Aliminyum bisiklete karbon jant

Konu, Tekerlekler kategorisinde Muhammed Selim Dursun tarafından 14 Ekim 2014 tarihinde paylaşıldı.

  1. meseduzu

    meseduzu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    14 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    703
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    b'Twin
    Ben cosmic jantlari olan cervelo r5 bir bisikletli abiden duydum. Aslinda alican guzel bir aleminyum kadro birde 105 set senelerce kullanican. Kafanda rahat olcak. Anladimki yuksek fiyat cok aci demek. Ayrica madem karbon jant alcak paran var neden alu kadro aldinda ugrasiyon. Bunada ayrani yok icmeye atla gidiyo s.ç..ya derler.
     
  2. Uğur Recep AKGÜL

    Uğur Recep AKGÜL Bisikletkolik

    Yaş:
    30
    Kayıt:
    18 Temmuz 2011
    Mesajlar:
    1.008
    Beğeniler:
    608
    Şehir:
    Bursa
    Yalnız bu kazancı göbeklerdeki rulmanlar sayesinde yapıyor yani herhangi bir jant setine o göbekleri takarakta akılık saglanabilir carbon olusu şekil ve hafiflik itibari ile rüzgar direncini etkiler .
    Ayrıca bisiklette jant üzerinde gittigimizi düşününce akıcılıgı saglayan en önemli etkenlerdendir ve bence kadrodan önemlidir .
     
  3. BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    910
    Kadro temeldir. İnsanların kafasını bulandırmayalım. Burada tutup herşeyi baştan mı anlatmak gerek. Aslında forumlarda yazanların bisiklet kariyer lerinin profillerinde kısaca görünmesi gerekiyor. Bir öneri kariyer için üç kriter. Kaç yarış, kaç tur, yıllık kilometre,. Kendimden örnek vereyim. 35 resmi mtb yarışı. 3 tur. Yıllık 4000 km. En azından yoruma göre karar verecek insanların hakları korunmuş olur. Ben şimdi bu konuda ne yorumda bulunayım. Arkadaş bakkalda helva kesip tartar gibi gram gram hesap yapmış... Elektronik vitesler falan. Sen zaten bu düzeyde bisiklet kullanacak performanstaysan letto belisol takımıyla fransa turuna katılırsın teknik konularda takım halleder hiç kafayı yorma. :) yok spor yapmak için amatörce biniyorsanda orta seviye karbon kadrolu mavicin iyi bir Aliminyum jant setli 105 li bir bisikletin hakkını verebilirseniz ne mutlu sana. Soruya gelince Aliminyum kadroya karbon jant takarsan bisiklet tabi yürür ama tadı olmaz
     
    fatihbugra bunu beğendi.
  4. Berke

    Berke Road Bike Cyclist

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    21 Haziran 2013
    Mesajlar:
    5.952
    Beğeniler:
    9.375
    Şehir:
    İstanbul
    Murat B. bunu beğendi.
  5. Gökhan Toros

    Gökhan Toros Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.527
    Beğeniler:
    7.649
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Burada bence asıl belirleyici faktör, ne seviyede bir alüminyum kadromuzun olduğu.
    Eğer çok kötü bir kadro değilse, 700-800 hatta 1000 dolara alınan yüksek profil karbon set, çok daha verimli ve ucuz olacaktır. İyi bir kadro + kötü bir jant seti kombinasyonundan çok daha hızlı ve keyifli olacaktır.
    İyi bir karbon kadroya bunun 2 katından fazla ödemek gerekiyor ayrıca.
    Ama lastik gibi esneyen kadroya da yatırım yapmak saçma olur.
     
  6. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.689
    Beğeniler:
    6.496
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Bunu dediğinize göre ya alüminyum kadroya karbon jant takıp tat alamadınız, ya da bilmediğiniz bir konuda ahkam kesiyorsunuz.
     
  7. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Bisikletkolik

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.090
    Beğeniler:
    8.226
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Alüminyum kadroya karbon jant düşünmenin birkaç nedeni olabilir; ilk aklıma gelen ve sizin de sanırım önceliğiniz olan, kalın profil jantların görsel güzelliğidir ki çok güzel olur, diğer bir seçenek hafiflik olabilir ancak örneğin benim kullandığım DT-Swiss 1450 jantlar alüminyum olup, 1450 gram ağırlığında ve bundan daha hafif karbon jantların fiyatları makul seviyelerde değil, yani amaç hafiflik olunca karbon tercih edilmez. Karbon jantların amacı düz yol performansıdır (dik rampa çıkışlarda veya inişlerde katkı sağlamıyor, dezavantajları var).
     
    fatihbugra bunu beğendi.
  8. Gökhan Toros

    Gökhan Toros Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Haziran 2010
    Mesajlar:
    4.527
    Beğeniler:
    7.649
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Giant
    Bu çok yanlış bilinen bir konu.
    Yüksek profil jantlar, hız ne olursa olsun size katkı sağlıyor. Yüksek hızda daha etkili olduğu kısmı ise tamamen yanlış.

