80mm'lik maşa 100mm'lik maşa

yusuf bekar

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Nisan 2009
Mesaj
716
Tepki
256
Şehir
Samsun
merhaba arkadaşlar merak ettiğim bir konu var 80mm'lik maşa ile 100mm'lik maşa arasındaki fark ne birde duyduğuma göre eskisi gibi 80mm lik maşa üretilmiyormuş artık hep 100mm lik maşalar çıkıyormuş bu doğrumu
 
Scudo

Salih Manavoğlu

Daimi Üye
Kayıt
18 Nisan 2005
Mesaj
396
Tepki
492
Şehir
Gemlik-BURSA
Bisiklet
Cannondale
8cm ile 10 cm biliyorsunuz ki maşanın esneme mesafesi. genellikle bizim gibi sürücüler 10cm olanları tercih ediyor. nedeni yol dışında daha konforlu olması. 8 cm olanlar ile daha coğunlukla dağ bisikleti yarışlarında kullanılıyor. bunun da nedeni konforun dışında performansa yönelik bir sürüş gereksinimi.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar

Mustafa Şükrü Yıldırım

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2010
Mesaj
1.424
Tepki
812
Şehir
Yalova
Bisiklet
Giant
100 mm. de çalışma mesafesi daha fazla tabi konforda.Yaylı 80 mm maşalar City bike'lara biraz daha konfor ve kontrol katması içinde tercih ediliyor. Salih beyinde dediği gibi havalı 80mm. maşalarda yarışlarda kullanılabiliyor. Kısacası yaylı 80 mm nin fazla bir esprisi yok ama iş havalıya geldiği zaman değişiyor :) .
 

observer

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Ağustos 2010
Mesaj
1.663
Tepki
581
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
bi maşada 80/100 mm yazıo bu ne :)
 

yusuf bekar

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Nisan 2009
Mesaj
716
Tepki
256
Şehir
Samsun
@emircan Başbuğ06

80mm ve 100mm maşanın çalışma mesafesi
 

yusuf bekar

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Nisan 2009
Mesaj
716
Tepki
256
Şehir
Samsun
peki 80mm lik maşa daha üretilmiyormuş çoğunluk 100mm çıkıyormuş artık buna nedemeli
 

Mustafa Şükrü Yıldırım

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2010
Mesaj
1.424
Tepki
812
Şehir
Yalova
Bisiklet
Giant
80 mm yaylı maşalar genellikle 28" city bike lar için üretiliyodur mtb için sanmıyorm fazla üretiliceğini. Havalı 26" 80 mm maşalar normal üretimine devam ediyodur sonuçta satıyor. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar

Salih Manavoğlu

Daimi Üye
Kayıt
18 Nisan 2005
Mesaj
396
Tepki
492
Şehir
Gemlik-BURSA
Bisiklet
Cannondale
sunu da belirtmek isterim ki, cogu 100lük masa icine yerleştireceğiniz bir spacer ile 80 lik hale gelebiliyor. yani masalarda gördügünüz 80 / 100 mm ibaresi buradan geliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: yusuf bekar

eray akyol

Forum Demirbaşı
Kayıt
12 Haziran 2009
Mesaj
468
Tepki
160
Şehir
Bursa
benim anlayamadığım konu şu. 100 mm çalışma mesafesi olan maşanın ekstra ağırlığı haricinde diğer tüm fonksiyonları 80 mm ye göre daha avantaj sağlamaz mı ? performanstan kastınız nedir? yani daha uzun bir çalışma mesafesine sahip olan maşa neden performansı düşürsünki? yineliyorum ağırlık etkeni dışında. yani 100 mm lik bir maşayı 80 mm yapmanın sağlayacağı avantaj nedir ?
 

Salih Manavoğlu

Daimi Üye
Kayıt
18 Nisan 2005
Mesaj
396
Tepki
492
Şehir
Gemlik-BURSA
Bisiklet
Cannondale
@eray akyol



@Salih Manavoğlu


yukarıda da bahsettiğim gibi bu konuyu konfor ve performans açısından iki yönlü olarak ele almak gerekiyor. ikinci önemli nokta ise süspansiyonların ve bunların kullanıldığı yerlerin performans ve konfora etkisi.

örnek olarak, tepe inişi yapılan bir bisiklette ağırlığın nispeten ikinci planda, süspansiyonların esneme kalitesi ve uzunluğunun ön planda olmasıdır. dikkat ederseniz bu tarz sürüslerde sürücü selenin üzerinde kısacık sele borusu ile rahatsız bir konumda pedal cevirir. bu durumda dh icin performans, amortisorlerin esneme kalitesi ve uzunluğu ile orantılalanabilir. konforlu (daha rahat pozisyon ve hafif bir bisiklet için ) sürüs yapmak istersek biraz daha tarz degistirerek all mountain bir bisiklete gecis yapmamız önerilir. bu durumda ise süspansiyon calisma mesafeleri kısalacak, iniş performansımız olumsuz etkilenecektir.

ikinci örneğimizi ise bahsettiğimiz tarz amörtisörlerin kullanıldığı cross country sürüsleri için verebiliriz. bu tarzda konfor, bisikletin engellerden sürücüyü en az şekilde etkilenmesi, yeri geldiğinde yokuş yukarı sürücünün pedala uyguladığını enerjinin en verimli şekilde tekere aktarılması şeklinde düşünülebilir.

performans ise yapılan yolun daha kısa zamanda katedilmesi olarak düsünülebilir. işte bu konuda esnemezlik ve hafiflik önemli rol oynar. amortisor bacakları ne kadar uzar ise yanal esnemezlikten ve hafiflikten ödün verir. 2 cm daha yüksek bir maşa ile daha dik pozisyonda sürüs yapmanız gerekir. ancak boylece performans icin ihtiyacınız olan pozisyondan uzaklaşırsınız. engellerden daha hızlı geçmenin sağlaması, maksimum pedal gücü verimliliği ve optimum yol tutuş için kısa çalışan bir amortisor her zaman avantaj kabul ediliyor.

biraz karısık oldu :) umarım aciklayıcı olmuştur.
 
