Scudo Sports

Ataşehir Şerifali Ümraniye Kadıköy Bisiklet Yolu Projem

Hattı Kullanır mıydınız?

  • hayır

    Katılım: 0 0,0%

  • Toplam katılım
    10

mali.ozdemir

Daimi Üye
Kayıt
31 Ekim 2019
Mesaj
204
Tepki
289
Yaş
28
Şehir
istanbul
İsim
Mehmet
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Güzergarh:
Kadıköy ile Şerifali bölgesi arasında bulunan Kurbağalıdere ve kolları takip edilecek
Dere yatağı bölgesi olması nedeniyle eğimi %5i geçmeyecektir.
Toplam uzunluğu 10km olan hattın 1.5km lik kısmı Ataşehir Belediyesi tarafından yapılmıştır.
Ümraniye,Ataşehir,Şerifali ve Kadıköyü Birbirine Bağlayacaktır
kadıköy.PNG
ümraniye.PNG

Hattın Avantajları
1. büyük çoğunluğu dere kenarı olması nedeniyle yol yeşil alanda, araç trafiğinden ayrı olarak planlanacak.
2. Güzergah genele hitap eden, herkesin pedal çevirebileceği eğim şartlarında(%5i geçmeyen) planlanmıştır.
3. Erüment Batanay Sokak boyunca hazırda yapılmış 1.5km lik bisiklet yolu bulunmaktadır.
4. Koronavirüs nedeniyle tolu taşımadan uzaklaşma sonucu ortaya çıkan trafik sorununu büyük ölçüde azaltacaktır.
5. Hat üzeri öğrenci ve genç kesime hitap eden noktalardan oluşmasından dolayı bisikleti daha aktif kullanan insan sayısı artacak
6. İlkokul ve lise çağındaki gençlere bisiklet kültürü aşılanacak

Hattın Olası Devam Etapları
Dr. Fahrettin kerim Gökay caddesi ile şuanda yapımı devam eden Pop-Up bağdat caddesi Bağlantısı
Ataşehir bld. Hayan Barınağı ile Ataşehirde bulunan bisiklet yolu


Hat üzerindeki önemli noktalar
1. Okullar
2. Üniversiteler
3. Alışveriş merkezleri
4. Metro Durakları
5. Öğrenci Yurtları
6. Belediye Binaları
7. Finans Merkezi

Okullar
1. TÇMB Endüstri Meslek Lisesi
2. Ümraniye Cumhuriyet Mes. Tekn Lisesi
3. Aşık Veysel Anadolu Lisesi
4. Ali Fuat Cebesoy İlkokulu
5. Mustafa Saffet Anadolu Lisesi
6. Ahmet Sani Gezici Mes. Tekn. Lisesi
7. İnönü İlkokulu
8. Atatürk Fen Lisesi
9. Mustafa Saffet Anadolu Lisesi
10. Kadıköye Anadolu İmamhatip Lisesi
11. Çamlıca Kız Anadolu Lisesi
Üniversiteler
İstanbul Medeniyet Üniversitesi
Marmara Üniversitesi
Okan Üniversitesi Hasan Paşa
Doğuş Üniversitesi
AVM Ler
1. Watergarden AVM
2. Akasya AVM
3. Metropol AVM
Metro Durakları
1. Göztepe Metro İstasyonu
2. Kadıöy Belediye Marmaray İstasyonu
3. Kadıöy Belediye Metrobüs İstasyonu
4. Finans Merkezi Metro İstasyonu(Yapım Aşamasında)
Öğrenci Yurtları
1. Ataşehir KYK Kız Öğr. Yurdu
2. Kadıköy Çevresindeki diğer Yurtlar
Belediye Binaları
Ataşehir Belediyesi
Kadıköy belediyesi
Finans Merkezi
Yapımı devam eden İstanbul finans Merkezi

