@Nuri Alper Ulupınar
Sn. Nuri Alper Ulupınar ağabeyimiz...
Keyifli kişiliğinizden dolayı her aypg üysi gibi sizide çok seviyorum....
Raif Korkmaz ve Cem Şentin gibi üstadlardan sonra sizinde teknik yorumlar yaptığınızı görmek ne güzel....
Yukarıdaki yaınızda bisiklet saatlerine olan güvensizliğinizi dile getirmişsiniz bende sizin ne marka ve model saat kullandığınızı öğrenebilirmiyim çünkü piyasada bir çok değişik marka ve modeller var fakat benim kullandığım Sigma Rox 9.0 Alman menşeili bir ürün ve dünyada kabul gören büyük turlarda kullanılan bir marka, tabiki bu tarz elektronik cihazlar her zaman şaşma payı vardır,mesela benim verdiğim 4957kalori değerinde +- bir kaç kalori oynayabilir buda çok önemli değil bence sizce ne kadar bi şaşma vardır?
Konuyu bir başka açıdan ele alırsak şunu söyleyebilirim; yalnız aşağıdaki grafiklerin ne anlama geldiğini açıklayayım öncelikle...;
Mavi çizgi: yükseltileri gösterir, kırmızı: nabızı gösterir,yeşil ise hızı gösterir aslında daha çok gösterdiği değerler var ama şuan bizi ilgilendiren en önemlileri bunlar...
<script src='http://img827.imageshack.us/shareable/?i=uzun.png&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>
http://img827.imageshack.us/img827/9695/uzun.png</noscript>
Orta seviyedeki bir bisiklet sürücüsünün nabız,kadans,tempo,ortalama hı,eğim ve yükseklik gibi terimlerin ne anlama geldiğini bilmesi gerekir aynen Cemoş ve Rafoş üstadlar gibi...
bisiklette en önemli faktörlerden biri rüzgar yönü ve hızıdır...eğer rüzar sieze önden ( head wind ) geliyorsa hızına ve hızınıza bağlı olarak tüm değerler çok farklı olabilir...eğer tam tersi arkadan ( tail wind ) herşeyi lehinize çevirebilir...
dün yaptığım tur etabını aşağı yukarı herkes biliyor ama yinede bazı bilgiler aktarmak istiyorum...
<script src='http://img444.imageshack.us/shareable/?i=uzun.png&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>
http://img444.imageshack.us/img444/9695/uzun.png</noscript>
verilere göre;146,22km lik bir etap molasız yapılmış..
etapta ortalama kadans 77rpm olarak pedal çevrilmiş,ortalama hız25,31km/h,ortalama tırmanış eğimi 4% maksimum eğim 14% toplamda 42,80km tırmanılarak 1798m irtifa toplanmış ve 18,47km/h hızla tırmanılmış.
inişe gelince;44,14km iniş yapılmış ortalama eğim 3% maksimum 15% olmak suretiyle 35,92km/h hız yapılmış.
tüm etap boyunca nabız ortalama 136bpm olarak kaydedilmiş ve max165 olmuş. 1:28:56 saat yani 26% 1. zone , 3:04:27 saat yani 53% 2. zone ve 1:11:40 saat yani 21% olarak 3. zone da atmış kalp...max nabız ise 165bpm olarak kaydedilmiş...sonuç olarakta 4957kalori yakılmış...
aslında bana bakarsanız 38 yaşında ve 100+kg ağırlığında bir erkek sürücünün hava ve etap koşullarıda göz önünde bulundurularak tahmin edilen kalori miktarı daha fazla olmalı ama nabzım düşük kahretsin..



rüzgarında çok etkili olduğunu söylemiştim rüzgarın yününü ve benim yönümü aşağıdaki fotolardan anlayabilirsiniz...
<script src='http://img849.imageshack.us/shareable/?i=dscf6412q.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>
http://img849.imageshack.us/img849/3381/dscf6412q.jpg</noscript>
<script src='http://img542.imageshack.us/shareable/?i=dscf6417q.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>
http://img542.imageshack.us/img542/9013/dscf6417q.jpg</noscript>
Not: umarım Raif ve Cemo üstadlar gereken açıklamaları daha detaylı olarak yapacaklardır kendilerine bazıyerlerde cevap hakkıda doğmuş oldu...
Giderek Mustafa Hocaya benziyorum galiba



fotolu anlatım falan..



):


Not II : Beyler ortalama hız aklınıza yanlış bişey getirmesin düşük falan diye denemeye kalkmayın çünkü etabın bir bölümü trafik içinde ve büyük kısmıda rüzgara karşı gördüğünüz gibide nabızı çok yükseltmemişim yani çok sert bi sürüş olmadı...



Tekrardan hayırlı Cumalar...