Duyuruyu Kapat
Strava 2K
Instagram 5K
Facebook 15K
Twitter 4K

700x25c lastiğe geçiş

Konu, Yol Bisikleti / Road Bike kategorisinde Murat GÖNÜL tarafından 25 Nisan 2015 tarihinde paylaşıldı.

  1. Murat GÖNÜL

    Murat GÖNÜL Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sedona 610 kullanmaktayım, şu anki lastiklerim schwalbe lugano 700x23C.
    Doğru basınçta(120psi) da kullansam hızlı giderken ,90kilo olmam sebebiyle diye düşünüyorum, güzel çukurlarda istisnasız iç lastiğim patlıyor, snake bite denen hadise oluyor.

    Schwalbe Marathon Plus Road Tyre - Smart Guard | Chain Reaction Cycles

    700x23C olan lastiklerimi, yukarıdaki linkteki schwalbe marathon plus 700x25C ile değiştirmek istiyorum.
    Patlamalara yardımı olur diye düşünüyorum, sizlerin fikri nedir ?
    Sedona 610'a 700x25C lastik uygun olur mu ? Jant vs.. değiştirmeden takabilir miyim ?
    Lastik önerilerine açığım, şimdiden teşekkürler.
     
    lampsakos bunu beğendi.
  2. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    0
    Beğeniler:
    907
    @Murat GÖNÜL jantların içine patlak koruyucu bant çekmeyi denediniz mi?
     
  3. #3
    Murat GÖNÜL

    Murat GÖNÜL Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Ondan da var, jant tellerinin kafaları kesmesin diye olanlarda.
     
  4. KaanG

    KaanG Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    717
    Beğeniler:
    1.082
    Şehir:
    Istanbul Maslak
    Bisiklet:
    KTM
    Seviye:
    Ben 80 kiloyum, 23c lastikleri ön 90 arka 100 psi kullanıyorum. Hiç problem yaşamadım. Sizin 120 psi ile bu kadar snakebite yaşamanız pek normal değil bence. Başka bir problem olmasın jantta? O durumda 25 c de de durum pek değişmeyecektir
     
  5. #5
    Murat GÖNÜL

    Murat GÖNÜL Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @KaanG Tekrar inceleyeceğim jantın içini, grup halinde gidilirken, ön taraftan çukur vs.. uyarısı geç geliyor bazen, bu durumda çukurda biri halliceyse, girince patlıyor, hem hız hemde ağırlık ikisi birden sebep oluyor diye düşünüyorum.
     
  6. mehmet.ali

    mehmet.ali Bisikletkolik

    Yaş:
    32
    Kayıt:
    16 Nisan 2014
    Mesajlar:
    1.563
    Beğeniler:
    3.763
    Şehir:
    Kayseri
    Bisiklet:
    Lapierre
    Seviye:
    Eğer yanlış hatırlamıyorsam forumda buna benzer bi konu daha vardı sedona 610 için. Bi araştırsanız iyi olur.
     
  7. #7
    Murat GÖNÜL

    Murat GÖNÜL Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @KaanG kontrol ettim jant üzerindeki lastik korumada sıyrılma yada sivri biryer göremedim
    @mehmet.ali forumda "610" olarak aratıp konuları gezdim ama bulamadım

    700x23C yerine 700x25C takabilir miyim ?
    Schwalbe sitesinden inceledigim lastik başı 10kg daha fazla taşıyabilecek fark var lugano ve marathon plus arasında buna karşın speed olarak denkler ve marathon snake bite a karşı 2 level daha korumalı diyor.
     
  8. muratcolakoglu

    muratcolakoglu Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Haziran 2012
    Mesajlar:
    2.869
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Colnago
    Seviye:
    23 yerine 25 takabilirsiniz sorun olmaz, daha rahat edersiniz. Ama yine de yılan ısırığı olmaması için çukarlara gireceğinizi anladığınızda selenizden kalkıp öne doğru kedinizi alın ki arka tekerlekdeki yük azalsın. Selenin üstünde otururken bütün şiddetiyle çukura girip lastiği ezdirirseniz yılan ısırığından kurtulamazsınız. Ayrıca daha dayanıklı iç lastik seçmek de yılan ısırığına karşı bir tedbirdir.
     
