Scudo Sports

ATTIRICIDA Bİ sorun var galiba

ahmetdogan

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Ağustos 2006
Mesaj
622
Tepki
427
Yaş
35
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Marin
benim bisiklet bi kaç gün önce uzun yol yapacağız diye bakıma gitti yalniz daha kotü oldu . vites değiştiriyorum fakat 6ya geçecekken 7ye geçiyoo bi raz hızlı değiştirdimmi de bu sefer kaset den olsa gerek çatçat diye sesler geliyo beni tedirgin ediyoo birilri yardimci olsa memnun olurumm:)
 
Scudo
öncelikle vites ayarının tam olmamasından diyecem ama zaten yeni bakıma götürmüşsündür.neden kaynaklandığını bilmiyorum ama türkiş usulü eğer zinciri elinle alıp vites kolunda yazan vitese koyarsan viteslerin artık gösterdiği gibi atar tabi doğru bi yöntem deil ama yinede işe yarar.ses de büyük ihtimalle aynakoldan geliyor olabilir.
 
Bencede bakıma soktuğun yer arka attırıcının ayarlarını tam yapamamış gibi. Bendede aynısı olmuştu götürdüm ayarlatmaya şimdi hiç ses yok. Usta işi bilecek. :D:D:D

Sevgiler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Önder Özdoğan
yada arka jant gobegın bosluk yapmıstır belkı o yusden kaset dişlin devamlı oynadıgından vites ayarı tutmyordur.yada tel gergınlıgıyle ılgılı bi ayar bozuklugu olabılır...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hasan Çağri
Evet tellerin gevşemiş olabileceği için vites geçişlerinde problem olabilir...
 
Gürsel abiden aldığım yardım sonucunu yazıyorum,belki yararınıza olabilir..

Kabaca arka vites ayarı: zincir önde ortada, arkada en küçük dişlide olsun.(bu arada (H) sınır ayar vidası doğru ayarda olduğu varsayılıyor. (yani zincirin küçük dişliden daha da aşağıya inmeye çalışmaması lazım)Aynı şekilde L vidası da öyle bir konumda(ayarda) olmalıdır ki zincir en büyük dişliden aşağı(jant telleriyle kaset(ruble) arasına düşmesin.. Bu ayarsızlık felakete yol açar arkadaşlar.Vites tellere dolanır. Bazen kadro veya vites kulağı kırılır..

Neyse..Bu konumda vites kolundan 1 tık attır.Zincirin bir üst dişliye geçmesi lazım. Geçmekte zorlanıyorsa ayar vidasını saatin aksi yönünde 1 tur kadar (bazen daha da az) döndür. (Ters çekmelide saat yönünde))Zincir üste geçerse bu döndürme işini biraz daha devam ettir ve zincirden tıkırtı (3. ye geçme hazırlığı) olursa sesin kesildiği yere kadar geri (saat yönünde) çevir ve orada bırak.Sonra vites kolundan diğer dişlilere geçir. Hepsi normal sesiyle geçiyorsa ve de acaip sesler çıkartmıyorsa, ayrıca aşağıya inerken de sorunsuz iniyorsa vites ayarın tam demektir.. Tabii bunları yazarken vites telinin temiz ve yağlı, vites gövdesinde herhangi bir yamukluk vs. olmadığını, kadro vites kulağı ölçülerinin standarta uygun olduğunu, son dişliyle kadro arasındaki mesafenin optimum ölçüler içinde olduğunu varsayıyoruz..

Bir ayar daha var.: B gerilim vidası ayarı.Bu da vitesin (arka) üst makarasının (pulley) kasetin(rublenin) dişlerinin ucuna değmesini engeller..Bu ayarsız olursa zincir büyük (en üst) dişlideyken arkadan "torrrrrrrrr" diye ses çıkar..
 
shimano sitesinden ön ve arka aktarıcılarınızın pdf dökümanlarını indirin.
hatta tavsiyem bütün vites/çekiş sistemi donanımınız dökümanlarını indirin. ordaki şemada ayarları nasıl yapacağınız basit bir şekilde anlatılıyor..
elimiz azcık alet tutuyorsa bu işi yapmak için usta olmaya gerek yok :)
tamam baktınız olmuyor/takıldınız bir yerde; o zaman gidip uzman yardımı alın.. anlatmak istediğim kendinizi geliştirmeye çalışın, en küçük sorunda tamirciye giden binicilerden olmayın/olmayalım.. hepimiz teker örmeyi öğrenelim demiyorum ama en azından vites/fren teli değişimi vs gibi onarımları yapabilelim..
 
Geri