Amaro Loren

Can Teker

Aktif Üye
Kayıt
1 Eylül 2013
Mesaj
185
Tepki
230
Yaş
41
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Selamlar,

Yaklaşık 9 ay süren bir serüven sonrasında kavuştuğum bisikletimin bana göre ilginç ve eğlenceli olan hikayesini hem kendi adıma kayıt altına almak, hem de okuyanlara feyz ve ilham verebileceğini düşündüğüm için anlatmak istedim. Çayınızı, kahvenizi hazırladıktan sonra okumanızı tavsiye ederim. :)

Amaro markası ile 2014 yılı sonlarında bir forum üzerinden tanıştım. Markanın sahibi ve üreticisi, Bask Ülkesi'nin sanayi merkezi ve en kalabalık şehri olan Bilbao'da yaşayan Aimar Fraga Angoitia. Son dönemde oldukça popüler hale gelen sipariş usulü el yapımı çelik kadro yapan kişilerden sadece birisi. Kendisi bir süredir aklımda olan düşüncemi gerçekleştirmek için kendime en yakın bulduğum seçenek oldu. Nedeni ise hem bisiklet denen hepimizin sevdiği bu alet hakkındaki görüşleri hem de bu görüşlerini maddeye yansıtma şekliydi. Sade fakat göz alıcı, şeytan ayrıntıda gizlidir söyleminin hakkını veren derecede detaylı işçiliği çok ilgimi çekmişti.

Eşimle olan pazarlıklar sonucu (heh) kadro siparişimi Ağustos 2015 gibi verdim. Siparişin ilk adımı kendi ölçülerinizi, bisiklet kullanım amacınızı ve tarzınızı açıklayan bir form doldurmak. Aimar bu form kendisine elle doldurulup posta ile gönderildiğinde çok seviniyormuş. Kendisi gerçekten çok orijinal ve ilginç bir kişilik. Hikayenin belirli bölümlerinde detaylarını da vereceğim. Ancak ben teknoloji mahkumu birisi olarak bu formu dijital olarak göndermeyi tercih ettim. :)

Formu gönderdikten sonra ilk taslak geliyor. Ben mevcut olarak kullandığım Cannondale Supersix Evo, 58 boy olan bisikletimi baz alarak bazı değişiklikler istedim. 1 cm daha kısa bir toptube ve 1.5 cm daha uzun bir headtube ile tam istediğim geometriye kavuşuyordum. 2-3 revizyondan sonra bisikletin son hali ortaya çıktı:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Canlines.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Loren%20copy.jpg


Bundan sonraki birkaç ay bekleme süreci. Bisikletin son planları onaylandıktan sonra tahmini üretim tarihi olan Ocak 2016'yı beklemek üzere sıramı aldım. Bu tür üretim yapan birçok firmada bekleme süresinin 1 yılı geçebildiğini belirtmek isterim. Aimar'ın tek başına çalıştığını ve boruların kesimi ve törpülenmesini hiçbir elektrikli alet kullanmadan tamamen elle yaptığını (!) düşünürsek beklenen süre çok iyi diyebilirim. Tabiki bu bekleme süresi boyunca kendisi her türlü sorumu ve isteğimi büyük bir sabırla ve en küçük ayrıntısına kadar cevapladı. Tüm süreç boyunca olan iletişimi tanımlamak için mükemmelden başka kelime kullanamam. Bu süre içinde karar verilen kullanılacak malzeme listesi ise şu şekilde:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Build.png

Kullanılan boruların özellikleri tamamen boy, kilo ve istediğim sürüş karakteristiğine göre belirlendi.

Her zaman olduğu gibi bazı sorunlar nedeniyle kadronun üretimi Ocak yerine Şubat ayı sonuna doğru başladı. Üretim süreci boyunca Aimar her adımda fotoğraflar eşliğinde bilgi verdi.