    Flo Cycling Blog: FLO Cycling - Cycling Wheel Aerodynamics - How Speed, Time and Power are Affected by Reducing Drag
     
  9. ihsangencer Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    526
    Beğeniler:
    704
    Şehir:
    alanya
    Bisiklet:
    Carraro
    tadından yenmez mis gibi olur, 1 atımlık kurşunu varsa elbette kadro yerine jant seti derim
     
  10. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.272
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Karbon jat seti takmanın görece "Mantıklı" sayılabileceği bir elin parmağını geçmeyecek kadroya karşın,bir kırkayağın ayağı kadar don lastiği kıvamında kadrolar varken,haklı olarak "Kel başa şimşir tarak" benzetmesi yaptım.Ben bu seçimin handikaplarını örnek vererek yazdım.

    Gerçekten de merak ediyorum.Yüksek performans sürüşleri yapan,yarışlara katılan ya da yol bisikletine ortalamanın üzerinde binen kaç arkadaşımız karbon kadrosuyla kaliteli bir aluminyum jant seti kullanıyor,kaç arkadaşımız da aluminyum bisikletine (Marka ve model yazmadım çünkü soru buydu :Aluminyum kadroya karbon jant) karbon jant takıyor?

    Soruyu "Mümkün" kılan her bir örneğe karşın "Saçma" kılacak yüz örnek var ve "Buna mümkün diyebilmemiz için hangi aluminyum kadrodan söz ettiğinizi bilmemiz lazım? kadar masum bir soru bile sormadan,kardeşimizin aklındaki karbon jant fikrini pekiştirici yanıtlar vermeyi sağlıklı bulmadım.

    Bilmiyorum,arkadaşımız fotoğraftaki Raleigh USA'ya karbon jant takar mı.Soruyu forum'a sorduğu için spesifik olarak bir kez daha tekrar ediyorum ki "Mantıklı bir seçim değildir.
     
  11. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.689
    Beğeniler:
    6.496
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Abi, bu da mı kel başa şimşir tarak?

    [​IMG]
     
    Derya Keçeci bunu beğendi.
  12. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Bisikletkolik

    Yaş:
    49
    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.090
    Beğeniler:
    8.226
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Tam olarak hangisi yanlış?

    1) Kalın profilli karbon jantlar aynı ağırlıktaki alüminyum jantlardan daha pahalıdır. Kısacası ben eğer aynı paraya alüminyum değil de kalın profilli karbon jant alsaydım 1600 gr civarında olacaktı. %10 gibi bir yokuşu çıkarken 1600 gr ağırlıkla çıkmanın 1450 gr ağırlıkla çıkmaktan ne gibi bir avantajı olabilir?

    2) Yokuş aşağı 60-70 km hızla inerken kalın profilli karbon jant kullananların hemen hemen tümünde aynı sorun mevcut. Açık arazide yan rüzgarlar bisikletin dengesini bozduğundan hız düşürmek zorunda kalıyorlar. Açık arazide kalın profilli karbon jantların alüminyum jantlardan nasıl bir avantajı olabilir?
     
    Derya Keçeci bunu beğendi.
  13. Ferhat Köse

    Ferhat Köse Bisikletkolik

    Yaş:
    42
    Kayıt:
    13 Şubat 2010
    Mesajlar:
    6.462
    Beğeniler:
    9.035
    Şehir:
    Eskişehir'de yaşıyor
    Bisiklet:
    Bisan
    Dayanamayip yaziyorum artik :) maksimum duzeyine cikmadan yani antreman yasi duzeyi ve fiziksel uygunluga gelmeden boyle gramaj muhabbetleri veya aero farklari konusmak tartismak ne kadar dogru anlamis degilim.

    10 kg lik carbon mtb mi sattim 14-15 kg lik alt seviye mtb aldim yenice maraton mtb yarisina ful yagmur altinda bu mtb ile bitirdim.yol bisikletimdeki 1650 gr lik rulmanli janti sattim 50 milim profilli fren yuzeyi alu profili carbon dizme bilyeli 1850 gr jant taktim surada konusulan mevzularin cogunu hissetmiyorum ama profil jantin ruzgara karsi ve hafif arka caprazdan estigindeki pozitif etkisini anlamak icin pro olmaya gerek yok bariz aktigini hissediyorsunuz.yokuslarda oyle negatif bir havasini ben anlayamadim degerlerim ayni ayrica profil yuksrkliginden kaynaklanan kisa teller jantta ciddi bir sertlik ve esnemezlik kazandirdigi da muhakkak sprintlerde on fren papuclari cok yakin ise cogu ince profilli jantlar esneyip fren papucuna surtuyor ortam sessiz ise bunu duyabiliyorsunuz profilli jantta bu olay yasanmiyor.

