Avid Juicy 3 Bir türlü ayar tutmuyorr..

kdRuNL

Üye
Kayıt
9 Mart 2010
Mesaj
85
Tepki
63
Şehir
Adana
Shimano m485 hidrolik fren seti kullanıyordum (ön arka 180 mm rotorlar). Göbeklerim Lx deore centerlock'tu. Arka tekerde felan zıplarken arkadan ses gelmesi ve benimde buna dellenmem üzerine göbekleri ve hidrolik seti değiştirdim. Shimano seri dışı 6 vida göbekler ile Avid Juicy 3 fren seti taktım(ön arka 160 mm rotorlar).

Sorun ise balatalar sürekli sürtüyor. Çıkan ses olsun kaybedilen performans olsun bunlar hoşuma gitmiyor.. 5 - 10 dk uğraşıp ayar veriyorum. Bakıyorum balatalarda sürtme fln yok. Sonra aradan belli bi süre geçiyor. Geziyorum işte. Bir bakıyorum yine ses geliyor & sürtüyor:S

Ne yapsam bilmiyorum. Bazen rotorlarda yamukluk olduğunuda görüyorum, düzeltiyorum. Biraz araştırma yapıp olmazsa rotorları değiştircem. Ön arka 180 mm takabilirim.

Avid için herkes güzel felan diyordu. Ben memnun kalmadım. Shimano'nun en alt seviye hidroliği bile bundan güzeldi..

Sorunu gidermek için sizce ne yapabilirim?? Eminim benden önce de bu sorunu yaşamış ve çözmüş kişiler vardır. Yardımlarınızı bekliyorum..
 
Scudo

Goflet

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Eylül 2009
Mesaj
2.001
Tepki
1.588
Şehir
Bahçeşehir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
şu konuyu okuyun;

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: kdRuNL

kdRuNL

Üye
Kayıt
9 Mart 2010
Mesaj
85
Tepki
63
Şehir
Adana
@Goflet

Genel olarak söylenen söz "Her disk fren sürter" oluyor. Ama nasıl oluyorda o m485 ler sürtmüyordu anlamıyorum:S
 

Goflet

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Eylül 2009
Mesaj
2.001
Tepki
1.588
Şehir
Bahçeşehir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
ayarı uzman ve tecrübeli bir kişi yaparsa sürtmez..
 

ujur

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2007
Mesaj
1.146
Tepki
1.215
Şehir
vancouver BC
arkadasim kusura bakma ama sadece ses yuzunden hidrolik degistirilmez. surtmekten sikayet ediyosan orda yazdiklari gibi hepsi surter. surtmeden performans kaybi olmaz. sadece balatalarin erken biter. sadece frenin ustteki iki vidasini gevset fren kolunu sik ama bisikleti ileri geri hareket ettirme sonrada o vidalari geri sik sonrada cevir surten yer varsada surtmeyen tarafa dogru ittir. o ses sorunu gidicektir ama unutmaki her disk fren surter, en baba bisikletci bile ayarlasa ilk gun degil ikinci gun surter.
 
  • Beğen
Tepkiler: kdRuNL

kdRuNL

Üye
Kayıt
9 Mart 2010
Mesaj
85
Tepki
63
Şehir
Adana
@ujur

Kardeş nasıl performans kaybı olmaz. Hafif inişli bi yerdeyim. Pedalı bıraktım km saatine bakıyorum hızım azaldı :D:D var mı böyle bişey.. Yokuşlarda düşün sen birde??

Ayrıca dediğim gibi. Dandik denilen Shimano m485'lerde sorun felan yoktu buna ne demeli?
Ve müzik dinlerken bile ben o sesi duyuyorsam ki duyuyorum :D:D değiştirilr kardeş ;)
 

müjdat dede

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Eylül 2009
Mesaj
698
Tepki
422
Şehir
İSTANBUL/ÇEKMEKÖY
Bisiklet
Giant
xtr rotor tak en sağlam rotor hiç olmazsa avid in rotorları gibi değil avid in rotorları çok dandik
 
  • Beğen
Tepkiler: kdRuNL

Goflet

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Eylül 2009
Mesaj
2.001
Tepki
1.588
Şehir
Bahçeşehir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@müjdat dede

xtr rotor var arkadaşta ..perçin yerinden boşluk yaptı..çok şahane rotor.
 