Amaro Loren, parçalardan komple bisiklete...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Canseteker.jpg

Üst boru birleşim noktası. Tamamen elle eğe yardımıyla törpülenmiş. Aimar insanın mükemmel bir makine olduğuna inanıyor ve atölyesinde kaynak makinesinden başka elektrikli alet bulundurmuyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Hungers.jpg

Matara kafesi yuvaları brazing yöntemiyle monte ediliyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/wtb2o.jpg

Sele borusu kelepçesi de brazing yöntemi kullanılan diğer bir bölge.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/stclp.jpg

Açılar...
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/bodelign.jpg

Dedacciai Zero chainstayler elle törpülenmiş ve hizalanmış.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/cset.jpg

Columbus SL seatstayler hazırlanıyor. Bisikletin bu kısmı ince borulardan olduğu zaman bana bir haller oluyor. :)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/ss1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/ss2.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/ss3.jpg

Dropoutlar kaynaklanmış. İnce borulardan birinde görülen çıkıntı bisiklette jant takılı değilken zinciri asmak üzere konumlandırılmış.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/drpteker.jpg

Tüm borular kesilmiş, törpülenmiş ve kaynağa hazırlar. Şimdiye kadar tam 1 hafta geçti.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/miteker.jpg

Orta göbek bölgesi kaynatılmış.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/bbcs1.JPG
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/bbcs2.jpg

Üst boru, alın borusu ve sele borusu ile buluşuyor.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/thtig2.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/thtig1.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/stss.JPG

Arka fren bağlantı noktası da brazing tekniği kullanılan diğer bir yer. Şu ana kadar tam 16 gün geçti ve kadro hazır. Sırada boya var.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/3%20brdg.jpeg

Boya Aimar tarafından değil, aynı bölgedeki bir arkadaşı tarafından yapılıyor. Amaro mümkün olduğunca yerel kaynakları kullanmayı tercih ediyor. Bisiklette kullanılan Essax marka sele de bunlardan birisi. Bu sayede hem estetik hem de kültürel bütünlük sağlanmış oluyor. Ben de bu tarz butik işletmelerin birbirlerini desteklemesini oldukça önemli ve gerekli buluyorum.

Sunulan renk seçenekleri aslında sınırlı. Düz siyah boya üzerine renkli simler olan bir vernik atılıyor. Hangi rengi seçtiyseniz logo da o renge boyanıyor. Ben mor tercih ettim.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/CanPnt.JPG

Normalde siyah görünen kadro ışık altında mor renge bürünüyor. Fotoğraftaki ağaç detayını ben istedim. Aimar artık bu şekildeki detay isteklerini uygulamadaki zorluklar nedeniyle pek kabul etmese de sağolsun beni kırmadı.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/CanTr.JPG

Boya işlemi de bittikten sonra geriye bisikletin toplanması kaldı. Ben hali hazırda elimdeki jantları kullanmak istediğim için jant hariç tüm malzemeler kadro üzerine toplanacak. Bunların listesi yukarılarda mevcut. Tamamen Avrupa üreticileri tercih edildi.

Grupset olarak Campagnolo Chorus kullandım. Amaro size seçenek olarak olarak sadece Campagnolo ve Sram markalarını sunuyor. Kimilerine anlamsız gelse de, Aimar Shimano kullanılmasını istemiyor. Buna tam bir açıklama ben de getiremeyeceğim. :) Zaten kullanmakta olduğum bisikletimde Shimano olduğu ve Campagnolo kesinlikle denemek istediğim bir marka olduğu için bunu pek de sorgulamadım açıkçası.

Kokpit Deda bileşenlerden oluşuyor. Maşa Columbus'un karbon Fel modeli. Bisiklet bu modern aero maşa ile değişik bir görünüm kazandı. Ortaya ruhu, malzemesi ve yapısı klasik ancak oversized boruları ve karbon aero maşası ile tavırları modern bir bisiklet çıktı. Bisikletin toplanma aşamasının başlaması ile Aimar'ın her adımda gönderdiği güncellemelerden fotoğraflar eksilmeye başladı. Çünkü bisikletin ete kemiğe bürünmüş halini canlı olarak görmemi istiyordu. Asıl planım Bilbao'ya giderek Aimar ile tanışmak ve bisikleti kendim teslim almaktı fakat iş sebepli gelişmeler sonucu bu planı iptal etmek zorunda kaldım. Bu gelişme sonrasında şiddetle nefret ettiğim kargo sürecini başlatmak zorunda kaldık. Ortalama 10 gün süren beklemeden sonra ise kargo nihayet ulaştı ve bisikleti kanlı canlı görme imkanına yaklaşık 9 aylık bir bekleyişten sonra Nisan ayı ortasında kavuştum.