Projeyi İBB Bisiklet ve İBB Erişebilirlik birimi ile paylaştım bakalım gelecek cevabı buradan paylaşacağım(tabi gelirse)
Hat hakkındaki fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim. Bu güzergahta daha önce pedallamış olanların görüşlerini veya böyle bir yol olursa günlük olarak kullanım sıklığı hakkındaki görüşlerinizi bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Scudo
Evimin konumu sebebiyle iki rotayı da bisiklet yolu olmadan kullanıyorum. Bağdat caddesindeki gibi plansızlıklarla yapılacaksa (trafiğe terste kalma, bağlantı vs..) bu hatlarda araç hızları daha yüksek olduğu için çok daha riskli olacaktır.
Ayrıca bu rotaların büyük bir kısmında bırakın arabaların bisiklete saygısını, diğer araçlara ve insanlara da saygısı yoktur. Özellikle finans şehir ve metro inşaatları sebebiyle oluşan hafriyat/beton kamyonları ise herkesin bildiği gibi.
Umarım güzel bir planlama ile güzel bir yola kavuşuruz.

Daha müsait zamanda kendi rotalarımla beraber biraz daha detaylandıracağım. Mesela göztepe köprüsü büyük risk barındırıyor.
 
Bağdat caddesindeki gibi plansızlıklarla yapılacaksa (trafiğe terste kalma, bağlantı vs..)
yanlis dusunuyorsunuz , sonucta 2020 yilinda cok cok gec kalinmis bir temel hakkimiz ile ilgili birseyler yapilmaya calisiliyor , kesinlikle ve kesinlikle her yerde desteklenmeli ve sohbet ortamlarinda kullanimi konusunda insanlar tesvik edilmelidir. Desteklenmeli ki, baska guzergahlarda ve hatta baska sehirlerde de yapilsin ve faaliyete gecsin.
 
  • Beğen
Tepkiler: mali.ozdemir
yanlis dusunuyorsunuz , sonucta 2020 yilinda cok cok gec kalinmis bir temel hakkimiz ile ilgili birseyler yapilmaya calisiliyor , kesinlikle ve kesinlikle her yerde desteklenmeli ve sohbet ortamlarinda kullanimi konusunda insanlar tesvik edilmelidir. Desteklenmeli ki, baska guzergahlarda ve hatta baska sehirlerde de yapilsin ve faaliyete gecsin.

Kusura bakmayın yanlış anlaşılmışım. Asla karşı değilim, hatta yanlış da olsa yapılsın ki biraz bile olsa trafikte bize de dikkat edilsin ancak yeni projelendirilecek yollarda en azından önceki hatalardan ders alınsın demek istedim. Detaylı inceleyerek kendimce tespit ettiğim bu noktaları da paylaşacağım ancak pc erişimim şu anda yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: a.valverde
@ArVoGu yolun büyük kısmı dere kenarı ve yeşil alan olduğu için bağdat caddesindeki gibi olmayacak
 
Evimin konumu sebebiyle iki rotayı da bisiklet yolu olmadan kullanıyorum. Bağdat caddesindeki gibi plansızlıklarla yapılacaksa (trafiğe terste kalma, bağlantı vs..) bu hatlarda araç hızları daha yüksek olduğu için çok daha riskli olacaktır.
Ayrıca bu rotaların büyük bir kısmında bırakın arabaların bisiklete saygısını, diğer araçlara ve insanlara da saygısı yoktur. Özellikle finans şehir ve metro inşaatları sebebiyle oluşan hafriyat/beton kamyonları ise herkesin bildiği gibi.
Umarım güzel bir planlama ile güzel bir yola kavuşuruz.

Daha müsait zamanda kendi rotalarımla beraber biraz daha detaylandıracağım. Mesela göztepe köprüsü büyük risk barındırıyor.

