antreman

Karakartal Platton

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ağustos 2006
Mesaj
761
Tepki
160
TÜM KATEGORİLERDE TEMEL ANTRENMAN PRENSİPLERİ



Sporcu antrenmanlarında

1. prensip; antrenmanınızı planlamaktır.

2. prensip; antrenmanda ısınma, ana antrenman ve soğuma aşamaları olmalıdır.

3. prensip; antrenmanda NABIZ değerleri izlenmeli kalp ve vücut uzun süre aşırı zorlanmamalıdır.

4. prensip; temel antrenman dönemi geçilmeden yükleme ( sürat ve kuvvet ) antrenmanlarına başlanmamalıdır.

5. prensip; kesinlikle kasksız bisiklete binilmemelidir.

6. prensip; dengeli sağlıklı beslenmeye dikkat edilmelidir.

7. prensip; her sabah en az 10 dakika kültür fizik hareketi yapılmalıdır.



* MTB - Dağ bisikleti



- MTB Amatör, Hobi ve Sağlıklı yaşam kullanıcıları



- MTB ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz güvenli ve tur şeklindeki asfalt düz (1-3 km.lik) bir parkur seçilmelidir. İkinci bölüm antrenmanlar için aynı uzunlukta arazi-toprak parkur oluşturulmalıdır.

- ilk iki ay 1000-1500 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 1000-1500 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında sporcu artık yarışmaya hazırdır.

- Amatör sporcular için antrenmanların haftanın en az 3 gün üzerinden planlanması gerekir. ( Örneğin ; pazar, çarşamba, cuma gibi )

- İlk antrenmanlar 1 saat= 25 km. ile başlanıp, aşamalı +5 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

- İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

- İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.





- MTB Amatör genç yarışmacılar



- MTB ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz güvenli ve tur şeklindeki asfalt zemin düz yol (1-3 km.lik) ve virajları keskin olmayan bir parkur seçilmelidir. İkinci bölüm antrenmanlar için aynı uzunlukta arazi-toprak parkur oluşturulmalıdır.

- ilk iki ay 1000-1500 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 1500-2000 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında genç sporcu artık yarışmaya hazırdır.

- Genç sporcular için antrenmanların haftanın en az 4 günü üzerinden planlanması gerekir.

( Örneğin ; pazar, salı, perşembe, cumartesi gibi )

- İlk antrenmanlar 1 saat= 30 km. ile başlanıp, aşamalı +5 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

- İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

- Genç sporcular için ayrıca kondüsyon geliştirici özel antrenmanlar yapılması gerekir. Kayak, kros koşusu, halter gibi

- İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.



- MTB Üst Düzey - Elit yarışmacılar



- MTB ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz güvenli ve tur şeklindeki asfalt zemin düz yol (1-3 km.lik) ve virajları keskin olmayan bir parkur seçilmelidir. Mümkünse yol yarış bisikleti ile bu antrenmanlar ana yol üzerinde gidiş dönüş

tempo antrenmanları şeklinde yapılmalıdır. İkinci bölüm antrenmanlar için aynı uzunlukta (1-3 km.lik) arazi-toprak parkur oluşturulmalıdır.

- ilk iki ay 3000-3500 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 2500-3000 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında sporcu artık yarışmaya hazırdır.

- Elit sporcular için antrenmanların haftanın en az 5-6 günü üzerinden planlanması gerekir. ( Örneğin ; pazar, salı, çarşamba, perşembe, cumartesi gibi )

- İlk antrenmanlar 1,5 saat= 40 km. ile başlanıp, aşamalı +10 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

- İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

- İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.





* Yol yarışmacıları



- Yol, Amatör, Hobi ve Sağlıklı Yaşam kullanıcıları

- ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz güvenli ve tur şeklindeki asfalt düz (1-3 km.lik) bir parkur seçilmelidir.

- İkinci bölümde yol antrenmanlar için ana yola çıkılmalıdır.

- ilk iki ay 1000-1500 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 1000-1500 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında sporcu artık yarışmaya hazırdır.

- Amatör sporcular için antrenmanların haftanın en az 3 gün üzerinden planlanması gerekir. ( Örneğin ; çarşamba, cuma, pazar gibi )

- İlk antrenmanlar 1 saat= 25 km. ile başlanıp, aşamalı +5 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

- İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

- İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.



- Amatör genç yol yarışmacılar

- ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz güvenli ve tur şeklindeki asfalt düz (1-3 km.lik) bir parkur seçilmelidir. İkinci bölümde yol antrenmanlar için şehir dışı arka yollara çıkılmalıdır.

- ilk iki ay 1000-1500 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 1500-2000 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında genç sporcu artık yarışmaya hazırdır.

- Genç sporcular için antrenmanların haftanın en az 4 günü üzerinden planlanması gerekir.

( Örneğin ; salı, perşembe, cumartesi, pazar gibi )

- İlk antrenmanlar 1 saat= 30 km. ile başlanıp, aşamalı +5 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

- Genç sporcular için ayrıca kondüsyon geliştirici özel antrenmanlar yapılması gerekir. Kayak, kros koşusu, halter gibi

- İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

- İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.



- Üst Düzey - Elit yol yarışmacılar

- ilk antrenmanlar için belirleyeceğiniz asfalt düz ve güvenli şehir dışı arka yollar seçilmelidir. İkinci bölümde yol antrenmanları içinse yokuşlu parkurlara gidilmelidir.

- ilk iki ay 3000-4000 km temel serilik ve ritim antrenmanı yapılmalıdır. İkinci bölüm ise ana antrenmanların yapılacağı 2500-3000 km. lik bölümdür. Bu iki bölüm tamamlandığında elit sporcu artık yarışmaya hazırdır.

- Elit sporcular için antrenmanların haftanın en az 5-6 günü üzerinden planlanması gerekir. ( Örneğin ; salı, çarşamba, perşembe, cumartesi, pazar gibi )

- İlk antrenmanlar 1,5 saat= 40 km. ile başlanıp, aşamalı +10 km. olarak süre = km arttırılmalıdır.

- İlk dönem antrenmanlarına ön dişli küçük 42/39, arka dişli 19-17 ile bir ay kadar serilik ve ritim çalışması yapılmalı, daha sonra arka dişli aşamalı olarak 16-15 gibi düşürülmelidir.

- İlk dönem antrenmanlarında pedalın dakikadaki devri 100-110 devir civarında olmalıdır.
 
Scudo
Yukarı Alt