53-39/56-44 aynakol ve 10-50/9-46 ruble birlikte kullanılabilir mi?

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
908
Yaş
29
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Aslında hem hız hem tırmanış için müthiş bir kombinasyon. Yol bisikletlerinde neden kullanmadıklarını bilmiyorum bu sistemi denemek isterdim. :)
Şöyle bir 9-32 ruble buldum bu yol bisikletlerine uzun bacak aktarici ile sorun yaşatır mı peki?
(link)
 
Son düzenleme:
Scudo
Kayıt
20 Eylül 2015
Mesaj
50
Tepki
46
Yaş
40
Şehir
kocaeli
İsim
mehmet kıyar
Bisiklet
Sedona
hesaplamadım ama muhtemelen arka aktarıcı bacak uzunluğu böyle bir sistem için kısa gelecektir
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

Kaan.Özçelik

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ağustos 2014
Mesaj
774
Tepki
2.025
Yaş
53
Şehir
İstanbul
Bisiklet
b'Twin
Bu rublelerin 11li olduğunu düşünsek, ortalama 3 diş farkla dizilecek demektir ki yol bisikleti için çoook büyük bir farktır. İnanın kullanmak istemezsiniz.

Konuya sadece maksimum-minumum dişli sayıları diye bakmayın. Her vites değiştirdiğinizde (artı ya da eksi yönde) anlık olarak bacağınızda oluşan farkın az olması gerek.
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
908
Yaş
29
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Kaan.Özçelik
Arkada MTB aktaricisi önde yol aktaricisi olsa karma sistem uyum sağlamaz mı? İlle de yol bisikleti olması gerekmez şehir bisikleti vs. de olabilir. Rubleler biri 9t biri 10t
 
Son düzenleme:

gezgin gezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Nisan 2018
Mesaj
923
Tepki
1.599
Yaş
42
Şehir
balıkesir edremit
İsim
mehmet emin
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Giant
Bisiklet türü
Diğer
* safkan yol bisikleti için en önemli olan vites geçişleri arasındaki farkın az olmasıdır. Bu yolda daha verimli sürüşü sağlar.


* safkan yol istemiyorum, biraz arazi, yokuşlarda da süreyim derseniz sram 10 vitesleri düşünebilirsiniz.
sram 10 viteslerde hem yol hem dağ bileşenleri birbiri ile uyumlu. yalnız 10vites sram mtb arka aktarıcıları en fazla 36 diş destekliyor.
apex vites kolu 2x10; apex ön aktarıcı + aynakol 53x39 / 50x34 / 52x36; x5/x7/x9/x0/... arka aktarıcı 36t gibi. örnek: salsa fargo x7

* öne dağ bisikleti aktarıcısı, arkaya yol bisikleti aktarıcısı takmak ta bir başka seçenek. amaç yine hafif arazi, tur vs. için. örnek: salsa fargo tiagra. önde deore m6000, arkada tiagra 4700 var. (link)
 

Greystone

Aktif Üye
Kayıt
17 Mart 2019
Mesaj
191
Tepki
143
Yaş
38
Şehir
ankara
İsim
bekir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
kısa bacak sora + uzatıcı ile 12-36T taktım deyemedim ama sorun yok gibi görünüyor zincir değiştirmen gerekebilir

uzun bacak sora 34T destekliyor
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.
Kayıt
5 Kasım 2018
Mesaj
162
Tepki
97
Yaş
52
Şehir
İstanbul
İsim
Adnan Aydınoğlu
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Cyclocross
Güzel bir konu açmışsın bende bi ara araştırmıştım. En büyük handikap öndeki büyük aynakollar genelde 58T 60T gibi tek hız/single speed diye geçiyor. Yani önde 60T ve 50T koyup arkayada 11-50T koymayı düşünmüştüm.

Aliexpress de 120T aynakol yapıp satanlar bile var ne işe yarıyorsa. :) CNC çizim ve kesim anladığım kadarıyla.

Hatta sram markasının iki ürünü var 11-42 11 speed ve 11-50 12 speed yanlış hatırlamıyorsam. Ama ciddi paralar 1.200- 2.500 TL arası. 11-42 250 liraya ikinci el bulmuştum vazgeçtim. Çünkü 11 speed imiş. Benim yeni göbek 10 speed kasetli idi. Eski göbeğim 5 speed yivli idi. Olabilir dediler ama kararsız kaldım.