Kayıt
2 Nisan 2011
Mesaj
64
Tepki
15
Şehir
istanbul pendik
Merhaba bi sorum olucak benim alıcagım bisiklette
bu maşa 80 mm ve 100 mm (SUNTOUR SF11 XCM V3 MLO) kullanılıyo ben 100 hangisini seçmeliyim 80mm 100 mm mi ? yada seçme hakkımız varmı benim gönlüm 100 mm diyor
 

onur polat onur

Aktif Üye
Kayıt
28 Ekim 2010
Mesaj
165
Tepki
15
Şehir
istanbul
@emircan Başbuğ06
bu konuya açıklık geldi sanırım ama örneğin rockshox tora 302 gibi modellerde u turn denen bi özellik var. bunla maşanın uzunluğu ayarlana biliyo yani çalışma mesafesi.belki onlada alakalı olabilir. tabiki sizin maşanızın marka ve modelini bilmiyorum.
 

onur polat onur

Aktif Üye
Kayıt
28 Ekim 2010
Mesaj
165
Tepki
15
Şehir
istanbul
@Recep portal

benim tavsiyem sr suntour kullanmayın. ben xcr kullandım. ilk 1 sene kadar gayet iyi oluyolar. fakat bi süre sonra boşluk oluyo. şöyle söyliyim ben 2,5 sene kadar kullandım ve artık maşada okadar boşluk olduku arasına tırnağım giriyodu düşünün atrık :D ve bigün bisiklet yıkadım ters çevirdiğim anda içindeki yaği boşaldı o hale geliyolar yani. ve yanliş anlaşımasın aldığımdan beri kaza yarış çamur adam gibi arazi hatta yamur bile çok görmedi. maşa kılıfıya kulanıyodum. benim tavsiyem tabiki bu karar sizin sadece uyarmak istedim. ve bu sorun çoğunda oluyomuş..
 

cruphasulie

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Haziran 2006
Mesaj
581
Tepki
422
Şehir
İstanbul
Salih beyin dediklerine katılıyorum. MtB'yi daha çok performans amaçlı kullanıyorsanız; arazi olabilir veya yolda da tempolu kullanıyor olabilirsiniz; Gidon yüksekliğinin az olması avantaj olur. Maşanın borusunu kestirerek ve spacer eksilterek bir yere kadar alçaltırsınız fakat alın borusu konumu ve kadronun ağırlık merkezi değişmez. 80mm amortisör bu durumda avantaj sağlar.

Yalnız dikkat edilmesi gereken iki durum var;
Birincisi kadro geometrisi, özellikle alın borusunun kadroya göre açısı; 120-140mm ile gelen bir, trail, enduro (scott genius vs.) kadrosuna 80mm amortisör takarsanız, kadro öne doğru devrik durur, geometrisi ve ağırlık merkezi bozulur.

Aynı şekilde XC yarış için tasarlanmış bir hardtail kadroda 120-140 mmlik amortisör kadro yukarı doğru kalkar, geometrideki ağırlık merkezindeki bozulmayı spacer eksiltmekle telafi edemezsiniz. Çoğu kullanıcı için 100mm'nin daha avantajlı olduğu kanısındayım, arazi sürüşlerinde düşük mesafeli amortisörler
iyi ayar gerektirir, daha sert ve az hassas olacak şekilde ayarlanırlar, yoksa dibe vurması kaçınılmazdır.

ikincisi 100mm'lik bir amortisörün, bacağı açılıp içine spacer konduktan sonra 80mm'ye inmesi, amortisörün toplan uzunluğunu azaltmadan çalışma mesafesini azaltıyor diye biliyorum. Yanlışsam düzeltin, ama bu durumun da pek bir avantaj sağlamayacağı düşüncesindeyim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Salih Manavoğlu
Kayıt
8 Aralık 2020
Mesaj
3
Tepki
2
Yaş
17
Şehir
Ankara
İsim
Ege Berk
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Merhaba beyler ben dirt jump bisiklet toplicam ama maşa olarak 100mm'lik 80mm'lik mi ya da 20mm'lik mi almam lazım bilen varsa ne olur cevap versin 🙏
 
  • Hahaha
Tepkiler: Cemal Ç.
Kayıt
8 Aralık 2020
Mesaj
3
Tepki
2
Yaş
17
Şehir
Ankara
İsim
Ege Berk
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Bianchi
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Beyler maşanın bir droptan fln atlayınca dip yemesi nedir? dip yiyince ne olur? dip yiyince maşaya zarar gelir mi ?
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

Oklüzal Builder

bisiklet
Kayıt
1 Aralık 2019
Mesaj
672
Tepki
1.844
Şehir
Muğla
İsim
İsa
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Berkakbaba36 dip yedikten sonra devamında gelen yük kadroya biner. Özellikle arka teker üstüne düşmeye özen gösterilmezse bu durum çok yaşanır. Yani kadronu kırabilirsin veya maşan furş bölgesinden yamulmaya başlar ve ön tekerin kadro ile arasındaki mesafe artar.
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru