Gürsel abiden aldığım yardım sonucunu yazıyorum,belki yararınıza olabilir..
Kabaca arka vites ayarı: zincir önde ortada, arkada en küçük dişlide olsun.(bu arada (H) sınır ayar vidası doğru ayarda olduğu varsayılıyor. (yani zincirin küçük dişliden daha da aşağıya inmeye çalışmaması lazım)Aynı şekilde L vidası da öyle bir konumda(ayarda) olmalıdır ki zincir en büyük dişliden aşağı(jant telleriyle kaset(ruble) arasına düşmesin.. Bu ayarsızlık felakete yol açar arkadaşlar.Vites tellere dolanır. Bazen kadro veya vites kulağı kırılır..
Neyse..Bu konumda vites kolundan 1 tık attır.Zincirin bir üst dişliye geçmesi lazım. Geçmekte zorlanıyorsa ayar vidasını saatin aksi yönünde 1 tur kadar (bazen daha da az) döndür. (Ters çekmelide saat yönünde))Zincir üste geçerse bu döndürme işini biraz daha devam ettir ve zincirden tıkırtı (3. ye geçme hazırlığı) olursa sesin kesildiği yere kadar geri (saat yönünde) çevir ve orada bırak.Sonra vites kolundan diğer dişlilere geçir. Hepsi normal sesiyle geçiyorsa ve de acaip sesler çıkartmıyorsa, ayrıca aşağıya inerken de sorunsuz iniyorsa vites ayarın tam demektir.. Tabii bunları yazarken vites telinin temiz ve yağlı, vites gövdesinde herhangi bir yamukluk vs. olmadığını, kadro vites kulağı ölçülerinin standarta uygun olduğunu, son dişliyle kadro arasındaki mesafenin optimum ölçüler içinde olduğunu varsayıyoruz..
Bir ayar daha var.: B gerilim vidası ayarı.Bu da vitesin (arka) üst makarasının (pulley) kasetin(rublenin) dişlerinin ucuna değmesini engeller..Bu ayarsız olursa zincir büyük (en üst) dişlideyken arkadan "torrrrrrrrr" diye ses çıkar..