da bacakları güçlendirirsem ileriye yönelik daha mı iyi olur diye düşünüyorum. Galiba yavaş yavaş düşüncem netleşiyor. 😊
Hayırlı Ramazanlar
 
  • Beğen
Tepkiler: bilalfidanboy
@bilalfidanboy Hocam değerlendirme için teşekkür ederim. Dediğin gibi tırmanış ağırlıklı sürüyorum 34*28 ile 36*30 arasında çok küçük bir fark var yani hemen hemen aynı sayılır. 34*28 ile %12-13 eğimlerden sonra kadansım 70rpm lerin altına düşüyor. Tabiki bu uzun soluklu (7km vs) tırmanışlarda.
11-30t ruble aldım oranları da beni karşılıyor sanki 36*30 ile biraz da bacakları güçlendirirsem ileriye yönelik daha mı iyi olur diye düşünüyorum. Galiba yavaş yavaş düşüncem netleşiyor. 😊
Hayırlı Ramazanlar
Ahmet bey burada atlanan durum şu. 34 32 , 36 30 bölüp oran hesabı seni hataya sürekler. Çevireceğin dairenin çapı uzuyor anlayacağın yol uzuyor , kadansın düşerse çok zorlar. Ben performanslı çıkarken 28 bile kullanmıyorum . Ama bu uzun km için geçerli olamaz . Bilal de uzuncu bu işi iyi bilir. Ufağı 36 yapacağına 1 tık yüksek viteste 34 ile çıkabilirsin.
 
Geri