Anadolu Yakasi Sahil Turu

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Mesaj
1.502
Tepki
3.598
Yaş
43
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
Arkadaslar,

Muhtemelen birazdan yazacaklarimin muhattaplari da burayi okuyacaktir diye dusunuyorum.

Bu sabah 11 gibi Maltepe'deki bir isim sebebiyle arabamla gittim, donuste sahil yolundan donerken bir grup bisiklete denk geldim. Yolun sag seridinden, ustlerinde ekseriyette fosforlu sari formalar (hatta bayan bir bisikletlinin pembeydi) harika sekilde ilerliyorlardi. Gipta ve takdir ettim, "ne guzel" diye dusundum. Diger suruculer de en sag seridi kapatan bu grubun yanlarindan gecerken mesafe birakiyorlardi. Bisiklet - motorlu arac uyumu icin ornek bir goruntuydu.

Taa ki Kucukyali sapaginin ordaki isiklara gelene kadar. Ben dahil bir cok arac zaten yavas gittigi icin sari isik yanar yanmaz durduk. Diger yondeki kendilerine yesil yanacak olan araclar da harekete gecmeye hazirlaniyorlardi ki, arkamizdan gelen bisiklet grubu kirmizi yandigi halde kavsaktaki diger araclara yesil yanmadigi icin paldir kuldur gectiler. O sirada yesil yandi ama araclar da hareket edemediler, cunku onlerinden bisiklet grubu gecmekteydi. Bereket en ondeki arac bisiklet grubunun gecmesine izin verdi.

Bisikletlere karsi trafikteki diger araclarin kurallara uygun davranmasini istiyoruz. Ama bisikletliler trafik kurallarina ne kadar uyuyor bilmiyorum. Sonucta trafikte bisikletliye saygi istiyorsak ayni saygiyi bizlerin de gostermesi lazim.

Trafikte kendimize yer istiyorsak trafik kurallarina uyalim, kirmizi isikta gecme hakkimiz olmadigini, trafikteki tum kurallarinin bizler icin de gecerli oldugunu bilelim.
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
genelde kaynarca grubu yapmakta bu işleri onları buradan eleştirmiş idim kırmızıya yakalanmamak için basıyorlar
ama en arkadan gruba yetişmek için kalan kişi ile ilgileride olmuyor deli gibi sürüyorlarmı gene bilmiyorum bi kere salı -perşembe yol grupları bu işi yapıyor
bi kere şahit oldum ondan sonra dedimki sizden bi kişi ölürse hiç şaşırmayın dedim ,gece sarhoşu var bi kere adam bi dalar ve aynen öldürür bu işin şakası yok,ayrıca o sahil yolunda yoldan sürmek gece tehlikeli adam gibi bisiklet yolu diye burada yazdık çizdik söyledik kimsenin bi halt edeceği yok ,ortada dernek var hareket yapamıyor bostancı -tuzla arası
tuzla dan dönüşte adam gibi bisiklet yolu felan görmedim ve de o yolu etap sonu asla kullanmam ,
gece pek zati sürmem .
 

Sefa

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2013
Mesaj
978
Tepki
677
Bisiklet
Focus
@Kudret Kurtcebe
Kudret Abi, o dernek gerçek anlamda bir dernek olsaydı; sağda olsa o etkinlik bu etkinlik diye dolanmaz, "Derneğimiz şu toplantısını yaptı, bunlarla masaya oturdu" demez, o toplantılarda yumruğunu masaya koyar aldığını alır alamadığı da kopartmaya çalışırdı. Ama şu an ki hali ile bu dernek denen oluşum, ego tatmin alanından başka bir şey değil ne yazık ki. Doğal olarak dernek olmuş, olmamış pek bir şey fark etmiyor, her bisikletli kendinden sorumlu durumda.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
https://scontent-a-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-prn1/t1/p180x540/1601213_10151890313197041_92198752_n.jpg

sefa dernek bunların hayalini kuruyor sence olacakmı ,
birinci köprüden dilimizde tüy bitti bisiklet yolu diye bi gün tepem attı daldım bisiklet ile köprüye yarıya kadar geldim ekip yukardan yakaladı ben aşağıdan gidiyordum
nereye dediler bende dedimki sarıyere ceza var dediler 150 lira, pardon dedik
bilmiyor ayaklarına yattım ,,:rolleyes:

