Avid Elixir 3 balata bakım değişim

burak durel

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Eylül 2010
Mesaj
668
Tepki
436
Şehir
istanbul
İsim
Burak D.
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba arkadaşlar Modeli avid elixir 3 olan frenlerimin balatası bitti. size hem balata bakımı hem balata değişimi hakkında yardımcı olabileceğimi düşündüğüm için bu konuyu açıyorum.. buyrun...

arkadaşlar balatalarını temizlemek isteyenler için gerekli malzemeler.

1-)adet balata spreyi (tavsiye etmiyorum.Yağsi bi madde kaldıgı için balatalrın. Diski kavrama noktası uzar)
bunun yerine kolonya ile temizleyin daha iyi bence.
2-) 5lik ve 2.5'luk alyen anahtar.
3-) temizlediğimiz balataları kurulamak için selpak havlu. temiz bir bez parçası olabilir.

kullandığım yeni balatalar.eski balataları temizlemek için kullandığım balata spreyi. / bu spreylerden herhangibir araba tamircisinde bulabilirsiniz.

evet başlıyoruz,, resimde gördüğünüz kırmızı çizgiyle belirttiğim alyen vidasını 2.5 luk alyen anahtari ile açıyoruz. bu vida balataları ve balata tırnağını tutuyor.

evet, balataları ve balata tırnağını tutan alyen uçlu vidayi açtıktan sonra karşısındaki resimde belirttiğim ufak tırnağı çıkartmamız gerekiyor bu tırnak vidayi tutuyor,, bunu da cımbız yardımı ile çıkartıyorum..

vidayı ve vida tırnağını çıkarttık.

sıra geldi balataları çıkartmaya. resimde kırmızı çizgi ile belirttiğim uçlardan parmaklarımızın yardımı tutarak çıkartıyoruz.

evet balataları çıkarttım. kırmızı çizgi ile belirttiğim kısım piston. pistonun dışarıda olmasının sebebi ise eski balatalarım eridiği için frenleme açısı bu şekilde kalmış. piston yeni balataları takmama musade etmiyebilir.

evet bunlar eski balatalarım.
evet eski balatamı size göstermek için balata temizleme spreyi sıkarak temizliyorum..

evet balatamızı bir selpak yardımı ile kuruluyarak temizledik çıkan kiri selpakta görürsünüz spreyi sıkarken kirler akıyor zaten.

evet buda benim yeni kullanacağım balatalar (organik balata), yarı organık yarı metal balatalar da var onların ömrü daha uzun.

bu da yeni kullanacağım balata.
balataları resimde görünen tırnağa oturtuyoruz.

evet balatalarımızı yerine takmanın zamanı geldi. balataları yerine takacağım ama dışarda kalmış olan piston müsade etmiyor. ve kırmızı çizgiyle göstermiş olduğum alyen uçlu vida ( kalipleri kadro ya bağlıyan vida) yı açıyorum kalipleri kadrodan ayırıyorum.

evet kalipleri kadrodan ayırdık. az önceki resimde gösterdiğim pistonu bi tornavida yardımı ile tornavidanın ucuyla bastırarak yerine girmesini sağlıyorum.

evet sıra geldi balataları yerine takmaya balataları çıkarttığımız gibi parmaklarımızın yardımı ile yerine takıyoruz. ve çıkarttığım balataları ve tırnağını tutan alyen uçlu vidayı yerine takarak sıkıyoruz. ve tırnağınıda takıyoruz. pistonu açtığımız için balatalar DİSKe sürtmeden yerine oturuveriyor. ve kalipleri kadroya bağlıyoruz.. işlem burada tamam dır. ve şimdi frenimizde sürtme olabilir tekerleği çevirerek sürtme olup olmadığını kontrol ediyoruz. ve sürtme var. şimdi yapmamız gereken işlem resimde kırmızı çizgilerle belirttiğim kalipleri kadrodan ayırdığımız vidaları kalipler hafif oynacak şekilde gevşetiyoruz ve birinin yardımı ile frene bastırıyoruz ve bu vidaları fren basılı şekilde sıkıyoruz. bu şekilde sürtme de bitmiş oluyor.

evet arkadaşlar işlemimiz bitmiş bulunmakta.

ÖNEMLİ NOT: balataları söktükten sonra sakın ve sakın frene basmayın pistonlar birbirlerine yapışır açmakta zorluk çekersiniz...
 
