Şehirleşmenin tam gaz devam etmesi, yeni yerleşim alanlarının 2.köprüye göre düzenlenmesi, (zartcity FSM'ye 10dk, ikea'ya 5dk vb.), artık 2.köprüyü transit olmaktan çıkardı. Anadolu yakasında 2.köprüye güvenilerek yapılan bu alanlarda toplu taşıma çok yetersiz kalıyor, tıklım tıkış az sayıda otobüsten ibaret. İnsanlar buralara arabasına güvenerek taşınıyor sonuç olarak FSM'de sabahları Boğaziçi'nden daha fazla bir yoğunluk oluşuyor. 3. hadi 4. eklenince aynısı olmayacak mı? Sorunun çözümü nerede, birkaç taşeron firma sahibinin, aracı kuruluşların köşeyi dönmesindemi?
Şimdi toplu taşıma politikasında yapılan yeniliklere gelelim;
Birincisi hep beraber beklediğimiz marmaray, bitsin bakalım ona göre yorum yapıcağız.
İkincisi Metrobüs olayı. Birileri düşünmüş; şimdi Anadolu'dan Avrupa'ya işe giden, giderken vapurda gazetesini okuyan çayını yudumlayan insanları; birşekilde insanlıktan çıkarmak, hurrrraaa diye birbirini ezen bir güruha dönüştürmek lazım, malum politika bu.
Şimdi insanlar 30dk fazla uyumak, ve eve erken dönmek için, birbirini eziyor, iteliyor, kakalıyor, herkesin aynı ter kokusu içinde boğulduğunu gören birileri de; 'ne çözüm ürettik yahu' diye bir şey yaptım sanıyor. Tabi köprüyü geçmek zorunda kalan diğer hatların; 30dk-1saat uzaması, mecidiyeköyün ve boğaziçi trafiğinin iyice içinden çıkılmaz hale gelmesi bunlar göz ardı edilebilecek şeyler.
Bence gelin bu metrobüsü kaldırın yerine metrokamyon koyun, insanları ayakta değil de yatay üst üste yerleştirin, köprüden de 3 şerit verin herkes zorunlu kullansın, duraklara omzunda aba elinde sopa adamlar koyun milleti hizaya soksun herşey çözülür.