Arka Göbek Mili Eğildi

Konu, 'Tekerlekler' kısmında reti tarafından paylaşıldı.

  1. reti

    reti Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2005
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    İzmir Karşıyaka
    Seviye:
    Eski Arka göbek anahtarla sıkılabilen türdendi. sökmesi ve bakımı kolay olsun diye mandallı ve rulmanlı göbekle değiştirdim. Ancak çukurlardan, yüksek kaldırımlardan sık sık atladığım için arka göbeğin kasmaya başladığını farkettim. sökünce eğildiğini gördüm. bisikletçi arkadaş boru yardımıyla düzeltti. elle sıkılan göbeklerin içinden mandal mili geçtiği için ortası boş oluyor, dayanıklılık az oluyor bu yüzden fazla atlayıp zıplamayın dedi.
    sert kullanıdığım için yeniden eğilmesinden çekiniyorum.
    şimdi bana ne öneririsiniz yine içi dolu anahtarla sıkılan mil mi takayım yoksa başka bir çaresi var mı?
    benim bisikletin dişli sistemine başak göbek uymadığını söylemişti bisikletçi
     
  2. Ömer Gündoğdu

    Ömer Gündoğdu Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Ağustos 2011
    Mesajlar:
    232
    Beğeniler:
    84
    Şehir:
    Ankara
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    İçi dolu anahtarla sıkılan mil takılması daha uygun görünüyor.
     
  3. ihsan onur şener

    ihsan onur şener Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    700
    Beğeniler:
    448
    Şehir:
    Kocamustafapaşa
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Bendede el ile sıkılan mil var ama hiç yamulmadı? Göbeklerin kalitesi ile ilgili olabilirmi?
     
  4. #4
    reti

    reti Yeni Üye

    Kayıt:
    17 Haziran 2005
    Mesajlar:
    22
    Beğeniler:
    31
    Şehir:
    İzmir Karşıyaka
    Seviye:
    evet tabii kalitesinden olabilir. bendeki yivli göbek. ağırlığı direk mile bindiriyor. Neyse şimdi içi dolu mille değiştiridim sağlam oldu. yanımda teker sökme anahtarı taşıyacağım artık
     
  5. Göktuğ ÖZEL

    Göktuğ ÖZEL Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    49
    Şehir:
    Karabük
    Seviye:
    Merhabalar Benim de Rulmanlı ve benim mil kırılmış =( hatta kırılınca içinden geçen Quick release çubuğunu da eğmiş.. bu sebeple aktarıcım cantlara sıkıştı ve hem aktarıcım yamuldu hemde aktarıcının kadroya bağlanmasını sağlayan Kadro Kulağı eğildi. Siz tecrübelisiniz acaba bu mili nereden ve nekadara alabilirim? internette bu mil 2 ile 5 tl arasında mevcut bu kadar ucuz mudur? Diğer parçalar için de tavsiyeniz var mıdır? Çünkü en basit görünen Kadro kulağı 25€ ile 16 tl arasında :( öğrenci olduğum için tüm bu parçaları değiştirmem çok güç.. :( tahmini kaça patlar acaba bunlar ve nereden temin edebilirim. Yardımlarınız için şimdiden Çok teşekkür ederim!
     
  6. ErsanAkpınar

    ErsanAkpınar Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    8 Şubat 2016
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ersan Akpınar
    Seviye:
    Merhaba,

    Benim arka göbek milim de eğilme söz konusu. Mili söküp ölçüsülerini aldım.
    135mm uzunluk x 10mm kalınlık bu ölçülere göre mil ve fotoğrafta ki vidaları nerende bulabilirim acaba.

    Ayrıca vidaların dizilimi doğru mudur sökerken pek dikkat etmemiştim. (bisiklet klasik eski bir modeldir.)

    Teşekkürler.

    [​IMG]
    [​IMG]

    135mm' e keserek düşürsem sizce fotoğrafta ki uygun olur mu?
    • Arka mil boyu : 145 mm
    • Arka mil kalınlığı : 9.22mm

    [​IMG]
     
    DOKTORBEY bunu beğendi.
  7. Serdaryildiz

    Serdaryildiz Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    25 Ekim 2016
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Serdar yildiz
    Bisiklet:
    Ümit
    Seviye:
    @ErsanAkpınar hocam onlar zaten uygun, eskileri yanlış takmışsınız, yeni mil ve yeni parçaları takmanızda fayda var.
     