Hemen ertesi gün çıktığım ilk sürüşten:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/Loren.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/17361811/Loren/2016-04-28%2011.58.39.jpg
Sele vidaları iyi sıkamadığım için biraz arkaya kaymış. İlk sürüş heyecanıyla ancak sürüş sonunda farkedebildim. :)

9 ay süren heyecanlı bekleyiş sonunda ömür boyu kullanabileceğim ve tam istediğim gibi bir bisiklet sahibi oldum. Bu süreç sonucunda sipariş üzerine yapılan ve seri üretim bisikletler hakkındaki görüşüm tamamen değişti diyebilirim. Cannondale bisikletimi sürmek içimden hiç gelmiyor. :) Elbette her şekilde ortada bir emek var fakat işin içinde tamamen el emeği, kan ve ter olunca bambaşka bir anlam kazanıyor. Eğer içinizde bu tür bir bisiklet hayali olanlarınız varsa bunu birgün mutlaka gerçekleştirmenizi tavsiye ve ümit ederim.

Mutlaka atladığım ve kaçırdığım noktalar vardır. Bu konuda sorularınız varsa seve seve cevaplamaya çalışırım.

Amaro ve Aimar'ın hikayesini okumak için: (link) (İngilizce)
Amaro Bikes websitesi: (link)
Amaro Flickr hesabı: (link) (Çok güzel ve ilham verici görseller mevcut)
 
Scudo

taner07

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Nisan 2015
Mesaj
2.436
Tepki
4.946
Yaş
30
Şehir
Antalya
İsim
Taner Yılmaz
Bisiklet
b'Twin
Maşallah tütütütütü :koptum::koptum:
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

Ertan M.

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Şubat 2015
Mesaj
1.037
Tepki
1.438
Şehir
İstanbul /Göztepe
İsim
Ertan
Bisiklet
Merida
Gerçekten çok özel bir bisiklet olmuş güle güle kullanın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Kıymetli oluyor bu tür bisikletler, bir meta gibi bakamıyorsun yani, her tarafında bir emek, bir dokunuş var, yapım aşamalarını okurken bile keyif alıyor insan, binmeyi tahmin edebiliyorum bile :tskler:

Kazasız belası keyifli sürüşler, darısı bizlerin başına :harika:
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Can Teker Tekrar tekrar okuyacağım bir konu. Her alanda özgün işlere bayılırım. Güzel günlerde kullanın. Bisikletinizin detaylı fotoğraflarını arşivlemek isterim.
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.494
Tepki
2.334
Yaş
44
Çok güzel. Harika olmuş. Kazasız belasız keyifli sürüşler dilerim. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

byhsyn34

Aktif Üye
Kayıt
12 Haziran 2015
Mesaj
128
Tepki
79
Şehir
Istanbul
İsim
Hüseyin I
Bisiklet
Salcano
WOW ! :) Gerçekten çok hoş gözüküyor. Ağaç ayrıntısı da güzel olmuş. Sti daki iç kolların ve janttaki 24 telin 12sinin tel başlarının rengide mor olursa bence ahenk harika olur tabi bu benim görüşüm. At sizin atınız :) Ömür boyu mutlu binin
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