Burak AŞIK

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2009
Mesaj
911
Tepki
392
Şehir
EskişehiR & İstanbuL
Bisiklet
Salcano
Bu iş yine shimano mu srammı gibi bir tartışmaya gider. Arkadaşım ben seni anlamadım şahsen. Disk frenden ses geldi diye tüm seti değiştirmişsin, onca para verip yeni set olmaşsın ama eskileri sürtmüyodu, ses yapıyordu diyorsun. O kadar para verene kadar gidip eski setini bir bisikletçiye götürseydin o zaman. Ayarla düzelirdi belki.

Ayrıca Avidin rotorlarının dandik olduğu falan yok. 1 seneeden beri kullanıyorum sorunsuz işimi gördüler. Bu tip parçaların sık sık ayarlarının bakımlarının yapılması lazım. Kuralına göre kullan juicy III sana sorun morun çıkarmaz. Problem başka bir kısımdada olabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

kdRuNL

Üye
Kayıt
9 Mart 2010
Mesaj
85
Tepki
63
Şehir
Adana
@monstermania

Kardeş eskilerde sürtme felan yoktu. Yalnızca göbekler centerlock olduğu için zıpladığm zaman felan ses geliyordu balata bırakıyor gibisinden bi ses..

Bi tanıdıkla da takas yaptık o yüzden hidrolikleride verdim anlatabildim mi?
 

Burak AŞIK

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Şubat 2009
Mesaj
911
Tepki
392
Şehir
EskişehiR & İstanbuL
Bisiklet
Salcano
@kdRuNL


Durumu anlıyorum. Senin durumun biraz ilginç ama ne olursa olsun. Yokuş aşağı inerken bisikletin hızı düşüyor demişsin. O kadar sürtme olması için içerideki padın öngörülen ölçülerin çok üzerinde boyutlara sahip olması lazım. Eğer orijinal pad kullanıyorsan ilk etapta aşınma olana kadar ne yaparsan yap sürter zaten. Belli süre sonra sürtme sesi kesilir ve ne olursa olsun bisikleti yavaşlatacak kadar bir sürtme olmaz. Sen bisikletin üzerindeyken toplam momenti azaltabilmesi için çok büyük bir problemin olması lazım.. Farklı bir sorun olma ihtimali nedir? Onlarıda bir araştır istersen...
 
  • Beğen
Tepkiler: kdRuNL

Şafak Atilla Akpınar

Forum Bağımlısı
Kayıt
11 Temmuz 2009
Mesaj
1.239
Tepki
1.587
Şehir
Ankara-Dikmen
Bisiklet
Trek
Söyleceklerim benim gözlemlediğim bir takım şeyler var;

Senin problemini anlıyorum.Bende bu sorundan muzdarıp olmuş birisiyim ve her seferinde birilerinden yardım alıp ayar yaptırmaktan bıkarak bir gün elime alyan takımını alarak bu işe girdim.Şimdi herşeyiyle nasıl ayar yapıcağımı öğrendim.Anlatacaklarım artık zurnanın son deliği ama yapacak birşey yok,elimizde imkanlarımızda pek fazla mevcut değil.

1.Sessiz bir ortamda hangi lastiğe ayar yapmak istiyorsan o lastiği havada durmasını sağlayacak bir düzenek kur(2 sandalye arasına demir boru gibi :D)
2.Piston ile rotorun nerde sürttüğünü net bir şekilde görebileceğin bir duruma geç.ilk önce çevir ve rotorun sürttüğü pistonu kelepçesini aç tersine doğru çok az kaydır.Sonra vidasını kapat tekrar çevir sürtüyorsa bu durumu sürtmeyi en az seviyeye getirene kadar devam ettir.

