9'lu sete 10'lu aynakol alınır mı?

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.021
Tepki
1.834
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Arkadaşlar ben sistemi 7'li sistemden 9'luye çektim, daha önce de bazı sorularım olmuştu.
Aynakol almak üzereyim ve beğendiğim aynakol 10'lu.

Satıcı bana 9'lu ruble ve zincirin 10'lu ile uyumlu olduğunu yani ister 9'lu aynakol ister 10'lu aynakol uyumlu çalışır dedi, doğru mu?

9'lu sete 10'lu aynakol alınabilir mi?
 
Scudo

can akıncılar

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Aralık 2010
Mesaj
1.562
Tepki
903
Şehir
Fatsa
Bisiklet
Salcano
Valla Sanmıyorum Kullanan var da Üreticiler madem böyle bir olay var sadece 9'lu çıkartsın o zaman biz hepsinde kullanalım..
 

can akıncılar

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Aralık 2010
Mesaj
1.562
Tepki
903
Şehir
Fatsa
Bisiklet
Salcano
@Angel
6-7-8 Li Zincirlerde Dediğiniz Olay var Zincir Kalın olduğundan....Ama 9 ve 10'da Görmedim..Xt,Slx,Deore Zincirlere'de baktım hiç birinde yazmıyordu.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakan64

Yavuz S.

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2014
Mesaj
1.165
Tepki
2.490
Yaş
36
Şehir
KKTC
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Çok yaygın denilenlere göre 9lu sistemde 10lu aynakol kullanılabilir ama 10lu sistemde 9lu aynakol kullanmaz

9lu sistem sg-x zincir kullanırken 10lu sistem hg-x zincir kullanmaktadır. Ve kalınlıkları farklıdır. 10lu zincir daha ince olduğundan ve 9lu aynakol kalın dişli olduğundan sorunlar çıkar.
 

Deniz

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Nisan 2007
Mesaj
2.166
Tepki
3.348
Şehir
Fahrettin Altay, İzmir
Bisiklet
Cannondale
Kullanılabilir ama kullanılmamalı. Zincir ve aynakol dişlilerinde kalınlık farkı var. 9'lu sistem daha kalın dişli ve zincir barındırıyor. Ben 10'lu sistemi 9'lu parçalarla kullanmazdım. Mantık olarak düşünün, kısa vadede sorun olmasa da uzun vadede sıkıntı yaratacaktır elbet.

@Yavuz SOYLU

Aynı anda yazmışız :) En mantıklı yorum senden gelmiş. Kullanılmamalı tabi ki.
 

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.021
Tepki
1.834
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Arkadaşlar ziyadesiyle yeterli yorumlar aldım çok kısa bir sürede. Hepinizden tek tek teşekkür ediyorum.
 

hakan64

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2014
Mesaj
1.150
Tepki
552
Şehir
-
İsim
hakan
@can akıncılar
aynen bende baktım da 9-10 diye bişey görmedim, yanlış bilgi vermiş olabilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: Gökhan Akkaya

Gökhan Akkaya

BilgisayarKurdu
Kayıt
8 Nisan 2014
Mesaj
1.021
Tepki
1.834
Şehir
İstanbul / Üsküdar
İsim
Gökhan
Bisiklet
Nishiki
Bir süredir kullanıyorum arkadaşlar, sorun yaşamadım açıkçası.
SRAM'in 9'lu en üst seviye parçalarını SHİMANO SLX660 ile kullandım bu arada.

2.jpg
 

jetta2613

Üye
Kayıt
18 Şubat 2018
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
42
Şehir
kocaeli
@Gökhan Akkaya Gökhan bey merabalar paylaşımınız üzerinde çok zaman geçti. Bende 9 lu ayna kolun yerine. 105 veya tiagra ayna kol kullansam mil çapı ve boyu uyumlu mu tecrübenize göre.
 
Kayıt
16 Nisan 2018
Mesaj
5
Tepki
1
Şehir
Diyarbakır
İsim
Muhammed islam Yüksel
Başlangıç
2005—06
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Yol bisikleti

Jacksochi

Üye
Kayıt
19 Ağustos 2015
Mesaj
46
Tepki
75
Yaş
22
Şehir
İstanbul
İsim
S. Kaan Özkaya
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Geotech
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Benimde böyle bir sorum olacaktı
Sora setle tiagra aynakol kullanıyorum hiç sorun yok. Yalnız ön aktarıcım bayağı eski ve düşük seviye bir şey, shimano ama model yazmıyor üzerinde, setin gerisi sora.
 
  • Beğen
Tepkiler: Aybek Cihan

Modoc0

Üye
Kayıt
6 Temmuz 2020
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
25
Şehir
Çorlu
İsim
Berat
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Benim ruble 8 li alacağım aynakol 10 lu sistem bir sıkıntı çıkarırmı
 
Yukarı Alt