Alüminyum kadro pas yapar mı?

mertceo

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Nisan 2012
Mesaj
462
Tepki
103
Şehir
.
Bisiklet
Salcano
(link)

Bisikletimin özellikeri yazıldığı gibi.

Kadro: 6061 Alüminyum Kadro
Maşa: 6061 Alüminyum Taçlı Amortisörlü Maşa

Kuş gibi hafif acaba pas tutar mı? Oto yıkamıca da tazikli su vursam veya ıslak bez ile silip durulasam bir sıkıntı yaratır mı?

Alüminyumun daha doğrusu bu bisikletin pas tutma olasılığı var mıdır?

Değerli bilgileriniz için teşekkürler şimdiden.

Bol pedallamalar.
 
Scudo

alperen_69

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Mayıs 2005
Mesaj
895
Tepki
305
Şehir
bursa
Bisiklet
Giant
kadro pas tutmaz ama tekerlek göbeklerine tazikli su tutarsanız içeri su kaçıp sorun oluşturabilir
 

CenkT

Üye
Kayıt
14 Nisan 2013
Mesaj
43
Tepki
12
Şehir
Çorlu
Bisiklet
Carraro
Alüminyum pası normal metallerde olduğu renkte (koyu kahve rengi) olmaz. Alüminyum renginden biraz daha mat bir tabaka olur. Yine bu tabaka normal metaldeki gibi kolay kolay kabuk şeklinde dökülmez. Bahsi geçen ürünün boya kalitesini bilemem fakat risk almak istemiyorum diyorsan basınçlı su başlığını gövdeye 20 santimden fazla yaklaştırmamaya çalış derim. Bu durum araba boyası için de geçerlidir.
 

mertceo

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Nisan 2012
Mesaj
462
Tepki
103
Şehir
.
Bisiklet
Salcano
Bildiğim ve anladığım kadarıyla kadro gövdesi fırın boyayla boyanmış.
Sanırım bez ile temizleyeceğim. Önerinizi dikkate aldım, teşekkür ediyorum. :)
 

Taner Erinmez

Aktif Üye
Kayıt
2 Mayıs 2011
Mesaj
178
Tepki
124
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Sedona
Ben 3 kere araba yıkamacıda bıldıgın kopuklu falan yıkattım :D ne bı pas var ne bı gobekte sorun var..Zaten bütün aksamlar ya full yaglı yada boyalı bıseye su sızdıgı yok.
 

Serbay Akar

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Nisan 2010
Mesaj
584
Tepki
209
Şehir
Ankara-Çankaya
Bisiklet
KTM
Alüminyumun üstünde çok ince bir oksit tabakası oluşur, bu tabakada alüminyumun korunmasını sağlar; sonuç olarak kadro paslanmaz.
 

berk1937

Üye
Kayıt
16 Nisan 2017
Mesaj
2
Tepki
0
Şehir
İstanbul
İsim
Berk
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Arkadaşlar iyi günler, bisikletimde pas ve oksitlenme sıkıntısı var ağustos 2015 de alındı. 2016 kışında sadece 1 kere yağmur gördü, yağmurdan sonra temizlenmedi sadece silindi ve 2016 yazında yıkadım sadece aldım alalı. Jant tel başlarının hepsi, rotorların üstünün bir kısmı ve bisikletin çeşitli yerlerinde paslanma oldu selenin altındaki vidada bile(ne alakaysa) pasdan çok oksitlenme canımı yakıyor ön vites, arka vites, kaliper vidaları vs. gibi yerlerde oksitlenme oldu ve geçmiyecek gibi duruyor.Birkaç senelik bianchimde bile bunlar olmamıştı(Çalındı).

Konuyu açmadan önce araştırma yaptım ama tatmin edecek metin bulamadım.Konuyu yanlış yere açtıysam kusura bakmayın, eski bisiklet kullanıcısıyım bu forumu nasıl yeni fark ettim ben? :)

Bisikletim Kron XC300 garantisi yaza kadar var git göster derseniz sirkeci yolunu tutacağım.
Cevap verecek olanlara teşekkürler...

Son olarak da elimde Würth Rost-off pas sökücü ve WD-40 var pas da bunlar iş görür gibi ama nasıl temizliyeceğimi bilmiyorum küçük yerlerde sıktıktan sonra bekletmek biraz sıkıntı olacak durmadığı için.

Örnek fotoğraflar;
Dosya_001.jpeg Dosya_002.jpeg Dosya_003.jpeg Dosya_004.jpeg Dosya_000.jpeg
 

Tasogare

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Nisan 2015
Mesaj
1.013
Tepki
1.340
Şehir
İzmir
İsim
Mugen
@berk1937
pas yapması gayet normal, temizlemek istersen pas sökücü sıktıktan sonra wd-40 ile tam koruma sağlayabilirsin. öte yandan bisikletini her nereye koyuyorsan belli ki aşırı rutubetli, yani bu olay yediği yağmurdan temizlemeden değil koyduğun yerdeki yoğun rutubetten kaynaklanmış, dolayısıyla zaten garanti kapsamında değil. kendin çözmek zorundasın bu sorunu, bu arada tel başlarını değiştirmeni öneririm.
 

berk1937

Üye
Kayıt
16 Nisan 2017
Mesaj
2
Tepki
0
Şehir
İstanbul
İsim
Berk
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Kron
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Tasogare Oksitlenmiş ön aktarıcı için ne yapmamı önerirsiniz?
 

HikmetTaha

Aktif Üye
Kayıt
23 Ekim 2011
Mesaj
111
Tepki
14
Yaş
46
Şehir
İSTA NBUL
Bisiklet
Scott
Birirncisi Aliminyum paslanmaz hocam eğer göbek kısmına yakın yerlerde oksitlenme görüyorsan vidaların olduğu kısımlarda v.s. o vidalar ve göbek mili v.s. onların oksitlendiğini gösterirki oksit aliminyum kadroya monte yerlerine bulaşır
ama boyasız yerlerinde tabaka oluşur arkadaşında dediği gibi boya olayı bu tabaka oksitlenme v.s. önlemek için yapılır ve ayrıca bisikletler üzerinde kullanılan boya içerisindeki kimyasallar kadro v.s. direncini dayanıklılığınıda artırmak için özel kullanılan boyalardır . kaportacıda yapılan boya değildir içerik kimyasalları tasarlanarak boyalar üretilmektedir . Bunu netde v.s. biraz araştırırsanız ilgili bilgiler bulacaksınız
saygılar
 

venom09

Daimi Üye
Kayıt
24 Mayıs 2017
Mesaj
240
Tepki
335
Yaş
41
Şehir
denizli
İsim
mustafa
Bisiklet
Sedona
kullanılan aluminyum saf değil sanırım. magnezyum darbe emici ve silisyum sertlik katmak için.. silisyum siyah zımparada kullanılan malzeme.. aluminyum kesildiğinde parlak tabaka havayla temas eder etmez matlaşır ve oluşan katman alüminyumu korur. ama kaynak yerlerinde genelde kullanılan pirinç vb. malzemeler gövdeye göre daha dayanıksız sanırım. tabi boya en önemlisi.. boyayı kaldırırsak en dış katman devre dışı kalır ve oksitlenme en başta ek yerlerine zarar vermeye başlar.