Homer
Forum Demirbaşı
- Kayıt
- 17 Eylül 2004
- Mesaj
- 463
- Tepki
- 573
- Yaş
- 51
- Şehir
- Levent / İstanbul
- İsim
- A.Murat Günal
- Başlangıç
- 1978—79
- Bisiklet
- Giant
Selam..
Bu cumartesi Belgrad dönüşü Boğaziçi Köprüsünde Trafik Polislerince durduruldum. Rutin bir kontrol diye evraklarımı hazırlarken, Memur "Bisikletinizi bu şekilde taşıyamazsınız, Trafik kanununa göre hususi araç dışında yük taşımak yasak" dedi.
Aracımın tavanında yetkili servisce takılmış orjinal portbagaj ve üstünde de bisiklet taşıyıcılar var.
Üstüne basa basa tekrar tekrar sordum, cevap aynı
"Hususi araçların araç dışında yük taşımaları yasak"
Arkaya taktıklarımız da bu yasak kapsamındaymış bu arada. Polise göre düşer ve trafikte tehlike yaratabilirmiş. Kendisine tüm sistemin ne kadar güvenli olduğunu göstere göstere anlatmama rağmen sökmek durumunda kaldım.
Köprüyü geçer geçmez gişelerin önündeki polis kontrol noktasında da geri yerine taktım. Bakalım onlar ne derler diye? Hiç oralı bile olmadılar.
Başına böyle bir olay gelen var mı? 96 yılından beri aracımın arkasında, şimdilerde tavanda bisiklet taşıyorum, böyle bir uyarı almadım.
Açıkçası tavanda taşımaktan vazgeçecek değilim ama gerçekten böyle bir yasak var mı?
Şimdi Trafik Kanununu inceledim de buna benzer bir madde bulamadım. Acaba bir maddenin yanlış yorumu yüzünden mi takıldım polise?
Trafik Kanununda şunu buldum, bilhassa c ve h fıkraları yoruma göre bisiklet taşımacılığını kapsayabilir gibi görünüyor..
Araçların yüklenmesi
MADDE 65- (Değişik: 18.11.1986-3321/1 md.)
Araçların yüklenmesinde yönetmelikte belirtilen ölçü ve esaslara aykırı olarak;
a)Taşıma sınırı üstünde yolcu alınması,
b)Taşıma sınırı üstünde yük alınması veya taşıma sınırı aşılsın veya aşılmasın dingil ağırlıklarını aşacak şekilde yüklenmesi,
c) Karayolu yapısı ve kapasitesi ile trafik güvenliği bakımından tehlikeli olabilecek tarzda yükleme yapılması,
d) Tehlikeli ve zararlı maddelerin gerekli izin ve tedbirler alınmadan taşınması,
e) Ağırlık ve boyutları bakımından taşınması özel izne bağlı olan eşyanın izin alınmadan yüklenmesi, taşınması ve taşıttırılması,
f) Gabari dışı yük yüklenmesi, yük üzerine veya araç dışına yolcu bindirilmesi,
g) Yükün karayoluna değecek, düşecek, dökülecek, saçılacak, sızacak, akacak, kayacak, gürültü çıkaracak şekilde yüklenmesi,
h) Yükün, her çeşit yolda ve yolun her eğiminde dengeyi bozacak, yoldaki bir şeye takılacak ve sivri çıkıntılar hasıl edecek şekilde yüklenmesi,
i) Sürücünün görüşüne engel olacak, aracın sürme güvenliğini bozacak ve tescil plakaları, ayırım işaretleri, dur ve dönüş ışıkları ile yansıtıcıları örtecek şekilde yüklenmesi,
j) Çeken ve çekilen araçlarla ilgili şartlar ve tedbirler yerine getirilmeden araçların çekilmesi, Yasaktır.
Gerekli hallerde kamyon, kamyonet, römork ve yarı römorklarla yolcu veya yükle birlikte yolcu taşınabilmesine ilişkin esaslar yönetmelikte belirtilir.
(Değişik: 25.05.1997-4262/4 md.) Birinci fıkranın (a) bendi hükümlerine uymayanlar 32.100.000 lira, (c), (f), (g), (h), (i) ve (j) bentleri hükümlerine uymayanlar 64.700.000 lira, (b), (d) ve (e) bentlerindeki hükümlere uymayanlar 131.900.000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.
Ayrıca, bütün sorumluluk ve giderler araç işletenine ait olmak üzere, fazla yolcular en yakın yerleşim biriminde indirilir. Bu maddenin (b), (d) ve (e) bentlerindeki şartlara uymayan yük taşımasında kullanılan taşıtlar, gerekli şartlar sağlanıncaya kadar trafikten men edilir.
(Değişik: 25.05.1997-4262/4 md.) Sürekli ve süreksiz olarak yük naklettiren kamu kurum ve kuruluşları ve gerçek ve tüzel kişilere ait işletmeler, yük nakli yaptırdıkları araçların azami toplam ağırlıklarını dikkate alarak yükleme yapmak zorundadırlar. Bu hükme aykırı hareket edenler hakkında her araç için 1.332.800.000 lira para cezası uygulanacağı gibi araçlar trafikten men edilir. Ancak, maden ocaklarından çıkarılan tartılamayan dökme ve blok yüklerin ve zirai ürünlerin stok mahalline ve kısa mesafeli taşınmalarında araçların istiap hadlerini yüzde onbeş oranında aşabilmeleri mümkündür.
Ancak ağırlık kontrolü ile tartı toleransları yönetmelikte belirlenir.
