Vitesin 1-2 ve 3. dişlilere geçmemesi

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
arka vites 1-2-3. dişlilere geçmiyor 4-5-6-7 de sorun yok ayar vidası sonda tel gerginlik vidası en boş durumda ne yapmalıyım?? öndeki vites ise 2. dişlide yani ortada
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Arka attırıcı üzerindeki iki ayar vidasından bir tanesi zincirin en küçük dişliden dışarı çıkmasını,diğeri ise en büyük dişliden dışarı çıkmasını önler.Birinin yanında "H" diğerinin yanında "L" yazar."L" yazanı sola doğru açarak vitesin büyük dişlilere geçmesini sağlayabilirsin.Bir dene bakalım ben sorunun bu olduğunu sanıyorum..
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
H ve L vidaları maksimum sıkılı durumda h yi eğer oynarsam 4-5-6-7 de sorun çıkıyor (gevşetirsem) L yi oynarsam hiçbir şey değişmiyor bide arkadaki vites teli ayar vidasının da maksimum boşlukta olduğunu söylemiştim h ve l vidalarını oynarsam diğer dişlilere geçmiyecek dün çok uğraştım bu dişlilere geçmiyor.:(
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
arka arttırıcıda makara var vites teli makaranın sadece altından geçiyor sorun bu olabilir mi?
 

Deniz Ser

Aktif Üye
Kayıt
2 Nisan 2009
Mesaj
156
Tepki
148
Şehir
İzmir
Vidalar sadece 1-2 6-7 de işe yarar diye biliyorum ben 1-2-3 viteslere geçmesi için telin gerginliğinin arttırılması çözüm olabilir.Çapraz kullanımda vites geçişlerini olumsuz yönde etkileyebilir.
 

murat seçkin

Aktif Üye
Kayıt
6 Haziran 2009
Mesaj
153
Tepki
87
Şehir
sakarya
bisikleti tepetaklak yere koy.iki vidayı da gevşet tel vidasını da telin oynayabileceği şekilde gevşet.3. vitese getir.teli penseyle tut pedalı çevir teli yavaşça çek 3. dişliye gelince tel vidasını sık.

oradaki 2 vida zincirin en alt ve en üst dişliden dışarıya çıkmamasına yarar mesela birinci vitese getir baktın zincir janta doğru attı vidayı sıktıkça aktarıcı atmasını engeller.sonuncu dişliye getir eğer aşağı atıyorsa diğer vidayı sıkcaksın

kolay gelsin
 

Deniz Ser

Aktif Üye
Kayıt
2 Nisan 2009
Mesaj
156
Tepki
148
Şehir
İzmir
@The Real Sleeper
Çapraz vites kullanımı hem zincirinizin kopmasına hemde ayna ve rublenin daha çabuk açınmasına yol açar. Çapraz vites vites kombinasyonun zinciri ayna ve ruble arasında / veya \ şeklinde bırakmasıdır. örnek vermek gerekirse, Ayna kolda 3 dişli, rublede 7 dişli olduğunu varsayalım, zincir ayna kolda en ufakta olsun, rubledeki zinciri de 7. en ufak dişliye aldığınızda zinciri \ pozisyonunda kullanmış olursunuz. bu da zinciri en dayanıksız bölgesi olan yan baklalardan zorlayacak ve hatta yokuş çıkıyorsanız koplasına bile neden olacaktır. bisiklet zincirine sadece I pozisyonunda güç uygulayınız.Ön büyük arka küçük;ön küçük arka büyük doğru kullanım olacaktır
 
  • Beğen
Tepkiler: sarikanary

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
olmadı bu sefer arka arttırıcı 4.dişliden ne aşağı düşüyor ne de yukarı çıkıyor :( :( :( ön arttırıcı da sorun yok.............
 

CeRKeZ

Kağnı Arabası
Kayıt
2 Ocak 2018
Mesaj
647
Tepki
1.188
Şehir
Avcılar/İstanbul
İsim
Yunus Emre Cebe
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Herkese merhaba. Bugün küçük bir eğimi tırmanırken nasıl oldu anlayamadım aynakol kilitlendi. Bir türlü ileri de döndüremedim. Ben de aynakolu geri çevirdim ve açıldı aynakolu döndürüp devam ettim. Sanırsam zincir bir yere sıkıştı. Ancak az ileride inişe gelince fark ettim ki ön aktarıcı oynamasına rağmen zincir aynakolun 2. dişlisine geçmiyor. Sizce problem nerede olabilir? Bisikletimde Sram Apex set mevcut.