Scudo

sercanczo

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Eylül 2008
Mesaj
799
Tepki
117
Şehir
Ankara odtü
Balataların ömrünün dolması için çıkıntı kısmın tamamen erimiş olması gerekmiyo mu?
 
  • Beğen
Tepkiler: burak durel

burak durel

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Eylül 2010
Mesaj
668
Tepki
436
Şehir
istanbul
İsim
Burak D.
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
benim balatalarımın çıkıntısı üstten alt a doğru geliyor tamamen erimeden değişilmeli diye biliyorum. zaten performans olarak hissediliyor bittiği gacırdıyordu çok değişik bir gacırdama sesi yapıyordu frenlediğim zaman.
 

Lütfü Ekşioğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Mayıs 2011
Mesaj
667
Tepki
286
Şehir
İstanbul/Yenibosna
Bisiklet
Salcano
Seneye Elixir disk fren kullanan bir bisiklete binecek olursam (inşallah) :D İlk bakacağım konudur bu emeğine sağlık...
 
  • Beğen
Tepkiler: burak durel

FATİH ÇOLAK

Daimi Üye
Kayıt
7 Ağustos 2011
Mesaj
245
Tepki
170
Şehir
İSTANBUL
burak anlatım için çok teşekkürler
benim frenler farklı ama SHIMANO M445 HİDROLİK DİSK FREN TAKIMI sanırım onda aynı yol ve işlemler yapılıyo balataları değiştirmeye korkmam artık :)
eski balatalarınla kaç km yaptın
 
  • Beğen
Tepkiler: burak durel
Kayıt
29 Temmuz 2010
Mesaj
72
Tepki
23
Şehir
Bursa
Fatih abinin sorusunu bende sormak istiyorum kaç km yaptınız? Bendeki avid juicy 3 ler 300 km'de 4/3 'ünü bitirdi biraz frenli kullanıyorumda :D
 
  • Beğen
Tepkiler: burak durel

Yusuf Z. Şipal

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Nisan 2010
Mesaj
1.792
Tepki
1.476
Şehir
Aydın, İzmir
Bisiklet
Cannondale
Teşekkürler paylaşm için, sanırım hemen tüm hidrolik sistemlerde değişim yazdığınız gibidir. Yararlı bir paylaşım
 
  • Beğen
Tepkiler: burak durel

FATİH ÇOLAK

Daimi Üye
Kayıt
7 Ağustos 2011
Mesaj
245
Tepki
170
Şehir
İSTANBUL
@Ali Serdar GÖK

balataların ömrünü fren kullanım şekli ve kullanıcını kilo su çok etkiliyor diye biliyorum

bayır aşağı inerken sürekli olarak fren sıkılıyorsa yavaş yavaş balatalar sürekli rotora sıkıyorsa balataların ömrü azalıyo bir de kiloluysanız benim gibi balatalar çabuk eskiye bilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak durel

can akıncılar

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Aralık 2010
Mesaj
1.553
Tepki
897
Şehir
Fatsa
Bisiklet
Salcano
@burak durel

Paylaşım İçin Teşekkürler.Kaptan bu arada balataları kaç kmde değiştirdin.
 
  • Beğen
Tepkiler: burak durel

burak durel

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Eylül 2010
Mesaj
668
Tepki
436
Şehir
istanbul
İsim
Burak D.
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
arkadaşlar balataları 1600 km de deiştirdim ön frenlerde eksilme çok az ön frenler bayağı iyi durumda ama arka frenler çabuk bitti balata temizleme spreyleri çabuk bitmesine neden oluyormuş diye duyum aldım bakalım bu yeni balatalarda kullanmıyacağım
 

Msgl

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Ekim 2011
Mesaj
897
Tepki
293
Şehir
Konya
İsim
Musa
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Anlatım için teşekkürler v fren kullanıyorum ama elbet bir gün disk fren kullanacağım :)
 
  • Beğen
Tepkiler: burak durel

Abdul Samet

Daimi Üye
Kayıt
24 Mayıs 2011
Mesaj
276
Tepki
10
Şehir
İstanbul-Ümraniye
Bisiklet
Sedona
Eline saglık. Diskleride ince bir su zımparası ile temizlersen güzel olur.
 

