Fatih Buzgan
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 10 Ekim 2004
- Mesaj
- 2.562
- Tepki
- 3.085
- Şehir
- İzmir
Dünyanın en büyük yol bisikleti üreticilerinden 7 tanesinin kağıt üzerinde ve birkaç test sonucunda kağıda dökülmüş rakamsal sonuçlarını gösteren karşılaştırmaya ulaştım.Sizlerle paylaşmak istiyorum;
Mukayesenin tarafsız olması bakımından boyları mümkün oldukça yakın kadrolar seçilmiş.Yine de birçok markada bir iki cm fark olabiliyor gördüğünüz gibi.
Kalitenin bu listedeki en önemli göstergesi ön ve arka ağırlık dengesidir.
Bu dengenin %50 olarak sağlanması pek mümkün olabilecek bir durum değil zaten.Fakat oranlar ne kadar yakın ve arka tarafa düşen ağırlık neredeyse ön ile eşit gibi.Bu da arkadan itişli bisikletlerin ivmelenmelerinde ne kadar faydalı olacağına dair somut bir gösterge.
Maşa uzunluklarının (biri hariç, o da kadro genel boyundan dolayı) aynı olması hepsinin de bu değeri genel-geçer rakam kabul etmelerinden kaynaklanıyor.Maşa yüksekliği kısa olursa yere yakınlık artacak ve aerodinamik sürüş sağlanacaktır.Tabi bunda da bir sınır olmalı.Yoksa her binici sürekli başları yukarı bakarak 100lerce km sürdükten sonra müzmin boyun ağrısı çekmemeli
Dikkat ederseniz, hepsinin maşa yüksekliği biri hariç aynı fakat Pinarello Paris Carbon'da da bu farkın önüne Boğaz açısının (Stem angle) farkı ile geçilmiş ve durum eşitlenmiş.
http://i267.photobucket.com/albums/ii315/athleticfatih/JohnnyRad.jpg
Tabiki bu kadar üst sınıf kadroların farkını ancak Uluslararası/Olimpiyat seviyesinde antrenman yapanlar anlayabilirler fakat yine de büyük markaların seçimlerini sizlerin de görmenizi istedim.Benim seçimim görüntüsüne bile bakmadan Cervelo R3
Mukayesenin tarafsız olması bakımından boyları mümkün oldukça yakın kadrolar seçilmiş.Yine de birçok markada bir iki cm fark olabiliyor gördüğünüz gibi.
Kalitenin bu listedeki en önemli göstergesi ön ve arka ağırlık dengesidir.
Bu dengenin %50 olarak sağlanması pek mümkün olabilecek bir durum değil zaten.Fakat oranlar ne kadar yakın ve arka tarafa düşen ağırlık neredeyse ön ile eşit gibi.Bu da arkadan itişli bisikletlerin ivmelenmelerinde ne kadar faydalı olacağına dair somut bir gösterge.
Maşa uzunluklarının (biri hariç, o da kadro genel boyundan dolayı) aynı olması hepsinin de bu değeri genel-geçer rakam kabul etmelerinden kaynaklanıyor.Maşa yüksekliği kısa olursa yere yakınlık artacak ve aerodinamik sürüş sağlanacaktır.Tabi bunda da bir sınır olmalı.Yoksa her binici sürekli başları yukarı bakarak 100lerce km sürdükten sonra müzmin boyun ağrısı çekmemeli
Dikkat ederseniz, hepsinin maşa yüksekliği biri hariç aynı fakat Pinarello Paris Carbon'da da bu farkın önüne Boğaz açısının (Stem angle) farkı ile geçilmiş ve durum eşitlenmiş.
http://i267.photobucket.com/albums/ii315/athleticfatih/JohnnyRad.jpg
Tabiki bu kadar üst sınıf kadroların farkını ancak Uluslararası/Olimpiyat seviyesinde antrenman yapanlar anlayabilirler fakat yine de büyük markaların seçimlerini sizlerin de görmenizi istedim.Benim seçimim görüntüsüne bile bakmadan Cervelo R3