Scudo Sports

27 vitesin 21 vitese üstünlüğü nedir?

Anonim

Silinmiş hesap
Kayıt
27 Nisan 2005
Mesaj
0
Tepki
1
selam arkadaşlar..

bisiklet konusunda oldukça acemi sayılırım... küçükken bindiğimiz pinokyolardan beri bisiklet dünyası hayli değişmiş... gram la ölçülen seleler karbon alaşımlar seramik dişliler vs.. :)

neyse bundan 8-9ay önce bi sedona 711 aldım.. malum bu model 21 vitesli..acaba 21 vites le 27 vites arasındaki fark nedir.? ya da 27 vitesin avantajı nedir? bisikletimde 27 vitese geçiş yönünde bi modifiye yaptırmam bana kayda değer bi fark sağlar mı? bu soruyu sormamın sebebi şu.. bisiklete genelde caddebostan sahilinde biniyorum, bazen maksimum ne kadar hıza ulaşabileceğimi merak edip asılıyorum pedallara 32/33 km civarını geçemiyorum genelde..tabi bisiklet o kadar hafif değil tekerleklerde kalınca biraz.. 26*210 sanırım.. schwalbe jimmy modeli..ama yine de vitesin hıza ne kadar etkisi var merak ettim..

cevap verecek herkese şimdiden teşekkürler

buda bisikletim

http://img114.imageshack.us/img114/424/picture005fh2.jpg
 
Scudo
hiç bir etkisi yok.snn max hıza ulaşabilmen için aynakolun büyük dişlilerinin(53 diş fln) olması gerekir.
 
etkisi var olmazmı hem hız hemde 21 vitese göre 27 vites in 1 vitesi daha hafif daha boşa döner 21 e göre bununda etkisi tepe tırmanışlarıdır ....
 
27 dene bır gun yokus tırmanırken sonra dıcenkı nıye 21 vıtes kullanmısım dah aonce
 
@hsrv_khy

ama sedona borla ve 711v deki rublede ilk dişli diğerlerine oranla büyük.Sanki 8'li rubleyi almışlar da 2. sıradaki dişliyi çıkarmışlar gibi.
 
21 ve 27'nin farkı vites geçişindeki kolaylıktır.
En yüksek ve en düşük hız değerleri de aynıdır.
Yani en büyük ve en küçük dişlilerin diş sayıları eşittir.
27'de geçişleri daha az hissedersiniz. O kadar.
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu
Bence vites geçiş hızı ve yumuşaklığı bariz farklı. 9 lu sistem çok daha seri ve yumuşak geçiyor. Ama 8 li sistemi aldıktan sonra 9 luya çevirmeye gerek yok. Lastikler hızı etkiler. Daha ince bir lastikle daha yüksek sürat yakalanabilir.
 
kesinlikle yanlış ilk önce git 21 vitesin 1 inci aynakolun dişlisine ve arkayıda 1e al ve öle kullan sonrada git 27 gene aynı aynakolun 1 arkayı 1 alarak kullan ondan sonra bakalım aynısını diyebilcekmisin tabi bunu yukuşta veya dik çıkışta denemen lazım anlıyabilmen için ...
 
Ben de 21 vites kullanıcısıyım, fazla hızlanamadığımı düşünüyordum pedal çevirerek. Daha sonra Yüksek kadansta pedal çevirmek diye bir şey varmış, onu keşfettim :) . Kalkışlarım ve gidişim daha seri oldu. Ardından Cst 1.15 lerle tanıştım, düz yolda hiç zorlanmadan 47 km/h görünce şehirde ve asfaltta mtb lastik kullandığım günlere selam ettim.
27 vites kullanmadım ama önemli olan 27 vites olanağı tanıyan modellerin üst düzey modeller olması, kullanım açısından fark olacağı kesin.
 
@ondert

O söylediğiniz ruble "megarange" dır. Lastiğe en yakın dişlisi diğer dişlilere göre daha büyük ve diş sayısı fazladır. Bunun nedeni ise, dik ve zorlu yokuşlarla karşılaşıldığında antremansız, spora veya bisiklete binmeye yeni başlayanlar için en küçük vitese geçtiklerinde kullandıkları bu büyük dişli sayesinde yokuşları daha rahat çıkabilmeleri için yapılmıştır.

Bisiklet üreticileri de başlangıç modellerinde ( en alt model ) bu rubleyi kullanmaktadırlar. Sedona 711 de bir başlangıç modeli zaten ;)
 
Bi kaç farklı görüş var, aklım karıştı benimde şimdi, bence bi uzman toparlasın konuyu:) SOS
 
@teampasha




Soru 1 : acaba 21 vites le 27 vites arasındaki fark nedir.?

Cevap 1 :

@encralis


Soru 2 : 27 vitesin avantajı nedir?

Cevap 2 :

@encralis

Soru 3 : bisikletimde 27 vitese geçiş yönünde bi modifiye yaptırmam bana kayda değer bi fark sağlar mı?