    ErsanAkpınar bunu beğendi.
  8. ErsanAkpınar

    ErsanAkpınar Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    8 Şubat 2016
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ersan Akpınar
    Seviye:
    @Serdaryildiz Teşekkürler alıp deneyim zaten pahalı bir şey değil denemeye değer.
     
  9. Mosso Relativo

    Mosso Relativo Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2016
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Arkadaslar, arka tekerimi söktügüm zaman geri takmaya çalışırken cok zorlanıyorum.. Milin bi tarafı girse, diger tarafı dısarıda kalıyor.. Bi şekilde uğrasa uğrasa takıyorum tekerleği. Ama bu kadar zor takılması anormal geliyor bana... Ön tekerde ise hiçbir sorun yok.. Ayrıyetten arka tekeri elimle çevirdiğimde 10 sn civarında duruyor teker.. Ön teker ise akıyor..

    Arka göbek mili mi yamulmustur.. Arka göbek rulmanlı.. Tekerleğin yerine zor oturması bu yüzden midir?
     
  10. ErsanAkpınar

    ErsanAkpınar Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    8 Şubat 2016
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    61
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Ersan Akpınar
    Seviye:
    @Mosso Relativo Milde ki bilye yatakların olduğu civataları çok sıkıştırmış olabilirsin biraz rahat olması gerekiyor.
     
  11. Mosso Relativo

    Mosso Relativo Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2016
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
  12. Serdaryildiz

    Serdaryildiz Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    25 Ekim 2016
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Serdar yildiz
    Bisiklet:
    Ümit
    Seviye:
    @Mosso Relativo Bir fotograf olsa daha iyi anlaşılabilir, tekeri zor takmanızdaki sebep rulmanın sonra takılan somunların eksik veya fazlalığı olabilir, miliniz eğride olabilir, öte yandan zor dönmesi rulmanın dağılmasından olabilir, kapakları açıksa aşırı kirlenmişte olabilir.
     
  13. Mosso Relativo

    Mosso Relativo Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2016
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @Serdaryildiz teşekkür ederim.. En yakın zamanda söküp bakıcam... Peki rulmanları cıkarmadan mil değiştirilebilir mi?
     
  14. Serdaryildiz

    Serdaryildiz Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    25 Ekim 2016
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Serdar yildiz
    Bisiklet:
    Ümit
    Seviye:
  15. Mosso Relativo

    Mosso Relativo Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2016
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    @Serdaryildiz rublenin oldugu taraftaki mile çekiçle vursam cıkarabilir miyim rulmanları
     
  16. Serdaryildiz

    Serdaryildiz Üye

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    25 Ekim 2016
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    240
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Serdar yildiz
    Bisiklet:
    Ümit
    Seviye:
    @Mosso Relativo hafif hafif olur, cevizi fındığı çekiçle kırarmış gibi posasını çıkarmıyacak şekilde hafif hafif olmalı vuruşlar, milim milim ilerlemeli :harika:
     
    Mosso Relativo bunu beğendi.
  17. Mosso Relativo

    Mosso Relativo Aktif Üye

    Kayıt:
    3 Haziran 2016
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    71
    Şehir:
    Balıkesir
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Serdaryildiz bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

group-riding-143.jpg
Sürüşlerimizdeki ortalama hız, ne durumda olduğumuzun iyi göstergelerinden biridir. Yol bisikletine ilk geçtiğimdeki ortalama hız hedefim 25 km/h olurdu hatırlıyorum :) Zamanla daha da yükseldi....
upload_2017-2-1_9-3-3.png
Şöyle bir hizmet olsa, iyi olmaz mıydı? - Katılacağımız yarış parkurunun tüm detaylarını biliyoruz. Diyelim ki, organizasyon bu parkuru internet sitesinden paylaştı veya geçen yıl bu parkurda...
greg-lemond.jpg
Daha iyi bir tırmanışçı olmanın üç anahtarı (1) Zihinsel hazırlık (2) Daha hafif bir vücut ve (3) Akıllı taktikler. Pro: Greg LeMond (3 kez Tour de France şampiyonu, 2 kez dünya yol şampiyonu,...