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1/1896786_10151888510082041_1722728034_n.jpg

atı alan üsküdarı çoktan geçti san fransisko köprüsü bura abd,,
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
evet aşağıda haberi dernek sayfasından aldım

BU YIL, BOL BOL BİSİKLET KONUŞTURACAĞIZ...

3 yıldır, Sağlık Bakanlığı'yla yaptığımız girişimler meyvesini veriyor.

Sağlık Bakanlığı'nın, 2014 yılını, “Sağlıklı Yaşam ve Hareket Yılı” olarak belirlemesinin ardından,
dernek olarak, bir ay süren hazırlıklar sonucunda, İstanbul İl Sağlık Müdürlüğü ile birbirinden hareketli etkinlikler planladık.

Bu etkinliklerden biri olan, "Bisikletime Yol İstiyorum Projesi”, bu kapsamda, Tıp Bayramı Haftası boyunca (10-15 Mart),
dileyen sağlık çalışanlarına, evden işe - işten eve, bisikletle gidip gelmeleri için gereken kolaylık sağlanacak.
İşe gitmek için Boğaz Köprüsü’nden geçmek durumunda olanlar içinse, köprü üzerindeki yaya bölgesi (emniyet şeridi) kullanıma açılacak.

Sağlık çalışanları dışındaki bisiklet sevenler için de aynı olanaklar,
derneğimiz aracılığı ile kayıt yaptırmaları halinde sağlanacaktır.

Kayıt için SON BAŞVURU 21.02.2014’tür.
Etkinliğe katılmak için, Ad, Soyad, cep tel, iş ve ev adresi yazılı bir mesajı,
kayit@bisikletliler.org adresine e-posta iletilmesi rica olunur.

Hafta boyunca yapılacak diğer kitlesel etkinlikler daha sonra ayrıntılı olarak duyurulacaktır.

haberi şimdi gördüm şansımızı kaybettik iyimi bu kayıt işi biraz komik olmuş
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Yol bisikleti gruplarının kırmızı ışıklarda durmamasının (ya da durmak istememesinin) iki temel sebebi var; ilki işlerine gelmemesi. Tempo yapmış giderken frenle, pedalın kilidini aç, durduktan sonra tekrar hızlan, pedalı kitle... ne yalan söyleyeyim, zor geliyor. 36km/h hızla giden bir bisikletçinin durup tekrar aynı hıza çıkmak için harcaması gereken enerji 50m irtifa kazanmaya eşdeğer, yani 2 defa kırmızıda dursanız Barboros Bulvarı'nda Beşiktaş'tan Balmumcu'ya çıkmış kadar fazladan efor harcamanız gerekecek (hızı 36km/s olan grup için geçerli).