    Gelelim konu basligina konuyu acan arkadas eger ki yaris kosup ilk uc icin savasacak durumda degilsen istedigin kadroya istedigin janti takabilirsin tamamen ekonomi ve gorsellik ile ilgili bir konu yok ilk uclerdeysen zaten nerede ne kullanman gerektigini ogrenmissindir bana laf dusmez :)

    bu tip mevzular yerine harcanan zamani antremana ve antreman programlarina bu konuda yazilmis yurtdisi makalelerine harcamak cok daha faydali diye dusunuyorum :)
     
  14. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.689
    Beğeniler:
    6.496
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Olaya "aynı paraya alınan jant" değil de "aynı ağırlıktaki jant" diye yaklaşmak gerek. Diyelim ki jant A 1600 gram, 55m profilli bir aero jant; jant B ise 24mm düz şekilli alüminyum ve o da 1600 gram, göbekler ise aynı. Aero jant size sadece düz yolda değil, yokuş çıkarken de, inerken de avantaj sağlar. Sağladığı aerodinamik avantaj Watt cinsinden düz yolda daha fazladır belki ama her koşulda mevcuttur.
     
  15. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.272
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Murat kardeşim bu "sırma saç'a şimşir tarak".Kaldı ki 1200 gram eşiğinde ve esnemezliği noktasında sorun olmayacak çok az sayıdaki aluminum kadrolar konusunda hemfikiriz.
     
    Murat B. bunu beğendi.
  16. BFOkuru Bisikletkolik

    Kayıt:
    8 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.897
    Beğeniler:
    4.044
    ayrıca aynı ağırlıktaki iki jant çemberinden geniş profil çember dar çembere göre daha yüksek hızda dönebilir; çünkü ağırlık merkezi dışa kaydıkça merkez kaç kuvveti daha fazla olacağından maksimum hızı düşürür. ha bu farkı hissedebilir misiniz orasını bilmem :D

    bunun deneyini dönen bir şeyin üzerine çıkarak yapabilirsiniz: dönerken kolları açın, hiçbirşey yapmadan kolları kapatın, hızlanırsınız

    aynı şeyi artistik buz patencilerde de görebilirsiniz
     
    GökhanRR, Gün A., Atilla G. ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  17. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.272
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek
    Murat kardeşim bu "sırma saç'a şimşir tarak".Bizim konuştuğumuz ise "Kel" başlar.
     
  18. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.272
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek

    Sadri alışık'ın "Bu da mı gol değil hakim bey" fenomeni gibi oldu.


    Murat kardeşim bu "sırma saç'a şimşir tarak".Bizim konuştuğumuz ise "Kel" başlar.

    edit:Bu paragrafı bir önceki mesajıma yazmıştım ancak başka bir yazıya alıntı yapınca biraz karışıklık olmuş
     
    BFOkuru bunu beğendi.
  19. Murat B.

    Murat B. Forum Trolü

    Kayıt:
    23 Eylül 2013
    Mesajlar:
    2.689
    Beğeniler:
    6.496
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Aynı kadroda kel başlısını da buldum :)
    [​IMG]
     
    N.ÖZKAN, Gün A., KaanG ve 7 kişi daha bunu beğendi.
  20. Derya Keçeci

    Derya Keçeci Bisikletkolik

    Kayıt:
    2 Haziran 2011
    Mesajlar:
    1.748
    Beğeniler:
    4.272
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Derya
    Bisiklet:
    Trek

    Harika.Rahmetliyi iyi buldun.En sevdiğim kel'di.
     
    Murat B. ve Ahmet Onur Çakmak bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

4ii.jpg
Arkadaşlar kendi bilgimle özetleyecek yada tarif edecek olursam pedala aktardığımız gücü watt cinsinden ölçen ama süre ve ortalama hız gibi; eğime, rüzgara veya hava koşullarına göre çok fazla...
170120152989.jpg
Merhaba arkadaşlar. Belki bilmeyeniniz vardır diye burada konu açmak istedim. Şuanda Decathlon'un internet sitesinde gözükmediği için müşteriler hep mağazaya geldiklerinde farkediyorlar....
bisiklet program.jpg
Merhaba, Uzun süredir spor salonunda disiplinli çalışmama rağmen kilo veremiyordum. Kas kütlemi ciddi oranda artırmama rağmen yağ yakma ile ilgili sıkıntılarım vardı. Bu sıkıntının ana kaynağı...