%70 Arazi %30 Şehir... Lastiği Aranıyor

seyyahi

Üye
Kayıt
9 Temmuz 2006
Mesaj
30
Tepki
12
Şehir
istanbul-kağıthane-gültepe
Slm arkadaşlar öncelikle bu kadar konu içerinde yenisini açtığım için yönetici arkadaşlar dan özür dilerim ama tüm konuları inceledim ve kendime göre bi lastik tam olarak bulamadım... sizce %70-%60 arazi ve %40-%30 şehir lastiği nasıl olmalıdır... ben biraz araştırdım da Irc avantaj pro 2.00 bana iyi gibi geldi yada kenda comfor ama senin şartlarına daha uygun olan bişey var derseniz sevinirim...ve göz ardı etmem...yardımlarınız içinde şimdiden teşekkürler...
 
Scudo

goLdenskuLL

Aktif Üye
Kayıt
20 Mart 2006
Mesaj
163
Tepki
52
Şehir
ankara
hiç denemedim ama 1.50 irc avantaj pro da olabilir. 1.50 tercih ederseniz asfaltta daha rahat edersiniz ve arazide 2'lik ile arasında çok önemli bir fark olmaz. bizzat kullanan arkadaşlar daha net bilgi verebilirler.
 

burnout_54

Forum Bağımlısı
Kayıt
14 Temmuz 2006
Mesaj
1.467
Tepki
978
Şehir
Coimbra
Bence çok yanlış.1.50 gibi ince bir lastiğin arazide %70 ini arazide geçiren birisi için yeterli gelmesi imkansız.Çünkü gerçekten çok inceler,bikaç kez kullandım.En ufak atlama zıplamalara bile gelmiyolar.Bence senin düşünmen gereken ebat en az 1.95 olmalı.
İRC advantage pro 2.00 a gelince,fiyatı itibarı ile harika bir lastik ama bana ağırdırlar gibime geliyor.(ağırlığını bulamadım gerçi ama...)alındığı zaman en az 500gr lık bişey tercih edilmeli bence.
 

seyyahi

Üye
Kayıt
9 Temmuz 2006
Mesaj
30
Tepki
12
Şehir
istanbul-kağıthane-gültepe
cevaplar için saolun arkadaşlar...buarada 1.50 lik arazi için pek iyi olmayabilir 2.00 lik te fazla ağır olabilir ama kondüsyon bakımından beni geliştirmezmi ben yeniyim ama yarışlara katılıyorum ...bende Irc piranha var baya kalınlar..hatta öylece kalsa da kendimi geliştirsem nasıl olur yani gelişebilirmiyim nasıl fikir...lütfen sizde fikir verin ...lastiği kesin almak zorunda değilim buarada... yine cevaplar için saolun arkadaşlar
 

Uğur Taşdemir

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2005
Mesaj
1.026
Tepki
609
Şehir
İstanbul
@seyyahi

Merhaba;

Sana önereceğim tek lastik IRC Serac XC 1.95 tir. Tam bir çamur canavarıdır. 1,95 olduğundan emsallerine oranla daha yüksek basıncı kaldırır. Malzemesi cok dayanıklı ve esnektir. Kevlar lif örgü sayısı en fazla lastiktir yani dikenlere karşı biraz daha dayanıklıdır. Doğru basınçla asfaltta akıcıdır. Tam bir toprak-kum lastiği değildir ama performansı yeterlidir. Bence piyasadaki en başarılı lastiktir. (Ağırlığı 500 gramın altında)

http://www.ukbikestore.co.uk/acatalog/irc_serac_xc.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: mekano ve seyyahi

beverly

Forum Demirbaşı
Kayıt
7 Nisan 2006
Mesaj
433
Tepki
291
Şehir
bursa
Bisiklet
Scott
varsa eger tr de direk sana tavsiyem, continental explorer pro. 2.1
super bi arazi ve asfalt performansi var. lastik denemeyi seviyorum ve uzun zamandir bir lastikten bu kadar verim almamistim. 800 arazi km si yaptim.(herturlu arazi) sadece 1 patlak. ozellikle sert zeminde iyi tutus sagliyor viraji, donusleri iyi ve bayaa saglam. ayrica 2.1 icin rakiplerinden daha hafif.
 