3.Baktın yapamadın herşeyi denedin ama sürtme bir türlü azalmadı.yapacak tek birşey var o da kelepçelerdeki vidaları çıkartıp pistonu sert bir şekilde geri yuvasına sokmaya çalış.sonuna kadar ittiğinde zaten sende göreceksin ki yan yana 2 tane rotor olsa bile sürtmeyecek şekilde bir açıklık göze çarpıcak,bu yaptığın havaya sebep olucak.kelepçeleri ile mekanizmayı tekrar yerine taktıktan sonra 2. söylediğimi icra ediceksin.Fren koluna bastığında zaten gidona değdiğinde piston tekrar yerinde çıkmaya başlayacak taki rotor a değene kadar. Bu şekilde ayarı bulacaksın. zaten 2-3 kere yaptıktan sonra kime kimseye muhtaç olmassın
 
  • Beğen
Tepkiler: kdRuNL

Bulunmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Kasım 2006
Mesaj
1.022
Tepki
675
Şehir
Ankara
Pistonları içeri it, o da olmazsa balataları azıcık zımparala..
 

kdRuNL

Üye
Kayıt
9 Mart 2010
Mesaj
85
Tepki
63
Şehir
Adana
@Şafak Atilla Akpınar

Eyv dostum.. Birkaç kişiye daha göstercem. Olmadı senin dediklerini uygularım. Bazen rotorlarda yamukluk da görüyorm. Isınıp yamulma gibi bi durum olabilir mi acaba? Ona göre eskisi gibi shimano ön arka 180 atarm o zaman ;)
Ayrıca kaliper kayıyor dolayısıyla balatalar rotora sürtüyor. Ya da rotor ısınıyor ve yamuluyor. Ama rotorunda en ufak bi sıcaklıkla yamulması saçma olurdu:D:D
 

Semican Baydur

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Temmuz 2008
Mesaj
1.135
Tepki
464
Şehir
Antalya Merkez Uğraş: Xc
Bence ilk yapman gereken göbekte bir sorun var mı ona bakmak eğer yoksa rotorun vidalarını iyice sık gevşemiş olabilir. Eğer ondada sorun yoksa freni ayarlıyamamış kim ayarladıysa bende 5 var sorunsuz en ufak sürtme yok avidin rotorlarının sağlam olduğunu söliyemem ama düzgün ayar yaptığınızda hiç bir şekilde yamulma olmuyor. Size önerim bir bilene götürmeniz eğer bilende yapamazsa siz el atın işe.
 

kdRuNL

Üye
Kayıt
9 Mart 2010
Mesaj
85
Tepki
63
Şehir
Adana
Eğer sorun rotorların dandikliğindense yani ısındığı zaman yamuluyor ve bu nedenle de sürtüyorsa rotor değişikliği sorunu çözer mi? Ona göre ön arka 180 lik XTR takabilirim_?
 

reha genç

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Mayıs 2009
Mesaj
1.304
Tepki
907
Şehir
istanbul/İçerenköy-U.Mumcu
@kdRuNL

Rotorların ısıl koşullar altında yamulacak kadar dayanıksız mı bilemem ama XTR rotorların taşıyıcı kollarının yapısı gereği avid rotorlarından çok daha sağlam olduğunu garanti edebilirim.İmkanın varsa hiç düşünme geç derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Sinan Yorulmaz

ujur

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2007
Mesaj
1.146
Tepki
1.215
Şehir
vancouver BC
isinma ile herhangi bir rotorun yamulucagini hic sanmiyorum. bendeki juicy 7 nin balatalarini degistirdikten sonra rodaj suresi ile fazla vakit kaybetmemek icin asiri sert basarak 15dk civari dolasmistim ve rotorlardan duman gelince bukadari yeter dedim ve butun kaliper hatta kadronun uclari bile isinmisti kaliperi tutmak mumkun degildi. yani isinmayi kafaniza takmayin. isinma ile yamulma soz konusu bile olamaz. denedik gorduk...
 

akgulcemal

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Mayıs 2008
Mesaj
628
Tepki
913
Şehir
Ardeşen / RİZE
Bisiklet
Focus
Gerçekten ilginç bir durum.Birçok sebebi olabilir.Ben juicy 5 kullanıyorum yaklaşık 1 sene oldu.Çok memnunum hiçbir sıkıntım olmadı şimdiye kadar ama sık sık bakımını yapıyorum.İlk aldığımda biraz sürtme ses yapıyordu ama o da zamanla geçti.Sizin dediğiniz gibi bisikleti yavaşlatacak gibi bir durum hiç yaşamadım.İnşallah çözüm bulabilirsiniz juicy 3 kullanıp memnun olan arkadaşlar var.