700x25c lastiğe geçiş

Murat GÖNÜL

Aktif Üye
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
121
Tepki
73
Şehir
İstanbul
Sedona 610 kullanmaktayım, şu anki lastiklerim schwalbe lugano 700x23C.
Doğru basınçta(120psi) da kullansam hızlı giderken ,90kilo olmam sebebiyle diye düşünüyorum, güzel çukurlarda istisnasız iç lastiğim patlıyor, snake bite denen hadise oluyor.

Schwalbe Marathon Plus Road Tyre - Smart Guard | Chain Reaction Cycles

700x23C olan lastiklerimi, yukarıdaki linkteki schwalbe marathon plus 700x25C ile değiştirmek istiyorum.
Patlamalara yardımı olur diye düşünüyorum, sizlerin fikri nedir ?
Sedona 610'a 700x25C lastik uygun olur mu ? Jant vs.. değiştirmeden takabilir miyim ?
Lastik önerilerine açığım, şimdiden teşekkürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: lampsakos
Scudo

HikmetYılmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Temmuz 2012
Mesaj
638
Tepki
904
Şehir
Istanbul Maslak
Bisiklet
KTM
Ben 80 kiloyum, 23c lastikleri ön 90 arka 100 psi kullanıyorum. Hiç problem yaşamadım. Sizin 120 psi ile bu kadar snakebite yaşamanız pek normal değil bence. Başka bir problem olmasın jantta? O durumda 25 c de de durum pek değişmeyecektir
 

Murat GÖNÜL

Aktif Üye
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
121
Tepki
73
Şehir
İstanbul
@KaanG Tekrar inceleyeceğim jantın içini, grup halinde gidilirken, ön taraftan çukur vs.. uyarısı geç geliyor bazen, bu durumda çukurda biri halliceyse, girince patlıyor, hem hız hemde ağırlık ikisi birden sebep oluyor diye düşünüyorum.
 

mehmet.ali

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Nisan 2014
Mesaj
1.721
Tepki
3.439
Yaş
37
Şehir
Kayseri
Başlangıç
1990—91
Bisiklet
Peugeot
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Eğer yanlış hatırlamıyorsam forumda buna benzer bi konu daha vardı sedona 610 için. Bi araştırsanız iyi olur.
 

Murat GÖNÜL

Aktif Üye
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
121
Tepki
73
Şehir
İstanbul
@KaanG kontrol ettim jant üzerindeki lastik korumada sıyrılma yada sivri biryer göremedim
@mehmet.ali forumda "610" olarak aratıp konuları gezdim ama bulamadım

700x23C yerine 700x25C takabilir miyim ?
Schwalbe sitesinden inceledigim lastik başı 10kg daha fazla taşıyabilecek fark var lugano ve marathon plus arasında buna karşın speed olarak denkler ve marathon snake bite a karşı 2 level daha korumalı diyor.
 

muratcolakoglu

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Haziran 2012
Mesaj
3.101
Tepki
721
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Colnago
23 yerine 25 takabilirsiniz sorun olmaz, daha rahat edersiniz. Ama yine de yılan ısırığı olmaması için çukarlara gireceğinizi anladığınızda selenizden kalkıp öne doğru kedinizi alın ki arka tekerlekdeki yük azalsın. Selenin üstünde otururken bütün şiddetiyle çukura girip lastiği ezdirirseniz yılan ısırığından kurtulamazsınız. Ayrıca daha dayanıklı iç lastik seçmek de yılan ısırığına karşı bir tedbirdir.
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan akta

jonki

Üye
Kayıt
26 Nisan 2015
Mesaj
5
Tepki
1
Yaş
42
Şehir
istanbul
İsim
emre özciftci
Bisiklet
Salcano
Jantlar zaten cift kattir tel kesinlikle batmaz benze lastiginizi bi kontrol edin kucuk bisey batmistir goremezsiniz
 

MuratHan

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2008
Mesaj
1.697
Tepki
2.353
Şehir
Alanya
Bisiklet
Scott
97 kilo olmama rağmen yılan ısırığı denilen lastik patlamasını hiç yaşamadım. Lastik yerine öncelikle iyi bir jant şeridi alıp deneyin derim. Ayrıca lastiklerin iç kısımlarını elinizle iyice kontrol edin, çok küçük kum taneleri bu ısırık denilen patlamaya sebep olabilir. Lastiği şişirirken katlanmamış olduğuna eminim dikkat ediyorsunuzdur, lastikleri takmadan önce iç lastikleri ve dış lastiklerin içlerini iyice pudralayın. Lastiklerin ebatlarını değiştirip patlaklardan kurtulamazsınız sadece sürüşte biraz daha konforunuz artar o kadar. Aksine ebat büyüdükçe patlak riski daha çok artar.
 

Anıl K

Daimi Üye
Kayıt
8 Aralık 2012
Mesaj
391
Tepki
292
Yaş
30
Şehir
Lüleburgaz - Aydın
İsim
Anıl Küçükgöksel
Bisiklet
Specialized
Bence sorun başka birşey. Öyle kolay patlayan lastik 1 kere gördüm, kenara çekip lastiği açtığımda bir telin dış lastikten çıkıp iç lastiği kestiğine şahit oldum
 

Murat GÖNÜL

Aktif Üye
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
121
Tepki
73
Şehir
İstanbul
@MuratHan bikeradar forumundaki konuları incelediğimde, yol bisikletinde ağırlığın %60 arka lastiğe - %40 ön lastiğe şeklinde dağılıyor, bu durumda schwalbe sitesini incelediğimde lugano'nun 60kg'a dayabildiğini söylüyor.
Zaten 54kg yük bindiriyorum, ancak beni "steady state" dediğimiz halde taşıyabilir. Grup halinde dibdibe yol yapıldığı halde, öndeki çukur demezse kaçmak çok zor, bir kaçarsın iki kaçarsın, 70km yolda illa denk gelirsin.
700x25C Schwalbe marathon plus 75kg, 700x28c Schwalbe maratgon plus 85kg yük için uygun. Eğer bisiklet uygunsa 700x28C'ye geçeceğim, "steady state" haricindeki dinamik durumlarda da sorunu çözeceğini düşünüyorum.
Bisikletinizin ön-arka yük dağılımı farklı olabilir.

