Scudo Sports

3.köprü ve halkımızın fırsatçılığı

3.köprüyü yapmak yerine keşke 2.köprüden bu zamana kadar geçen süre içerisinde halkın işe bisikletle gidip gelmesi özendirilseydi zaten 3.köprüye gerek kalmayacaktı.
 
Scudo
@Berke ÖZTÜRKMEN

İstanbul un yeni bir köprüye değil ! laleye ayrılan paraları, daha faydalı kaynaklara ayıracak, adam gibi şehir planlamasından anlayan toplu ulaşıma önem verip, metro yu genişletecek bir belediye başkanına ihtiyacı var.
 
  • Beğen
Tepkiler: Barış Kılınç
evet malesef durum içler acısı 3.köprü bahesiyle kasalar dolacak oylar delegeler toplanıcak sonra bu koyun sürüsü bu köprünün üzerinden mışıl mışıl geçicek...çözüm mevcut köprülere ek köprülerde olabilirken yeniden bir köprü inşaa sı zaten mantıgı cok açık gösteriyor..ELBET BU OYUNLAR BİTECEK
 
  • Beğen
Tepkiler: felis911
Şehirleşmenin tam gaz devam etmesi, yeni yerleşim alanlarının 2.köprüye göre düzenlenmesi, (zartcity FSM'ye 10dk, ikea'ya 5dk vb.), artık 2.köprüyü transit olmaktan çıkardı. Anadolu yakasında 2.köprüye güvenilerek yapılan bu alanlarda toplu taşıma çok yetersiz kalıyor, tıklım tıkış az sayıda otobüsten ibaret. İnsanlar buralara arabasına güvenerek taşınıyor sonuç olarak FSM'de sabahları Boğaziçi'nden daha fazla bir yoğunluk oluşuyor. 3. hadi 4. eklenince aynısı olmayacak mı? Sorunun çözümü nerede, birkaç taşeron firma sahibinin, aracı kuruluşların köşeyi dönmesindemi?

Şimdi toplu taşıma politikasında yapılan yeniliklere gelelim;
Birincisi hep beraber beklediğimiz marmaray, bitsin bakalım ona göre yorum yapıcağız.

İkincisi Metrobüs olayı. Birileri düşünmüş; şimdi Anadolu'dan Avrupa'ya işe giden, giderken vapurda gazetesini okuyan çayını yudumlayan insanları; birşekilde insanlıktan çıkarmak, hurrrraaa diye birbirini ezen bir güruha dönüştürmek lazım, malum politika bu.

Şimdi insanlar 30dk fazla uyumak, ve eve erken dönmek için, birbirini eziyor, iteliyor, kakalıyor, herkesin aynı ter kokusu içinde boğulduğunu gören birileri de; 'ne çözüm ürettik yahu' diye bir şey yaptım sanıyor. Tabi köprüyü geçmek zorunda kalan diğer hatların; 30dk-1saat uzaması, mecidiyeköyün ve boğaziçi trafiğinin iyice içinden çıkılmaz hale gelmesi bunlar göz ardı edilebilecek şeyler.

Bence gelin bu metrobüsü kaldırın yerine metrokamyon koyun, insanları ayakta değil de yatay üst üste yerleştirin, köprüden de 3 şerit verin herkes zorunlu kullansın, duraklara omzunda aba elinde sopa adamlar koyun milleti hizaya soksun herşey çözülür.
 
2. köprünün olmadığını ama şehir planlamasının iyi yapıldığını düşünürsek trafik olmaz mıydı? 3 şeritten saatte 80km hızla arabaların geçtiğini düşünün, günlük geçiş sayısını yakalayamaz.
Bence 3. köprü ihtiyaç ama planlamasını güzel yapmaları lazım. Bundan 10yıl 20yıl sonrasını düşünmek lazım. Geçen yaz her gün yarım saat sadece köprü trafiğinde bekliyordum.
 
Unutmayalım ki istanbul sadece büyük bir metropol değil, aynı zamanda ortadoğu ve kafkasları avrupaya bağlayan tek karayolu bağlantı noktası, ayrıca büyük bir sanayi şehri. Bu durumda 3. köprünün önemini uzun uzun anlatmaya gerek yok, bu köprüyü sadece istanbul trafiğini azaltmaya yönelik bir yatırım olarak görmek yanlış.
Ormanlar zarar görmesin diyerek köprü yapımına karşı çıkmak idealist ya da doğasever bir yaklaşım olabilir fakat pek realistik değil. Tabi ki köprü yapılırken ormanların en az zarar görmesini sağlamak da herkesin boynunun borcu.

istanbul trafiğine gelirsek, 3.değil 5.köprüyü de yapsanız trafik sorununu çözmeniz zor. Yapılması gereken trafiğe çıkan araç sayısını azaltmaya çalışmaktır. Bunun yolu da toplu taşımaya daha fazla yatırım ve insanları teşvik etmekten geçiyor.
 
Kendimizi orada yaşayanların yerine koyup acaba ben olsaydım paraya hayır dermiydim diye düşünmek lazım. Bundan köprüyü onayladığım sonucu çıkmasın sadece başkalrı için ahlaki kriterler koymak çok ta doğru değil gibi geldi
 
@Berke ÖZTÜRKMEN

izmirdende belli oluyor dimi

köprü işine gelince mesleğimin bu olduğundan bi kaç kelam edeyim

istanbulda trafik sıkıntısı her zaman olacaktır

başlıca nedenlerini sayacak olursak filo kiralama şirketleri,petrol şirketleri, işçisine araç tahsis eden patronlar yeterli raylı ulaşımın olmayışı, toplu taşımaların yetersizliği ve bankalar vs vs
birde kafaları değiştirmek gerekiyor banka kredi çıkartıyor elemana oda araç alıyor benzin almaya parası yok krediyi zor ödüyor işe araçla gidiyor
koskoca patron biliyorum 2 aracı var ama toplu taşımayı tercih ediyor elemanıda kredi ile araç alıp şirkette kutlama yapıyor ya daha neler neler

türkiye de alt yapı işi hiç bitmez arkadaşlar tahmin bile edilemeyen rakamlarda rant dönüyor bu sektörde 3.köprü yapılsın yetersiz kalacağı gibi 4.sününde projesini çıkarırlar merak etmeyin
 
bu ülkede deniz taşımaçılığı olmadığını biliyorsunuz değil mi çünkü daha ucuz ayrıca karayolu rantına yenik.
ayrıca evdeki buzdolabı yetmiyor, yiyecekler sığmıyor diye annem babama buzdolabı aldırdı. daha geniş, daha modern bir buz dolabı aldılar. annemle babam iki kişler ve bu dolap da yetmiyor. bence boğaza 10 köprü de yapılsa yetmez sorunu başka şekillerde çözmek lazım. tabi bu kişisel fikrim
 
@felis911

Size katılıyorum, çok geçici bir çözüm, olan nezih yerleşim bölgelerine oluyor, dönüşü de yok. Oldu olacak doldursunlar boğazı komple bağlasınlar 2 kıtayı boydan boya rahatlayalım. Burdan ne kadar konuşsak boş. Olan yine olacak. En azından memleketin kalan yerlerini hala bakirken mümkün olduğunca ziyaret etmek gerek. Bence 3. köprüye merhaba Garipçeye elveda turu tarzında birşey düzenleyip hem seviyeli bir protesto hareketimiz olsun hem de görmeyenler bu hali ile bir kez görsünler ....derim.
 
Geri