Navigasyon işlemi pili oldukça hızlı tüketen bir işlemdir.Bundan dolayı üretici firmanın cihaz içine koyduğu pilin kapasitesi önemlidir. Tomtom markasını hiç kullanmadım ancak navitech'in kendi pilinin 15 dakika , garminin nuvi 42 modelinin ise 45 dakika kadar dayandığını , kendim bizzat kullandığım için biliyorum.Cihaz ne kadar kaliteli olursa olsun pil bitimine yakın rota hesaplama hatalarıda olması gayet normaldir.
Ancak araç için üretilmiş bu tip bir navigasyon cihazını bisiklette kullanmak isterseniz şarjdan daha önemli bir sorunu çözmeni gerekiyor.Sorun cihazın dahili anteninin konumu ve 3 eksenli pusula donanımının , navigasyon yazılımına müdahale etmesi.
Bu ne demek şimdi ?
Bu tür araçlar genelde vatuzla araba camına montajlanarak ve kullanıcının tam karşıdan bakacağı varsayılarak tasarlanırlar. Cama veya ön konsolada montajlasanız , aletin her daim yere dik konumda , ve ekranın size dönük olacağı varsayılır.
Eğer bunu bisiklet gidonuna montajlarsanız , ekranı görebilmek için mecburen ekranı yere dik olarak değil de paralel konumlandırmanız gerekiyor. Ki ekrana baktığınızda bir şeyler görebilesiniz. Böyle konumlandırırsanız 3 eksenli pusula yazılıma yönünüzü yanlış bildirebiliyor. Yani özellikle yol ayrımlarında sapak kaçırmanız veya rotanızda gidiyormuş gibi gözüküp , yazılım rota ekranını tazelerken birden ekranda rotanızdan farklı bir yolda gittiğinizi görmeniz gayet mümkün.
Bu yüzden size tavsiyem outdoor el tipi navigasyon cihazı almanız. Hem iki adet kalem pille 17 saat kadar çalışır , hemde 3 eksenli pusula yazılımı yanıltmaz. İster elinizde tutun , isterseniz gidona sabitleyin , Nasıl tutarsanız tutun , rotanızı doğru olarak görürsünüz.
Pahalıdır ama Garminin yeni nesil el tipi cihazların ilginç iki özellikte var. Resim çekebiliyor ve resmin çekildiği koordinatı resminle birlikte saklıyor.Yani dağ başında , neresi olduğunu bekte belli olmayan , bir mekanı çok sevdiyesiz ve bir daha gelmek istiyorsanız rota çıkartmakla uğraşmıyorsunuz resmini çekmeniz yetiyor.Aynı yere gitmek istediğinizde resmi açmanız yetiyor.Yazılım birebir aynı yere götürebiliyor.
Diğer bir özellik 3d topografya haritası. Bu harita 3 d trafik haritası gibi sadece görüntüyü 3 boyutlu yapmıyor.Arazinin yukarı doğru dik eğimli bölgelerin içinde , en az eğimli noktalarını tespit edip , buna göre bir rota belirliyor.
Eğer elinizde bir araç içi navigasyon cihazı varsa , yeni bir tanede satın almak istemiyorsanız. Bu cihazı gidona sabitlerken selfi cubuğuna benzer bir aparat uydurup , yere dik ama ekranıda görebileceğiniz kadarda uzağa konumlandırmanız doğru rotada gidebilmeniz açısından menfaatinize olur.
Aslında cep telefonunuzda dahili gps modülü varsa , offline navigasyon yazılımlarıylada oldukça rahat yolunuzu bulabilirsiniz .