Tabi bu arada jantın göbeğide 10 yada 11 li ruble alması lazım. Tekerleği ona göre hazırladın diyelim bu seferde arka çatal arası 13.5 yada 14.5 cm olarak açman lazım. Ben bisikletin arkasını 13.5 cm yaptım ama ilk yaptığımda bi taraf diğer tarafdan daha açık oldu. İkinci denememde eşit aralık oldu fakat yeni boyam perişan oldu. Yabancı forumlarda bu işi 5x10 kereste ile yapanlar gördüm. :) Ben öyle yaptım. İkinci olarak kriko kullananları duydum. Üçüncü olarakda Vida mil ve somunlarla açanları gördüm bu biraz daha teknik olarak daha iyi gibiydi.

9 dişli yaprakdan sayenizde haberdar oldum ama 11 speed göbek istemesi iyi değil. Uyumlu göbekler az ve pahalı.

Zincirlerin 9 speed ve 10 speed sonrası farklı kalınlık olmasından dolayı ve büyük aynakolların 11 speed lere uygun incelikde olanına rastlıyamadım. Belkide iyi araştırmadım.

Sonra şöyle düşündüm kendim için konuşayım 90 kadanslık performansım var düz yolda. 48T ve 11T ruble ile 51 km yapıyor. 60T koysam yine 51 km yaparım ama kadansım düşer topspeed de fark olmaz dedim. Ama bayır aşağı baya farkeder :)

Şu an citybike aldım arka 13.5 cm lokum gibi. Ön tarafı değiştirdim. Çakma gravel gibi bişey oldu. Çalışmalar sürüyor. Bi gelişme olursa yazarsın buraya kolaygele.
 
  • Beğen
Tepkiler: OmerD ve Harun.

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.777
Tepki
908
Yaş
29
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
@Pisiklet Süren Adam
9t rubleye zaten 48t aynakoldan sonrası fazla gelir. 58/11e denk geliyor. Aynakolu o kadar büyütmenin anlamı yok. 9t ruble zaten 2000 lira civarına satıldığı için imkanı yok belki cncde yaptırabilirsin. 8 vites uyumlu 9t/28t bir şey yaptırmak isterdim ama kafamıza göre olur tam uyuşmaz.
 

Yalnız Pedal

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2013
Mesaj
1.642
Tepki
1.057
Şehir
Doğu Senegal
Bisiklet
Diğer
Benim 2x10 tiegra sete 11,40 ruble 50,34 aynakol taktım (aynakol orjinal tiegra ruble aliexpres) uzun bacak arka aktarıcı 30 dan sonra yetmediği için uzatma aparatı ekledim zincir bir acayip oldu.vites arka 11 ön 34 iken arka makara ruble ye dürtme yapıyordu sesi sinirimi bozdu 4 bakla çıkardım saydım 105 bakla var sistem baya düzgün görünüyor yinede pedalı geri çevirince sarkma yapıyor zincir. arka aktarıcı yayı zincir boşluğunu alamıyor zinciri yeterince gerdiremiyor sanki çukur veya setten geçince zincir çok sallanıyor vites kurs ayarları düzgün orjinalliğini bozunca elbet bişeyler oturmuyor yerine. Ruble dişli oranları değişince vites geçişleri baya sıkıntı yapmaya başladı eski avuç içi otomatik vitesler gibi biraz ileri biraz geri yaptırıp isteğim yere getiriyorum. Güzel oldu Ama bana yeter baya masraf yaptım sistem beni yıllarca götür bisikleti sat diyen var benimle mezara kadar gidecek diyorum ?
 
Son düzenleme:

Greystone

Aktif Üye
Kayıt
17 Mart 2019
Mesaj
191
Tepki
143
Yaş
38
Şehir
ankara
İsim
bekir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@Yalnız Pedal
105 bakla az gelebilir zinciri atlatmış olabilirsin üst taraf gergin alt taraf gevşek olabilir yada tam tersi olabilir bende de benzer sorun var 12-36t aldım bende uzatıcı taktım 36t ve 32t'de ses var tam çözemedim bende zincir kısa kalıyor olabilir
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

bugra_5211

Üye
Kayıt
25 Ağustos 2017
Mesaj
87
Tepki
91
Yaş
35
Şehir
ordu
İsim
buğra
Başlangıç
1998—99
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Yol bisikleti
sondaki dişlinin 9t - 10t- 11t oluşuna pek takılmayın, 11t x 53t bile düz yolda sürekli çevirmek bacak ister , rampa istiyorsanız , 11-32 / 52-36t ideal
 
  • Beğen
Tepkiler: Harun.

