7'li vites sistemine 8 veya 9'lu ruble

Kayıt
4 Temmuz 2009
Mesaj
71
Tepki
22
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
Arkadaşlar bisikletimde şu anda takılı olan ruble 7 li ruble. Ben jantları ve göbekleri değiştirip 8 veya 9 lu sisteme geçmeyi düşünüyorum. Fakat maddi kısıtlardan dolayı hepsini bir anda değiştiremeyeceğim. Ben şu andaki sistemime sadece arka rubleyi 8 veya 9lu yapıp bir veya iki dişliyi iptal ederek kullanabilir miyim? Yoksa illa ki bütün vites sistemini bir arada mı değiştirmem gerekli? Teşekkürler
 
Scudo

Alp Kuterdem

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Mayıs 2009
Mesaj
493
Tepki
84
Şehir
İdealtepe, İstanbul
olabiliyor ben kısa süreliğine de olsa tourney arka aktarıcı 7 li olmasına rağmen 8 li ruble taktım ancak şunu belirtiyim cok iyi verim alamıyorsun.Bazen tek vites değiştirmene rağmen 2 dişli atlatabiliyor ama gecici süre icin kullanabilirsin Tabi şunu da belirtiyim vites kollarını da 7 liden 8 li ya da 9 lu kollarla değiştirmen lazım.7 li kollarla 9 lu dişli sistemi calışır ancak dişli atlama olayı cok olur
 
  • Beğen
Tepkiler: Ahmet Kapusuz

Barış Kılınç

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Eylül 2007
Mesaj
729
Tepki
1.154
Şehir
İstanbul
7'li sistemin göbekleri genelde vidalı oluyor. Kaset/vidalı göbek ayrımına da dikkat etmenizi öneririm.
 
Kayıt
4 Temmuz 2009
Mesaj
71
Tepki
22
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
Cevaplar için teşekkürler. Şu andaki arka göbek vidalı. Fakat yeni bir jant seti ve yeni bir ruble ile kasetli 8 li sisteme geçmeyi düşünüyorum. Beni bir ay kadar idare ederse bir sonraki ayda da vites kollarını falan değiştirmeyi düşünüyorum.
 

İsaAlp

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Mart 2007
Mesaj
706
Tepki
242
Şehir
ankara
Bisiklet
Bulldog
@Ahmet Kapusuz

eğer 7 li sistemden 8 li sisteme gececekseniz, sorun olmaz, çünkü 7 li ve 8 li sistemlerin dişli aralıkları aynı olduğu için rahatlıkla vites ayarını yapabilirsiniz, sadece rublenin en alttaki veya en üstteki dişlisini kullanamazsınız.
 

M.Uğur Özkol

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2009
Mesaj
107
Tepki
25
Şehir
istanbul
ben bianchi track marka bisikletimi 7'li den 8'li rubleye çevirdim. Arka göbeği ve vites kollarınıda değiştirdim jantları değiştirmen gerekmiyor başka bir nedenden jantları değiştirmen gerekiyorsa ayrı tabi. Arka aktarıcı shimano tourney ama ayarları yapıldığında gayet düzgün çalışıyor diş falan atlamıyor hatta ayarlarınıda internetten bakıp kendim yaptım.
 

M.Uğur Özkol

Aktif Üye
Kayıt
1 Ağustos 2009
Mesaj
107
Tepki
25
Şehir
istanbul
bu arada elimde shimano altus 8'li vites fren kolları (sıfırdır bisiklet üzerine hiç takılmadı) ve shimano cs-hg30 ruble var( 11-30 diş , 4-5 km anca kullanılmıştır) işine yararsa uygun fiyata veririm sana.
 
Kayıt
18 Şubat 2018
Mesaj
2
Tepki
1
Yaş
24
Şehir
Bursa
İsim
Ender
ben arka göbeğimi değiştireceğim ve yeni alacağım göbek kaset ve kaset göbekte mecburen 8li ruble takmalıyım 7li kaset ruble bulunmuyor bisikleti şuanda komple 8li sisteme geçiricek bütçem yok bundan dolayı sadece rubleyi geçiricem bana ne gibi sıkıntılar çıkarır
 

Fırat Ç.

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mayıs 2017
Mesaj
812
Tepki
851
Yaş
25
Şehir
Mersin
İsim
Fırat
@enderzinderen
7 ve 8 li sistem birbirine çok benzerdir herhangi bir sorun olmaz eğer 7 li ruble almak istiyorsanız internette birçok model mevcut.
 
  • Beğen
Tepkiler: enderzinderen
Kayıt
24 Ağustos 2012
Mesaj
1.282
Tepki
1.982
Yaş
29
Şehir
Bursa
İsim
Ceyhun Özkan
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@enderzinderen Yanlışınız var, ben aynı değişimi yaptım.Vidalı göbeği 7 vites uyumlu kaset göbekle değiştirdikten sonra linkte ki rubleyi alıp taktım.
(link)
Değişim yapma amacım da düz yol ve eksi eğimde hız artışı sağlamaktı, oldu da :p
 

antika

Aktif Üye
Kayıt
7 Eylül 2016
Mesaj
179
Tepki
318
Şehir
istanbul
Bisiklet
Tern
2 senedir 7 vitesli katlanır bisiklet kullanıyordum, geçen sene 74mm'lik (standardı 100mm oluyor) ön göbek gidince yenisi için 1 ay beklemem gerekiyordu (kimse stoklu çalışmadığı için özellikle katlanır bisiklette parça sıkıntısı var), zaten niyetim olduğundan 8 vitesli yeni bisiklet aldım, vites sistemi hariç (marka dahil) herşey eskisinin aynısı. 1 sene zarfında gördüğüm farklılıklar şöyle :

1. Tork ve hız çok farketmiyor. Rublenizin en büyük dişlisiyle en küçük dişlisinin aynakola oranı neyse o, bunu ha 7 vitese bölmüşsünüz ha 8 vitese bölmüşsünüz, çok fark yok.

2. 7li sistemde kaliteli ruble ve zincir yok, en azından Türkiye piyasasında yok, 7li sistemde 2 ayda bir zincir sıyırmaya başlıyordu, 8li sistemde 9 ay tık demeden gitti. Eskiden züncir+ruble 50-60 TL'ye değişiyorudu, şimdi 80-90 TL. Maliyetini bir tarafa bırkatım 2 ayın başı tamire gitmek derdinden kurtuldum. Bu bariz ciddi bir fark.

3. 7li sistemde habire zincir atıyordu, 8li sistemde daha ince zincir aynakolu daha iyi kavradığından mıdır nedir kolay kolay atmıyor. Bu farklılık benim eski bisikletle ilgili bir sorundan kaynaklanıyor olabilir, bilemiyorum, yine de benim gözlemim bu.

Not : eski bisikleti çöpe atmadım, o kadar zengin değilim, 1 ay sonra parçası geldi, şimdi yedek kulübesinde bekliyor :)
 
Kayıt
18 Şubat 2018
Mesaj
2
Tepki
1
Yaş
24
Şehir
Bursa
İsim
Ender
beni bilgilendirdiğiniz için teşekkürler biraz daha geliştirmeye açık kullandığım için 8li ruble takıcağım
 
  • Beğen
Tepkiler: Serdal Apardım