Amsterdam belediyesinin şehir merkezindeki araç parkı sayısını azaltması

umutcelik

Daimi Üye
Kayıt
30 Haziran 2016
Başlık
14
Mesaj
214
Tepki
739
Şehir
Amsterdam
Bisiklet
Trek
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #21
@muratcolakoglu

Istanbul'u ziyaret eden bir turistin sultanahmet civarında kalıp "istanbul sadece kebapçı ve sahte kıyafet merkezi" demesi kadar talihsiz bir söz olmuş bu.
 
  • Beğen
Tepkiler: caglara. ve ippon

alisirin

Üye
Kayıt
22 Mayıs 2017
Başlık
0
Mesaj
86
Tepki
147
Şehir
ankara
İsim
ali
Bisiklet
Scott
Kıyaslamak için nüfus ve artış hızını da göz önünde bulundurmak lazım. Nüfusu az olan şehirlerin de İstanbuldan farkı yok gerçi.🤨
 

ippon

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Ekim 2018
Başlık
0
Mesaj
843
Tepki
3.833
Şehir
denizli
İsim
behço
Başlangıç
1949—50
Bisiklet
Trek
Konu İstanbul Amsterdam kıyaslaması değil .
 

bisikletgundemi

Daimi Üye
Kayıt
18 Haziran 2018
Başlık
0
Mesaj
206
Tepki
585
Şehir
İstanbul
Amsterdam'da toplam otopark kapasitesi 432 bin. Bunun 167 bini kapalı garaj şeklinde, 265 bini ise sokaklara yayılmış durumda.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Amsterdam'ın şehir merkez nüfusu 815 bin civarında. Metropoliten alan nüfusu ise bunun iki katına varıyor.

Verilen otopark sayısı merkeze aitse her iki kişiden birine bir otopark alanı düştüğünü söylemek mümkün. Yok eğer metropoliten alanı kapsıyorsa o zaman kabaca dört kişiden birine. Bu veriler hiç de yabana atılacak cinsten değil ve bize bir cenneti tasvir etmiyor. Amsterdam dışarıdan göründüğü gibi otomobillerden büyük ölçüde arındırılmış bir bisiklet cenneti değil. Ama şehrin yönetici iradesi bilhassa şehir merkezinde bisikletli ulaşımdan ve yayadan yana işliyor sürekli olarak. Bunda siyaset de etkili. Amsterdam'ı Yeşil Sol ve Merkez siyaset koalisyonu yönetiyor ve koalisyon anlaşmasında otopark alanlarının azaltılması maddesi de var.

Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.


Bir husus daha: Hollanda'yı Amsterdam'dan ibaret ya da Amsterdam'ın Hollanda'yı sembolize ettiğini sanıyoruz ama Amsterdam'ın bir "elitler şehri" olduğunu ve oradaki hayatın mesela bir Rotterdam'dakinden çok farklı olduğunu söyleyenler de var. Bisikletli ulaşım söz konusu olunca her şeyi Amsterdam üzerinden değerlendirmek pek sağlıklı görünmüyor yani. Utrecht gibi başka olumlu örnekleri ya da Rotterdam gibi daha karmaşık örnekleri de değerlendirmeye almakta fayda var.

Yaşadıklarımdan öğrendiğim bir şey var: Ulaşım çözümlerinde kuramsal ilkeler evrensel nitelikler taşısa da tasarım ve uygulamanın büyük ölçüde yerel dinamiklere ve sosyal, kültürel faktörlere tabi kalacağının farkına varmalıyız. Amsterdam yaptıysa biz neden yapmayalım, sorusunun cevabı maalesef sadece tasarımda ya da yönetsel iradede değil, ülkenin yönetim modelinde, sosyal ve kültürel meselelerde de saklı.
 
  • Beğen
Tepkiler: umutcelik

Haggard1963

Daimi Üye
Kayıt
21 Şubat 2018
Başlık
1
Mesaj
239
Tepki
524
Şehir
Bursa
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
Amsterdam'da kent merkezindeki otoparkların azaltılmış hâli bile bizim büyük kentlerimizden çok faha dağlıklı otopark imkânı sunuyor. İstanbul, Ankara ve İzmir'i geçtim, Bursa, Adana, Antalya gibi metropollerde bile durum vahim...
 
Yukarı Alt