  • Beğen
Tepkiler: seyyahi

Uğur Taşdemir

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2005
Mesaj
1.026
Tepki
609
Şehir
İstanbul
@goLdenskuLL

1.50 ile 2.00 (olan xc lastikleri) arasında dağlar kadar fark vardır. 1.50 ile gevşek zeminde(kum) gidemezsiniz, lastik gömülür. 1.50 ile düşük basınçta jantı kırarsınız, yüksek basınçlı (50-80) kullanıldığı için bozuk zeminde işkence olur ve kolaylıkla yarılabilir. 1.50 ile XC yapılamaz ama 2.00 ile asfaltta yol alınır.

IRC Advantage Pro' nun hem 1.50 hem de 2.00 modelleri var fakat ikisi de şehir ve uzunyola daha uygun lastiklerdir.
Diş yapısı arazi sürüşüne uygun değildir.
http://www.cyclesurgery.com/ProductImages/AVANTAGEPROtirehuge.jpg
 

seyyahi

Üye
Kayıt
9 Temmuz 2006
Mesaj
30
Tepki
12
Şehir
istanbul-kağıthane-gültepe
yardımların için saol mantis... ama tavsiye ettiğin serac xc sence şehire uygunmu çünkü bazen şehirdede çok fazla yol alabiliyorum... mesela 100 km yaptığımda 30 yada 40 km si yolda geçiyo hatta bazen 50 km olabiliyo ...ayni o dişlerle yol bana işkence olmasın ....aslında daha iyi kondüsyon olabilir amakendimi baya yorarım değilmi....bende Irc piranha 2.00 var ve arazi de şehiride onla geziyom bazen şehir de ölüm oluyo
kısacası serac xc nin dişler yolada uygunmu
 

memocytr

Üye
Kayıt
23 Haziran 2005
Mesaj
8
Tepki
6
eğer arazide çok kumlu ve derin toprağa girmiyorsan MİCHELİN XCR DRY 2 yi denemelisin. asfaltta çok akıcı ve sessizdir,patika türü yerlerde uçar gidersin. 580 gr.civarında.. dezavanatajı ise lastik eridikçe toprakta feci kayıyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: seyyahi

Uğur Taşdemir

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2005
Mesaj
1.026
Tepki
609
Şehir
İstanbul
@seyyahi

Serac XC nin dişleri "asfalt için değil " tabiiki ama lastiğin hamuru çok dayanıklıdır Memocytr nin örneğindeki Michelin XCR Dry gibi kolaylıkla erimez, bu Micheline göre çok çok uzun bir süre alır ki , dışta kalan dişler toprakta tutunmaya yardımcı olur. Her ikisinin de UST Tubeless olanını kullandığım için gönül rahatlığıyla diyebilirim ki: Michelin Serac XC nin yanından geçemez.

Asfalt olayına gelince; Michelinin asfaltta ne kadar hızlı eridiğini görmen lazım. Sadece 100 km lik bir asfalt kullanımında bile gözle görülür bir erime oluyor. Serac XC 38-40 hava basınca süper akıcı oluyor.Üstelik eriyip gitmiyor.
 

seyyahi

Üye
Kayıt
9 Temmuz 2006
Mesaj
30
Tepki
12
Şehir
istanbul-kağıthane-gültepe
saol mantis sanırım karar verdim araziye gidince kendi lastiklerimi kullanayım ırc piranha...yolda yorar ama sağlam kondüsyon olur ..bi tanede sırf yol için 1.50 lastik alacam o da avantaj pro olabilir onu sadece yolda kullanıcam 100-120 km yol yaptığımda baya yardımcı olur..yardımların için saol...sizde saolun memocytr..beverly..goldenskull...burnout............kendinize iyi bakın dikkatli ve kasklı kullanın..bol pedallı ve aydın günler
 
Yukarı Alt