Antalya'da bisiklet yollarının kaldırılması

Yeşil Mavi

Doğa ve İki Teker Aşığı
Kayıt
12 Eylül 2018
Mesaj
113
Tepki
141
Yaş
31
Şehir
Antalya
İsim
Hakan
Başlangıç
1996—97
Bisiklet
b'Twin
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba.

Antalya'da yaşayanlar bilirler. Büyükşehir belediyesi bisiklet yollarından bazılarını "trafiği rahatlatmak" bahanesiyle söküyor. Yenilerini yapacağız diyorlar ama ortada ne plan var ne proje. Tepkiler üzerine Twitter'da bir anket açtılar. Rica etsek bize destek olur musunuz? Linki aşağıya bırakıyorum. Teşekkür ederim.

 
  • Beğen
Tepkiler: kaksoy35
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Bu tür anketlerin hem seçeneklerin yazımı hem de işlev açısından sağlıklı olmadığını düşünüyorum. Bu hâliyle anket birden fazla ulaşım aracını kullananları görmezden gelmiş oluyor, oysa şehir içi ulaşım tek bir ulaşım aracının öncelenmesiyle değil, gönlümde otomobile yer olmasa da, farklı ulaşım türlerinin birbirini destekleyecek şekilde entegre edilmesiyle, insan hareketliliğine odaklı bir düzene kavuşabilir.

Diğer bir husus da, anketin doğru düzenlendiğine ve çıkacak sonucun anlamlı olacağına inanmışsak, bu anketin bizatihi Antalyalılara yönelik ve onların ihtiyaçlarını tespit etmek için yapıldığını esas alarak, ülke çapında bir katılım çağrısında bulunmak da doğru değil. Verinin kendisi kadar nasıl elde edildiği de çok önemlidir. Gönlümüzden geçen sonucu elde etmek için veri toplama sürecinin doğallığına ve metodolojisine müdahale edersek, bir başka anketle de gönlümüzden geçmeyen bir sonucun bu minvalde bir çağrıyla elde edilecek olma ihtimalini de daha baştan kabul etmiş oluruz. Antalya Belediyesinin şehir içinden bisiklet yollarını kaldırmasına karşılık anketi doğal mecrasından çıkararak belediyeye yanlış bir iş yaptığını ispatlamış olmayız, sadece anketi işlevsizleştiririz.

İzmir'de bir noktaya bisikletli sayacı koymuşlardı, neresi tam bilmiyorum, ama bir bisikletli aktivist topluluğu herkesi o sayacın önünden geçmeye çağırmıştı. Bu durumda o sayacın göstereceği verinin bir değeri kalıyor mu? Amacımız ihtiyaç duyulan her yerde bisikletli ulaşım altyapısını sağlamak olmalıyken, ihtiyacı bilimsel yöntemlerle saptamanın önemini anlamadan ya da ihmal ederek, her ahval ve şeraitte bisikletli ulaşımı teşvik etme ve yaygınlaştırma fanatizmine meyletmenin kimseye faydası olmadığı gibi, aslında zararı var.

Şehir ulaşımı böyle planlanmaz, planlama bir bilim, kuramları var, yöntemleri var, teknikleri var, tarihi var, örnekleri var... Kaldı ki ölçme yapmanın tek yöntemi kantitatif veri toplamak değildir, bazen de kalitatif araştırma çok daha doğru sonuçlara ulaştırır. Nitekim ben bu bisikletli ulaşım talebinde bu türden kantitatif anketler yerine, bizatihi sahaya inerek, demografik kriterleri esas alarak, yüz yüz görüşmeler yoluyla, derinlemesine bir sorgulamanın daha önemli ve doğru olduğunu düşünüyorum.

Veri dediğimiz şey, sayılardan ibaret değildir, sadece aletle ve sayarak toplanmaz, bazen tek bir kişinin talebi bütün bir topluluğun talebinden çok daha öncelikli olabilir ve biz bunu ancak o kişiyle bizzat karşılaşarak anlayabiliriz. Böyle yapmıyorsak, herkesin tok göründüğü bir yerde bir insanın açlıktan ve yoksulluktan intihar ettiği haberine de şaşırmamalıyız. Çoğunluğun ne dediğine değil farklılıkların ve azınlıkta kalanların ne anlattığına odaklanmalıyız. Bisikletli ulaşımda da bunu acilen yapmalıyız.

Bisikletli ulaşım savunucularının söylemi, fanatizme varan bir bisikletli ulaşım çağrısı değil, bisikletin şehir içi ulaşımın planlanmasındaki hayati ve tamamlayıcı rolünü anlatmak, bunu bilimsel verilerle, sosyal, iktisadi, demografik, ekolojik, siyasi bağlamlarda kanıtlamak olmalı. Fanatizme ve fetişizme varan abartılı çağrıların yerini sahadan toplanmış hakiki veriler, gerçek ihtiyaç sahiplerinin talepleri, onların anlattıkları hikâyeler, onlarla birlikte oluşturulan mücadele süreçleri, birlikte kurulan dernekler, mahalle toplulukları almalı.

Başka türlü bir bisikletli ulaşım söyleminin inşa edilmesi gerekiyor artık. Bisiklet aşkıyla, bisiklet fetişizmiyle, bisikletli ulaşım fanatizmiyle pedal çevrilen ve nerdeyse sadece likralıların öncülük ettiği bu yol aslında bir çıkmaz sokak.
 
Kayıt
30 Aralık 2018
Mesaj
638
Tepki
787
Yaş
41
Şehir
ankara
İsim
yakup
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
halbuki antalya gibi bir şehirde bisiklet yolları o kadar harika olur ki ağ genişletilse ... rotalar çok müthiş çünkü.... Şu konjuktürde bisiklet yollarının genişletileceğine hiç ihtimal vermiyorum açıkçası
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeşil Mavi

can498

Üye
Kayıt
7 Kasım 2019
Mesaj
4
Tepki
13
Yaş
36
Şehir
Ortaca/MUĞLA
İsim
Can
Başlangıç
1999—00
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Antalya'da yaşayan ve bisiklet kullanan bi vatandaş olarak oyumu kullandım : )
 
  • Beğen
Tepkiler: Yeşil Mavi

cazci

Dört Mevsim Pedal...
Yönetici
Kayıt
25 Kasım 2015
Mesaj
4.067
Tepki
17.273
Yaş
55
Şehir
BURSA
İsim
MEHMET CEM SAYGI
Başlangıç
1974—75
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Ayvalık-Cunda adası yolundan sonra Antalya da aynı uygulamayla karşı karşıya...
Bildiğim kadarı ile Antalya da bir çok kulüp-grup var.Ayrıca çok güzel yarışlar organize eden bir il ve Alanya da önemli bir ilçe bu anlamda.Organize olup büyükşehir belediye başkanından randevu alınıp istek ve önerileri iletmek yerinde olur...