Araba navigasyonu cihazını bisiklette kullanma

İltergüvenc

Aktif Üye
Kayıt
25 Ekim 2015
Mesaj
126
Tepki
112
Şehir
Gaziantep
İsim
İlter
Bisiklet
Ghost
Merhaba arkadaşlar;

Malum bisiklet için gps-navigasyon ürünleri çok pahalı bu nedenle diğer alternatif çözüm arayışlarına girdim.Aklıma pek tutacağını zannetmesemde araba navigasyon cihazını bisiklette kullanmak geldi.

Şu ürünü (link)

Kullanabilir miyiz ? monte gibi sorunları ben hallederim gerekirse atöyle de bir gidon tutucu yaparım kendisine.Peki bu ürünü şarj sorununu nasıl çözeceğim ?

(link)

Bu powerbankı alsam kaç kere şarj eder (bağlantı olayı sıkıntı değil).Yardımcı olmanız dileğiyle :)
 
  • Beğen
Tepkiler: BerkKılıçoğlu
Scudo

Saikou

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Mart 2015
Mesaj
402
Tepki
336
Yaş
44
Şehir
Ankara
İsim
Ali B
Bisiklet
Scott
@İltergüvenc pil sorunu olacaktir. Araba cihazlari surekli sarjda kalacagi varsayilarak yapilir.

Ek: power bank 3-4 kere sarj eder ama ne kadar pratik olur bilmiyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: İltergüvenc

İltergüvenc

Aktif Üye
Kayıt
25 Ekim 2015
Mesaj
126
Tepki
112
Şehir
Gaziantep
İsim
İlter
Bisiklet
Ghost
@Saikou Evet tek sorun şarj etme ancak bahsi geçen powerbank 3-4 kere ederse daha büyüğünü alırım sıkıntı olmaz bence.
 

haldun31

Daimi Üye
Kayıt
10 Haziran 2016
Mesaj
321
Tepki
799
Şehir
hatay
İsim
haldun e.
Bu konda fikri olan arkadaşlar yazarsa iyi olur.bende yurtdışında bu yolu düşünüyorum çünkü.bisiklete jel akü koyup şarj işini çözmek gibi bir fikrim var.olurmu dersiniz.
 

Cömert

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Şubat 2012
Mesaj
634
Tepki
2.617
Şehir
İstanbul
Navigasyon işlemi pili oldukça hızlı tüketen bir işlemdir.Bundan dolayı üretici firmanın cihaz içine koyduğu pilin kapasitesi önemlidir. Tomtom markasını hiç kullanmadım ancak navitech'in kendi pilinin 15 dakika , garminin nuvi 42 modelinin ise 45 dakika kadar dayandığını , kendim bizzat kullandığım için biliyorum.Cihaz ne kadar kaliteli olursa olsun pil bitimine yakın rota hesaplama hatalarıda olması gayet normaldir.

Ancak araç için üretilmiş bu tip bir navigasyon cihazını bisiklette kullanmak isterseniz şarjdan daha önemli bir sorunu çözmeni gerekiyor.Sorun cihazın dahili anteninin konumu ve 3 eksenli pusula donanımının , navigasyon yazılımına müdahale etmesi.

Bu ne demek şimdi ?

Bu tür araçlar genelde vatuzla araba camına montajlanarak ve kullanıcının tam karşıdan bakacağı varsayılarak tasarlanırlar. Cama veya ön konsolada montajlasanız , aletin her daim yere dik konumda , ve ekranın size dönük olacağı varsayılır.

Eğer bunu bisiklet gidonuna montajlarsanız , ekranı görebilmek için mecburen ekranı yere dik olarak değil de paralel konumlandırmanız gerekiyor. Ki ekrana baktığınızda bir şeyler görebilesiniz. Böyle konumlandırırsanız 3 eksenli pusula yazılıma yönünüzü yanlış bildirebiliyor. Yani özellikle yol ayrımlarında sapak kaçırmanız veya rotanızda gidiyormuş gibi gözüküp , yazılım rota ekranını tazelerken birden ekranda rotanızdan farklı bir yolda gittiğinizi görmeniz gayet mümkün.

Bu yüzden size tavsiyem outdoor el tipi navigasyon cihazı almanız. Hem iki adet kalem pille 17 saat kadar çalışır , hemde 3 eksenli pusula yazılımı yanıltmaz. İster elinizde tutun , isterseniz gidona sabitleyin , Nasıl tutarsanız tutun , rotanızı doğru olarak görürsünüz.

Pahalıdır ama Garminin yeni nesil el tipi cihazların ilginç iki özellikte var. Resim çekebiliyor ve resmin çekildiği koordinatı resminle birlikte saklıyor.Yani dağ başında , neresi olduğunu bekte belli olmayan , bir mekanı çok sevdiyesiz ve bir daha gelmek istiyorsanız rota çıkartmakla uğraşmıyorsunuz resmini çekmeniz yetiyor.Aynı yere gitmek istediğinizde resmi açmanız yetiyor.Yazılım birebir aynı yere götürebiliyor.