İkinci sebep ise güvenlik. Başta çok mantıksız gelse de dikkatli bir şekilde kırmızıda geçmek, durmaya göre daha güvenli. En çok olan trafik kazalarından birisi durmuş araca arkadan gelenin çarpmasıdır. Sağ şeritte kırmızıda durmuş iki araç varsa ve bisikletliler ikinci aracın arkasında durursa bir başkası gelip bisikletlilere arkadan çarpabilir. Bisiklette stop lambası olmadığını, ve çoğu sürücünün önündeki otomobil ile arasındaki mesafeyi gözle tayin etmede tecrübeli olmasına rağmen bisikletlere karşı böyle bir tecrübesinin olmamasının riski arttırdığını da eklemek gerek. Neticede duran otomobile bir başka otomobil gelip 30km/h hızla çarparsa araçların tamponları yamulur; ama çarptığı bir bisikletse, o bisikletin sürücüsü en iyi ihtimalle hastanelik olur. Duran aracın arkasında değil de yanında durmak da tehlikeli; çünkü oralar araçların kör noktaları, yeşil yandığında o araçla beraber hareket ettiğinizde sizin orda olacağınızı hiç beklemeyen araç sürücüsü üzerinize direksyon kırıp sizi sıkıştırabilir. Bisikletlileri bu risklerden korumak için İngiltere'deki kavşakların çoğunda motorlu araçların durması gereken çizgi ile yaya geçidi arasında bisiklet bölgesi oluyor.

Yayalara yeşil yanarken zil çalarak ya da bağırarak üstlerine sürmeye, geçiş hakkı bulunan araçları el kol hareketleri ile durdurup geçmeye ben de karşıyım. Ancak hiç kimseyi rahatsız etmeden kırmızıda geçilebiliyorsa bisikletlileri düşünmeden hazırlanmış ve bisikletlilere karşı pek uygulanmayan mevzuata uymuş olmak için kırmızıda durmuyor diye kimseyi eleştirmem. Aynı yasada (yönetmelik de olabilir, emin değilim) bisikletliler için şehir için hız sınırı 25km/h; buna uyun demenin "yol bisikletçiliğini bırakın" demekten farkı yok.

Sizin şahit olduğunuz örnekte grup uzun süredir kırmızı ışığın yeşile dönebileceğini öngörüp aralardan geçmek yerine önceden yavaşlayarak kavşağa varana kadar yeşil yanmasını sağlayabilirdi, ancak maalesef performans odaklı gruplar bu şekilde davranmıyorlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Çetin ŞAHİNÖZ

Çetin ŞAHİNÖZ

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2013
Mesaj
1.538
Tepki
1.893
Yaş
56
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Sedona
İşte şimdi üzüldüm ben köprüden geçmek için sağlık çalışanıyım diye sahtecilik yapmayı düşünürken, aslında böyle bir hakkım olup ta kaybettiğimi öğrenmek
üzücü oldu. Ama bu arada anlamadığım nasıl kontrol edecekler;

Yani köprü girişine elinde bisiklet derneğinin hazırladığı liste olan bir trafik ekibi koyup;
senin adın listede yok kardeşim giremezsin mi diyecekler..

Bi arkadaşa bakıp çıkıcam falan desek olmaz mı :)
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Murat B.

Hesabı yanlış yapmışım, 50 değil 5 metre irtifaya eşdeğer. Gene de her ışıkta durunca ufak bir tepe tırmanmış kadar enerji harcanıyor.

@Çetin ŞAHİNÖZ

Benim anladığım geçmek için hem sağlık çalışanı olmak hem de kayıt yaptırmak gerekli.
 

K. Benli

Daimi Üye
Kayıt
18 Ocak 2014
Mesaj
228
Tepki
236
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
Yol bisikletlerinden söz eden arkadaşların yazıları üzerine benim görüşüm :

Yol bisikletleri, ben ve benim gibi, şehir bisikleti, MTB (hatta bir kısım yol bisikletli de dahil) ile gezi-spor modunda pedallayanların aksine ciddi ciddi antrenman modunda, çoğunlukla spint temposunda pedallıyorlar.
Onların yeri trafiğe açık yollar değil, olmamalı. Daha şehir dışına doğru, serbest yollarda antrenmanlarını yapsalar, ne kırmızı ışık, ne diğer araç ve yayalar onların performans çalışmalarını etkilemez, engellemez. Yok, bazılarını gördüğümde edindiğim izlenim gibi kendilerini gösterme hevesleri varsa, hayatları pahasına değmez!
 
  • Beğen
Tepkiler: verisakeet