Tekrar merhaba, öncelikle belirtilen rotalar ve çevresinde yaklaşık 25 yıldır yaşıyorum, resmi olarak 12-13 yıldır araba kullanıyorum ve 3 aydır da yol bisikleti kullanıyorum.
1. rotadan başlayayım daha sık kullandığım ve araç hızının çok yüksek seyrettiği kısım "15-B segmenti" burası D-100 üzerinde bulunan bir kelebek kavşak ve üzerinde 3-4 sağa çıkış mevcut aşağıda genel görüntüyü paylaşıyorum.
1591000788769.png
Burası ilk sağa çıkış ve ilerde beyaz minibüsün orda 2. çıkış var bu bölümde ortalama bir araç hızı 70-120 olabiliyor çünkü ışık, kasis, kamera, denetim vs. bulunmuyor. Genel kuralsızlık olarak her kavşakta olduğu gibi en soldan en sağa, çıkışdan hemen önce makas atarak trafik canavarlığı yapma gibi konular zaten malum, ayrıca şehirler arası yol içeren karışık bir kavşak olduğu için yoldan dikkatini ayırıp navigasyon kullanan araç sayısı da hayli yüksek. Şimdi bu segmentte 15>B yönü zor da olsa kullanılabiliyor ancak bu rotanın tersine de ihityaç var ve trafikle ters yönde bu çıkışlarda araçlarla kafa kafaya gelmemek imkansız. Bu segment özelinde pop-up gibi bir projelendirme oldukça riskli olacaktır görüşündeyim. Belki yolun sağ bölümüne değil refüj bölümüne bir projelendirme yapılabilir maliyet açısından uygun olarak ancak bu da sadece transit geçişi sağlayacaktır libadiye caddesine kadar çıkış imkanı vermez.

2. Rota planının tamamnını sık kullanıyorum (4 senedir 18. segmentte oturuyorum ofisim 13. segmente çok yakın), bu rotanın en büyük zorluğu ise büyük bir bölümün gidiş geliş tek şerit ve sağ-sol araç parkları içermesi. Ayrıca ara sokakların fazlalığı ve buralardan bisikletliyi kontrolsüzce/önemsemezce çıkışlar çok fazla. Örneğin 4. segmentin ordan bir görüntü aşağıda ve neredeyse 11. segmente kadar bu şekilde devam ediyor.
1591003675167.png
13-20. segmentler arası 2 gidiş ve 2 geliş dereyolu eğim yok denecek kadar az ve sürüş için harika ama şu dönemde metro, finansşehir, finans merkezi inşaatları sebebiyle kamyon trafiği çok yoğun yine bir bölümde 18-20 arası inşaat sebebiyle gidiş geliş tek şerit ve arabayla bisiklet bile yan yana sığamıyor. Bu durumlar inş. geçici olduğu için çok üzerinde durmuyorum. Ancak inşaatlar tamamlandığında rotanın 2 şeritli bölümlerinde trafik şehir içine göre oldukça hızlı akıyor olacaktır. 21-B segmentleri arası ise bu doğrultudaki bir ters yön ve yine trafik çok hızlı akıyor. Bu rotadaki asıl endişem ise bu çevrenin bisiklete ve bisikletliye pek aşina olmaması dolayısıyla hızınızı, durup duramayacağınızı orda olup olmadığınızı bile bilemiyor, dolayısıyla her şeyi paranoyakça kontrol etmek sürüş zevkini de yok ediyor.

Tüm bunlarla beraber yine de umarım olumlu bir sonuç alınır ve yolumuza kavuşuruz, en mutlu olacak insanlardan birisi ben olurum çünkü aşağıda en fazla kullandığım iki antreman rotasını paylaşıyorum.
1. rota özellikle göztepe geçişi daha fazla güvende olmamı sağlar.
1591004736135.png
2. Rota paranoyakça herkesden kaçmamı engeller.
1591004675668.png

Ayrıca unutmadan mali.ozdemir 'e çabaları ve hazırlıkları için teşekkürler.
 
