Alu kadro bisiklete karbon çatal?

Kayıt
8 Ağustos 2008
Mesaj
80
Tepki
15
Şehir
İstanbul-Bahçelievler
Arkadaşlar kafama takılan bir konuyu size danışayım dedim. Scott'ın Sportster serisini çok beğendim. Fakat şehir içinde kullandığımdan ve hız istediğimden düz maşalı bir hibrid olsun istiyorum. P6 donanım olarak zayıf kaldı ( Tourney ) bana göre o yüzden P5e çark ettim. Fakat o da amortisörlü. Dedim ki amortisör yerine düz maşa takayım. Hazır değiştirmişken "karbon" da olabilir dedim. Sorum şu: Karbon maşaya geçerken başka hangi parçaları değiştirmem (mecbursa) gerekecek, bunların maliyeti ( maşanın kendisi hariç ) ne kadar olacak? Bir de normal bir karbon maşanın 500 gr civarında olduğunu biliyorum. Amortisöre ve düz alu maşaya göre ağırlık kazancım ne kadar olur? Karbon çatalların bakımı biraz daha farklı diye de duydum. Amatör sayılabilecek bir kullanıcı için +ları nedir? Düz maşa benim için gerçekten önemli o yüzden karbon gerçekten çok farkediyorsa almayı düşünüyorum.

Biliyorum biraz fazla sordum ama gerçekten kafamı kurcalıyor ve dışarı çıkma imkanım fazla yok o yüzden burada paylaşayım dedim. Şimdiden teşekkürler...
 
Scudo

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
@Salih Bisan Pacific 1996

Karbon maşa tercih meselesi ,
Öncelikle karbon maşa ile hız yapabilmenin bir bağı yok. bunu düşünmeyin.
Söylediğiniz bisiklete Alu. maşa takmanızı öneririm.
Hem maddi anlamda sizi fazla zorlamaz. Ağırlık takıntınız yoksa eğer gerek yok.
Karbon düz maşaların özel bir bakımı yok.
Maşayı değiştirince başka parçaları değiştirmenize gerek yok.
Büyük ihtimalle oversize bir yatağa sahiptir bisiklet , buna dikkat edin alırken.

Son olarak güzel ve kaliteli bir Alu maşa alın yeterlidir.