PuncherZ

Puncher
Kayıt
20 Şubat 2017
Mesaj
1.173
Tepki
5.355
Yaş
37
Şehir
Eskişehir
İsim
Ziya D. Bilgitoğlu
Başlangıç
2017—18
Bisiklet
Cipollini
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Yol bisikletimde 11-25 / 52-36 kullanıyorum. Amacım en ideal kadans değerinde kalmak. %5 ortalamalı 10-20 km'lik bir tırmanışta hiç sorun olmuyor ama %8 ortalamalarda falan dinlendirmiyor sürekli yüksek nabız tırmanmak gerekiyor. Elbetteki bu kişinin kondisyonuna bağlı. Ovel aynaya geçerken küçük yaprağı 36 olarak tutacağım ama büyük aynayı 54 yapacağım.

Gravel bisikletimde 11-34 / 50-34 kullanıyorum. Hem hafif arazi olsun hem 30 kg'ye kadar yüklü olsun hem de turun amacı olsun bu oran beni tatmin ediyor. 34/34 ile yüklü halde %8'leri bulan ortalamalı tırmanışları kasmadan aşabiliyorum.

Oranları belirlerken kondisyon hedeflerini de dikkate almak gerek. Yol bisikletine başlarken bu oranlar beni üzer mi diye çok düşündüm, ilk başlar zorlandım da ama şu çok alıştım.
 

makaram

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ekim 2015
Mesaj
1.865
Tepki
4.398
Yaş
37
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Merida
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Ziya On Road

yol bisikletinde 11-28 e geçersen şu haliyle bile baya rahatlatır seni. benim aynakol da 52-36. sabahları işe giderken yer yer eğimi %17 yi gören 200-300 metrelik bir yokuş çıkıyorum. zor da olsa çıkıyorum yani. yüzde 8lerde ben bile pek zorlanmıyorsam sen hiç zorlanmazsın bence.
 

Yalnız Pedal

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Haziran 2013
Mesaj
1.642
Tepki
1.057
Şehir
Doğu Senegal
Bisiklet
Diğer
@KarizmatikEmmi

Daha fazla bakla ekleyince ruble 11 aynakol 34 olunca arka aktarıcı makarası ruble ye değiyor bu sefer de sinir uzun gelip alt kısımdan sarkma yapıyor
 

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.144
Tepki
7.014
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Ziya On Road
54/36 sorunsuz çalışacakmı ? Sorun olmazmı ön vites değiştirmelerde ? 54/36 duymadım ama yarışlarda pro takımların TT bisikletlerinde 54/42 kullandığını görmüştüm.
 

lealtad

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Aralık 2014
Mesaj
1.604
Tepki
1.597
Şehir
İstanbul
İsim
Hüseyin
Bisiklet
Diğer
Söylenen rublede ki oran “9-11-12-13-15-17-19-22-25-28-32”

Ben 53 yada 39 yaprakta ikrn bile. Yer yer 11-28 ruble ile 16T’nin eksikliğini hissedip 15 ile sert 17 ile yumuşak kadansa kalıyorum. Biraz ütopik olmuş sanki bu oran:) Yol bisikleti için biraz zor olabilir
 

ssenturk

Üye
Kayıt
12 Haziran 2018
Mesaj
16
Tepki
51
Yaş
24
Şehir
Alanya
İsim
Şerefcan
Bisiklet
Carraro
bir ara 50-34'e 11-25 Kullanmayı düşündüm sonra 11-28le başlayıp aynakolu büyütme kararı aldım en sonunda biraz değişik oranlar ama olsun. 1 ay 52-39'a 11-28 kullandım, şuanda 52-39'a 11-32 kullanıyorum. %10 ve üzeri eğimlerde sorun yaratıyor gibi gözüksede alıştıktan sonra bir sorun yok
 
  • Beğen
Tepkiler: eyupozturk

Semih Cavdar

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2018
Mesaj
3.144
Tepki
7.014
Şehir
Sweet home
İsim
Semih
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Murat B.
12-28 ruble sadece Dura Ace olarak mı var (2x11 vites sistemi için)? Netten baktım Dura Ace'den başka karşıma çıkmadı. Dura Ace biraz pahalı :)