arka vites tipi

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
arkadaşlar, arka viteslerde iri ve küçük dişli ile kısa ve uzun bacak tiplerinin ne gibi artı, eksi yada sistem farkları var? mekanik olarak pek bişey değişmez gibi geliyor bana ama herkes farklı modeller için farklı tipler öneriyor. bunu ayrıntılı bi açıklasanız?
 
Scudo

OzgurIskin

Daimi Üye
Kayıt
6 Haziran 2006
Mesaj
297
Tepki
215
Şehir
Istanbul
İri ve küçük dişli ne demek anlamadım :) Kısa bacak uzun bacak arasındaki fark olarak olarak kısa bacak daha az hareket eder, ama 'hatalı vites kombinasyonu toleransı' daha azdır diyebilirim. Atıyorum uzun bacak ile önde en büyük arkada en büyük dişlide kullanılabiliyosa, kısada bunu denerseniz attırıcı kırılır, gibi...
Mekanik olarak bi fark sanmıyorum olsun.
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
evet aynen dragF5.user'ın dediği gibi kısa bacak olmasının dezavantajı tam olarak dediği gibi ve ayrıca büyük(48 veya 44) aynakolla kullanışamaması...
Ama bunun yanında 42lik aynakolla hiç bir sorun yok ve çok rahat hoplayıp zıplayabiliyosun hiç esnemiyo ve dolayısıyla ses yok:)
 

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.443
Şehir
Alanya/İstanbul
İri küçük dişli derken makaranın çapını kastetmişsiniz sanırım, bunlar genelde alt modellerde büyük oluyor, üst modellerde ise standart bir boy, büyük olmasının herhangi bir dezavantaj / avantaj getireceğini sanmıyorum büyük ölçüde estetik görünüm, bir ihtimal daha yavaş döndüğü için ses az yapabilir.

Kısa gövdeli vitesler de daha sağlam, taşa çarpma kırılma şansı daha düşüktür ve hafiftir ama kullanım spektrumu daha düşüktür. %90 oranda kişiler orta veya uzun gövdeli vitesler kullanmasının bir sakıncası yoktur...
 
  • Beğen
Tepkiler: S26

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
evet, makara çapını kastetmek istemiştim.

demekki benim için uzun bacaklı daha iyi... genelde kalkışlarda falan aynakol büyük/ortanca dişlideyken arka en büyükte oluyor.

yalnız ses olayında biraz şüpheliyim. bende rapid rise olan, kısa ama geniş bacaklı, iri makaralı bir model var şu anda, gayet güzel çatır çutur ses çıkarıyor :) vites ayarından değil yalnız, çok fazla toz yediği için hemen sese başlıyor. yağlı ve temizken sessiz...

ha aklıma gelmişken; eskiden hep aynakol büyükteyken arka dişliler küçüklerde olmalı falan gibi şeyler söylerlerdi. ben hiçbir zaman uymadım buna ama iyi mi ettim kötümü bilmiyorum. bu söylentinin gerçeklik payı var mıdır? zincir ömrü yada vites ömrü açısından falan?
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
aynakolda büyükteyken arkadada büyükte olursa zincir çapraz bir hal alıyor ve hem dişlere zarar hemde zincire genelde en tavsiye edilmeyen kullanım şeklidir...
bende genelde ön 2 arka 1 de kullanıyorum ama ön vitesi ona göre ayarlamıştım...Tabi gözlemlemek lazım kullandığınız viteste eğer zincir çok fazla çapraz duruyosa bunu engellemek lazım...
Genelde tavsiye edilen :
ön:1.dişlideyken arka:1-2-3
ön:2.dişlideyken arka:3-4-5
ön:3.dişlideyken arka:6-7-8-9(en azından benim bildiğim böle)
 

Uğur Taşdemir

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2005
Mesaj
1.023
Tepki
598
Şehir
İstanbul
@d.berkay


Bu, teorik olarak doğru pratik olarak ise yanlış bir oranlamadır. Yarış startlarında 3-3 veya 3-4 kalkılıyor.Çamurda 3-1 kullanıldığı oluyor. Yarışlarda en çok kullanılan aynakol dişlisi en büyük(44) olandır. Bu kombinasyonlar yarış dışındaki kullanımlarda geçerli olabilir ve malzeme ömrü açısından tavsiye edilir. ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: S26

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
@Mantis

Ben zaten maosxs'in genel bir kullanıcı olduğunu düşündüğüm için böyle bir bilgi verdim yoksa yarışlar konusunda hiçbir tecrübem olmadığı için yorumuna saygı duyuyorum Uğur abi..
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
hımmm.. bunu aklımda tutarım artık, teşekkürler hepinize.
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
önemli değil,her zaman:)
 

tolgahan38

Üye
Kayıt
23 Şubat 2007
Mesaj
10
Tepki
0
Şehir
kayseri
berkay uzun arka vites çok daha iyi
shımano 2007ler kısa bu çok kötü oldu 2006 bile 2007den iyi ben 2006 aldım(LX) gayet iyi çünkü kullanım olanağı daha fazla
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
ben 2006 xt kısa bacak aldım tolgahan benim açımdan kısa bacak olması çok daha iyi oldu zıplama hoplama yapmıyo hiç hemde vitesler daha kararlı geçiyo...
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
9lu kaset aldım ben, buna uzun bacak daha iyi diyolar???
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
@maosxs

ya yukarda da yazdığımız gibi kullandığın aynakolun ve rublenin diş sayısı ve kullandığın alan önemli eğer 48 veya 44 lük aynakol kullanıcaksan uzun bacak 42lik kullanıcaksanda kısa bacak "bence" daha iyi...

kasetin 9lu veya 8li olması önemli değil yeni xtlerin hepsi 9lu ama kısabacak olanlarıda var bu demek oluyoki 9lu ile kısa bacakta kullanılabiliyor...
 
  • Beğen
Tepkiler: S26

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
ha yani aynakol olayı... olsun :D yine uzun bacak daha iyi çünkü 1-2 haftaya 44lük alıyorum.
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
peki şimdiden hayırlı olsun diyeyim o zaman:)
 

S26

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2007
Mesaj
2.741
Tepki
1.453
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Amoeba
teşekkürler