'95 model Bianchi - Shark Restorasyon

aydd

Üye
Kayıt
15 Ağustos 2016
Mesaj
4
Tepki
10
Yaş
37
Şehir
Istanbul
Merhaba,

Lise çağında satın almış olduğum Bianchi bisikletimin içler acısı halini görünce restorasyon fikri belirdi kafamda. Biriktirlen anılar ve kadronun da sağlam olması, ölçü olarak bana biraz küçük gelse de boyama ile başlayan restorasyon projem satın aldığım parçaları birleştirmemle sonunda tamamlandı.

Böyle bir işe kalkışacak kişilere fikir vermesi ve benim yaşadığım güçlükler ile karşılaşmamaları için faydalı olacağını umuyorum.

Öncelikle mevcut özellikleri;
26" Jant
Kadro yüksekliği 46 cm
Sabit maşalı bir MTB idi. Yani satın aldığım tarihte henüz amortisör teknolojisi popüler olmamış ya da keşfedilmemiş olsa gerek.

Birinci bölüm - Boya sökme - Boyama;
Bu site başta olmak üzere farklı bir çok kaynaktan boya yapımına ilişkin araştırma yaptım. Proje tamamiyle "Do it yourself" prensibi ile başladığı için dışarda boyatmayı pek düşünmedim ve sprey boya ile boyamaya karar verdim. (Hata etmişim :))
Mevcut kadro boya sökücü ve matkabın ucuna takılan tel kullanılarak boyası söküldü.
Motip Marka (reklam olur mu bilmiyorum ama Karaköy perşembe pazarından aldım.) ürünleri tercih ettim.
Önce astar, boya ve en son da vernik uygulaması yaptım. Her uygulama sonrası bir gün ara vermeye çalıştım. Kadro, maşa, yani sarı görünen yerler ile gidon, sele borusu, furş takımları, fren bacakları yani siyah görünen yerleri boyadım...
Hata ettiğimi düşünmemin sebebi; kozmetik olarak sonuçtan son derece memnun olmama rağmen, özellikle astarın kadro ya iyi tutunamamasından ötürü sağlamlık açısından pek tatmin olmadım. Çünkü eski boyayı sökmek hiç kolay olmamıştı. Bu sonuç benim uygulamamlada ilgili olabilir ama bu handikaptan herkes bahsetmişti. Dedim ya do it yourself... :)
Uzatmayalım, 4 kutu sarı boya, 2 kutu siyah boya (biri akçalı), 3 kutu gri astar, 3 kutu da vernik harcadım. Yakşalık masraf 100 tl ye yakın...

İkinci bölüm - Malzemeler;

Shimano MF-TZ21 7' li ruble
Shimano Tourney FC-131 Aynakol
Shimano CN-HG40 Zincir,
Shimano BB-UN26 orta göbek,
Shimano FD-TX51 ön aktarıcı
Shimano RD-TX55 arka aktarıcı
Shimano ST-EF41 fren-vites kolu
Shimano fren ve vites kablo setleri
Dış lastikler Rubena 1,50
Kadro, maşa ve jant dışında herşey değişti ama onları yazmaya gerek duymuyorum. Bazıları no-name (Elcik, sele vb. )

Yukarıdakiler de yaklaşık 500 TL tuttu.

Üçüncü bölüm - Montaj;

Öncelikle furş takımının montajını yaptım. Bu noktada hazne bilyalı olduğu için thomson kullandım. Ebat olarak da uygun olması önemli.

Orta göbek montajı sırasında ilk sorunumu yaşadım. Benim orta göbeğin genişğini 70mm idi. Almış olduğum UN-26 68-73 desteklediği için sorun yaşayacağımı düşünmüyordum ve göbeğin aynakol tarafı biraz güç uygualayarak da olsa sıkabildim.
Yalnız bahsettiğim sorun diğer tarafla ilgili. Bu noktada üstad' lardan da yardım rica ediyorum. Göbeğin plastik kısmı çok uğraşmama hatta dişlerine zarar vermeme rağmen 2-3 mm kadar sıkılamadı ve dışarda kaldı. Sorunun plastik parçanın uzun olmasından kaynaklandığını düşünerek ucundan kesip kısalttım ama ne yazık ki sonuç değişmedi. Çıkarmış olduğum eski göbeğe bakınca en dışta tırnaklı bir pul olduğunu gördüm. Eskisini çıkarırken biraz eğilip büküldüğü için takmadım ama sanki tam onun kalınlığı kadar bir boşluk gibi geldi. Sebebi ve çözümü hakkında bilgi verirseniz çok sevinirim.
Ön aktarıcı,
Pro-Set Kılavuz parçası kutudan çıkarırken düştü. Tekrar takamadım ve yüksekliğini ayarlamak hiç kolay olmadı. Dolayısıyla o parçaya dikkat etmekte fayda var.
Arka aktarıcı,
Kadronun baraketsiz uyumu olduğu için bu ürünü tercih ettim. Yalnız daha önce kullanmadığım ve dolayısıyla takmadığım bir ürün olduğu için başta tırnağını gözden kaçırmışım. Aktarıcı ne kadar sıkarsam sıkayım aşağıya doğru kayıyordu. Sonra bu iş böyle olmaz deyip incelemeye başlayınca kadro ve aktarıcı üzerindeki tırnağı farkettim. Saat yönünde çevirip kadronun üzerindeki tırnağın üzerine çıkarıp vidayı sıkınca sorun düzeldi.

Arka fren,
Parçaları sökerken dikkatli davranmış ve hiçbir şeyin kaybolmamasına özen göstermiştim. Yalnız varlığını hatırlamadığım ve montaj sırasında çok şaşırdığım bir durum oluştu. İngilizcesi "rear brake cable holder" olan ve cantilever fren sistemleri için gerekli olan bir parçanın olmadığını farkettim. Parça diyorum çünkü kadro üzerinde fren kablosunu tutacak bir bölüm bulunmuyordu. Neyse ki hurda haldeki başka bir bisikletten çıkarıp onu kullandım. Merak ettiğim konu bu parça olmadan (daha önca olmadığına eminim) arka freni kullanmak mümkün mü? Mümkünse de sağlıklı mı?

Arada bazı detayları atladım ama genel olarak hikaye bu şekilde. Sormak istediğiniz ya da merak ettiğiniz konuları bu başlık içinde konuşabiliriz.

Saygılar...
 

Dosyalar

Scudo