samet.senel

Daimi Üye
Kayıt
15 Haziran 2012
Mesaj
265
Tepki
266
Şehir
Samsun
Bisiklet
Scott
eski bir konu fakat bu konuda bir sıkıntım olduğu için gündeme getiriyorum :) öncelikle çok güzel bir anlatım olmuş teşekkürler. ben avid elixir 7 kullanıyorum. balatalarım bitti yeni aldığım balataları takarken; ön frendeki pistonlar dediginiz gibi eski balatadan dolayı öne gelmiş. Çoğu kez tekeri çıkardıktan sonra istemsiz frene basıldığında balataları ayırmak için balata ayırıcım olmadığından tornavida ile açıyordum. fakat gel gör ki heer yolu deniyorum ön frendeki pistonlar geri çekilmiyor. pistonun birini ittiğimde diğeri çıkıyor. arka frende bir sıkıntı yok fakat bu ön fren deli etti bugün beni. Pistonu başka türlü nasıl geri itebilirim bir fikriniz var mı ?
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
bende elixir 5 var. dün ön balataları değiştirdim. ilk takmaya çalıştığımda kaliper yubaya bile oturtamadım çünkü balatalar arası çok dardı disk araya girmedi. balataları geri çıkardım. pistonlardan birinin biraz ilede olduğunu gördüm. plastik levye ile sert çe biraz ittirdim. fazla etki etmedi. fren kolunda içinde alyanın gireceği bi ayar vardı. onu biraz açıp fren kolunu biraz ileri ittirdim. bu şekilde gene pistonları ittirdim bu sefer işe yaradı. balataları takıp diske oturtup frenlerede iyice asıldım kendine geldi.
 

samet.senel

Daimi Üye
Kayıt
15 Haziran 2012
Mesaj
265
Tepki
266
Şehir
Samsun
Bisiklet
Scott
Merhabalar. Öncelikle mesajıma cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Aynı sorun bende de var işte. Pistonlar tepki vermiyor. Fren kolunun içerisindeki alyan dediğiniz ayar fren kolunun sertliğini mi ayarlıyor? Ben de fren kolunun hemen arkasında bir aparat var saat yönüne çevirdiğinde fren kolu gevşiyor, tersine çevirdiğinde sıkıyor. Bundan mı bahsediyorsunuz acaba.
 

chnkrmz

kırdılar beni layer layer.
Kayıt
16 Şubat 2014
Mesaj
5.659
Tepki
5.026
Yaş
36
Şehir
54karya
İsim
Cihan KIRMIZI
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Cannondale
Bisiklet türü
Cyclocross
evet. onu gevşettiğimde fren kolunu ileri doğru ittirince ileri gidiyo. ozaman daha rahat yaptım işimi.
 

burak durel

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Eylül 2010
Mesaj
668
Tepki
436
Şehir
istanbul
İsim
Burak D.
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
benim fren sistemimdeki pistonlar tek taraflı çalışıyor yani bi taraf baskı yapıyor baskı yapan tarafta sıfır a sıfır yerinde durmuyor. çok az dışarıda duruyor bende metal leviye ile yerine oturtuyorum yeni balata taktığım zamanlar mekanizmayı sağlam birşekilde tuttuğunuz zaman pistonu tornavida yardımıyla yerine oturtamıyormusunuz?
 

samet.senel

Daimi Üye
Kayıt
15 Haziran 2012
Mesaj
265
Tepki
266
Şehir
Samsun
Bisiklet
Scott
@c. kırmızı
teşekkürler bu akşam uygulamasını yapacağım.

@burak durel

ne yazık ki oturmuyor. her yolu denedim yapmadığım kalmadı pistonları itmek için. Arkadaşın dediği gibi fren kolundaki ayardan gevşettiğimde olacagını düşünüyorum. bakalım bu akşam deneyecegim :)
 

burak durel

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Eylül 2010
Mesaj
668
Tepki
436
Şehir
istanbul
İsim
Burak D.
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
hmm yapabilirsiniz umarım :)
 

erenkol

Üye
Kayıt
30 Nisan 2016
Mesaj
18
Tepki
16
Yaş
34
Şehir
İzmir
İsim
Eren Kol
Bisiklet
Diğer
Arkadaşlar merhaba
Bir konuda yardımınıza ihtiyacım var.
Elimde Elixir 3 fren var ve ön hortum kısa geliyor. Tüm aparatları ile Shimano hortum grubu takılsa uyum sorunu yaşanır mı ?

NOT: Hidrolik yağı ve geri kalan her şey Avid'in ürünleri, sadece ve sadece hortum kısmı ve fren ile kaliper bağlantı aparatları Shimano olacak. Bunda bir uyum sorunu - fren tutmaması - hidrolik kaçırması gibi problemler yaşar mıyım ? Bağlantısını bisiklet ustası yapacak .