Uluslararası yük taşımacılığına ilişkin konularda ikili ve çok taraflı anlaşma hükümleri saklıdır.
Bu cumartesi Belgrad dönüşü Boğaziçi Köprüsünde Trafik Polislerince durduruldum. Rutin bir kontrol diye evraklarımı hazırlarken, Memur "Bisikletinizi bu şekilde taşıyamazsınız, Trafik kanununa göre hususi araç dışında yük taşımak yasak" dedi.
Aracımın tavanında yetkili servisce takılmış orjinal portbagaj ve üstünde de bisiklet taşıyıcılar var.
Üstüne basa basa tekrar tekrar sordum, cevap aynı
"Hususi araçların araç dışında yük taşımaları yasak"
Arkaya taktıklarımız da bu yasak kapsamındaymış bu arada. Polise göre düşer ve trafikte tehlike yaratabilirmiş. Kendisine tüm sistemin ne kadar güvenli olduğunu göstere göstere anlatmama rağmen sökmek durumunda kaldım.
Köprüyü geçer geçmez gişelerin önündeki polis kontrol noktasında da geri yerine taktım. Bakalım onlar ne derler diye? Hiç oralı bile olmadılar.
Başına böyle bir olay gelen var mı? 96 yılından beri aracımın arkasında, şimdilerde tavanda bisiklet taşıyorum, böyle bir uyarı almadım.
Açıkçası tavanda taşımaktan vazgeçecek değilim ama gerçekten böyle bir yasak var mı?
Şimdi Trafik Kanununu inceledim de buna benzer bir madde bulamadım. Acaba bir maddenin yanlış yorumu yüzünden mi takıldım polise?
Trafik Kanununda şunu buldum, bilhassa c ve h fıkraları yoruma göre bisiklet taşımacılığını kapsayabilir gibi görünüyor..
Araçların yüklenmesi
MADDE 65- (Değişik: 18.11.1986-3321/1 md.)
Araçların yüklenmesinde yönetmelikte belirtilen ölçü ve esaslara aykırı olarak;
a)Taşıma sınırı üstünde yolcu alınması,
b)Taşıma sınırı üstünde yük alınması veya taşıma sınırı aşılsın veya aşılmasın dingil ağırlıklarını aşacak şekilde yüklenmesi,
c) Karayolu yapısı ve kapasitesi ile trafik güvenliği bakımından tehlikeli olabilecek tarzda yükleme yapılması,
d) Tehlikeli ve zararlı maddelerin gerekli izin ve tedbirler alınmadan taşınması,
e) Ağırlık ve boyutları bakımından taşınması özel izne bağlı olan eşyanın izin alınmadan yüklenmesi, taşınması ve taşıttırılması,
f) Gabari dışı yük yüklenmesi, yük üzerine veya araç dışına yolcu bindirilmesi,
g) Yükün karayoluna değecek, düşecek, dökülecek, saçılacak, sızacak, akacak, kayacak, gürültü çıkaracak şekilde yüklenmesi,
h) Yükün, her çeşit yolda ve yolun her eğiminde dengeyi bozacak, yoldaki bir şeye takılacak ve sivri çıkıntılar hasıl edecek şekilde yüklenmesi,
i) Sürücünün görüşüne engel olacak, aracın sürme güvenliğini bozacak ve tescil plakaları, ayırım işaretleri, dur ve dönüş ışıkları ile yansıtıcıları örtecek şekilde yüklenmesi,
j) Çeken ve çekilen araçlarla ilgili şartlar ve tedbirler yerine getirilmeden araçların çekilmesi, Yasaktır.
Gerekli hallerde kamyon, kamyonet, römork ve yarı römorklarla yolcu veya yükle birlikte yolcu taşınabilmesine ilişkin esaslar yönetmelikte belirtilir.
(Değişik: 25.05.1997-4262/4 md.) Birinci fıkranın (a) bendi hükümlerine uymayanlar 32.100.000 lira, (c), (f), (g), (h), (i) ve (j) bentleri hükümlerine uymayanlar 64.700.000 lira, (b), (d) ve (e) bentlerindeki hükümlere uymayanlar 131.900.000 lira para cezası ile cezalandırılırlar.
Ayrıca, bütün sorumluluk ve giderler araç işletenine ait olmak üzere, fazla yolcular en yakın yerleşim biriminde indirilir. Bu maddenin (b), (d) ve (e) bentlerindeki şartlara uymayan yük taşımasında kullanılan taşıtlar, gerekli şartlar sağlanıncaya kadar trafikten men edilir.
(Değişik: 25.05.1997-4262/4 md.) Sürekli ve süreksiz olarak yük naklettiren kamu kurum ve kuruluşları ve gerçek ve tüzel kişilere ait işletmeler, yük nakli yaptırdıkları araçların azami toplam ağırlıklarını dikkate alarak yükleme yapmak zorundadırlar. Bu hükme aykırı hareket edenler hakkında her araç için 1.332.800.000 lira para cezası uygulanacağı gibi araçlar trafikten men edilir. Ancak, maden ocaklarından çıkarılan tartılamayan dökme ve blok yüklerin ve zirai ürünlerin stok mahalline ve kısa mesafeli taşınmalarında araçların istiap hadlerini yüzde onbeş oranında aşabilmeleri mümkündür.
Ancak ağırlık kontrolü ile tartı toleransları yönetmelikte belirlenir.
Uluslararası yük taşımacılığına ilişkin konularda ikili ve çok taraflı anlaşma hükümleri saklıdır.