Antreman Saatleri Ne zaman olmalı ?

Kayıt
27 Ekim 2009
Mesaj
93
Tepki
61
Şehir
İstanbul
Merhabalar herkese
Mayıs 2010 dan bu tarafa keyif ötesi alet Bisiklet (Sedona 321) ile baya bir haşır neşirim. Ve maksatım özellikle kondisyon kazanma ve vucutdaki yağ yakımı (175, 81 kg). Mesai münasebetiyle ancak akşam ve haftasonları sürebilmekteyim. Ortalama her turum 40-50 km arasında oluyor ve ortalama haftada 3 gün binebiliyorum. Bilginize başvurmak istediğim konu ise; Ben akşam saatleri yerine ki bazen kaytarıyorum vakitsizlikdan, Sabah uykudan kalkınca 1 saat kadar bisiklet sürsem... Hem aç karnına hemde uyku enerjisi ile daha fazla ve hızlı bir yağ yakımı mı olur, yoksa boşuna vucudumu yormuş ve uykumu bölmüş olurum ?

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: Selim Esener
Scudo

Bahadir.Karaca

Daimi Üye
Kayıt
12 Temmuz 2007
Mesaj
252
Tepki
117
Şehir
ankara
aslında yağ yakımının vücuda şeker girişi olmadan once daha kolay yapıldıgını biliyorum fakat ne kadar süre ile yapılmalıdır nasıl yapılmalıdır pek bir bilgim yok. yani evet yeni uyandıgınızda bisiklet sürmeye başlarsanız yag yakarsınız fakat yolu yordamı hakkında kardiyo egzersizi diye aratırsanız ya da yağ yakma egzersizi diye aratırsanız birşeyler bulacağınıza inanıyorum.
 
Kayıt
12 Haziran 2008
Mesaj
86
Tepki
66
Şehir
Eskişehir
Vücut besinler vasıtasıyla aldığı kabonhidratları enerjiye çevirmeyi bitiridiği andan itibaren kendi depolarını kullanmaya başlar öncelik olarak yağlardır bu depolar. Ancak uzun süre aç kalarak vücudumuzun metabolizmasını yavaşlatarak normal zamanlarda aldığımız besinleri direkt yağ olarak depolamaya sevk ederiz. Her ne kadar spor yaparak metebolizmayı hızlandırsak bile aç karnına yapılan egzersizin vücut üzerinde yapıcıdan çok yıkıcı etkisi olur gerek kan şekerini düşürerek halsizliğe gerek de yeteri kadar yağ deposu olmaması durumunda kasları yakmaya başlaması olarak.
Bu bağlamda en başta günlük öğünlerimizi 3 ana 3 ara öğün olarak ayarlayayıp ana öğünlerde bir meyve yada düşük kalorili atıştırmalıklarla metabolizmayı hızlandırıp maksimum 2000-2500 kalori almaya özen gösterip uygun egzersiz ve günlük koşuşturmaca ile rahatça ve sağlıklı yağ yakımı yapabilirsiniz. Özellikle kas gelişimi üzerinde durmak istersek kg başına 2gr dan fazla protein almak yeterli olcaktır ilk vadede.
 
  • Beğen
Tepkiler: Göker Gülay

Fırat Dizman

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Temmuz 2008
Mesaj
1.999
Tepki
1.031
Şehir
BABAESKİ
Bisiklet
Cube
aslında vücudun bir hormon saati var her hormonun salgılandığı,hayatımızda bu yön doğrultusunda devam etmekte.tabi bu ufak tefek farklılıklar gösterebilir,antrenmanların buna göre ayarlanması verim açsından uygun olabilir,ayrıca esneklik olarak vücudumuz saat bazında değişikler göstermekte.sabahtan akşamma doğru ivmelenip düşüş şeklinde oluyor.tabi hava ısısı ve iklimde bu işte rol oynuyor,musabık sporcular için bazı antrenmaların müsabaka şartlarında yapılmasında fayda var yarışma saati,ısısı ,diğer müsabaka şartlarını benzer halde yapılmalı ama şu da var .yağ yakımı için her gün aynı saatte antrenm yapmayın denir,çünkü vücud ona alışıp şartlı refklesler gösterebiliyor,o sebeble günün her saatinde antrenman yapılmalı.Sabahları çok uzun ve sert çalışmanız doğru olmaz 1 saate kadar olan çalışmalarınıza aç karınla çıkmanızda sorun olmaz pek,ama 1 saat üzeri olanlarda ise aç çıkmayın .
 
Yukarı Alt