2x10'nin avantajları nedir ?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında Selami53 tarafından paylaşıldı.

  1. Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.139
    Beğeniler:
    1.219
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Merhaba,arkadaşlar piyasada en son 3x10 luk sistemler varken neden firmalar son model mtbleri 2x10 sisteminde yapmış anlayamadım bilen birisi açıklayabilir mi ?
     
  2. Furkan Çınar

    Furkan Çınar Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Haziran 2012
    Mesajlar:
    783
    Beğeniler:
    224
    Şehir:
    Çengelköy / İstanbul
    Bisiklet:
    GT
    Seviye:
    Evet ben de merak ediyordum açıkçası.
     
  3. thomisus lx

    thomisus lx Onursal Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2007
    Mesajlar:
    3.003
    Beğeniler:
    2.159
    Seviye:
    ilk aklima gelen agirlik.
     
  4. SRT

    SRT Bisikletkolik

    Kayıt:
    11 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    1.114
    Beğeniler:
    1.285
    Şehir:
    İzmir/İstanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    Selami53 bunu beğendi.
  5. #5
    Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.139
    Beğeniler:
    1.219
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    1 sıra ruble ağırlığından sebep bu kadar değişiklik yapacaklarını hiç sanmıyorum.

    Link için teşekkürler özet olsaymış iyi olurmuş gözüm yemedi bu kadar yazıyı okuyup aradan esas sebebi bulmaya ama araştırıcam mecbur :)
     
  6. M.Burak KARADAĞ

    M.Burak KARADAĞ Onursal Üye

    Yaş:
    24
    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    2.696
    Beğeniler:
    2.050
    Şehir:
    İstanbul, tatil dönemlerinde Ankara
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    2x10 mu yoksa 2x20 mi???
     
  7. #7
    Selami53

    Selami53 O PARAYA BİSİKLET ALIRIM !

    Kayıt:
    25 Haziran 2012
    Mesajlar:
    1.139
    Beğeniler:
    1.219
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    2x10


    Arkadaşlar bu arada linkteki yazılanları biraz okuma fırsatım oldu okuduğum kadarıyla avantajı 2 lik dişlinin üst kasedindeyken sadece tek koldan kontrol imkanı sağlaması yalnız fazla eğimde 1.kaset'e ihtiyaç duyuyormuş,hız bakımından da 3x10 luk sisteme göre geride kalmamasının sebebi daha büyük kasetler sanırım,pek okuyamadığımdan pek bir şey de çıkartamadım.Teorik bilgiden çok kullanan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.
     
  8. Ali YILDIRICI

    Ali YILDIRICI Kıdemli Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2011
    Mesajlar:
    378
    Beğeniler:
    360
    Şehir:
    ISTANBUL
    Bisiklet:
    Trek
    Seviye:
    3 lu sisteme göre daha ince bir zincir var 2x10 da 3x10 da rublede ki her disliyi aynakolun her dislisinde kullanamazsınız zincir capraza gectigi icin bir disli atarak biraz daha fazla capraza izin verir yani 3x10 a 30 vites derler ama 30 unuda kullanamazsınız tas catlasın her ayna kolda rublede 5 secenek vardır yani aslında en saglıklı 15 vites calısır ama 2x10 da daha fazla mesafeye izin verdiği icin 20 vitesin tamamını kullanırsınız farkı budur ben 2 sinide kullanan biri olarak yazıyorum varsa bir yanlısım kusura bakmayın ama ikisinide kullanan bir insan olarak bence en onemli farkı bu yoksa aynadan 1 eksik ruble 1 fazla agırlıkla bir alakası yok
     
    Selami53 bunu beğendi.

İlginizi Çekebilir

20170411_091317.jpg
Herkese merhaba ben Necmettin Ünlü. İzmir'de yaşıyorum ve üniversite ögrencisiyim. 21 yaşındayım. Her şey 19 yaşında 133 kiloya kadar çıkmamla başladı.Boyum 1.9m idi ama yine de kilo oldukça belli...
upload_2016-6-24_11-13-48.png
Performans sürüşü yapanların yanıtını aradığı bir soru olsa gerek: Aslında, her şart altında mevcut durumumuzdan daha hızlı nasıl gidebiliriz diye de özetlenebilir. Benim düşüncem aynen şöyle:...
increase-average-cycling-speed-3.jpg
Sürüşlerimizdeki ortalama hız, ne durumda olduğumuzun iyi göstergelerinden biridir. Yol bisikletine ilk geçtiğimdeki ortalama hız hedefim 25 km/h olurdu hatırlıyorum :) Zamanla daha da yükseldi....