Son düzenleme:
@ArVoGu dere yolunda inşaat kısımlarında özellikle deniz gezmiş parkı ile tatlısu mah arasında bariyer ile bölünmüş kaldırım sayılan ama tam olarak kaldırıma benzemeyen, kimsenin yürümediği bir kısım var. Sağ tarafı da olabildiğince boş. bu kısma güzel bi çalışma ile şahane bir yol yapılabilir. Göztepe köprüsü kısmı ise yine aynı şekilde libadiye yönünde bariyer ile bölünmüş, yaya geçidine ortak geçiş eklenebilir ve kavşaklara kasis yapılarak hız kontrolü sağlanabilir(türk milleti tabeledan hız sınırından anlamaz, fiziksel bir engel gerekli)
Örnek mahallesine gelecek olursak sırf bu araç parkları nedeniyle zaten trafiğin anası ağlamış durumda. bölünmüş yolun araç geçişine zararından çok faydası olacaktır. Bu durumdan belki esnaf şikayetçi olur ama ona da yapacak bir şey yok.

Özetle istenilince yapılamayacak bir şey değil.
 
  • Beğen
Tepkiler: ArVoGu
Elinize sağlık. Umarım dikkate alınır ve gerçekleşir bu proje. Bu yolu farklı noktalardan sıklıkla kullanıyorum. Ümraniye-Dudullu arasında nereden denk gelirse iniyorum Bostancı Kadıköy arasına sahile doğru. İMES in aşağısındaki otoban altındaki köprü zorluyor. Dönüşte Göztepe köprüsünde yan ban bağlantı ve dönüşler zorluyor beni. Bu arada Şerifali den Ümraniye ye çıkışta mecbur rampa olacak gibi. O arada eğim çok. Tekrar emeğinize sağlık.
 
  • Beğen
Tepkiler: mali.ozdemir
Elinize sağlık. Umarım dikkate alınır ve gerçekleşir bu proje. Bu yolu farklı noktalardan sıklıkla kullanıyorum. Ümraniye-Dudullu arasında nereden denk gelirse iniyorum Bostancı Kadıköy arasına sahile doğru. İMES in aşağısındaki otoban altındaki köprü zorluyor. Dönüşte Göztepe köprüsünde yan ban bağlantı ve dönüşler zorluyor beni. Bu arada Şerifali den Ümraniye ye çıkışta mecbur rampa olacak gibi. O arada eğim çok. Tekrar emeğinize sağlık.
Göztepe ve imes köprüsünde zorlanmak çok normal trafikten sakınmak için mecburen çok güçlü ve hızlı çevirmek gerekiyor. Göztepe için bi çözüm bulamadım ben de ancak imes köprüsüne gelmeden ara sokaktan yanyol kullanılabiliyor daha sakin oluyor. Ümraniye bağlantısında ise Akdeniz caddesi çok sert olmayan ama görece uzun eğimiyle kullanılabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Yunus EROL
İMES köprüsünden kaçmak için Kamil Koç a doğru gidip üst geçitten geçmek mantıklı. Akdeniz Caddesi önerisi de çok iyi eğim nispeten az orada. Teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: ArVoGu
6Haziran güncellemesi: İbb bisiklet birimi , ibb beyaz masa, ibb bir fikrim var gibi mecralara iletilmiş olan bu proje için herhangibir yanıt gelmedi

bu mesaj haftalık olarak kendini yenileyecektir
 
  • Beğen
Tepkiler: monder33
12 haziran güncellemesi: İbb beyaz masa başvurum cevaplandı.
Cevap metni:

Sayın Başvuru Sahibi;

İlgi : 05.06.2020 18:02:39 Tarih ve 1-30697622881 Nolu Başvurunuz

Başvurunuzda yer alan konu İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Planlama Müdürlüğü ile görüşülmüştür. Görüşme neticesinde tarafımıza verilen bilgi aşağıdaki gibidir:

"İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığımıza bağlı Ulaşım Planlama Müdürlüğü bünyesinde oluşturulan Bisiklet Yolları Proje ekibi tarafından talebiniz değerlendirmek üzere kayda alınmıştır. Göstermiş olduğunuz hassasiyetten dolayı teşekkür eder, iyi günler dileriz."
 
Geri