burak durel
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 27 Eylül 2010
- Mesaj
- 668
- Tepki
- 436
- Şehir
- istanbul
- İsim
- Burak D.
- Başlangıç
- 2010—11
- Bisiklet
- Scott
- Bisiklet türü
- Dağ bisikleti
Merhaba arkadaşlar Modeli avid elixir 3 olan frenlerimin balatası bitti. size hem balata bakımı hem balata değişimi hakkında yardımcı olabileceğimi düşündüğüm için bu konuyu açıyorum.. buyrun...
arkadaşlar balatalarını temizlemek isteyenler için gerekli malzemeler.
1-)adet balata spreyi (tavsiye etmiyorum.Yağsi bi madde kaldıgı için balatalrın. Diski kavrama noktası uzar)
bunun yerine kolonya ile temizleyin daha iyi bence.
2-) 5lik ve 2.5'luk alyen anahtar.
3-) temizlediğimiz balataları kurulamak için selpak havlu. temiz bir bez parçası olabilir.
kullandığım yeni balatalar.eski balataları temizlemek için kullandığım balata spreyi. / bu spreylerden herhangibir araba tamircisinde bulabilirsiniz.
evet başlıyoruz,, resimde gördüğünüz kırmızı çizgiyle belirttiğim alyen vidasını 2.5 luk alyen anahtari ile açıyoruz. bu vida balataları ve balata tırnağını tutuyor.
evet, balataları ve balata tırnağını tutan alyen uçlu vidayi açtıktan sonra karşısındaki resimde belirttiğim ufak tırnağı çıkartmamız gerekiyor bu tırnak vidayi tutuyor,, bunu da cımbız yardımı ile çıkartıyorum..
vidayı ve vida tırnağını çıkarttık.
sıra geldi balataları çıkartmaya. resimde kırmızı çizgi ile belirttiğim uçlardan parmaklarımızın yardımı tutarak çıkartıyoruz.
evet balataları çıkarttım. kırmızı çizgi ile belirttiğim kısım piston. pistonun dışarıda olmasının sebebi ise eski balatalarım eridiği için frenleme açısı bu şekilde kalmış. piston yeni balataları takmama musade etmiyebilir.
evet bunlar eski balatalarım.
evet eski balatamı size göstermek için balata temizleme spreyi sıkarak temizliyorum..
evet balatamızı bir selpak yardımı ile kuruluyarak temizledik çıkan kiri selpakta görürsünüz spreyi sıkarken kirler akıyor zaten.
evet buda benim yeni kullanacağım balatalar (organik balata), yarı organık yarı metal balatalar da var onların ömrü daha uzun.
bu da yeni kullanacağım balata.
balataları resimde görünen tırnağa oturtuyoruz.
evet balatalarımızı yerine takmanın zamanı geldi. balataları yerine takacağım ama dışarda kalmış olan piston müsade etmiyor. ve kırmızı çizgiyle göstermiş olduğum alyen uçlu vida ( kalipleri kadro ya bağlıyan vida) yı açıyorum kalipleri kadrodan ayırıyorum.
evet kalipleri kadrodan ayırdık. az önceki resimde gösterdiğim pistonu bi tornavida yardımı ile tornavidanın ucuyla bastırarak yerine girmesini sağlıyorum.
evet sıra geldi balataları yerine takmaya balataları çıkarttığımız gibi parmaklarımızın yardımı ile yerine takıyoruz. ve çıkarttığım balataları ve tırnağını tutan alyen uçlu vidayı yerine takarak sıkıyoruz. ve tırnağınıda takıyoruz. pistonu açtığımız için balatalar DİSKe sürtmeden yerine oturuveriyor. ve kalipleri kadroya bağlıyoruz.. işlem burada tamam dır. ve şimdi frenimizde sürtme olabilir tekerleği çevirerek sürtme olup olmadığını kontrol ediyoruz. ve sürtme var. şimdi yapmamız gereken işlem resimde kırmızı çizgilerle belirttiğim kalipleri kadrodan ayırdığımız vidaları kalipler hafif oynacak şekilde gevşetiyoruz ve birinin yardımı ile frene bastırıyoruz ve bu vidaları fren basılı şekilde sıkıyoruz. bu şekilde sürtme de bitmiş oluyor.
evet arkadaşlar işlemimiz bitmiş bulunmakta.
