1. Bu sitede çerezler kullanılmaktadır. Çünkü sizlere daha güzel bir site kullanımı sağlamayı hedefliyoruz. Bu yüzden çerezlerden yararlanarak sitemizle nasıl bir etkileşimde bulunduğunuza dair ilişkili verileri kaydedecek araçlardan faydalanıyoruz. Konuyla ilgili bilgi için buraya tıklayınız. Bu siteye giriş yapıp kullanarak, çerez kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz.

Antrenman Günlüğü

Konu, Sağlık - Antrenman - Beslenme kategorisinde amd tarafından 31 Temmuz 2016 tarihinde paylaşıldı.

  1. amd

    amd Sic ad nauseam !

    Kayıt:
    17 Eylül 2011
    Mesajlar:
    414
    Beğeniler:
    1.018
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Specialized
    Sponsorlu Merhaba,

    Uzun süredir spor salonunda disiplinli çalışmama rağmen kilo veremiyordum. Kas kütlemi ciddi oranda artırmama rağmen yağ yakma ile ilgili sıkıntılarım vardı. Bu sıkıntının ana kaynağı düzgün beslenmeye çalışırken yapılan kaçamaklar sanırım. Normalde insanlar 6 gün diyet yapıp 1 gün ödül günü şeklinde devam ederken, ben çoğu zaman 1 gün diyet 6 gün ödül günü şeklinde yapıyordum :) Spor salonunda kütle olarak istediğimden fazla büyümeye başladığımı fark edince bir ay ara verip o süre zarfında bisiklete yükleneyim dedim ve nitekim en azından bunu becerebildim. Haziran başında üyeliğimi yenilemeyip vardiyalardan kalan zamanımı bisiklete binerek değerlendirmeye çalıştım.

    Faydası olacağını düşünerek nabız ve kadans özellikli Sigma Rox 6.0 alıp, forumda yağ yakımı ve performans ile ilgili bir çok konu okudum ve bazılarını kendime adapte etmeye çalıştım.

    Antrenmanlara başladıktan bir süre sonra yaptıklarım havada kalmasın diyerek excel formatında kayıt altına almaya başladım ve oldukça faydasını gördüm diyebilirim.

    Aynı rota üzerinde o günkü amacıma göre; yağ yakımı, kadans, ortalama hız ve süre gibi değerlerimi iyileştirmeye çalışıyorum.

    Son olarak hangi nabız değerlerinde ne kadar pedal çevirdiğimi ve antrenman ortalama 2 saat sonraki kilomu not almaya başladım.

    Şu an her şey gayet olumlu gidiyor, spor salonuna da tekrar yazıldım ama gel gör ki 15 günde sadece 1 kere gittim. Ona ayıracağım vakti bisiklete binerek değerlendirmek hep daha makul geldi şimdiye kadar ama haftanın en azından 2 gününü ayırmaya başlayacağım yarından itibaren.

    Gerekli güç ve kondisyonu kendimde görürsem eğer Kasım ayında Çeşme'deki Granfondo'ya katılmayı düşünüyorum.

    Konu ile ilgili önerisi olan varsa rica ediyorum :)

    Kaydını tuttuğum program aşağıdaki gibidir.


    bisiklet program.jpg
     
  2. Tolga Çelebi

    Tolga Çelebi Culebrist

    Kayıt:
    2 Haziran 2013
    Mesajlar:
    2.923
    Beğeniler:
    4.507
    Şehir:
    Üsküdar / İstanbul
    Adı:
    Tolga Çelebi
    Bisiklet:
    Focus
    Düzenli çalışmak gibisi yok :) Şu anda her şey iyi gidiyor gibi,ben bir ayda on kilo vermiştim.(80'den 70'e) Sizde anlaşılan daha hızlı olacak gibi kilo fazlalığı sebebiyle.

    Peki benim de bir sorum olacak,ben şu an ideal kilomda gibiyim ancak kas kütlem çok yok, çünkü spor salonuna gitmedim. Bu olay evde mekikle,şınavla halledilecek bir mevzu mu yoksa illa ki bir spor salonuna gitmeli miyim ? Teşekkürler.
     
  3. #3
    amd

    amd Sic ad nauseam !

    Kayıt:
    17 Eylül 2011
    Mesajlar:
    414
    Beğeniler:
    1.018
    Şehir:
    Antalya
    Bisiklet:
    Specialized
    @Tolga Çelebi Açıkçası evde kas kütlesinin çoğaltılması bana pek makul gelmiyor. Şınav, mekik gibi hareketler de kas kütlenize fayda sağlar tabi ancak kayda değer miktarlar olmayacaktır. Yapılan ağırlık çalışması sonrası beslenme en önemli unsur. Protein ağırlıklı beslenmeye ilave olarak ek gıdalar da tükettiğim için (protein tozu, BCAA, amino asit) kas kütlemde ciddi anlamda artış yaşadım. Bunları kullanmadan da elbette yapabilirsiniz. Ancak belirttiğim gibi spor sonrası protein ağırlıklı beslenme şart.

    Spor salonuna gitmek bisiklet performansınıza da olumlu yönde etki edecektir ayrıca. Leg press, squat, calf raise, leg extention, leg curl gibi bacak antrenmanı hareketleri (set sayısı, tekrar ve ağırlığa bağlı olarak) dayanıklılık ve güç kapasitenizi oldukça artıracaktır diye düşünüyorum. (Bilimsel olarak herhangi bir şey söyleyemem ancak kendim bizzat deneyimlediğim için söyleyebiliyorum).
     
    Tolga Çelebi bunu beğendi.
  4. GökhanRR Daimi Üye

    Kayıt:
    23 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    248
    Beğeniler:
    142
    Şehir:
    İstanbul Kartal
    Merhabalar,konu başlığı da uygun olduğu için yeni konu açmak istemedim Anadolu yakası Kartal'da ikamet ediyorum günlük antrenmanlara çıkmadan önce buradan paylaşım yapacağım katılmak isteyenler 100+ ve 200+ buradan mesajlarınızı takip ediyor olacağım...bugün saat 13:35 e kadar 1 kişi katılması halinde şile turu yapmak istiyorum.Keyifli sürüşler dilerim

    Bu arada hesaplayabildiğim kadarı ile yanımızda iki tane teri dışarı atabilen kısa kollu ve bir tane ince uzun kollu ve rüzgarlık ve atıştırmalık bir şeyler olması gerekiyor.bunlar 100+ içindir,altı için birer tane yeterlidir.Atıştırmalık örnek olması için ben iki tane haşlanmış yumurta alıyorum etkili ve pratik.
     
  5. Kudret Kurtcebe

    Kudret Kurtcebe "1976-2018" kırk iki yıl sele üstü,yaş 61.

    Kayıt:
    10 Ocak 2009
    Mesajlar:
    35.164
    Beğeniler:
    48.261
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Performans irtibat lingi,

    Anadolu yakası 28 km non stop kış idmanları başlıyor...