Diğer bir özellik 3d topografya haritası. Bu harita 3 d trafik haritası gibi sadece görüntüyü 3 boyutlu yapmıyor.Arazinin yukarı doğru dik eğimli bölgelerin içinde , en az eğimli noktalarını tespit edip , buna göre bir rota belirliyor.

Eğer elinizde bir araç içi navigasyon cihazı varsa , yeni bir tanede satın almak istemiyorsanız. Bu cihazı gidona sabitlerken selfi cubuğuna benzer bir aparat uydurup , yere dik ama ekranıda görebileceğiniz kadarda uzağa konumlandırmanız doğru rotada gidebilmeniz açısından menfaatinize olur.

Aslında cep telefonunuzda dahili gps modülü varsa , offline navigasyon yazılımlarıylada oldukça rahat yolunuzu bulabilirsiniz .
 

haldun31

Daimi Üye
Kayıt
10 Haziran 2016
Mesaj
321
Tepki
799
Şehir
hatay
İsim
haldun e.
Hocam tüm sorularımı cevaplama nezaketini gösterdiğiniz için teşekkür ederim.bu kadar aydınlatıcı olurdu ancak.
 

Cömert

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Şubat 2012
Mesaj
634
Tepki
2.617
Şehir
İstanbul
Yol bisikletim için geçende şu tarz bir aerobar aldım. Bu tarz bir platforma Km saati , cep telefonu , aydınlatma, navigasyon , abajür , neye ihtiyacınız varsa montajlamak mümkün ( Abajür saçma olur iyisimi abajürden vazgeçeyim. )

(link)

Su ve elektronik alet pek iyi anlaşamaz.Ancak outdoor ürünlerde , ürünün yağmurda ıslanması veya dereye , havuza düşmesi gibi durumlarda su geçirmelik aranılan bir özelliktir. Hal böyle olunca iki farklı tür su geçirmezlik kavramı önümüze çikıyor. IP ve IPX .

Peki farkı nedir ? Diyelimki aldığınız ürünün kutusunda veya üzerinde IP 5 gibi bir rakam yazıyorsa bu ürün yağmura ve ıslanmaya dayanlıklıdır. IPX 5 yazıyorsa aynı zamanda su basıncınada dayanıklıdır. Yani havuza dereye düşerse en azından 1 metre suyun basıncına 1 saat kadar dayanabilir. Tabi buna güvenipte bu tür aletle tüplü dalış yaparcasına abanmamak lazım.

Özetle navigasyon cihazı alacaksanız outdorr tarzında IPX su geçirmezlik standartlarında almanız sizin için daha mantıklıdır.

Son bir tavsiye daha yapayım. Navigasyon cihazlarında hata payı hayati önem taşır. Peki hata payıda neyin nesidir ? Dünyanın parasını verdiğiniz alet neden hata yapar ?

Navigasyon işlemi için aletin en az 3 uydu sinyalini görmesi gerekir. Havanın yağmurlu olması ( Bulutların statik elektrik yüklü olması ) , toz fırtınası , yüksek gerilim hatlarına olan yakınlık , bir vadiniin dibinde , metal madeninin yakınında olmak vs vs vs sebeplerden dolayı bu sinyallerin %100 net alınması zaten mümkün değildir.Kırılım daha atmosferde başlar.

5 metreye kadar olan hata payı makul varsayılır. Ancak 10 metre ve üzeri hata payı kabul edilemez. Buradan sakın hedefe 10 metre kalan yeri varış noktası olarak gösterir gibi düz mantık yürütmeyin.

Şöyle örnek vereyim. İstanbul Taksimden , kadıköye gitmek istiyorsunuz. En yakın yol boğaz köprüsüyken 10 metre ve üzeri hata payı olan bir makine size çanakkale boğazından rota çıkartabilir ( bu yüzden kabul edilemez ) Bölgeyi bilmiyorsanız hakikaten o kadar yoluda navigasyona güvenip gidersiniz. Bu yüzden eğer satın alacaksanız önce kullanım klavuzunun pdf formatını indirip okuyum. (+) ( - ) 5 M gibi bir ifade görüyorsanız o alet güvenilirdir. Klavuzda böyle bir ifde görmüyorsanız ürün büyük ihtimalle uzakdoğu merdivenaltı tabir edilen bir üründür.

Ayrıca çoğu navigasyon cihazı Amerikan sirstar uydu sinyallerini işlerken , yeni nesil cihazlar bu sinyal sistemini kaybettiği vakit eğer sinyalini alabiliyorlarsa Rus Glonnas sistemiylede çalışırlar. Ve bu geçişi otomatik yaparlar. Kullanıcı bu durumu anlamaz bile.Garmin haritaları pahalı olmakla beraber bu konuda oldukça iyidir.