ÖNEMLİ NOT: balataları söktükten sonra sakın ve sakın frene basmayın pistonlar birbirlerine yapışır açmakta zorluk çekersiniz...
arkadaşlar balatalarını temizlemek isteyenler için gerekli malzemeler.
1-)adet balata spreyi (tavsiye etmiyorum.Yağsi bi madde kaldıgı için balatalrın. Diski kavrama noktası uzar)
bunun yerine kolonya ile temizleyin daha iyi bence.
2-) 5lik ve 2.5'luk alyen anahtar.
3-) temizlediğimiz balataları kurulamak için selpak havlu. temiz bir bez parçası olabilir.
kullandığım yeni balatalar.eski balataları temizlemek için kullandığım balata spreyi. / bu spreylerden herhangibir araba tamircisinde bulabilirsiniz.
evet başlıyoruz,, resimde gördüğünüz kırmızı çizgiyle belirttiğim alyen vidasını 2.5 luk alyen anahtari ile açıyoruz. bu vida balataları ve balata tırnağını tutuyor.
evet, balataları ve balata tırnağını tutan alyen uçlu vidayi açtıktan sonra karşısındaki resimde belirttiğim ufak tırnağı çıkartmamız gerekiyor bu tırnak vidayi tutuyor,, bunu da cımbız yardımı ile çıkartıyorum..
vidayı ve vida tırnağını çıkarttık.
sıra geldi balataları çıkartmaya. resimde kırmızı çizgi ile belirttiğim uçlardan parmaklarımızın yardımı tutarak çıkartıyoruz.
evet balataları çıkarttım. kırmızı çizgi ile belirttiğim kısım piston. pistonun dışarıda olmasının sebebi ise eski balatalarım eridiği için frenleme açısı bu şekilde kalmış. piston yeni balataları takmama musade etmiyebilir.
evet bunlar eski balatalarım.
evet eski balatamı size göstermek için balata temizleme spreyi sıkarak temizliyorum..
evet balatamızı bir selpak yardımı ile kuruluyarak temizledik çıkan kiri selpakta görürsünüz spreyi sıkarken kirler akıyor zaten.
evet buda benim yeni kullanacağım balatalar (organik balata), yarı organık yarı metal balatalar da var onların ömrü daha uzun.
bu da yeni kullanacağım balata.
balataları resimde görünen tırnağa oturtuyoruz.
evet balatalarımızı yerine takmanın zamanı geldi. balataları yerine takacağım ama dışarda kalmış olan piston müsade etmiyor. ve kırmızı çizgiyle göstermiş olduğum alyen uçlu vida ( kalipleri kadro ya bağlıyan vida) yı açıyorum kalipleri kadrodan ayırıyorum.
evet kalipleri kadrodan ayırdık. az önceki resimde gösterdiğim pistonu bi tornavida yardımı ile tornavidanın ucuyla bastırarak yerine girmesini sağlıyorum.
evet sıra geldi balataları yerine takmaya balataları çıkarttığımız gibi parmaklarımızın yardımı ile yerine takıyoruz. ve çıkarttığım balataları ve tırnağını tutan alyen uçlu vidayı yerine takarak sıkıyoruz. ve tırnağınıda takıyoruz. pistonu açtığımız için balatalar DİSKe sürtmeden yerine oturuveriyor. ve kalipleri kadroya bağlıyoruz.. işlem burada tamam dır. ve şimdi frenimizde sürtme olabilir tekerleği çevirerek sürtme olup olmadığını kontrol ediyoruz. ve sürtme var. şimdi yapmamız gereken işlem resimde kırmızı çizgilerle belirttiğim kalipleri kadrodan ayırdığımız vidaları kalipler hafif oynacak şekilde gevşetiyoruz ve birinin yardımı ile frene bastırıyoruz ve bu vidaları fren basılı şekilde sıkıyoruz. bu şekilde sürtme de bitmiş oluyor.
evet arkadaşlar işlemimiz bitmiş bulunmakta.
ÖNEMLİ NOT: balataları söktükten sonra sakın ve sakın frene basmayın pistonlar birbirlerine yapışır açmakta zorluk çekersiniz...