Şikayetler ve istekler..(tamirhane diyalogları)
**Şikayet ve istekŞ ve İ): Vites iyi geçmiyor.Arka vitesi
değiştirin. Yapılan: Vites tellerinin, kablolarının temizlenip
yağlanması veya değiştirilmesi Sonuç: Sistemin sağlıklı çalışması..
**Ş ve İ: Pedal çeviririken özellikle arkada küçük dişlide "tak
tak" yapıyor ve kaydırıyor..Rubleyi değiştirelim..Yapılan iş:
Zincirde bir bakla sıkışmış (frozen link). Alet bile kullanmadan
zincirin yatay (lateral) kastırarak sıkışmanın engellenmesi..Sonuç:
Sorun yok.
** Ş : Ayna dişliden çıtırtı geliyor. Ne yaptımsa düzelmedi.Üstelik
Deore LX!! (orta mil yuvalarının yağlanması, ayna mil vidalarının
sıkılması vs) .Yapılan iş : Pedalların biraz daha sıkılması.
Sonuç:Ses kesildi..
**Ş ve İ:Arka tekerden tıkırtı geliyor..galiba jant telleri gevşek.
Akort istiyor.. Yapılan iş: Arka teker mil yuvalarına iyi
oturmamış.Gevşetip tekrar oturtup sıkınca sorun kalmadı..
**Ş ve İ: Bu dış lastik çok kötü.Patlağı tamir ettim ondan sonra 4
kere daha patladı. İç lastiği değiştirdim yine aynı.. O kadar da
para verdim..Beş para etmezmis.. Yapılan iş: Dış lastikte saplanıp
kalmış sert bir diken ucu çıkartıldı.. bir daha patlamadı..
** Ş : Bu lastiğin yanakları çok zayıfmış.Hemen yırtıldı. SEBEP?:
Gevşek bırakılmış fren pabuçları yukarı kaymış ve lastiğe sürtmüş.
Keskin kenarlı yeni (veya eski )bir fren pabucunun kesmeyeceği,
aşındırmayacağı yüzey yoktur.. Bu yarım mm kalınlığında bir lastik
yanağı için 1 dakika bile sürmez..
**Ş: Bu lastik habire patlıyor..Bıktım artık..ne adi bir
lastikmiş.. SEBEP:Jant tellerinin deliklerinin bazılarında çapak
kalmış. Jant geti (içteki koruyucu şerit) de aksi gibi bu deliklerin
olduğu yerde yana kaymış..Lastiği patlatan jantın ta kendisi..
**Ş:Bu jant hep sibop kesiyor..Hem de Mavic.. ne adi jantmış!!
SEBEP: Dış lastik çok gevşek(bol).Arkadaş da lastiklerde az havayla
biniyor..Kaymaya çalışan dış lastik iç lastiği de sürüklüyor. Sonuç
açısı bozulan, zorlanan sibop da dibinden kırılıyor veya yarılıyor.
**Ş. Bu lastik yıllardır patlamıyordu. 2 gündür 2 kere
patladı..Galiba artık eskidi..SEBEP: Tamamen tesadüf..Yıllardır
patlamaması da..
Bunlar gibi daha neler neler...İsterseniz devam ederim..
Umarım aydınlatıcı olmuştur..
Bol güneşli günler..
Gürsel AKAY
**Şikayet ve istekŞ ve İ): Vites iyi geçmiyor.Arka vitesi
değiştirin. Yapılan: Vites tellerinin, kablolarının temizlenip
yağlanması veya değiştirilmesi Sonuç: Sistemin sağlıklı çalışması..
**Ş ve İ: Pedal çeviririken özellikle arkada küçük dişlide "tak
tak" yapıyor ve kaydırıyor..Rubleyi değiştirelim..Yapılan iş:
Zincirde bir bakla sıkışmış (frozen link). Alet bile kullanmadan
zincirin yatay (lateral) kastırarak sıkışmanın engellenmesi..Sonuç:
Sorun yok.
** Ş : Ayna dişliden çıtırtı geliyor. Ne yaptımsa düzelmedi.Üstelik
Deore LX!! (orta mil yuvalarının yağlanması, ayna mil vidalarının
sıkılması vs) .Yapılan iş : Pedalların biraz daha sıkılması.
Sonuç:Ses kesildi..
**Ş ve İ:Arka tekerden tıkırtı geliyor..galiba jant telleri gevşek.
Akort istiyor.. Yapılan iş: Arka teker mil yuvalarına iyi
oturmamış.Gevşetip tekrar oturtup sıkınca sorun kalmadı..
**Ş ve İ: Bu dış lastik çok kötü.Patlağı tamir ettim ondan sonra 4
kere daha patladı. İç lastiği değiştirdim yine aynı.. O kadar da
para verdim..Beş para etmezmis.. Yapılan iş: Dış lastikte saplanıp
kalmış sert bir diken ucu çıkartıldı.. bir daha patlamadı..
** Ş : Bu lastiğin yanakları çok zayıfmış.Hemen yırtıldı. SEBEP?:
Gevşek bırakılmış fren pabuçları yukarı kaymış ve lastiğe sürtmüş.
Keskin kenarlı yeni (veya eski )bir fren pabucunun kesmeyeceği,
aşındırmayacağı yüzey yoktur.. Bu yarım mm kalınlığında bir lastik
yanağı için 1 dakika bile sürmez..
**Ş: Bu lastik habire patlıyor..Bıktım artık..ne adi bir
lastikmiş.. SEBEP:Jant tellerinin deliklerinin bazılarında çapak
kalmış. Jant geti (içteki koruyucu şerit) de aksi gibi bu deliklerin
olduğu yerde yana kaymış..Lastiği patlatan jantın ta kendisi..
**Ş:Bu jant hep sibop kesiyor..Hem de Mavic.. ne adi jantmış!!
SEBEP: Dış lastik çok gevşek(bol).Arkadaş da lastiklerde az havayla
biniyor..Kaymaya çalışan dış lastik iç lastiği de sürüklüyor. Sonuç
açısı bozulan, zorlanan sibop da dibinden kırılıyor veya yarılıyor.
**Ş. Bu lastik yıllardır patlamıyordu. 2 gündür 2 kere
patladı..Galiba artık eskidi..SEBEP: Tamamen tesadüf..Yıllardır
patlamaması da..
Bunlar gibi daha neler neler...İsterseniz devam ederim..
Umarım aydınlatıcı olmuştur..
Bol güneşli günler..
Gürsel AKAY