ufuk güneş

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Mayıs 2009
Mesaj
Tepki
Şehir
İST
2.EL araba almak içi nette sörf yapıyordum, son model ama ucuz bir araba dikkatimi çekti; satan kişi yabancıydı. tabi sahte bi kimlik de olabilir.

verdiği cep no. sürekli kapalı ama email adresini bırakmış.

1-2 cümle yazdım, bana cevap olarak da aşağıdaki metni gönderdi. hemen bunun bir dolandırıcılık numarası olduğunu anladım, emin olmak için araştırdım. gerçekten de öyle çıktı.

eğer sizin de mailinize aşağıdaki uzun metin gelirse hemen silin ve cevap vermeyin ve siteyi uyararak, o şahsın silinmesini sağlayın ve çevrenizi de uyarın.

ingilizcesi daha iyi olan arkadaşlar, bu metni tercüme ederlser çok makbule geçecektir...

Hello ,
First of all, i must apologize for the long email that i send you, but i could not explain you the procedure with less words. So please read carefully my proposal because i am sure that you'll find it a safe and fast way to close the deal.
I have a busy schedule and it's very hard for me to come in Turkey. I can't take the risk to leave my new job for couple of days and when I arrive in Turkey to find out that I came for nothing. I want to be 100% sure that when we'll meet,it might be a chance that we'll do the sell papers to register the car to your name and return to UK.Also because a buyer told me that he'll buy the car, so we must meet in Turkey. I come to Turkey because I trusted his word, but when I arrived I called him and no answer, so I lost money and precious time on his promise.
So to come in Turkey you will have to show me a proof of there seriousness in the car,well this is what you will have to do for me before i can come down for the viewing, I will not ask you any money in advance (The transaction will be made face to face ), i just want to see that you are a serious buyer.

Here is what I propose:
The service name that we'll use is Western Union transfers. You must find the nearest Western Union agency ((link)) and you go to Western Union and you send 50% to any name you want but in my direction, Example "The Name of the issuer ... your name. "The Name of the receiver .... The name of your wife, your Brother's Name, The Name of Friend. But you put my city London and the country United Kingdom.Only you and the receiver can have access at the money because you are the sender and the receiver will be your wife,husband or your best friend and send me the scanned receipt attach to email.

I will also be responsible for the transfer charges when I show you the car
As soon as I see the scanned receipt as a proof that you've made the payment, I will fly to Turkey and we will finish the deal. I assure you that you will love this car and you will buy it. It is in perfect conditions..(We will verify the car with a mechanical service.)I also accept any test.

I have plenty customers interested to buy the car.I will come for the first one that provides me the scanned(or photocopy) paper from WesternUnion. As soon as I have the confirmation from WesternUnion that the money are available on his name I stop the transactions with all the other customers.

You must understand correctly the situation you DON'T need send me any money,only prove that have the money until the day you want to see the car for keep this car for you , this is my warranty.

I wait for your reply.
Thank you!
P.S. You will retract the money from WU when i will meet with you and give me the money for the car or better just go again to WU and change the receiver name with my name and address so I can take the money when I will return to UK

Scudo

alp güven

Üye
Kayıt
7 Ekim 2010
Mesaj
Tepki
Şehir
ankara
merhaba,
bu uzun e mail için kusura bakmayın ama bu prosedür daha kısa anlatılmaz.Dikkatli okuyun.güvenli ve hızlı oldugunu anlayacaksınız.Ajandam cok dolu ve türkiyeye gelmek benim için cok zor.İşimi birkaç günlüğüne bırakma riskini göze alamam.ve bir hiç için türkiyeye gelmek istemem.bulusacagımızdan %100 emin olmak isterim .geldiğimde kagıt işlerini halleder satışı yapar ingiltereye dönerim.Bir kere bir alıcı cagırdı beni ama almadı o kadar ucak parası boşa gitti.Bana oraya gelmem için ciddiyetinizle ilgili bir kanıt göstermelisiniz.başta sizden para istemiyorum.alışveriş yüzyüze olacak.sadece ciddi bir alıcı oldugunuzu görmek isterim.

devamı altta geliyor.

• Beğen
Tepkiler: ErdincAydin78

alp güven

Üye
Kayıt
7 Ekim 2010
Mesaj
Tepki
Şehir
ankara
Teklifim şu;
Western unionu kullanıcagız.kendinize en yakın şubeyi adresten bulun..
Here is what I propose:eek:raya gidin ve paranın yüzde ellisini londraya gönderin,ister arkadaşınıza ister kardeşinize kim olursa.sadece o para buraya gelsin.paraya sadece o alıcı alabilir ben alamam.bana o transferin yapıldıgına dair bir dekontu mail atın bende inanayım.
Havale masraflarındanda ben sorumluyum arabayı aldıgınızda.Ben o dekontu gördükten sonra türkiyeye ucacagım ve anlaşmayı gerçekleştirecegiz.arabayı sevip alacagınıza eminim.cok iyi durumda..Serviste bakabilirsiniz.Servis masrafınada razıyım.Bir çok müşteri talip arabaya ama bana ilk şartları saglayanla anlaşacagım.Westernuniondan onayı alınca diğer alıcılarla ilişigi kesecegim.Durumu iyice anlayın.bana para göndermeyeceksiniz,bu sadece paraya sahip oldugunuza dair bir kanıt,benim garantim..
Yanıtınızı bekliyorum
Teşekkürler
Dipnot:İşlem bittikten sonra western uniondan paranızı geri alırsınız yada alıcıyı benim adıma değiştiririz ben ingiltereye gidince çekerim

ufuk güneş

Forum Demirbaşı
Kayıt
13 Mayıs 2009
Mesaj
Tepki
Şehir
İST
çeviri için teşekkürler.

akrabaları bahane ederek güven vermeye çalışıyorlar ama bu da bir oyun; çünkü ne edip yolunu bulup babanıza dahi gönderseniz o para dolandırıcının eline geçiyor.

Bu vakayla karşılaşan biri anlattı, işlemi yapan banka yetkilileri de bu duruma çok şaşırmışlar çünkü normalde o isimden başkası parayı alamaz. bu dolandırıcı da aynı şeyi yapacaktır, o parayı ele geçirecektir...

M.Burak KARADAĞ

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
Tepki
Yaş
Şehir
İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
Bisiklet
Carraro
Şaka maka baya bir inandırıcı ya :)
Allah korusun böylelerinden hepimizi :D

alp güven

Üye
Kayıt
7 Ekim 2010
Mesaj
Tepki
Şehir
ankara
banka dekontunu direk gönderen zaten ya acemidir ya saf :) seri numaraları hesap numaraları vs. bütün özel numaralar silinmeli gönderilecekse bile :)