Öğrenmek istediğim aslında sedona 610 bisikletime 700x28C yada 700x25C lastiği herhangi bir başka(jant vs...) değiştirmeden takabilir miyim ?

@muratcolakoglu Teşekkürler, 700x25C olarak lastik sipariş edeceğim.
 

MuratHan

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Temmuz 2008
Mesaj
1.697
Tepki
2.353
Şehir
Alanya
Bisiklet
Scott
@Murat GÖNÜL, 700x28 - 700x25 her ikisini de jant değiştirmeden takabilirsiniz. Yol jantlarının çoğu için takabileceğiniz lastikler de üst sınır 700x28 kaldırabiliyor. Dikkat edilmesi gereken 700x28 lastikler de arka jantta, kadro ile arada ki mesafe yeterli mi değil mi. Bazı kadrolar da orta aktarıcı kelepçesi bu ölçüde ki lastikler de sorun çıkartabiliyor.

Lastik ölçüleri, Jant uyumu ve Lastik seçimi - BisikletForum
 

Murat GÖNÜL

Aktif Üye
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
121
Tepki
73
Şehir
İstanbul
Sedona 610'a 700x28C Schwalbe Marathon oluyor, buraya yazayım ki sonradan arayan olursa, ulaşabilsin, 700x28C'den daha büyüğü de Marathon olmaz.
Ek olarak Marathon olduğundan lastikte green guard biraz daha yüksek yani normal 700x28C'den tahminim o ki diğer 700x28C'lerde olabilir.
Bir ihtimal guard felan olmayan ince bir lastiğin 700x32C'si olabilir.

Konforda bir artış oldu, belki hızlanmada farkeder, sanki bisikletin daha beni zorladığını hissediyorum ama öte yandan konforlu gidiyorum, lastiklerden kadroya giden titreşimde azalmıştır heralde.
Belki bir miktar drivetrain'e ek yük gelir.
 

Zekeriya Çab

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2014
Mesaj
1.105
Tepki
1.676
Şehir
İstanbul
Bende jant bandının kayıp tel deliklerinden birinde 1 mm den küçük bile olsa iç lastiği patlattığı durumlarla karşılaştım. Jant bandından şüpheliyim. 2. Şüpheli pompanız 120 psi aZ bir basınç değil siz 120 bastığınızı sanıp daha az basıyor olabilirsiniz. Pompanın hortumları yumuşaksa daha çok hava tutuyordur siz 120 psi basarsınız ama 10-15 psi ı hortumun içinde kalır sökünce uçar gider. Tırlar için mekanik basınç ölçer ile tekrar kontrol edilmeli 125 basılıp 120 ye gelene kadar ölçülmeli.

25 mm lastik alırken biraz daha dikkat edilmeli 23 den daha az devrilme katsayısı olan lastiklervar daha rahat bile edebilirsiniz. Scwable ların katsayıları genelde yüksek. Vittoria öneririm.
 

Murat GÖNÜL

Aktif Üye
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
121
Tepki
73
Şehir
İstanbul
@Zekeriya Çab teşekkürler, sorunu schwalbe marathon ile çözdüm, şu anda yaşamıyorum sorun, herkese tavsiye ederim, turlar için ideal.
Bu sorun snake bite, herkes jant ile ilgili şeyler önerdi, ama ben artık hangi çukur patlatır kestirebiliyordum.
Convertor ile benzinliklerde şişiriyorum, doğru olduğunu düşünüyorum.
%60-40 dengesi üzerinden herkes lastik yükü hesaplayıp, ona göre seçmeli
 
  • Beğen
Tepkiler: lampsakos

Reha Oğuz Altuğ

Aktif Üye
Kayıt
2 Eylül 2013
Mesaj
170
Tepki
88
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Trek
700x28c Schwalbe Kojack'tan yine 700x28c Schwalbe Marathon'a geçiş yaptım.
Dediğiniz şekilde çukurlara sert girince jantın vurması bariz azaldı ama yok olmadı.
Bilginize...
 

serkan akta

Aktif Üye
Kayıt
24 Nisan 2014
Mesaj
154
Tepki
150
Şehir
izmir
Bisiklet
Salcano
@Murat GÖNÜL kadro ile teker arasındaki mesafeyi fotoğraflayıp buradan paylaşabilir misiniz acaba
güle güle eskitin
 

Murat GÖNÜL

Aktif Üye
Kayıt
26 Ekim 2010
Mesaj
121
Tepki
73
Şehir
İstanbul
20150509_162348.jpg en dar yeri burası, baya dar ama çok çamura girmiyorum hatta hiç girmiyorum, şişirilmiş halde...

@Reha Oğuz Altuğ yorum için teşekkürler, sahilde biniyorum, asfalttaki ufak ama ucları keskin çukurlarda 25-30km/saat ile giderken sürekli patlıyordu, 300-400km ulaşınca tekrar yazarım yorum...
Lugano 700x23c sonrası can :)
 
  • Beğen
Tepkiler: serkan akta
Yukarı Alt