9 lu sisteme geçiş

Giray Koç

Üye
Kayıt
20 Eylül 2010
Mesaj
81
Tepki
25
Şehir
İzmir
Arkadaşlar bende full alivio var 9 lu sistem olan full deoreyle değiştireceğim zaman bir sorun çıkar mı kadroyu değiştirmek gerekir mi?
 
Scudo

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Hayır, kadroyla alakası yok. Fakat göbeğiniz 9'luya uyumlu değilse onun değişmesi gerekir. Çünkü 9'lu rubleler, 8'li göbeğe uymaz.

Birde, şu an kullandığınız vites-fren kolları birleşikse ayrıca birde fren kolları almanız gerekebilir.

Disk frene mi geçeceksiniz?
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@Muzaffer YILMAZ

Uyarlar. Daha geçen hafta, 8li rubleyi çıkartıp 9lu ruble taktım jantıma.
 
  • Beğen
Tepkiler: Giray Koç

Giray Koç

Üye
Kayıt
20 Eylül 2010
Mesaj
81
Tepki
25
Şehir
İzmir
göbek dediğiniz kaset mi oluyo? ilerde vites sistemini komple deoreyle değiştirmeyi düşünüyorum ondan kafama takıldı.
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
Eğer arazi yapmıyor sadece asfaltta tur şeklinde kullanıyorsanız hiç tavsiye etmem 9 lu sistemi.Neden derseniz 8 liye göre cok daha fazla çapraz kullanıma düşürüyor ve sürekli vites değişikliği gerektiriyor.Söylediğim gibi sadece asfaltta tur şeklinde biniyorsanız bu dediklerim geçerli arazi yapıyorsanız faydasını oldukça göreceksiniz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Giray Koç

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Giray Koç

Jant göbeği. Sizin göbeğiniz nedir? Marka/model ?
 

Giray Koç

Üye
Kayıt
20 Eylül 2010
Mesaj
81
Tepki
25
Şehir
İzmir
bisikletin orjinal parçası orbea göbek. Ferhat Köse ben uzun tur için düşünüyorum
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
Pardon, yanlış bilgi vermişim sanırım göbek konusunda, karıştırmışım. :( Sorun çıkmaz yani. :)
 

Ferhat Köse

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Şubat 2010
Mesaj
6.263
Tepki
8.464
Yaş
48
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Bisan
@Giray Koç

8 li sistemınde en ufak dişlisi 11 li 9 lu sisteminde yani sana hız konusunda bir fayda sağlamıyacak sadece arada bir dişli fazla oda uzun turlarda sana cok fayda saglamıyor.Aksine 9 luda daha çok çapraza düşüyorsun.Yine kendi şahsi düşüncemdir uzun turlar için 8 li alivio 9 lu deoreden daha faydalıdır.Boşa masraf yapıyorsun.Onun yerine lastik yada jant kaliteni yukseltırsen daha verim alırsın diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: Giray Koç

Giray Koç

Üye
Kayıt
20 Eylül 2010
Mesaj
81
Tepki
25
Şehir
İzmir
Şu anda değiştirmiyorum belki ilerde dedim ama ben daha yeniyim sonuçta siz daha iyi bilirsiniz şimdilik gerek yok en azından herkese teşekkürler
 

Barış BİRLİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ekim 2009
Mesaj
651
Tepki
290
Şehir
Eskişehir - Morphou
İsim
Barış Birlik
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Trek
Eğer göbek vidalı ise sorun çıkarır göbeğin değişmesi gerekir , ama göbek kaset göbekse 8li fleperler 9luya uyar değişen tek şey dişlilerin arasındaki uzaklıktır dişliler birbirine dahada yaklaştığı için daha kesin ve hızlı vites geçişleri 9lu sistemin artısıdır . Ancak ben Deore sistem kullanıyorum SLXten aşağı 9a geçmeyin derim Deorenin rublesi biraz gıcık ve ağır , zaten biraz daha bekleyip 10lu sisteme geçmek daha mantıklı ileride tekrar para vermenize gerek kalmaz ve 10lu rublelerde 8li kaset göbeğe uygundur . Aynı dişli uzaklığı prensibi 10lu sistemlerdede geçerlidir . Değişmesi gereken parçalarınız , Ruble , Vites kolları , Zincir , gerekiyorsa kasetli arka göbek , mümkünse Hollowtech II aynakol ( daha çok verim için , uyum sorunu olmaz ancak hollowtechler daha fazla verim verir )
 
  • Beğen
Tepkiler: Giray Koç