orneken

Aktif Üye
Kayıt
5 Kasım 2015
Mesaj
165
Tepki
108
Şehir
istanbul
İsim
Engin O.
Bisiklet
Corratec
Bisikletinizi ilk yol bisikleti fotoğrafları başlığında görmüştüm nasıl edindiğinizi soracaktım sonra aklımdan çıkmış. Bugün de konu açmışsınız çok güzel oldu. Bisiklet şahane keyifle sürün. Armasını ve rengini çok beğendim. Amara nun internet sitesi de kendine has, düşünülerek yapılmış.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

chizer.adam

SOSYAL ŞEBEKE
Kayıt
8 Ocak 2016
Mesaj
784
Tepki
1.516
Yaş
33
Şehir
İstanbul
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Amaro bicycle. El yapımı çok hoş olmuş, güzel günlerde binin :harika:
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

gmfaruk

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Kasım 2013
Mesaj
1.096
Tepki
1.089
Şehir
istanbul
Bisiklet
Kron
ALLAH nice surusler nasip etsin.
Cok guzel masaALLAH
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

Bisikletli Gezgin

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mart 2011
Mesaj
3.874
Tepki
4.683
Şehir
Altındağ, Ankara
İsim
Mustafa
Bisiklet
Sedona
@Can Teker Müthiş bir iş çıkarmışsınız. Gayretinize ve beklediginize fazlasıyla değmiş. İyi günlerde kullanın...
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

AbdülkadirArtan

Aktif Üye
Kayıt
22 Şubat 2016
Mesaj
106
Tepki
318
Yaş
30
Şehir
İstanbul/Bursa
İsim
Abdülkadir Artan
Bisiklet
Diğer
İyi günlerde kullanın hayırlı uğurlu olsun. El yapımı kadroculuğun darısı benim başıma :) İnşallah bir gün ben de insanları hayalleriyle buluşturmak istiyorum.
 

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
Keyifle okudum, keyifle seyrettim, siz de keyifle binin. Santimlerine kadar kişiye özel yapılmış, el emeği, göz nuru.
Ülkemizde de böylesi işleri görürüz umarım. Selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

MehmetAliB.

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2013
Mesaj
2.121
Tepki
4.927
Şehir
Antalya
@Can Teker @Burçak Erbil ve @Doğukan Aksu beyleri diyorsunuz heralde. Siparişle istenilen şekilde kadro yaptıklarını tam bilmiyorum. Yaptıkları kadroları forumdan zevkle imrenerek seyrettim.:harika: Şöyle güzel bi site yapıp hem yaptıkları işleri sergileseler hem de sipariş kabul etseler biz de kişiye özel kadro yaptıklarını bilsek daha hoş olurdu.
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

macerakolik

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Ekim 2006
Mesaj
3.858
Tepki
2.697
Şehir
Esenyurt-İstanbul
İsim
Soner
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Trek
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Takdire şayan. Yazınızı keyifle beğenerek ve imrenerek okudum. Fiyat ve ağırlık bilgisi var mı yada mümkün mü. Gerçi el emeği fiyattan ziyade sizin için manevi değeri önemli. Ağırlığını meraktan soruyorum. Böyle bir çalışmada ağırlığının ne önemi olur. Kazasız belasız bol pedallı günler dilerim
 
  • Beğen
Tepkiler: Can Teker

Can Teker

Aktif Üye
Kayıt
1 Eylül 2013
Mesaj
185
Tepki
230
Yaş
41
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Diğer
Ağırlık Garmin tutucusu, sensörler ve matara kafesleri dahil 8.3 kg. Toplamadan önce tek tek tartma fırsatım olmadı ancak muhtemelen kadro 1700 gr civarıdır. Maşa ise 350 gr. kesilmemiş hali. Kadro boyu ve malzemesi nedeniyle ağırlığa pek takılmıyorum ben de. Karbon bisikletim oldukça hafif komponentler kullanmama rağmen 7.15 kg geliyor. Bu bisiklet için 8.3 kg bence gayet iyi.

Fiyat bilgisini ise kişiye özel aletler olduğu için paylaşmam pek doğru olmaz. Ancak ilk mesajda verdiğim linkte yaklaşık fiyatların mevcut olduğu bir PDF var, oradan fikir edinebilirsiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemil Dada