    serkan akta bunu beğendi.
  9. jonki

    jonki Yeni Üye

    Yaş:
    37
    Kayıt:
    26 Nisan 2015
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Adı:
    emre özciftci
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Jantlar zaten cift kattir tel kesinlikle batmaz benze lastiginizi bi kontrol edin kucuk bisey batmistir goremezsiniz
     
  10. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    1.733
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    97 kilo olmama rağmen yılan ısırığı denilen lastik patlamasını hiç yaşamadım. Lastik yerine öncelikle iyi bir jant şeridi alıp deneyin derim. Ayrıca lastiklerin iç kısımlarını elinizle iyice kontrol edin, çok küçük kum taneleri bu ısırık denilen patlamaya sebep olabilir. Lastiği şişirirken katlanmamış olduğuna eminim dikkat ediyorsunuzdur, lastikleri takmadan önce iç lastikleri ve dış lastiklerin içlerini iyice pudralayın. Lastiklerin ebatlarını değiştirip patlaklardan kurtulamazsınız sadece sürüşte biraz daha konforunuz artar o kadar. Aksine ebat büyüdükçe patlak riski daha çok artar.
     
    UPCycling bunu beğendi.
  11. Anıl K

    Anıl K Bulutların Üzerinde

    Yaş:
    25
    Kayıt:
    8 Aralık 2012
    Mesajlar:
    425
    Beğeniler:
    373
    Şehir:
    Lüleburgaz - Aydın
    Adı:
    Anıl Küçükgöksel
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Bence sorun başka birşey. Öyle kolay patlayan lastik 1 kere gördüm, kenara çekip lastiği açtığımda bir telin dış lastikten çıkıp iç lastiği kestiğine şahit oldum
     
  12. #12
    Murat GÖNÜL

    Murat GÖNÜL Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @MuratHan bikeradar forumundaki konuları incelediğimde, yol bisikletinde ağırlığın %60 arka lastiğe - %40 ön lastiğe şeklinde dağılıyor, bu durumda schwalbe sitesini incelediğimde lugano'nun 60kg'a dayabildiğini söylüyor.
    Zaten 54kg yük bindiriyorum, ancak beni "steady state" dediğimiz halde taşıyabilir. Grup halinde dibdibe yol yapıldığı halde, öndeki çukur demezse kaçmak çok zor, bir kaçarsın iki kaçarsın, 70km yolda illa denk gelirsin.
    700x25C Schwalbe marathon plus 75kg, 700x28c Schwalbe maratgon plus 85kg yük için uygun. Eğer bisiklet uygunsa 700x28C'ye geçeceğim, "steady state" haricindeki dinamik durumlarda da sorunu çözeceğini düşünüyorum.
    Bisikletinizin ön-arka yük dağılımı farklı olabilir.

    Öğrenmek istediğim aslında sedona 610 bisikletime 700x28C yada 700x25C lastiği herhangi bir başka(jant vs...) değiştirmeden takabilir miyim ?

    @muratcolakoglu Teşekkürler, 700x25C olarak lastik sipariş edeceğim.
     
  13. MuratHan

    MuratHan Bisikletkolik

    Kayıt:
    19 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    1.456
    Beğeniler:
    1.733
    Şehir:
    Alanya
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    @Murat GÖNÜL, 700x28 - 700x25 her ikisini de jant değiştirmeden takabilirsiniz. Yol jantlarının çoğu için takabileceğiniz lastikler de üst sınır 700x28 kaldırabiliyor. Dikkat edilmesi gereken 700x28 lastikler de arka jantta, kadro ile arada ki mesafe yeterli mi değil mi. Bazı kadrolar da orta aktarıcı kelepçesi bu ölçüde ki lastikler de sorun çıkartabiliyor.

    Lastik ölçüleri, Jant uyumu ve Lastik seçimi - BisikletForum
     
  14. #14
    Murat GÖNÜL

    Murat GÖNÜL Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Sedona 610'a 700x28C Schwalbe Marathon oluyor, buraya yazayım ki sonradan arayan olursa, ulaşabilsin, 700x28C'den daha büyüğü de Marathon olmaz.
    Ek olarak Marathon olduğundan lastikte green guard biraz daha yüksek yani normal 700x28C'den tahminim o ki diğer 700x28C'lerde olabilir.
    Bir ihtimal guard felan olmayan ince bir lastiğin 700x32C'si olabilir.

