Arka amortisörlü bisikletlere neden karşıyız?

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

Sungur Çağırgan

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
487
Tepki
155
Şehir
İzmir-Güzelbahçe
Bisiklet
Corratec
Merhaba
Böyle bir konu açmamın nedeni insanların arka amortisörlü bir bisiklete neden bu kadar karşı olduklarını öğrenme isteğim.
ben her tür de kullandım (corratec airtech zone, corratec agrressive, corratec superbow, cannondale caad 9, corratec shape st, ve kısa bir süre de recumbent bir model)
açıkçası her modelin kendine özgü kullanım kolaylıkları vardı.
cannondale caad 9 ile çevre yolun da antremana çıktığım zaman son derece keyifli.
corrateclerimle arazi de ve şehir içi trafiğinde eğlenceli.
airtech imle arazide veya keyfi gezmeye çıktıysam hatta yarışma kaygım yoksa bir yere yetişmiyorsam fazlasıyla konforlu idi
yani demem o ki neden çift amortisöre neden bu kadar karşıyız tüm türkiye yarışçımı olacak( kaldıki çift amortisör kullanan yarışçılarda var)
not:lütfen düşük kalite bisikletleri işim içine katmayın o zaman zaten bütün modellerdeki bisikletlerin kullanışsızlığı ortaya çıkabilir.:)
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay
Scudo

Samet Şenel

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2009
Mesaj
2.243
Tepki
782
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Bu sanırım birazda maddiyattan kaynaklanıyor,sonuçta üst seviye hafif tam süspansiyonlu kadrolar oldukça tuzlu. Fazladan taşınan 500-1000 gram'ın yanında verdiği keyif paha biçilemez tabi ki :)
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Çift amortisörlüler dışındaki bisikletlerin, hatta mtblerin bile düz yolda verdikleri keyif ve en önemlisi akıcılık çift amortisörlü olanlarda yok. Ya da bana öyle geldi, birçok kişinin de benim gibi düşündüğünü biliyorum. Rahat olabilir, ama gerek şehiriçinde yokuş çıkma performansı olarak, gerek kullanıcının gücünü daha ekonomik kullanmak olarak, gerekse bisikletin toplam ağırlığı olarak diğer modeller daha elverişli kalıyor. Şehiriçinde gezmek için çift süspansiyona gerek yok bence, ayrıca ekstra masraf. Her bisiklet, kendi alanında verimlidir. Ama keyif alıyorsanız size karşı çıkacak halim yok tabi :) , zevklerle renkler tartışılmaz. :)
 

Sungur Çağırgan

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
487
Tepki
155
Şehir
İzmir-Güzelbahçe
Bisiklet
Corratec
@dgt97

:) Aslında tam olarak değil model adı vermek gerekirse drag bomb veya geotech bomber (drag bomb u uzun süre kullandım geotech bomber ı deneme sürüşü)
bu modellerin fiyatları o kadar pahalı değil ve kullanımı da oldukça rahat. Akıcılık konusunda daha çok kullanılan göbeklerin ve dış lastiklerin önemli olduğunu az çok hepimiz biliyoruzdur.
ayrıca şehir içinde yokuş çıkarken biraz hantal kalıyor olabilir ancak yokuş aşşağı giderken de yanınızdan hızla geçmesi bu eksisini ortadan kaldırıyor olabilir.
şahsen benim bir iki tanıdığım var hafta sonları antremana çıkarken ön amortisörlü veya rigid bir bisiklet kullanıp hafta içi işe giderken daha konforlu diye çift amortisörlü modeller kullanan
aslında rahatsızlığım bu neredeyse bir cadı avına dönmüş durumda çift süspansiyon denildiğinde herkez aman alma diyor...
 

