Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

acil yardım

Uğur Demirtaş

Daimi Üye
Kayıt
7 Ekim 2009
Mesaj
388
Tepki
243
Yaş
53
Şehir
İstanbul
İsim
Uğur Demirtaş
Bisiklet
Salcano
merhaba dostlar; şu an yoldaym ve xt arka vites beni kanser etti.9 lu sistem.Bütün ayarlarıyla oynamama rağmen hep aynı yerde zincir bir üst vitese geçer gibi yapıp aynı vitese dönüyor..
 
Scudo
Selam. Arka değiştiricinin ruble ye parelelliği bozulmuş olabilir. Biraz sabırla çözersiniz umarım. Gene alt üst ayar vidaları ile tekrar ayar yapın. Umarım düzelir.Birde Rublenin en büyük dişlisine alarak açı vida ayarı doğrumu diye bir kontrol edin. Sizinde bildiginiz gibi 3 yada 5mm boşluk olması lazım. Saygılar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Demirtaş
ters yay aktarıcı kullanmıyorsanız zincir büyük dişliye geçmeye çalışıp geri düşüyorsa vites teliniz gergin bir iki milim serbest bırakın.Yok vites küçük dişliye inmeye çalışıp geri cıkıyorsa vites teliniz cok serbest bir iki milim sıkın.Tabi bu gevşetme ve sıkma işlemlerini teli çıkararak değil vites kolunuzdaki yada aktarıcıya girişteki ayar yerinden yapabilirsiniz.Ayrıca L-H tahditleme civatalarının konumları uygun mu değilmi diye zincir rublenini en küçük dişlisinde ve en büyük dişlisindeyken rublenni dişlerini tam ortalı şekilde mi oturuyor onuda kontrol edin.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Demirtaş
bilgisini esirgemeyen dostlara çok teşekkür ederim.mesajlar üzerinden konuya biraz daha çalışmam lazim.Her tarafını yarım bilgiyle gurcalayıp normal yerlerini de bozduktan sonra sorun çözülmeynce bilimum küfürleri edip bisikleti fırlatacak raddeye geldim.sonunda tangır tungur turu tamamladım.yolda fikir sormak için aradiğım bi dostum yağsızlktan da yapabileceğini söylemişti.köye dönünce yağı yemesiyle sorun kayboldu.ben hala sorunun bu kadar basit olduğuna inanamıyorm.:(
 
@Uğur Demirtaş

Yağsız kalan yer vites teliyse tel serbet kalmıyor bırakmıyordur kendini. o zamanda zincir buyuk dişlide asılı kalır küçüğe inemez.vites tellerini düzenli aralıklarla yağlamak lazım.Bunun içinde teli sökmenize gerek yok ister ön vites ister arka olsun en büyük dişliye zinciri alıp pedalı cevirmeden sadece vites kolundan vitesi küçük dişliye indiriyor gibi sonuna kadar vitesleri atlatırsanız zincir pedal çevrilmediğinden büyük dişlide kalacak buna rağmen vites tellleriniz boşa düşecektir.tek tek klavuz yerlerinden ayırarak yağlamanızı yapıp vites kolunu eski konumuna getirerek sorunlarınızdan kurtulmuş olursunuz.
 
bana da ziniciri yağlamak sorunu maskelemiş gibi geldi.Zira yolda müteaddit defalar inip baktığım sırada pedalı ters çevirirken bi noktada arka vitesi takılır gibi öne doğru esnetiyordu.Zincirdeki o noktanın sıkı olduğunu ve zincir piminin rahat hareket etmediğini farketmiştim.
 
@Uğur Demirtaş

Pimler cok önemlidir. çok kötü kaza yaptırır insana hiç beklemediği bir anda. kırılarak yaralanmanıza sebep olabilir. bence bir an önce tek tek tüm baklalarınızı kontrol edin derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Uğur Demirtaş
Geri