Cevap 3 :

@Teberus


Görüşler hep aynı aslında, ama farklı sorulan soruların cevapları aynı olunca karmaşa yaratıyor haliyle :D
 
şimdi anlayabileceğin şekilde izah edeceğim.biliyorsun 21 viteste kaset dişlin 7li ,27viteste ise 9lu dolayısı ile 3 dişli fazla ,bazen 7li yani 21 vitesle yolda sabit bir tempoyla gitmeye çalıştığında bulunduğun vites fazla sert gelip kadansını düşürürken bir alt vitese aldığında ise fazla yumuşak gelip kadansın yani pedal devrin çok artar.yani ikisinin arasında bir değere ihtiyaç duyabilirsin işte bunu sana 27 vites yani daha doğru tabirle 9lu sistem fazladan üç dişlisi ile sağlar .yoksa sürate falan bir etkisi yoktur.konunun özeti budur.
 
Rampa aşağı 21 ile inerken boşa dönerse ve aynı hız ile 27 vites bir bisikletle pedal çevirirseniz daha hızlı gidersiniz.Hız içinde daha iyi. ;)
 
herkese cevaplar için teşekkürler.. anladığım kadarı ile 27 vites elbette daha iyi ama şu an için attığım taş ürküttüğüm kurbağaya değmeyecek yani böyle idare etmem daha avantajlı ; hız istiyorsam da modfiyeyi jant ve lastiklerde yapmam gerekecek.
 
Herkes yazmis ama, biraz toparlayalim. Tekrar olacak kusura bakmayin.

21 vitesle 27 vitesin arasindaki ilk fark tabi ki disli oranlaridir. (Bence) Ayni hizda giderler diyemeyiz. Cunku arkadaki 7li disli, genelde 14'ten kucuk disliye sahip olmaz. Halbuki bu rakam 9lu disliler icin 11'dir. En buyuk disli icin de 7'lilerde rakam 34u ancak Mega Range denen orantisiz dislilerde gorur. Ancak 9'lu rublelerde 32 veya 34'lu en buyuk disli secme sansi vardir.

9'lu sistemler (27 vitesler) 7'lilere gore ayni acilikta daha fazla disli bulundurduklari icin daha ince zincir kullanirlar ve bu nedenle omurleri daha kisadir. Daha cok performansa yoneliktir ve daha hizli zincir+disli omru tuketirler. Bunun yaninda daha yakin oranli disliler sayesinde daha yumusak gecis saglarlar. Tabi bu yumusak geciste, artan fiyatlarla beraber yukselen malzeme kalitesi de onemli rol oynar.

Gelelim ilk modifiyeye. Bence tekerlek setinden baslamayin, cunku gobeklerinizi degistiremeyeceksiniz, cunku 7'li uyumlu daha ust sinif arka gobek bulmaniz mumkun degil. En arka gobek degistiginde iyi bir gobek 8-9'lu kaset disli uyumlu olacaktir. Bu sefer de cekis sistemini degistirmek gerekecek. Ayrica zincir kalinliklari farkli oldugundan, 7'li bir sistemi 9'ya cevirmek demek, cakis sistemiyle baglantili olan her parcayi degistirmek demek.

Yerinizde olsam, elimdeki malzemeyi iyice kullanir, yetmedigini farkettigim zaman degisime giderdim.

Ilk etapda kaliteli bir dis lastik secmeniz oldukca tatmin edici bir sonuc verecektir.
 
@HaliliOzturk
halilcim "9'lu sistemler (27 vitesler) 7'lilere gore ayni acilikta daha fazla disli bulundurduklari icin omurleri daha kisadir". demişsin ama biliyorsun aynı açıklıkta değil çünki 7li bir arka hazneye 9lu bir kaset dişli takamazsın.ama buradaki gerekli mesafe biraz dişlilerdeki index aralığı kısaltılarak birazda hazne genişletilerek sağlanıyor .sanırım burda küçük bir düzeltme gerekli.
 
  • Beğen
Tepkiler: mektupla
@bts.elektronik

Ben de yazimi gozden gecirirken onu farkettim, ufak bir duzenleme yaptim.

Dikkat ve uyari icin cok tesekkurler ;)
 
yani sonuç olarak arka dişlileri küçültmek yerine ayna kolu büyültmek gerekir diyebilirmiyiz benimde başıma bçyle bişi geldi ve hala başımda bisikletim 21 vites ve ben 21 vitese takıp hafif bir eğimde pedel çevirdiğimde(hızlı bir şekilde)sanki 2 vites gibi geliyor çevirmeye devam edersem sanki pedal yokmuş gibi hissediyorum bende bisikletçiye gittim daha büyük ayna kol taktırdım çok fazla birşey değişmesede genede faydasını gördüm diyebilirim
 
  • Beğen
Tepkiler: mektupla
Disli degistirerek bayir asagi hizlanmak, ayni zamanda bayir yukari yavaslamak hatta durmak anlamina gelebilir. Ustelik bunun bir sonu da yok, on taraftaki dis sayisini 2 katina da cikarsan, bir sure sonra yine pedal bosa donecek.
 
Geri