binRR

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mayıs 2010
Mesaj
1.983
Tepki
1.979
Şehir
İstanbul
Ben şahsen hiçbir bisiklete karşı değilim, hepsinin kendine özgü kullanım alanlarına sahipler vede oralarda kullanmak anlamlı:) ama şahsen böyle bir bisiklet alıp sadece asfaltta kullanmak, sonradan da yok slick lastik alsam yürürmü, ön maşayı düze çevirsem hafiflermi gibi gibi melezleştirme çabalarına karşıyım, eşyanın tabiatına ters bana göre:)
Tamam her kullanım şartı için ayrı bir bisiklet alacak halimiz yok, ama senede iki kere dağdan aşşağı inecem diyede kalan 363 günde ızdırap çekmeninde bir alemi yok diye düşünüyorum:)
Genel kanım da çift amortisrlü bisikletleride çoğunluk olarak bu rahattır diye tercih ediyorlar, kimsenin down hill den filan haberi yok, tekrar ediyorum bu tespitim tamamen genel e yönelik, yoksa hakikaten bu amaçla kullanan arkadaşlar var aramızda:)
 

Sungur Çağırgan

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
487
Tepki
155
Şehir
İzmir-Güzelbahçe
Bisiklet
Corratec
:) kalan günlerdeki ızdırap kişinin pedal kadansı ile de ilgili değilmidir
ben şahsen antreman yapmadığım günlerde çift süspansiyon bir bisiklete biniyorum ve gerçekten gerek selede oturma pozisyonu gerek rahatlık bakımından değişmem :) varsın gideceğim yere 10 dakika geç gideyim.
 

Sungur Çağırgan

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
487
Tepki
155
Şehir
İzmir-Güzelbahçe
Bisiklet
Corratec
benim bindiğim modelin fiyatı 800 tl civarı idi
yani bisikletin kullanım amacı eğlenmek - spor yapmak - ulaşım ve bunun gibi şeyler değilmi?
o zaman sistemleri doğru düzgün çalışan herhangi bir bisiklette yeterli değilmi?
araba gibi düşünelim bir sürü model var ortalıkta 50.000 euroya da araba var 5000 tl yede.
ikisininde bakımlarını düzgün yaptırırsanız aynı işe yaramazlarmı
sonuçta gerçekten tekrar soruyorum kişinin fazla güç harcaması kadans ı ile doğru orantılı değilmi
dikkat edin sadece güç diyorum zaman faktörünü işin içine katmıyorum.
 

Samet Şenel

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Nisan 2009
Mesaj
2.243
Tepki
782
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Zaten üst seviye kadrolar tek hareketle kilitlenip,sabit kadro kıvamına geliyorlar. Güç kaybı diye bir şey yok.. Biraz ağırlık farkı olabilir. Zaten böyle birşeyi alıp düz lastik takıp asfaltta kullanmak oldukça saçma olurdu.. Arazi şartlarındaki konfordan bahsediyoruz.
 

Sungur Çağırgan

Forum Demirbaşı
Kayıt
17 Ekim 2007
Mesaj
487
Tepki
155
Şehir
İzmir-Güzelbahçe
Bisiklet
Corratec
hem arazi hem asfalt :)
çoğumuz kaldırımlardan inip çıkarız değilmi? peki benimki gibi bir çift amortisötlüyle bunu deneyen oldumu 15- 20 cm lik bir kaldrımda hiç bir şey yapmanıza gerek yok neredeyse düzyolda gider gibi çıkıyor :)
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Ben yarışlara katılıyorum, bunun dışında gündelik olarakta hergün bisikletin üzerindeyim ancak şu ana kadar konforsuzluk hissetmedim sabit bir kadroyla.. Ama şöyle de bir durum var Trek 9.8 veya 9.9 hatta fuel ex serisi arka amortisörüde kilitlenebilen veya propedal özellikli bir bisiklet alabilecek olsam sabit kadrolu bir bisiklet almayı hiç düşünmezdim.. Hafiflik takıntım yok, arazide yol tutuşu ve konforu ile tam süspansiyonlu bir kadro eğer sabit kadrodan 700-800 gr daha ağırsa bende düşünmeye pek gerek yok.. Bunun yanında asfalt kullanımı için amortisörlere ihtiyaç duyacağımı pek düşünmüyorum.. İlla ki çok konfor istiyorsam daha kalın lastiklerle de bu ihtiyacı bir nebze karşılayabilirim diye düşünüyorum..
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.