arka amortisör ölçüleri

Konu, 'Süspansiyon' kısmında Erhan Doğaner tarafından paylaşıldı.

  1. Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    arkadaşlar merhaba. arkadaşla bir fikirde birleşemedik, tartıştık ve sonuca varamadığımız bir konu oldu. bir kadro düşünelim, 7.5" yani 190m esneme payı olsun. buna 200mm takarsak sonuç ne olur? kadroya zarar gelir mi? yani 1cm lik bir değişiklik nelere sebep olabilir?
    arkadaşın kadrosu giant ac...
     
  2. HaliliOzturk

    HaliliOzturk Yeni Üye

    Kayıt:
    3 Temmuz 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    9.883
    edoganer, soruyu bana özel mesajla sordugunda ben bir noktayi yanlis anladim sanirim. Bahsettigin 190 mm kadronun arka tekerlek amortisör mesafesi mi yoksa kadroya uygun olan amortisörün montaj mesafesi mi?
     
  3. #3
    Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    kadronun eye to eye mesafesi...:)
     
  4. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Giant ac kadroların arka salıncak kısmını daha uzunlarıyla değiştirerek travel arttırdıklarını görmüşdüm.Bu tarz uygulamaların resimleri var bende akşama koyarım.Hatda bu salıncak parcaları yabancı bir sitede satılıyor.Bulabilirsem link vericem.Böyle bir uygulamada shocku değiştirmeye gerek kalmayabilir sanırım.
     
  5. Özgür Tunalı

    Özgür Tunalı Bisikletkolik

    Kayıt:
    26 Ağustos 2006
    Mesajlar:
    1.220
    Beğeniler:
    716
    Şehir:
    Bahçelievler, İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    [​IMG]

    Anlatdığım şey tam olarak böyle birşey Ac kadroların standart shocklarıyla tercihe bağlı olarak 5'', 6'', 7.5'' travel sağlanabiliyor.Sitenin linkide bu.Buna benzer örnekleri daha önce pinkbike da da görmüştüm. http://www.mountainbikecomponents.co.uk/items.asp?CategoryID=49&Name=Giant+Linkages+and+Upgrades Senin soruna gelince Ac nin standart shocku yerine, 190mm yerine 200mm lik bir shock takarsan bence kadronun açıları değişir.Maşa daha dik bir açı yapar.Birde muhtemelen 200mm lik shockun yayı daha sert olacağı için amortisör eskisi gibi hassas çalışmayacakdır.Ben drag f4 kadroma 165mm yerine 190mm lik uzun shock takdım salıncak kısmını da buna göre uyarladım daha iyi bi travel sağladı.Biraz deneme yanılma yoluyla ve şans eseri başarılı oldu.Hazır yapılmışı varken böyle bir yöntemi araştır bence.
     
    ErkaL bunu beğendi.
  6. #6
    Erhan Doğaner

    Erhan Doğaner Bisikletkolik

    Kayıt:
    28 Aralık 2006
    Mesajlar:
    1.046
    Beğeniler:
    62
    Şehir:
    Ankara
    Seviye:
    ok arkadaşa söylerim çok teşekkürler...:)
     
  7. ecanaksoy

    ecanaksoy Aktif Üye

    Kayıt:
    15 Temmuz 2006
    Mesajlar:
    186
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    istanbul-bakırköy
    Seviye:
    güzel paylaşım
     

İlginizi Çekebilir

PicsArt_09-19-07.56.24.jpg
[ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] [ATTACH] Merhabalar herkeze Bu gün size bu işlerde acemi olan birisi olarak kendi kafama göre yapmış oldugum tarifi anlatmaya çalışıcam ilk defa...
image.jpg
1 haftalık çalışma sonrası roller Yaptım. Profil demirler, akıllı Alman rulman yatakları ve rulmanlar, rulmanlı merdaneler ve gerginleştirilmiş makine zinciri ile Bayır tadında Sürüş zorluğu :)...
Biker-and-sports-drink-1024x671.jpg
Yine uzun ve detaylı bir makale ile kaldığımız yerden devam ediyoruz :D Bu haftaki konu beslenme ve su içme. Fakat içinde yağ ve karbonhidrat yakımına dair harika, herkesin işine yarayacak...