    Konforda bir artış oldu, belki hızlanmada farkeder, sanki bisikletin daha beni zorladığını hissediyorum ama öte yandan konforlu gidiyorum, lastiklerden kadroya giden titreşimde azalmıştır heralde.
    Belki bir miktar drivetrain'e ek yük gelir.
     
    lampsakos bunu beğendi.
  15. Zekeriya Çab

    Zekeriya Çab Bisikletkolik

    Kayıt:
    29 Haziran 2014
    Mesajlar:
    1.101
    Beğeniler:
    1.682
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    Bende jant bandının kayıp tel deliklerinden birinde 1 mm den küçük bile olsa iç lastiği patlattığı durumlarla karşılaştım. Jant bandından şüpheliyim. 2. Şüpheli pompanız 120 psi aZ bir basınç değil siz 120 bastığınızı sanıp daha az basıyor olabilirsiniz. Pompanın hortumları yumuşaksa daha çok hava tutuyordur siz 120 psi basarsınız ama 10-15 psi ı hortumun içinde kalır sökünce uçar gider. Tırlar için mekanik basınç ölçer ile tekrar kontrol edilmeli 125 basılıp 120 ye gelene kadar ölçülmeli.

    25 mm lastik alırken biraz daha dikkat edilmeli 23 den daha az devrilme katsayısı olan lastiklervar daha rahat bile edebilirsiniz. Scwable ların katsayıları genelde yüksek. Vittoria öneririm.
     
  16. #16
    Murat GÖNÜL

    Murat GÖNÜL Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Zekeriya Çab teşekkürler, sorunu schwalbe marathon ile çözdüm, şu anda yaşamıyorum sorun, herkese tavsiye ederim, turlar için ideal.
    Bu sorun snake bite, herkes jant ile ilgili şeyler önerdi, ama ben artık hangi çukur patlatır kestirebiliyordum.
    Convertor ile benzinliklerde şişiriyorum, doğru olduğunu düşünüyorum.
    %60-40 dengesi üzerinden herkes lastik yükü hesaplayıp, ona göre seçmeli
     
    lampsakos bunu beğendi.
  17. Reha Oğuz Altuğ

    Reha Oğuz Altuğ Aktif Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2013
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    94
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    700x28c Schwalbe Kojack'tan yine 700x28c Schwalbe Marathon'a geçiş yaptım.
    Dediğiniz şekilde çukurlara sert girince jantın vurması bariz azaldı ama yok olmadı.
    Bilginize...
     
  18. serkan akta

    serkan akta Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2014
    Mesajlar:
    154
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Murat GÖNÜL kadro ile teker arasındaki mesafeyi fotoğraflayıp buradan paylaşabilir misiniz acaba
    güle güle eskitin
     
  19. #19
    Murat GÖNÜL

    Murat GÖNÜL Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Ekim 2010
    Mesajlar:
    123
    Beğeniler:
    78
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    20150509_162348.jpg en dar yeri burası, baya dar ama çok çamura girmiyorum hatta hiç girmiyorum, şişirilmiş halde...

    @Reha Oğuz Altuğ yorum için teşekkürler, sahilde biniyorum, asfalttaki ufak ama ucları keskin çukurlarda 25-30km/saat ile giderken sürekli patlıyordu, 300-400km ulaşınca tekrar yazarım yorum...
    Lugano 700x23c sonrası can :)
     
    serkan akta bunu beğendi.
  20. serkan akta

    serkan akta Aktif Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2014
    Mesajlar:
    154
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @Murat GÖNÜL

    700*25 bende istiyorum ancak resimdeki yerden çok çekiniyorum problem olurmu acaba 20150510_214059.jpg
     

İlginizi Çekebilir

SiS_Nitrate_gel.jpg
Yine uzun ve detaylı bir makale ile kaldığımız yerden devam ediyoruz :D Bu haftaki konu beslenme ve su içme. Fakat içinde yağ ve karbonhidrat yakımına dair harika, herkesin işine yarayacak...
20150423_155512.jpg
Merhaba arkadaslar, bugun 2 saatlik bi antreman yaptim 110-140 arasi gezindim nabzim sona dogru zorladim kendimi zamana karsi moduna gecip sonrada sprint attim hesaplarimag ore max. Nabzim 199...
Website_Drafting_Image_10m_2048x2048.png
Merhaba forumdaşlar :) Aslında başlığı "Drag nedir? Yenir mi?" yapmayı düşündüm ama bu bir Drag'a giriş konusu değil, Drag'ın ne olduğunu zaten bilenler için beyin yakan bilgiler içeren bir makale...