Arkadaşlar öncelikle aranıza hoşgeldim. Yeni bir pedalci olarak kafama takılanlar var size sormak istiyorum. Şimdiden cevaplarınız için tşk. ederim.
1) Bu forum sayesinde gördüğüm çok şey oldu, mesela shimano XTR vites çok övülmüş. Benim shimano tourney ile kıyaslayacak olursak farkları neler olacaktır? Sağlamlık mı? Ağırlık mı? Ya da 1-2 dişli fazlası olan rubleleri desteklemesi mi? Sonuçta ikisinin de görevi zinciri dişlilere aktarmak değil mi? Neden XTR’ye yığınla para yatırayım ki yani?
2) Binlerce liralık bisikletin ne faydası oluyor anlamıyorum aslında. (Yani hafif olsun diye bisiklete verilen binlerce liraya değer mi? Düz yolda çok da hız farkı olacağını sanmam. Yokuş yukarı çıkarken de vites 2-5’ de oturarak çıkabilecek miyim ki sanki? )
3) Elimde 2 çeşit teker var. Birisi 2.0 diğeri 2.30 kalınlığında ve 2.30 olanın dişleri nispeten büyük duruyor. Hangisi daha iyi oluyor?
4) Islak yolda frene basmamla birlikte bisikletin dengesinin kaybolması kaçınılmaz oluyor. Masrafsız bir çözüm yok mu? Yani dün yağmurun ıslattığı yolda bugün sürmek için bir çare yok mu?
5) Arka amortisör için bir yığın olumsuz yorum yazılmış. Hiç mi avantajı yok arka amortisörün?
6) Mataramın içindeki su plastik tadıyor matarayı çöpe mi yollamalıyım?
7) Sizler de “kaldırımdan sürsene!” gibi zırvalarla uğraşmak zorunda kalıyor musunuz?
8) Bisiklet kaskı ne kadar koruyucu olabilir ki? Yanlamasına ya da yüz üstü düşünce burnu, çeneyi korumayacak mesela. Gerçi motosikletçilerin kask takmadığını düşünürsek bisiklette full-face kask abeste iştigal olur ya… neyse…
9) Makine yağı şeffaf renkte ama zincirdeki yağ resmen zift olmuş simsiyah… Kolonyalı mendille silip kurulasam olur mu?
10) 7 dişlili ruble ile 10 dişlili ruble arasında abartılacak kadar farklar var mıdır yoksa gereksiz midir?
1) Bu forum sayesinde gördüğüm çok şey oldu, mesela shimano XTR vites çok övülmüş. Benim shimano tourney ile kıyaslayacak olursak farkları neler olacaktır? Sağlamlık mı? Ağırlık mı? Ya da 1-2 dişli fazlası olan rubleleri desteklemesi mi? Sonuçta ikisinin de görevi zinciri dişlilere aktarmak değil mi? Neden XTR’ye yığınla para yatırayım ki yani?
2) Binlerce liralık bisikletin ne faydası oluyor anlamıyorum aslında. (Yani hafif olsun diye bisiklete verilen binlerce liraya değer mi? Düz yolda çok da hız farkı olacağını sanmam. Yokuş yukarı çıkarken de vites 2-5’ de oturarak çıkabilecek miyim ki sanki? )
3) Elimde 2 çeşit teker var. Birisi 2.0 diğeri 2.30 kalınlığında ve 2.30 olanın dişleri nispeten büyük duruyor. Hangisi daha iyi oluyor?
4) Islak yolda frene basmamla birlikte bisikletin dengesinin kaybolması kaçınılmaz oluyor. Masrafsız bir çözüm yok mu? Yani dün yağmurun ıslattığı yolda bugün sürmek için bir çare yok mu?
5) Arka amortisör için bir yığın olumsuz yorum yazılmış. Hiç mi avantajı yok arka amortisörün?
6) Mataramın içindeki su plastik tadıyor matarayı çöpe mi yollamalıyım?
7) Sizler de “kaldırımdan sürsene!” gibi zırvalarla uğraşmak zorunda kalıyor musunuz?
8) Bisiklet kaskı ne kadar koruyucu olabilir ki? Yanlamasına ya da yüz üstü düşünce burnu, çeneyi korumayacak mesela. Gerçi motosikletçilerin kask takmadığını düşünürsek bisiklette full-face kask abeste iştigal olur ya… neyse…
9) Makine yağı şeffaf renkte ama zincirdeki yağ resmen zift olmuş simsiyah… Kolonyalı mendille silip kurulasam olur mu?
10) 7 dişlili ruble ile 10 dişlili ruble arasında abartılacak kadar farklar var mıdır yoksa gereksiz midir?