Salih beyin dediklerine katılıyorum. MtB'yi daha çok performans amaçlı kullanıyorsanız; arazi olabilir veya yolda da tempolu kullanıyor olabilirsiniz; Gidon yüksekliğinin az olması avantaj olur. Maşanın borusunu kestirerek ve spacer eksilterek bir yere kadar alçaltırsınız fakat alın borusu konumu ve kadronun ağırlık merkezi değişmez. 80mm amortisör bu durumda avantaj sağlar.
Yalnız dikkat edilmesi gereken iki durum var;
Birincisi kadro geometrisi, özellikle alın borusunun kadroya göre açısı; 120-140mm ile gelen bir, trail, enduro (scott genius vs.) kadrosuna 80mm amortisör takarsanız, kadro öne doğru devrik durur, geometrisi ve ağırlık merkezi bozulur.
Aynı şekilde XC yarış için tasarlanmış bir hardtail kadroda 120-140 mmlik amortisör kadro yukarı doğru kalkar, geometrideki ağırlık merkezindeki bozulmayı spacer eksiltmekle telafi edemezsiniz. Çoğu kullanıcı için 100mm'nin daha avantajlı olduğu kanısındayım, arazi sürüşlerinde düşük mesafeli amortisörler
iyi ayar gerektirir, daha sert ve az hassas olacak şekilde ayarlanırlar, yoksa dibe vurması kaçınılmazdır.
ikincisi 100mm'lik bir amortisörün, bacağı açılıp içine spacer konduktan sonra 80mm'ye inmesi, amortisörün toplan uzunluğunu azaltmadan çalışma mesafesini azaltıyor diye biliyorum. Yanlışsam düzeltin, ama bu durumun da pek bir avantaj sağlamayacağı düşüncesindeyim.