Aynakol 3lü mü 4 lü mü olmalı?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Anil Yavas tarafından paylaşıldı.

  1. Anil Yavas

    Anil Yavas Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2010
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    izmir/ksk
    Seviye:
    Su anda kullandıgım ofmega aynakolum kaza sonucu yamuldu :boese157: ve degiştiricem.

    4 dişli ve en büyük dişlide 48 diş var.

    Magazalara baktımda hep 3 dişli var 48 diş olsa bile 3 dişli(yada ben yanlıs gördüm:eek: )

    Sizce hız için 4 mü 3 mü?Birde ne farkı var ikisinin bunuda bilemiyorum:rolleyes:
     
  2. cnyn rdr

    cnyn rdr Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    401
    Şehir:
    x
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    eski bisikletimde vardı benim de o aynakoldan zaten sıfırını bulmanız imkansız onun :) 4lü aynakol nasık olmuşsa aspidlerde vardı başka hiçbir bisiklette falan yok :) o yüzden mecbur 3lü alırsınız hız istiyorsanız da diş sayısını yüksek alırsınız 44 veya varsa 48 gibi fakat sisteminizin 44-48 dişe uygun olmadığını kontrol etmelisiniz ( aktarıcıları yani )
     
  3. #3
    Anil Yavas

    Anil Yavas Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2010
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    izmir/ksk
    Seviye:
    3 ile 4 dişli arasında ne fark vardır?daha mı rahat hızlanırım?
     
  4. cnyn rdr

    cnyn rdr Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    28 Kasım 2009
    Mesajlar:
    676
    Beğeniler:
    401
    Şehir:
    x
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bence '' rahat hızlanma '' diye bir etkisi olmaz.Sadece diş sayısı fazla olabilir hızı artıracak.Bende de vardı o aynakoldan ama diş sayısını hatırlamıyorum.Şunu da unutmayın o 4lü aynakol bayağı bir ağır,şimdi yeni nesil 3lü shimano veya sram gibi aynakollar ondan çok daha hafif olacaktır,çok yazdım yav yine :) Yani uzun lafın kısası 4lü aynakolu unutun :) O sadece o yıllarda çıkmış bi şey,başka bi yerde yok zaten. . . Siz 3lü aynakolunuzu alın keyfini çıkarın :)
     
    Anil Yavas bunu beğendi.
  5. #5
    Anil Yavas

    Anil Yavas Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2010
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    izmir/ksk
    Seviye:
    3lü dişte performans kaybı olmaz yani?(48 diş var ise)performans kaybı olmaz yani?

    Peki ben 8 li sistem kullanıyorum bu yeni shimanolar uyar sanırım dimi?nasıl anlarım?
     
  6. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    937
    Beğeniler:
    1.491
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    48 de olsa baska bi rakam da olsa performans kaybin olmaz..
    Yapacagin sey, 8'li sistem uyumlu herhangi bir aynakol alip kullanmak.
     
    Anil Yavas ve Recep TOPAL bunu beğendi.
  7. #7
    Anil Yavas

    Anil Yavas Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2010
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    izmir/ksk
    Seviye:
    Forumda 48 dişin hız için daha uygun oldugunu okumustum.yoksa 44 te olur fark etmez.
     
  8. Bora

    Bora N/A

    Kayıt:
    24 Ocak 2005
    Mesajlar:
    937
    Beğeniler:
    1.491
    Şehir:
    İSTANBUL
    Bisiklet:
    Focus
    Seviye:
    Olur da sen 48 disliyi, arka disli de en kucukteyken bosa dondurecek kadar hizli cevirebiliyor musunuz?
     
  9. #9
    Anil Yavas

    Anil Yavas Üye

    Kayıt:
    10 Mart 2010
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    izmir/ksk
    Seviye:
    arka dişlimin en kücügü 13 lü su anda asfaltta 47 ye kadar cıkıyorum ve lastiklerimden dolayı o civard kalıyorum.neredeyse bosta diyebilirim.
     
  10. Buğra Celayir

    Buğra Celayir Kıdemli Üye

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    297
    Beğeniler:
    103
    Şehir:
    İzmir
    Seviye:
    çok dik yokuşlarla cebelleşmiyorsanız 28 38 48 bir aynakol iyi bir şekilde işinizi görecektir bence. kendi bisikletimde en büyük dişlisi 42 dişten oluşan aynakol var ve ruble 7 li yokuş aşağı rahat 50 ve üstüne çıkıyorum 48 li 65 - 70 e kadar çıkar tahminimce kaslarınız doğrultusunda :)
     
  11. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.004
    Beğeniler:
    2.158
    Seviye:
    hızlanmak? dağ bisikletiyle asfaltta mı?
     

İlginizi Çekebilir

upload_2017-2-6_15-26-49.png
Bugüne kadar üzerinde hiç durmadığım bir konudan bahsedeceğim: Antrenman yoğunluğu dağılım modelleri (ingilizce kısaltması TID, yani Training Intensity Distribution). TID nedir, ne işe yarar...
4ii.jpg
Arkadaşlar kendi bilgimle özetleyecek yada tarif edecek olursam pedala aktardığımız gücü watt cinsinden ölçen ama süre ve ortalama hız gibi; eğime, rüzgara veya hava koşullarına göre çok fazla...
upload_2017-1-21_18-12-7.png
Geçen yıl Temmuz'da enerji kaynaklarımızı ve bunları nasıl geliştireceğimizi açıklayan bir konu açmıştım: Güç bölgeleri "anlayacağımız dilde" ne anlama geliyor? Aerobik dayanıklılık Laktat eşiği...